- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E91
- Kivitel: Touring
- Modell: 320d
- Évjárat: 2008
Elküldve: 2010. január 05. kedd, 15:25
Én is jártam náluk volt egy-két kérdésem,nagyon pozitiv volt a tapasztalatom.Szerintem ügyfelük leszek
Elküldve: 2010. január 05. kedd, 15:25
Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 23:32
Rudus írta: Néztem az oldalukon de sehol sem találtam árat.
Ha nem titkos akkor leírnátok :
Csak kíváncsiságból!
Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 23:12
Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 22:47
TJani írta: Kicsit hitetlenkedve gördültem be az ATC mûhelybe,
mivel nagyon rossz tapasztalatom volt a tuning cégekkel kapcsolatban.
Robinson ATC-s írása egy picit meggyõzött, hogy esetleg nem minden tuningcéget kell lehúzni.
Az én esetem egyszerû tuningcég tuningboxot beszerel,
teljesítménynövekedés szinte semmi, részecskeszûrõ
épphogy megmenekül.
Az ATC-s történetem elsõ pozitívuma, a vevõcentrikusság /ami egy csésze kávéval kezdõdött/
közben a kicsikémet /BMW X3 2D/ bevitték a mûhelybe kivizsgálásra. / futott km 52000 /
A kivizsgálás eredménye lehangoló:
- 6db részecskeszûrõ hibakód
- 155 Le helyett csak 150 Le
- nehezen felpörgõ motor
Az autó vezérlõprogramjának kiszívása, átírása után az új vezérlõprogram visszatöltése következett, majd az újabb teszt. A teszt eredményét nem láthattam mivel Kristóf / az ATC team attya / kikapcsolta a mérõegység monitorát, mondván elõször egy teszt az úton, utána megnézhetem a mért adatokat. Az eredmény megdöbbentõ volt!!!
45km/h nál 4. be padlógáz 1800 ford/perc nél az autó erõteljesen megindult, a vigyort alig tudtam letörölni az arcomról. Mikor visszaértünk a mûhelybe megnézhettem a mért értékeket:
- 150 Le helyett 190 Le lett
- 330 Nm helyett 410 Nm lett
- a motor életre kelt
Az eredmény megdöbbentõ!!!!! Ezek után következett egy 350 km es teszt hiba nélkül.
Remélem evvel a kis monológgal segítek másoknak is a döntésben.
Üdv: T.Jani
Elküldve: 2009. december 31. csütörtök, 07:55
bmw320d4 írta:hancurozo írta: hidd el azok egyszerû turbók. 1-1 wastegate szeleppel /1-1 labda/ + 1 labda a bypass szelephez. ami nem egszerû azt kiszámítani mikor nyisson a bypass szelep.
Itt a válasz a turbókra és a vezérlésekre. Csak linket teszek ki, mert elég nagy a kép.
http://kepfeltoltes.hu/091230/...es.hu_.jpg
Elküldve: 2009. december 30. szerda, 22:47
hancurozo írta: hidd el azok egyszerû turbók. 1-1 wastegate szeleppel /1-1 labda/ + 1 labda a bypass szelephez. ami nem egszerû azt kiszámítani mikor nyisson a bypass szelep.
Elküldve: 2009. december 30. szerda, 17:51
Elküldve: 2009. december 30. szerda, 17:47
hancurozo írta:BarG írta:hancurozo írta:BarG írta:bmw320d4 írta:Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön
Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?
azért mert ezek sima wastegate szelepes turbók /1 kicsi 1 nagy/ igy nincs szükség elektromos vezérlésre. elõre beállítják milyen legyen a max töltõnyomás és ott nyit a wastegate.
ezzel a 2 turbóval váltják ki a változó geometriát, ami a korom miatt hajlamos volt a letapadásra. a kicsi hamar felpörög így biztosítva az alacsony fordulaton szükséges nyomást, majd a fordulatot emelve ahol már a kis turbó szállítása nem lenne elég már tölt a nagy is ellátva a motor megnövekedett levegõigényét.
HMMM...
Csak az elektromos vezérlés tud egy olyan dolgot, amit a wastegate nem, mégpedig azt, hogy az elektromosan vezérelt turbónál rálépsz a gázpedálra, akkor abban a szempillanatban feltolja a levegõnyomást. A wastegates meg mindig az elérhetõ maximumot tölti? Akkor az részterhelésen a kipufogóban nagyobb ellenállást okozhat.
Mindenesetre én is azt hallottam, hogy a wastegates turbók kevésbé halnak, mint a VTG-k.
az elektromosnál is nagyobb ellenálást okoz mivel itt a kipufogóban lévõ lapátozást állítja.
és nem, nem tölti mindíg a maximumot. mivel az 1 sima turbó. a wastegat szelep csak túltöltés esetén nyit.
http://paultan.org/2007/03/26/...-inline-4/
Elküldve: 2009. december 30. szerda, 16:55
BarG írta:hancurozo írta:BarG írta:bmw320d4 írta:Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön
Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?
azért mert ezek sima wastegate szelepes turbók /1 kicsi 1 nagy/ igy nincs szükség elektromos vezérlésre. elõre beállítják milyen legyen a max töltõnyomás és ott nyit a wastegate.
ezzel a 2 turbóval váltják ki a változó geometriát, ami a korom miatt hajlamos volt a letapadásra. a kicsi hamar felpörög így biztosítva az alacsony fordulaton szükséges nyomást, majd a fordulatot emelve ahol már a kis turbó szállítása nem lenne elég már tölt a nagy is ellátva a motor megnövekedett levegõigényét.
HMMM...
Csak az elektromos vezérlés tud egy olyan dolgot, amit a wastegate nem, mégpedig azt, hogy az elektromosan vezérelt turbónál rálépsz a gázpedálra, akkor abban a szempillanatban feltolja a levegõnyomást. A wastegates meg mindig az elérhetõ maximumot tölti? Akkor az részterhelésen a kipufogóban nagyobb ellenállást okozhat.
Mindenesetre én is azt hallottam, hogy a wastegates turbók kevésbé halnak, mint a VTG-k.
Elküldve: 2009. december 30. szerda, 16:42
hancurozo írta:BarG írta:bmw320d4 írta:Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön
Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?
azért mert ezek sima wastegate szelepes turbók /1 kicsi 1 nagy/ igy nincs szükség elektromos vezérlésre. elõre beállítják milyen legyen a max töltõnyomás és ott nyit a wastegate.
ezzel a 2 turbóval váltják ki a változó geometriát, ami a korom miatt hajlamos volt a letapadásra. a kicsi hamar felpörög így biztosítva az alacsony fordulaton szükséges nyomást, majd a fordulatot emelve ahol már a kis turbó szállítása nem lenne elég már tölt a nagy is ellátva a motor megnövekedett levegõigényét.
Elküldve: 2009. december 30. szerda, 08:20
BarG írta:bmw320d4 írta:Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön
Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?
Elküldve: 2009. december 29. kedd, 20:58
BarG írta:bmw320d4 írta:Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön
Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Az érdekes az, hogy az elektromosan vezérelt változó geometria helyett a dupla turbósaknál visszatértek az "elavult" labdás-membrános vezérlésre. Vajon miért?
Elküldve: 2009. december 29. kedd, 07:30
bmw320d4 írta:Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön
Ha már lúd, legyen kövér:
Így kell tölteni egy BMW dieselmotort!
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 23:53
Robinson írta: Szóval a 150 lovas turbóját Nagy Móki ráfaragni? Ha arról van szó, hogy hosszas munka de jó a vége, akkor én a következõ turbómat lehet, hogy így oldanám meg. Már egy éve "várom", hogy a jelenlegi megdögöljön
Elküldve: 2009. december 28. hétfő, 08:30
bmw320d4 írta:Kristof77 írta:
Az egyébként, hogy nominálisan 180, 188, vagy éppen 191 LE egy motor teljesen mindegy, mert az a fontos, hogy széles tartományban adjon le minél nagyobb nyomatékot illetve teljesítményt és ne okdájon ehhez füstöt.
A forgatónyomatékot és teljesítményt nem lehet szélesebb tartományra kihúzni, mivel kis fordulaton képtelen a turbó eleget tölteni, amit semilyen paraméterezéssel nem lehet rábírni a gyorsabb forgásra.
Egyetlen "megoldás" a több gázolaj, amihez nincs elég levegõ.
Magas fordulatszámon pedig a gyári program a növekvõ égési végnyomás és a négyzetesen emelkedõ tömegerõk miatt folyamatosan elveszi a töltõnyomást és a befecskendezett mennyiség egy részét is, vigyázva a motorra. Na itt lehet kicsalni sok teljesítményt.
Vagy a gyár véletlenül csökkenti a kompresszióviszonyt, és alkalmaz 2 lépcsõs feltöltést?