Ez egy archivált weboldal! bővebben

tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2014. május 23. péntek, 16:29


krissz írta:
Szebii írta: Benzin sor6 kezi valtoval nagyon nem tudsz befurodni 30d kevesebbet fogyaszt, kis huzassal korbeautozol vele egy 30i-t, viszont sokkal tobb hibalehetoseg a dizel miatt. 30i tobbet fogyaszt, nagyobb hangelmeny, kisebb kockazat. Nagyjabol ennyi, viszont ha nem koltottel volna ennyi penzt a rizsre mar a 35i-k kozt nezelodhetnel


Én gondolkoztam 30d-ben, még jó, hogy lebeszéltek hamar róla. Végül egy 20i-t vettem 170lóval, nekem tökéletesen elég, és az a sor6 hang, mindenért kárpótol! A rakétáról bmw-re váltást nem értem, mi történt?


Kár hogy lebeszéltek róla mert nem egy rossz motor ,eddig nekem a főtengely ékszíjtárcsával gyült meg a bajom már ami a dizel motorhoz köthető és azért ennek sincs rossz hangja,igaz nem egy benzines 6 hengres de kárpótol a nyomaték.


krissz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2002

státusz krissz

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2014. május 23. péntek, 14:53


Szebii írta: Benzin sor6 kezi valtoval nagyon nem tudsz befurodni 30d kevesebbet fogyaszt, kis huzassal korbeautozol vele egy 30i-t, viszont sokkal tobb hibalehetoseg a dizel miatt. 30i tobbet fogyaszt, nagyobb hangelmeny, kisebb kockazat. Nagyjabol ennyi, viszont ha nem koltottel volna ennyi penzt a rizsre mar a 35i-k kozt nezelodhetnel


Én gondolkoztam 30d-ben, még jó, hogy lebeszéltek hamar róla. Végül egy 20i-t vettem 170lóval, nekem tökéletesen elég, és az a sor6 hang, mindenért kárpótol! A rakétáról bmw-re váltást nem értem, mi történt?

Szebii
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz Szebii

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2014. május 23. péntek, 14:18


Benzin sor6 kezi valtoval nagyon nem tudsz befurodni 30d kevesebbet fogyaszt, kis huzassal korbeautozol vele egy 30i-t, viszont sokkal tobb hibalehetoseg a dizel miatt. 30i tobbet fogyaszt, nagyobb hangelmeny, kisebb kockazat. Nagyjabol ennyi, viszont ha nem koltottel volna ennyi penzt a rizsre mar a 35i-k kozt nezelodhetnel

státusz ES64

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2014. május 23. péntek, 13:15


jons írta:
ES64 írta:
Tudnátok segíteni, tanácsot adni, tapasztalatot írni, csak mert még senki nem válaszolt nekem erre


Ez nem véletlen... nekem pl az egész autóm került szinte annyiba, mint amit te a sajátodra ráköltöttél... Sokunknak van itt ilyen értékű kocsija így nehéz tanácsot adni a te esetedben.


Természetesen én sem nagyzolni akartam, csak engem ez a konkrét típus érdekel, és sokat járok autópályán, elég sok nagyobb értékű BMW-s szaladgál ott(is), de elég Budapestre felmenni is, gondoltam itt fórumon is akad belőlük pár, aki tudna segíteni, tapasztalatot írni nekem.



jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2014. május 22. csütörtök, 21:11


ES64 írta:
Tudnátok segíteni, tanácsot adni, tapasztalatot írni, csak mert még senki nem válaszolt nekem erre


Ez nem véletlen... nekem pl az egész autóm került szinte annyiba, mint amit te a sajátodra ráköltöttél... Sokunknak van itt ilyen értékű kocsija így nehéz tanácsot adni a te esetedben.

blueman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz blueman

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 58

Elküldve: 2014. május 22. csütörtök, 12:25


ES64 írta:
ES64 írta: Sziasztok. Teljesen uj vagyok a forumon,azert is regisztraltam ide,mert sok tanacsra,tapasztalatra,velemenyre lenne szuksegem,ugyanis torom a fejem,hogy vennek egy BMW-t. Kovetkezo a helyzet, jelenleg van egy 2004es Honda Civic Typer a tulajdonomban, de sajnos sokat koltok ra,hogy a tokeletes allapota fentmaradjon,valto felujitas,kuplungcsere, nahyszervizek stb. Kozel 1,3 milliot koltottem ra 1 ev alatt,igaz en mindig maximalista voltam,es minden autom megkapta a leheto legjobbat tolem,szoval szeretem oket. Viszont pont ezen felbuzdulva megfordult a fejemben,hogy talan egy premiumabb, szinten sportos auto fentartasat is be tudom vallani. Eppen ezert tanacsot kernek,mert van mar par befuto, viszont erdekelne,hogy melyik ezek kozul a legjobb. 3as szeria tetszik elso sorban, es szinte biztos,hogy 6 henger ala nem adom. Tehat a kovetkezo: 325d, 330d, 335d, ill 330i( lehetoleg a 272 lovas,bar nem tudom,hogy a 258 lovas mennyivel gyengebb,es az nagyobb aranyban van e90,91ben is,mint az e93ban) esetleg a 335i is tetszene,de az meg draga,meg sztemsokat eszik. De,hogy szukitsem kicsit a kort a 330d 245 loerovel, ill a 330i 258 vagy 272 loerovel ami elso sorban erdekel. Mit erdemes ezekrol tudni? Mennyire megbizhato,mennyit esznek,mire kell figyelni vasarlaskor,erdemes-e automatat, vagy manualist venni stb, minden ertekes info erdekel valamennyi motorrol,de elsosorban,errol a 2-rol! Elore is koszi mindent! Remelem tudtok segiteni.


Tudnátok segíteni, tanácsot adni, tapasztalatot írni, csak mert még senki nem válaszolt nekem erre



2008-as 330xd coupe automata váltós van a családban.
Az autó harmadik autónak van vásárolva, garázsban tartott, 40 ezer kilométerrel lett vásárolva, 30 ezer kilométer lett beletéve 4 év alatt, kötelezőkön kívül semmi probléma nem volt vele. Az automata váltó nagyon pontos, húz mint egy vadbarom, akárhogy téped neki 10 liter alatt vagy vele, futóműve tökéletes, nem ráz mint egy mini, mégis eggyé válsz az úttal, hatalmas élmény az a 245 lóerő, és a benzinkúton sem hagyod ott a fél fizetésed. Sajnos hibákról nem tudok beszámolni, keveset ment még az autó! )) viszont a turbó itt is kopó alkatrész a hírek szerint.

Saibot69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2000

státusz Saibot69

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. május 22. csütörtök, 11:45


ES64 írta:
ES64 írta: Sziasztok. Teljesen uj vagyok a forumon,azert is regisztraltam ide,mert sok tanacsra,tapasztalatra,velemenyre lenne szuksegem,ugyanis torom a fejem,hogy vennek egy BMW-t. Kovetkezo a helyzet, jelenleg van egy 2004es Honda Civic Typer a tulajdonomban, de sajnos sokat koltok ra,hogy a tokeletes allapota fentmaradjon,valto felujitas,kuplungcsere, nahyszervizek stb. Kozel 1,3 milliot koltottem ra 1 ev alatt,igaz en mindig maximalista voltam,es minden autom megkapta a leheto legjobbat tolem,szoval szeretem oket. Viszont pont ezen felbuzdulva megfordult a fejemben,hogy talan egy premiumabb, szinten sportos auto fentartasat is be tudom vallani. Eppen ezert tanacsot kernek,mert van mar par befuto, viszont erdekelne,hogy melyik ezek kozul a legjobb. 3as szeria tetszik elso sorban, es szinte biztos,hogy 6 henger ala nem adom. Tehat a kovetkezo: 325d, 330d, 335d, ill 330i( lehetoleg a 272 lovas,bar nem tudom,hogy a 258 lovas mennyivel gyengebb,es az nagyobb aranyban van e90,91ben is,mint az e93ban) esetleg a 335i is tetszene,de az meg draga,meg sztemsokat eszik. De,hogy szukitsem kicsit a kort a 330d 245 loerovel, ill a 330i 258 vagy 272 loerovel ami elso sorban erdekel. Mit erdemes ezekrol tudni? Mennyire megbizhato,mennyit esznek,mire kell figyelni vasarlaskor,erdemes-e automatat, vagy manualist venni stb, minden ertekes info erdekel valamennyi motorrol,de elsosorban,errol a 2-rol! Elore is koszi mindent! Remelem tudtok segiteni.


Tudnátok segíteni, tanácsot adni, tapasztalatot írni, csak mert még senki nem válaszolt nekem erre


Szia,

Én ugyanebben a cipőben jártam tavaly, mint Te. Ezen az oldalon olvasgattam a fórumokat, majd ezek alapján elhatároztam, hogy 330i lesz a jó választás. Decemberben meg is vettem (profilomnél meg tudod nézni a képeket), Németországból hozattam (van ismerős kereskedő kinnt). Eddig 10000 km-t mentem vele, összességében nem bántam meg. Vásárlás után olajcsere, téli gumi vásárlás, stb., a szokásos témák, illetve ki kellett cserélni a 2 hátsó lengéscsillapítót (MONROE) és a porvédőket (elöl, hátul). Mivel 2000-es évjárat, néhol a festéket (főleg kerékíveknél) kezdte ledobni, de javítva lett. A fogyasztása meglepett: 10,2 l/100 km (csak OMW maxxmotion 100-ast tankolok), ~30%-40% város, a többi főút. Most is tökéletesen megy, semmi bajom vele, az úttartása félelmetes. Az olajat kicsit eszi, de ezt ugye tujuk a M54B30-as motorról. Az élmény meg leírhatatlan, mivel előtte mindig csak 100LE alatti autóim voltak. Nyílván az én véleményem nem 100-as, mert 10000 km semmi, de remélem segítettem. Ha kell, el tudok küldeni neked egy xls file-t, amiben vezetem az eddigi kiadásokat (e-mail címed privátba átküldöd), ami az autóval kapcsolatos, talán az a legtisztább.
Üdv.



státusz ES64

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2014. május 22. csütörtök, 08:04


ES64 írta: Sziasztok. Teljesen uj vagyok a forumon,azert is regisztraltam ide,mert sok tanacsra,tapasztalatra,velemenyre lenne szuksegem,ugyanis torom a fejem,hogy vennek egy BMW-t. Kovetkezo a helyzet, jelenleg van egy 2004es Honda Civic Typer a tulajdonomban, de sajnos sokat koltok ra,hogy a tokeletes allapota fentmaradjon,valto felujitas,kuplungcsere, nahyszervizek stb. Kozel 1,3 milliot koltottem ra 1 ev alatt,igaz en mindig maximalista voltam,es minden autom megkapta a leheto legjobbat tolem,szoval szeretem oket. Viszont pont ezen felbuzdulva megfordult a fejemben,hogy talan egy premiumabb, szinten sportos auto fentartasat is be tudom vallani. Eppen ezert tanacsot kernek,mert van mar par befuto, viszont erdekelne,hogy melyik ezek kozul a legjobb. 3as szeria tetszik elso sorban, es szinte biztos,hogy 6 henger ala nem adom. Tehat a kovetkezo: 325d, 330d, 335d, ill 330i( lehetoleg a 272 lovas,bar nem tudom,hogy a 258 lovas mennyivel gyengebb,es az nagyobb aranyban van e90,91ben is,mint az e93ban) esetleg a 335i is tetszene,de az meg draga,meg sztemsokat eszik. De,hogy szukitsem kicsit a kort a 330d 245 loerovel, ill a 330i 258 vagy 272 loerovel ami elso sorban erdekel. Mit erdemes ezekrol tudni? Mennyire megbizhato,mennyit esznek,mire kell figyelni vasarlaskor,erdemes-e automatat, vagy manualist venni stb, minden ertekes info erdekel valamennyi motorrol,de elsosorban,errol a 2-rol! Elore is koszi mindent! Remelem tudtok segiteni.


Tudnátok segíteni, tanácsot adni, tapasztalatot írni, csak mert még senki nem válaszolt nekem erre



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2014. május 17. szombat, 07:54


BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
Totyasrac írta:
kempelen írta:
Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.


Ezzel maximálisan egyetértek. Aki kijár szerpentinezni (Dobogókő, Mecsek stb.) attól én is bármikor elfogadom a "kéziváltó a vezetési élmény alapja" dolgot. De sem autópályán nem jobb a kézi (úgysem gangolsz), sem városban (sőt, ott pont kellemetlenebb).
Fenntartási költségben csak akkor olcsóbb a kézi, ha az nem romlik el, az automata meg igen (tudtommal egy váltó le/fel magában van vagy 30-40e Ft, és akkor még nem vettünk kuplungot, kettőstömegűt, meg nem kellett megbontani a váltót - előző OFF-omon 90e Ft volt csak egy csapágy cseréje meg a váltó szét-össze, leszerelés és felrakás nélkül!).
Ezzel szemben áll az automata ~300e Ft-os javítása, de ha az megtörténik, onnéttól 0km-es a mechanikája, olajcserékkel ~4-500e km-en át nemigen lesz baja, épeszű használat mellett.


Tegyük gyorsan hozzá, hogy bizonyos motorverziókat - és hát pont azokat, ahol a vezetési élmény lakik!!! - már nem is árulják kézi váltóval. És a trend az, hogy egyre jobban kopik ki a kéziváltó, hamarosan már csak az 1,2-es gépekben kapsz manuált, komolyabb motorerőhöz automata lesz az alap. 3d, 35d, 40d, 50d csak automata van.
Ha meg megátalkodott váltáshívő valaki, akkor a jobb automaták bizony tudnak kézi üzemmódban működni, de a kuplungolás kimarad. Én most szokom az új 8 fokozatú automatát, eddig olyan 500e km körül vezethettem szummában manuált, szóval nem egyszerű a kérdés, de amit eddig láttam, az tetszik. Szinte észrevehetetlen a váltás, csak a fordulatszámmérő mutatja, hogy emelkedik vagy visszaesik a pörgés. Hogy aztán mi lesz 200e km-nél, azt majd meglátjuk.



valamikor megnézném a géped


Hát, minden munkanap járok a városodban ...



a számod még a régi? mert az meg van. lehet majd megcsörgetlek egyszer, aztán vagy ráérsz vagy nem.


Vagy 10 éve nem változott, szinte biztosan az van meg. Vasárnap de. tartunk egy kis füstölős bulit a cégnél, akkor is ott leszek.



én most hétfőig éjszakás vagyok.... sajnos

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. május 17. szombat, 00:23


YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
Totyasrac írta:
kempelen írta:
Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.


Ezzel maximálisan egyetértek. Aki kijár szerpentinezni (Dobogókő, Mecsek stb.) attól én is bármikor elfogadom a "kéziváltó a vezetési élmény alapja" dolgot. De sem autópályán nem jobb a kézi (úgysem gangolsz), sem városban (sőt, ott pont kellemetlenebb).
Fenntartási költségben csak akkor olcsóbb a kézi, ha az nem romlik el, az automata meg igen (tudtommal egy váltó le/fel magában van vagy 30-40e Ft, és akkor még nem vettünk kuplungot, kettőstömegűt, meg nem kellett megbontani a váltót - előző OFF-omon 90e Ft volt csak egy csapágy cseréje meg a váltó szét-össze, leszerelés és felrakás nélkül!).
Ezzel szemben áll az automata ~300e Ft-os javítása, de ha az megtörténik, onnéttól 0km-es a mechanikája, olajcserékkel ~4-500e km-en át nemigen lesz baja, épeszű használat mellett.


Tegyük gyorsan hozzá, hogy bizonyos motorverziókat - és hát pont azokat, ahol a vezetési élmény lakik!!! - már nem is árulják kézi váltóval. És a trend az, hogy egyre jobban kopik ki a kéziváltó, hamarosan már csak az 1,2-es gépekben kapsz manuált, komolyabb motorerőhöz automata lesz az alap. 3d, 35d, 40d, 50d csak automata van.
Ha meg megátalkodott váltáshívő valaki, akkor a jobb automaták bizony tudnak kézi üzemmódban működni, de a kuplungolás kimarad. Én most szokom az új 8 fokozatú automatát, eddig olyan 500e km körül vezethettem szummában manuált, szóval nem egyszerű a kérdés, de amit eddig láttam, az tetszik. Szinte észrevehetetlen a váltás, csak a fordulatszámmérő mutatja, hogy emelkedik vagy visszaesik a pörgés. Hogy aztán mi lesz 200e km-nél, azt majd meglátjuk.



valamikor megnézném a géped


Hát, minden munkanap járok a városodban ...



a számod még a régi? mert az meg van. lehet majd megcsörgetlek egyszer, aztán vagy ráérsz vagy nem.


Vagy 10 éve nem változott, szinte biztosan az van meg. Vasárnap de. tartunk egy kis füstölős bulit a cégnél, akkor is ott leszek.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2014. május 16. péntek, 21:25


BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
Totyasrac írta:
kempelen írta:
Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.


Ezzel maximálisan egyetértek. Aki kijár szerpentinezni (Dobogókő, Mecsek stb.) attól én is bármikor elfogadom a "kéziváltó a vezetési élmény alapja" dolgot. De sem autópályán nem jobb a kézi (úgysem gangolsz), sem városban (sőt, ott pont kellemetlenebb).
Fenntartási költségben csak akkor olcsóbb a kézi, ha az nem romlik el, az automata meg igen (tudtommal egy váltó le/fel magában van vagy 30-40e Ft, és akkor még nem vettünk kuplungot, kettőstömegűt, meg nem kellett megbontani a váltót - előző OFF-omon 90e Ft volt csak egy csapágy cseréje meg a váltó szét-össze, leszerelés és felrakás nélkül!).
Ezzel szemben áll az automata ~300e Ft-os javítása, de ha az megtörténik, onnéttól 0km-es a mechanikája, olajcserékkel ~4-500e km-en át nemigen lesz baja, épeszű használat mellett.


Tegyük gyorsan hozzá, hogy bizonyos motorverziókat - és hát pont azokat, ahol a vezetési élmény lakik!!! - már nem is árulják kézi váltóval. És a trend az, hogy egyre jobban kopik ki a kéziváltó, hamarosan már csak az 1,2-es gépekben kapsz manuált, komolyabb motorerőhöz automata lesz az alap. 3d, 35d, 40d, 50d csak automata van.
Ha meg megátalkodott váltáshívő valaki, akkor a jobb automaták bizony tudnak kézi üzemmódban működni, de a kuplungolás kimarad. Én most szokom az új 8 fokozatú automatát, eddig olyan 500e km körül vezethettem szummában manuált, szóval nem egyszerű a kérdés, de amit eddig láttam, az tetszik. Szinte észrevehetetlen a váltás, csak a fordulatszámmérő mutatja, hogy emelkedik vagy visszaesik a pörgés. Hogy aztán mi lesz 200e km-nél, azt majd meglátjuk.



valamikor megnézném a géped


Hát, minden munkanap járok a városodban ...



a számod még a régi? mert az meg van. lehet majd megcsörgetlek egyszer, aztán vagy ráérsz vagy nem.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2014. május 16. péntek, 20:20


BarG írta: Ez a ZF 8 sebességes hidrós automata elég fííínomra sikeredett szerkezet. Az 50d esetében 740Nm-re kellett méretezni, ezért remélem, hogy az én 560Nm-em meg se fog neki kottyanni. Aműgy csodás ez az autóverseny, már hallottam 9 sebességes automatáról is.
A duplakuplungos váltók tudtommal mindkét oldalon többtárcsásak, így küzdenek meg a nyomatékátvitellel. Persze ettől aztán jó bonyolultak, vagyis hát nem csak ettől.


A ZF 8HP valtocsaladja talan az egyik legjobb "hagyomanyos" automatavalto jelen pillanatoban. Viszont nem csak egy "meretben" keszül, hanem ha jol emlkeszem 5 különbözö teljesitmenyszintje van: 300Nm max. motornyomatektol 1000Nm max. motornyomatekig. Nem vagyok biztos benne, hogy a 30d-hez ugyanazt a teljesitmenyszintü valtot teszi a BMW, mint mondjuk az 50d-hez. De meg ez is kitelhet tölük...

Szemy



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. május 16. péntek, 23:35

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2014. május 16. péntek, 19:59


Totyasrac írta: Azért az automaták sem tudnak korlátlan nyomatékot átvinni, ez szokott probléma lenni... Ugyanakkor én amíg tehetem (mert van) hidrós automatát fogok venni, mert ritkábban és olcsóbban lehet szervizeltetni (továbbá nem zavar az a kis pluszfogyasztás sem).

Egyébként a "drága/nagy/nehéz a kuplungot megoldani nagy teljesítménynél" illetve a "terjednek a duplakuplungos váltók" eléggé ellentmondásos


Teljesen igazad van, az automata valtok sem tudnak korlatlan nyomatekot atvinni, de szerencsere nincs is ra szükseg, mivel a gumi sem tud korlatlan eröt atvinni az aszfaltra...ezert pörög ki a kerek olykor-olykor. Egy bolygomüvel fajlagosan nagyobb nyomatekot (mivel egyszerre több fogaskerek van kapcsolatban) lehet atvinni, mint egy sima homlokfogaskerekparral, de nem ez szokott lenni a szük keresztmetszet.

A manualis valtoknal a kuplung müködtetesehez szükseges pedaleröt az ember maga szolgaltatja, aminek van egy felsö hatara (raadasul ezt a "komfortzona" korlatozza es nem a maximalis teljesitökepesseg). A duplakuplungos valtoknal hidraulikus aktuatorok mozgatjak a kuplungokat (amelyek többlamellas kuplungok, a ZF kivetelevel Nemetorszagban minden valtohoz a BorgWarner szallitja ezeket a specialis kuplungokat), ezert itt joval nagyobb üzemi összeszoritoerö - ezaltal nagyobb atvihetö nyomatek - is elerhetö. Igy en nem nagyon latok ellentmondast a fenti gondolatmenetben.

Nem elhanyagolhato az sem, hogy mig a manualis valtonal alkalmazott kuplung nyugalmi helyzetben zarva van, es a nyitasahoz kell eröt kifejteni (energiat bevezetni a rendszerbe), addig a duplakuplungos valtoknal a kuplungok nyugalmi helyzetben nyitva vannak, es a zarasukhoz kell folyamatosan eröt kifejteni (energiat bevezetni a rendszerbe). Ez az egyik "hatranya" ezeknek az uj valtoknak.

Szemy







Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. május 16. péntek, 23:56

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. május 16. péntek, 19:29


Totyasrac írta:
Szemy írta:
Az "erösebb" motoroknak nem kimondottan maga a valto miatt van automatavaltoja, hanem a kupplung miatt. A suroldo kupplunggal mar jelentös macera (nagyobb meret vagy nagyobb müködtetö erö) lenne a nagy motornyomatekot atvinni. Ezt egyszerübb megoldani a hidrodinamikus tengelykapcsoloval es meg komfortosabb is.

Az automata valtok vilagaban erdekes, hogy pont a BMW ragaszkodik jelenleg is kutya kemenyen a "hagyomanyos" automatavaltohoz, miközben egyre több autogyar lassan mar csak a dupplakupplungos valtokkal szereli az autoit. Meg a Daimler is kezd lassan atalni erre az "uj" automatavaltora, de valahogy a BMW nem igazan mutat hajlandosagot...


Azért az automaták sem tudnak korlátlan nyomatékot átvinni, ez szokott probléma lenni... Ugyanakkor én amíg tehetem (mert van) hidrós automatát fogok venni, mert ritkábban és olcsóbban lehet szervizeltetni (továbbá nem zavar az a kis pluszfogyasztás sem).

Egyébként a "drága/nagy/nehéz a kuplungot megoldani nagy teljesítménynél" illetve a "terjednek a duplakuplungos váltók" eléggé ellentmondásos


Ez a ZF 8 sebességes hidrós automata elég fííínomra sikeredett szerkezet. Az 50d esetében 740Nm-re kellett méretezni, ezért remélem, hogy az én 560Nm-em meg se fog neki kottyanni. Aműgy csodás ez az autóverseny, már hallottam 9 sebességes automatáról is.
A duplakuplungos váltók tudtommal mindkét oldalon többtárcsásak, így küzdenek meg a nyomatékátvitellel. Persze ettől aztán jó bonyolultak, vagyis hát nem csak ettől.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. május 16. péntek, 19:21


YELLOW írta:
BarG írta:
Totyasrac írta:
kempelen írta:
Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.


Ezzel maximálisan egyetértek. Aki kijár szerpentinezni (Dobogókő, Mecsek stb.) attól én is bármikor elfogadom a "kéziváltó a vezetési élmény alapja" dolgot. De sem autópályán nem jobb a kézi (úgysem gangolsz), sem városban (sőt, ott pont kellemetlenebb).
Fenntartási költségben csak akkor olcsóbb a kézi, ha az nem romlik el, az automata meg igen (tudtommal egy váltó le/fel magában van vagy 30-40e Ft, és akkor még nem vettünk kuplungot, kettőstömegűt, meg nem kellett megbontani a váltót - előző OFF-omon 90e Ft volt csak egy csapágy cseréje meg a váltó szét-össze, leszerelés és felrakás nélkül!).
Ezzel szemben áll az automata ~300e Ft-os javítása, de ha az megtörténik, onnéttól 0km-es a mechanikája, olajcserékkel ~4-500e km-en át nemigen lesz baja, épeszű használat mellett.


Tegyük gyorsan hozzá, hogy bizonyos motorverziókat - és hát pont azokat, ahol a vezetési élmény lakik!!! - már nem is árulják kézi váltóval. És a trend az, hogy egyre jobban kopik ki a kéziváltó, hamarosan már csak az 1,2-es gépekben kapsz manuált, komolyabb motorerőhöz automata lesz az alap. 3d, 35d, 40d, 50d csak automata van.
Ha meg megátalkodott váltáshívő valaki, akkor a jobb automaták bizony tudnak kézi üzemmódban működni, de a kuplungolás kimarad. Én most szokom az új 8 fokozatú automatát, eddig olyan 500e km körül vezethettem szummában manuált, szóval nem egyszerű a kérdés, de amit eddig láttam, az tetszik. Szinte észrevehetetlen a váltás, csak a fordulatszámmérő mutatja, hogy emelkedik vagy visszaesik a pörgés. Hogy aztán mi lesz 200e km-nél, azt majd meglátjuk.



valamikor megnézném a géped


Hát, minden munkanap járok a városodban ...