Totyasrac írta:
Azért az automaták sem tudnak korlátlan nyomatékot átvinni, ez szokott probléma lenni... Ugyanakkor én amíg tehetem (mert van) hidrós automatát fogok venni, mert ritkábban és olcsóbban lehet szervizeltetni (továbbá nem zavar az a kis pluszfogyasztás sem).
Egyébként a "drága/nagy/nehéz a kuplungot megoldani nagy teljesítménynél" illetve a "terjednek a duplakuplungos váltók" eléggé ellentmondásos 
Teljesen igazad van, az automata valtok sem tudnak korlatlan nyomatekot atvinni, de szerencsere nincs is ra szükseg, mivel a gumi sem tud korlatlan eröt atvinni az aszfaltra...ezert pörög ki a kerek olykor-olykor.

Egy bolygomüvel fajlagosan nagyobb nyomatekot (mivel egyszerre több fogaskerek van kapcsolatban) lehet atvinni, mint egy sima homlokfogaskerekparral, de nem ez szokott lenni a szük keresztmetszet.
A manualis valtoknal a kuplung müködtetesehez szükseges pedaleröt az ember maga szolgaltatja, aminek van egy felsö hatara (raadasul ezt a "komfortzona" korlatozza es nem a maximalis teljesitökepesseg). A duplakuplungos valtoknal hidraulikus aktuatorok mozgatjak a kuplungokat (amelyek többlamellas kuplungok, a ZF kivetelevel Nemetorszagban minden valtohoz a BorgWarner szallitja ezeket a specialis kuplungokat), ezert itt joval nagyobb üzemi összeszoritoerö - ezaltal nagyobb atvihetö nyomatek - is elerhetö. Igy en nem nagyon latok ellentmondast a fenti gondolatmenetben.

Nem elhanyagolhato az sem, hogy mig a manualis valtonal alkalmazott kuplung nyugalmi helyzetben zarva van, es a nyitasahoz kell eröt kifejteni (energiat bevezetni a rendszerbe), addig a duplakuplungos valtoknal a kuplungok nyugalmi helyzetben nyitva vannak, es a zarasukhoz kell folyamatosan eröt kifejteni (energiat bevezetni a rendszerbe). Ez az egyik "hatranya" ezeknek az uj valtoknak.
Szemy
Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. május 16. péntek, 23:56