Ez egy archivált weboldal! bővebben

Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. május 16. péntek, 17:29


Szemy írta:
Az "erösebb" motoroknak nem kimondottan maga a valto miatt van automatavaltoja, hanem a kupplung miatt. A suroldo kupplunggal mar jelentös macera (nagyobb meret vagy nagyobb müködtetö erö) lenne a nagy motornyomatekot atvinni. Ezt egyszerübb megoldani a hidrodinamikus tengelykapcsoloval es meg komfortosabb is.

Az automata valtok vilagaban erdekes, hogy pont a BMW ragaszkodik jelenleg is kutya kemenyen a "hagyomanyos" automatavaltohoz, miközben egyre több autogyar lassan mar csak a dupplakupplungos valtokkal szereli az autoit. Meg a Daimler is kezd lassan atalni erre az "uj" automatavaltora, de valahogy a BMW nem igazan mutat hajlandosagot...


Azért az automaták sem tudnak korlátlan nyomatékot átvinni, ez szokott probléma lenni... Ugyanakkor én amíg tehetem (mert van) hidrós automatát fogok venni, mert ritkábban és olcsóbban lehet szervizeltetni (továbbá nem zavar az a kis pluszfogyasztás sem).

Egyébként a "drága/nagy/nehéz a kuplungot megoldani nagy teljesítménynél" illetve a "terjednek a duplakuplungos váltók" eléggé ellentmondásos

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2014. május 16. péntek, 17:05


BarG írta: Tegyük gyorsan hozzá, hogy bizonyos motorverziókat - és hát pont azokat, ahol a vezetési élmény lakik!!! - már nem is árulják kézi váltóval. És a trend az, hogy egyre jobban kopik ki a kéziváltó, hamarosan már csak az 1,2-es gépekben kapsz manuált, komolyabb motorerőhöz automata lesz az alap. 3d, 35d, 40d, 50d csak automata van.
Ha meg megátalkodott váltáshívő valaki, akkor a jobb automaták bizony tudnak kézi üzemmódban működni, de a kuplungolás kimarad. Én most szokom az új 8 fokozatú automatát, eddig olyan 500e km körül vezethettem szummában manuált, szóval nem egyszerű a kérdés, de amit eddig láttam, az tetszik. Szinte észrevehetetlen a váltás, csak a fordulatszámmérő mutatja, hogy emelkedik vagy visszaesik a pörgés. Hogy aztán mi lesz 200e km-nél, azt majd meglátjuk.


Az "erösebb" motoroknak nem kimondottan maga a valto miatt van automatavaltoja, hanem a kupplung miatt. A suroldo kupplunggal mar jelentös macera (nagyobb meret vagy nagyobb müködtetö erö) lenne a nagy motornyomatekot atvinni. Ezt egyszerübb megoldani a hidrodinamikus tengelykapcsoloval es meg komfortosabb is.

Az automata valtok vilagaban erdekes, hogy pont a BMW ragaszkodik jelenleg is kutya kemenyen a "hagyomanyos" automatavaltohoz, miközben egyre több autogyar lassan mar csak a dupplakupplungos valtokkal szereli az autoit. Meg a Daimler is kezd lassan atalni erre az "uj" automatavaltora, de valahogy a BMW nem igazan mutat hajlandosagot...

Szemy

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2014. május 16. péntek, 17:04


BarG írta:
Totyasrac írta:
kempelen írta:
Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.


Ezzel maximálisan egyetértek. Aki kijár szerpentinezni (Dobogókő, Mecsek stb.) attól én is bármikor elfogadom a "kéziváltó a vezetési élmény alapja" dolgot. De sem autópályán nem jobb a kézi (úgysem gangolsz), sem városban (sőt, ott pont kellemetlenebb).
Fenntartási költségben csak akkor olcsóbb a kézi, ha az nem romlik el, az automata meg igen (tudtommal egy váltó le/fel magában van vagy 30-40e Ft, és akkor még nem vettünk kuplungot, kettőstömegűt, meg nem kellett megbontani a váltót - előző OFF-omon 90e Ft volt csak egy csapágy cseréje meg a váltó szét-össze, leszerelés és felrakás nélkül!).
Ezzel szemben áll az automata ~300e Ft-os javítása, de ha az megtörténik, onnéttól 0km-es a mechanikája, olajcserékkel ~4-500e km-en át nemigen lesz baja, épeszű használat mellett.


Tegyük gyorsan hozzá, hogy bizonyos motorverziókat - és hát pont azokat, ahol a vezetési élmény lakik!!! - már nem is árulják kézi váltóval. És a trend az, hogy egyre jobban kopik ki a kéziváltó, hamarosan már csak az 1,2-es gépekben kapsz manuált, komolyabb motorerőhöz automata lesz az alap. 3d, 35d, 40d, 50d csak automata van.
Ha meg megátalkodott váltáshívő valaki, akkor a jobb automaták bizony tudnak kézi üzemmódban működni, de a kuplungolás kimarad. Én most szokom az új 8 fokozatú automatát, eddig olyan 500e km körül vezethettem szummában manuált, szóval nem egyszerű a kérdés, de amit eddig láttam, az tetszik. Szinte észrevehetetlen a váltás, csak a fordulatszámmérő mutatja, hogy emelkedik vagy visszaesik a pörgés. Hogy aztán mi lesz 200e km-nél, azt majd meglátjuk.



valamikor megnézném a géped

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. május 16. péntek, 15:52


Totyasrac írta:
kempelen írta:
Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.


Ezzel maximálisan egyetértek. Aki kijár szerpentinezni (Dobogókő, Mecsek stb.) attól én is bármikor elfogadom a "kéziváltó a vezetési élmény alapja" dolgot. De sem autópályán nem jobb a kézi (úgysem gangolsz), sem városban (sőt, ott pont kellemetlenebb).
Fenntartási költségben csak akkor olcsóbb a kézi, ha az nem romlik el, az automata meg igen (tudtommal egy váltó le/fel magában van vagy 30-40e Ft, és akkor még nem vettünk kuplungot, kettőstömegűt, meg nem kellett megbontani a váltót - előző OFF-omon 90e Ft volt csak egy csapágy cseréje meg a váltó szét-össze, leszerelés és felrakás nélkül!).
Ezzel szemben áll az automata ~300e Ft-os javítása, de ha az megtörténik, onnéttól 0km-es a mechanikája, olajcserékkel ~4-500e km-en át nemigen lesz baja, épeszű használat mellett.


Tegyük gyorsan hozzá, hogy bizonyos motorverziókat - és hát pont azokat, ahol a vezetési élmény lakik!!! - már nem is árulják kézi váltóval. És a trend az, hogy egyre jobban kopik ki a kéziváltó, hamarosan már csak az 1,2-es gépekben kapsz manuált, komolyabb motorerőhöz automata lesz az alap. 3d, 35d, 40d, 50d csak automata van.
Ha meg megátalkodott váltáshívő valaki, akkor a jobb automaták bizony tudnak kézi üzemmódban működni, de a kuplungolás kimarad. Én most szokom az új 8 fokozatú automatát, eddig olyan 500e km körül vezethettem szummában manuált, szóval nem egyszerű a kérdés, de amit eddig láttam, az tetszik. Szinte észrevehetetlen a váltás, csak a fordulatszámmérő mutatja, hogy emelkedik vagy visszaesik a pörgés. Hogy aztán mi lesz 200e km-nél, azt majd meglátjuk.



státusz duend

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. május 15. csütörtök, 21:14


Hát igen, a TÜV-ről csak annyi érdekesség, hogy pár napja beszeltem egy német kereskedővel, aki panaszolta, hogy egy 2002-es opelt vitt műszakira, és egyszerűen nem ment át, rendszámot levették, és kötelezték, hogy emelve vigye el a kocsit, és mivel nem ért már sokat, és dühös is volt, elvitte a roncstelepre, és kapott érte 65 eurot...
A magyarról meg annyit, hogy amikor a 30 eves golfunkat vittem, hát a fékje nem volt határértéken belül, erre a faszi a sarokban álló seprűnyelet bevágta a mérőhengerek közé, és azzal "segített rá" az eredményre...
Ja, és ahogy azt Szemytől megtudtam, az itteni TÜV-ön gépre is rákötik az újabb kocsikat, és ha olyan hibakódja van, akkor vagy megbuktatják, vagy rávezetik azt a vizsgalapra.

minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2014. május 15. csütörtök, 18:12


tomy1228 írta:
minimal írta:
tomy1228 írta:
minimal írta:
Totyasrac írta:
dfle írta: Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2003-2005 közötti, 318-as benzines 143le-s e46-ot. Erről a típusról tud-e valaki esetleg valamilyen információt?
Gondolkodok automatában,mit lehet tudni ebben az időben kiadott automata váltókról?
A harmadik kérdésem pedig az lenne, hogy igaz az az információ, hogy ha pl. Németországból behozok egy autót és azon van még műszaki, akkor nem kell a KPM-nél levizsgáztatni?


Én pont ilyet vettem
Sajnos de, le kell vizsgáztatni (állítólag el lehet fogadtatni a TÜV-vizsgát de nem lesz olcsóbb, csak macerásabb).
Az automatája GM 5 fokozatú, elektromosan vezérelt hidrodinamikus váltó. Voltam olajat cseréltetni, a váltósom (aki automata váltókból él) szerint tévhit, hogy ezek hamar tönkremennének, meglehetősen sokáig bírják.

Kicsit többet fogyaszt mint kézivel (városon kívül overdrive miatt elenyésző, városban meg a kényelem ára - nekem megéri), a teljes felújítás ára 320e Ft (ennyit mondott a váltósom), amitől 0km-es lesz ismét. Egy kéziváltósnál a kuplungcsere (olykor kell), egy váltószinkron-csere stb. sem 20e Ft, szóval lényegesen nem drágább fenntartani szerintem.
Annyi, hogy 60e km-enként érdemes olajat cseréltetni benne (~30e Ft szűrőstől-munkadíjastól).

Az E46B20A-ról (mert ugye arról beszélünk) sokan mondják, hogy a vezérműlánc átugorhat, sok ilyen mégsem történik... A trafókra háklis, ha a gyári olasz (Bremi) van benne, azt érdemes kidobni és venni 4db Bosch-t (nekem 12e Ft-ért hozták darabját), rendes olaj kell bele (5W-30), és ennyi.
A többi ugyanaz, mint a többi E46-nál, pl. lengőkarok pár évente (nem olcsó).


A TÜV vizsgát elfogadják és nem macerásabb.
Két verzió létezik: 1. beírják a tüv érvényességét a magyar műszaki adatlapra ennek honosítás a neve KPM-en 8.000 Ft csak megrángatják + lámpák. 2. kérsz honosítás+műszaki vizsgát 25.000 Ft ezzel pedig beszámítják a tüv vizsgát de kap friss műszaki vizsgát, itt rendes műszakiztatás történik. Ha nincs kinti műszakija akkor egyedi forgalomba helyezés 40.000Ft-ért.

Csupán azért írtam le mielött ez a hír elkezd terjengeni a neten és az emberek között hogy a tüv-ös autót macerásabb vizsgáztatni...
remélem nem gondoltad komolyan hogy egy magyar KPM vizsga komolyabb mint egy TÜV?


Ezt jó tudni,én eddig mindig egyedi forgalomba helyezéssel csináltam és fizettem a 40 ropit pedig volt TÜV vizsgája.Egy kérdésem azért lenne az 1. variációhoz ha ezt csinálod akkor is kapsz műszaki illetve környezetvédelmi adatlapot mert ugye ezek kellenek h befizesd a regadót meg hogy rendszámot kapj?


Igen kapsz, csak a műszaki adatlap alján a tüv érvényessége lesz beírva, ez akkor jó ha van rajta azért 1-1,5 év kinti vizsga. Itt meg a honosítás+műszakin is megkapod ugyan azokat a papírokat csak az egyedinél még ezeken kívül is adnak egy egyedi forgalomba helyezési papírt amit nem szoktak sem a regadónál elkérni sem az okmányirodánál.


Megint tanultam vmi!Thanks.Ezt azért nem nagyon reklámozzák bár én csak két kocsit hoztam be magunknak de egyszer nem kérdezték hogy van e rajta műszaki mert hogy ekkor csak xxx-be kerülne,mindig az egyedi forgalomba helyezéssel csinálták automatikusan.


Nem szokták, szerintem úgy gondolják, hogy mindenki tisztában van a lehetőségekkel, úgy hogy ha te jelzed nekik, hogy mit szeretnél akkor úgy veszik fel, ha meg nem akkor mehet egyedire.


Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. május 15. csütörtök, 18:09


minimal írta:
remélem nem gondoltad komolyan hogy egy magyar KPM vizsga komolyabb mint egy TÜV?


Dehogyis. Csak macera itthon bármit lepapírozni, elintézni (az egész regisztrációs folyamat), jóval inkább mint másfelé (nővéremék az itthoni kocsit meg saját magukat regisztrálták Svédországban mikor kimentek, postán egy űrlap, pici pénz és egy hét múlva jött postán az új rendszám meg helyi okmányok pl.).
Magáról a vizsga minőségéről elég sokat elmond a sok itthoni koromgyár, kendács-xenon, fék nélküli autó stb., valahogy No-ban kicsit kevesebb ilyen van


tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2014. május 15. csütörtök, 18:00


minimal írta:
tomy1228 írta:
minimal írta:
Totyasrac írta:
dfle írta: Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2003-2005 közötti, 318-as benzines 143le-s e46-ot. Erről a típusról tud-e valaki esetleg valamilyen információt?
Gondolkodok automatában,mit lehet tudni ebben az időben kiadott automata váltókról?
A harmadik kérdésem pedig az lenne, hogy igaz az az információ, hogy ha pl. Németországból behozok egy autót és azon van még műszaki, akkor nem kell a KPM-nél levizsgáztatni?


Én pont ilyet vettem
Sajnos de, le kell vizsgáztatni (állítólag el lehet fogadtatni a TÜV-vizsgát de nem lesz olcsóbb, csak macerásabb).
Az automatája GM 5 fokozatú, elektromosan vezérelt hidrodinamikus váltó. Voltam olajat cseréltetni, a váltósom (aki automata váltókból él) szerint tévhit, hogy ezek hamar tönkremennének, meglehetősen sokáig bírják.

Kicsit többet fogyaszt mint kézivel (városon kívül overdrive miatt elenyésző, városban meg a kényelem ára - nekem megéri), a teljes felújítás ára 320e Ft (ennyit mondott a váltósom), amitől 0km-es lesz ismét. Egy kéziváltósnál a kuplungcsere (olykor kell), egy váltószinkron-csere stb. sem 20e Ft, szóval lényegesen nem drágább fenntartani szerintem.
Annyi, hogy 60e km-enként érdemes olajat cseréltetni benne (~30e Ft szűrőstől-munkadíjastól).

Az E46B20A-ról (mert ugye arról beszélünk) sokan mondják, hogy a vezérműlánc átugorhat, sok ilyen mégsem történik... A trafókra háklis, ha a gyári olasz (Bremi) van benne, azt érdemes kidobni és venni 4db Bosch-t (nekem 12e Ft-ért hozták darabját), rendes olaj kell bele (5W-30), és ennyi.
A többi ugyanaz, mint a többi E46-nál, pl. lengőkarok pár évente (nem olcsó).


A TÜV vizsgát elfogadják és nem macerásabb.
Két verzió létezik: 1. beírják a tüv érvényességét a magyar műszaki adatlapra ennek honosítás a neve KPM-en 8.000 Ft csak megrángatják + lámpák. 2. kérsz honosítás+műszaki vizsgát 25.000 Ft ezzel pedig beszámítják a tüv vizsgát de kap friss műszaki vizsgát, itt rendes műszakiztatás történik. Ha nincs kinti műszakija akkor egyedi forgalomba helyezés 40.000Ft-ért.

Csupán azért írtam le mielött ez a hír elkezd terjengeni a neten és az emberek között hogy a tüv-ös autót macerásabb vizsgáztatni...
remélem nem gondoltad komolyan hogy egy magyar KPM vizsga komolyabb mint egy TÜV?


Ezt jó tudni,én eddig mindig egyedi forgalomba helyezéssel csináltam és fizettem a 40 ropit pedig volt TÜV vizsgája.Egy kérdésem azért lenne az 1. variációhoz ha ezt csinálod akkor is kapsz műszaki illetve környezetvédelmi adatlapot mert ugye ezek kellenek h befizesd a regadót meg hogy rendszámot kapj?


Igen kapsz, csak a műszaki adatlap alján a tüv érvényessége lesz beírva, ez akkor jó ha van rajta azért 1-1,5 év kinti vizsga. Itt meg a honosítás+műszakin is megkapod ugyan azokat a papírokat csak az egyedinél még ezeken kívül is adnak egy egyedi forgalomba helyezési papírt amit nem szoktak sem a regadónál elkérni sem az okmányirodánál.


Megint tanultam vmi!Thanks.Ezt azért nem nagyon reklámozzák bár én csak két kocsit hoztam be magunknak de egyszer nem kérdezték hogy van e rajta műszaki mert hogy ekkor csak xxx-be kerülne,mindig az egyedi forgalomba helyezéssel csinálták automatikusan.

minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2014. május 15. csütörtök, 17:50


tomy1228 írta:
minimal írta:
Totyasrac írta:
dfle írta: Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2003-2005 közötti, 318-as benzines 143le-s e46-ot. Erről a típusról tud-e valaki esetleg valamilyen információt?
Gondolkodok automatában,mit lehet tudni ebben az időben kiadott automata váltókról?
A harmadik kérdésem pedig az lenne, hogy igaz az az információ, hogy ha pl. Németországból behozok egy autót és azon van még műszaki, akkor nem kell a KPM-nél levizsgáztatni?


Én pont ilyet vettem
Sajnos de, le kell vizsgáztatni (állítólag el lehet fogadtatni a TÜV-vizsgát de nem lesz olcsóbb, csak macerásabb).
Az automatája GM 5 fokozatú, elektromosan vezérelt hidrodinamikus váltó. Voltam olajat cseréltetni, a váltósom (aki automata váltókból él) szerint tévhit, hogy ezek hamar tönkremennének, meglehetősen sokáig bírják.

Kicsit többet fogyaszt mint kézivel (városon kívül overdrive miatt elenyésző, városban meg a kényelem ára - nekem megéri), a teljes felújítás ára 320e Ft (ennyit mondott a váltósom), amitől 0km-es lesz ismét. Egy kéziváltósnál a kuplungcsere (olykor kell), egy váltószinkron-csere stb. sem 20e Ft, szóval lényegesen nem drágább fenntartani szerintem.
Annyi, hogy 60e km-enként érdemes olajat cseréltetni benne (~30e Ft szűrőstől-munkadíjastól).

Az E46B20A-ról (mert ugye arról beszélünk) sokan mondják, hogy a vezérműlánc átugorhat, sok ilyen mégsem történik... A trafókra háklis, ha a gyári olasz (Bremi) van benne, azt érdemes kidobni és venni 4db Bosch-t (nekem 12e Ft-ért hozták darabját), rendes olaj kell bele (5W-30), és ennyi.
A többi ugyanaz, mint a többi E46-nál, pl. lengőkarok pár évente (nem olcsó).


A TÜV vizsgát elfogadják és nem macerásabb.
Két verzió létezik: 1. beírják a tüv érvényességét a magyar műszaki adatlapra ennek honosítás a neve KPM-en 8.000 Ft csak megrángatják + lámpák. 2. kérsz honosítás+műszaki vizsgát 25.000 Ft ezzel pedig beszámítják a tüv vizsgát de kap friss műszaki vizsgát, itt rendes műszakiztatás történik. Ha nincs kinti műszakija akkor egyedi forgalomba helyezés 40.000Ft-ért.

Csupán azért írtam le mielött ez a hír elkezd terjengeni a neten és az emberek között hogy a tüv-ös autót macerásabb vizsgáztatni...
remélem nem gondoltad komolyan hogy egy magyar KPM vizsga komolyabb mint egy TÜV?


Ezt jó tudni,én eddig mindig egyedi forgalomba helyezéssel csináltam és fizettem a 40 ropit pedig volt TÜV vizsgája.Egy kérdésem azért lenne az 1. variációhoz ha ezt csinálod akkor is kapsz műszaki illetve környezetvédelmi adatlapot mert ugye ezek kellenek h befizesd a regadót meg hogy rendszámot kapj?


Igen kapsz, csak a műszaki adatlap alján a tüv érvényessége lesz beírva, ez akkor jó ha van rajta azért 1-1,5 év kinti vizsga. Itt meg a honosítás+műszakin is megkapod ugyan azokat a papírokat csak az egyedinél még ezeken kívül is adnak egy egyedi forgalomba helyezési papírt amit nem szoktak sem a regadónál elkérni sem az okmányirodánál.


tomy1228
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2004

státusz tomy1228

Törzsvendég

Elismertség: 10% (15 pont) | Hozzászólások: 149

Elküldve: 2014. május 15. csütörtök, 17:39


minimal írta:
Totyasrac írta:
dfle írta: Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2003-2005 közötti, 318-as benzines 143le-s e46-ot. Erről a típusról tud-e valaki esetleg valamilyen információt?
Gondolkodok automatában,mit lehet tudni ebben az időben kiadott automata váltókról?
A harmadik kérdésem pedig az lenne, hogy igaz az az információ, hogy ha pl. Németországból behozok egy autót és azon van még műszaki, akkor nem kell a KPM-nél levizsgáztatni?


Én pont ilyet vettem
Sajnos de, le kell vizsgáztatni (állítólag el lehet fogadtatni a TÜV-vizsgát de nem lesz olcsóbb, csak macerásabb).
Az automatája GM 5 fokozatú, elektromosan vezérelt hidrodinamikus váltó. Voltam olajat cseréltetni, a váltósom (aki automata váltókból él) szerint tévhit, hogy ezek hamar tönkremennének, meglehetősen sokáig bírják.

Kicsit többet fogyaszt mint kézivel (városon kívül overdrive miatt elenyésző, városban meg a kényelem ára - nekem megéri), a teljes felújítás ára 320e Ft (ennyit mondott a váltósom), amitől 0km-es lesz ismét. Egy kéziváltósnál a kuplungcsere (olykor kell), egy váltószinkron-csere stb. sem 20e Ft, szóval lényegesen nem drágább fenntartani szerintem.
Annyi, hogy 60e km-enként érdemes olajat cseréltetni benne (~30e Ft szűrőstől-munkadíjastól).

Az E46B20A-ról (mert ugye arról beszélünk) sokan mondják, hogy a vezérműlánc átugorhat, sok ilyen mégsem történik... A trafókra háklis, ha a gyári olasz (Bremi) van benne, azt érdemes kidobni és venni 4db Bosch-t (nekem 12e Ft-ért hozták darabját), rendes olaj kell bele (5W-30), és ennyi.
A többi ugyanaz, mint a többi E46-nál, pl. lengőkarok pár évente (nem olcsó).


A TÜV vizsgát elfogadják és nem macerásabb.
Két verzió létezik: 1. beírják a tüv érvényességét a magyar műszaki adatlapra ennek honosítás a neve KPM-en 8.000 Ft csak megrángatják + lámpák. 2. kérsz honosítás+műszaki vizsgát 25.000 Ft ezzel pedig beszámítják a tüv vizsgát de kap friss műszaki vizsgát, itt rendes műszakiztatás történik. Ha nincs kinti műszakija akkor egyedi forgalomba helyezés 40.000Ft-ért.

Csupán azért írtam le mielött ez a hír elkezd terjengeni a neten és az emberek között hogy a tüv-ös autót macerásabb vizsgáztatni...
remélem nem gondoltad komolyan hogy egy magyar KPM vizsga komolyabb mint egy TÜV?


Ezt jó tudni,én eddig mindig egyedi forgalomba helyezéssel csináltam és fizettem a 40 ropit pedig volt TÜV vizsgája.Egy kérdésem azért lenne az 1. variációhoz ha ezt csinálod akkor is kapsz műszaki illetve környezetvédelmi adatlapot mert ugye ezek kellenek h befizesd a regadót meg hogy rendszámot kapj?


minimal

státusz minimal

Törzsvendég

Elismertség: 11% (15 pont) | Hozzászólások: 131

Elküldve: 2014. május 15. csütörtök, 17:28


Totyasrac írta:
dfle írta: Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2003-2005 közötti, 318-as benzines 143le-s e46-ot. Erről a típusról tud-e valaki esetleg valamilyen információt?
Gondolkodok automatában,mit lehet tudni ebben az időben kiadott automata váltókról?
A harmadik kérdésem pedig az lenne, hogy igaz az az információ, hogy ha pl. Németországból behozok egy autót és azon van még műszaki, akkor nem kell a KPM-nél levizsgáztatni?


Én pont ilyet vettem
Sajnos de, le kell vizsgáztatni (állítólag el lehet fogadtatni a TÜV-vizsgát de nem lesz olcsóbb, csak macerásabb).
Az automatája GM 5 fokozatú, elektromosan vezérelt hidrodinamikus váltó. Voltam olajat cseréltetni, a váltósom (aki automata váltókból él) szerint tévhit, hogy ezek hamar tönkremennének, meglehetősen sokáig bírják.

Kicsit többet fogyaszt mint kézivel (városon kívül overdrive miatt elenyésző, városban meg a kényelem ára - nekem megéri), a teljes felújítás ára 320e Ft (ennyit mondott a váltósom), amitől 0km-es lesz ismét. Egy kéziváltósnál a kuplungcsere (olykor kell), egy váltószinkron-csere stb. sem 20e Ft, szóval lényegesen nem drágább fenntartani szerintem.
Annyi, hogy 60e km-enként érdemes olajat cseréltetni benne (~30e Ft szűrőstől-munkadíjastól).

Az E46B20A-ról (mert ugye arról beszélünk) sokan mondják, hogy a vezérműlánc átugorhat, sok ilyen mégsem történik... A trafókra háklis, ha a gyári olasz (Bremi) van benne, azt érdemes kidobni és venni 4db Bosch-t (nekem 12e Ft-ért hozták darabját), rendes olaj kell bele (5W-30), és ennyi.
A többi ugyanaz, mint a többi E46-nál, pl. lengőkarok pár évente (nem olcsó).


A TÜV vizsgát elfogadják és nem macerásabb.
Két verzió létezik: 1. beírják a tüv érvényességét a magyar műszaki adatlapra ennek honosítás a neve KPM-en 8.000 Ft csak megrángatják + lámpák. 2. kérsz honosítás+műszaki vizsgát 25.000 Ft ezzel pedig beszámítják a tüv vizsgát de kap friss műszaki vizsgát, itt rendes műszakiztatás történik. Ha nincs kinti műszakija akkor egyedi forgalomba helyezés 40.000Ft-ért.

Csupán azért írtam le mielött ez a hír elkezd terjengeni a neten és az emberek között hogy a tüv-ös autót macerásabb vizsgáztatni...
remélem nem gondoltad komolyan hogy egy magyar KPM vizsga komolyabb mint egy TÜV?



Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. május 15. csütörtök, 15:21


kempelen írta:
Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.


Ezzel maximálisan egyetértek. Aki kijár szerpentinezni (Dobogókő, Mecsek stb.) attól én is bármikor elfogadom a "kéziváltó a vezetési élmény alapja" dolgot. De sem autópályán nem jobb a kézi (úgysem gangolsz), sem városban (sőt, ott pont kellemetlenebb).
Fenntartási költségben csak akkor olcsóbb a kézi, ha az nem romlik el, az automata meg igen (tudtommal egy váltó le/fel magában van vagy 30-40e Ft, és akkor még nem vettünk kuplungot, kettőstömegűt, meg nem kellett megbontani a váltót - előző OFF-omon 90e Ft volt csak egy csapágy cseréje meg a váltó szét-össze, leszerelés és felrakás nélkül!).
Ezzel szemben áll az automata ~300e Ft-os javítása, de ha az megtörténik, onnéttól 0km-es a mechanikája, olajcserékkel ~4-500e km-en át nemigen lesz baja, épeszű használat mellett.

Totyasrac
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2004

státusz Totyasrac

Törzsvendég

Elismertség: 9% (15 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2014. május 15. csütörtök, 15:16


dfle írta: Sziasztok!

Szeretnék venni egy 2003-2005 közötti, 318-as benzines 143le-s e46-ot. Erről a típusról tud-e valaki esetleg valamilyen információt?
Gondolkodok automatában,mit lehet tudni ebben az időben kiadott automata váltókról?
A harmadik kérdésem pedig az lenne, hogy igaz az az információ, hogy ha pl. Németországból behozok egy autót és azon van még műszaki, akkor nem kell a KPM-nél levizsgáztatni?


Én pont ilyet vettem
Sajnos de, le kell vizsgáztatni (állítólag el lehet fogadtatni a TÜV-vizsgát de nem lesz olcsóbb, csak macerásabb).
Az automatája GM 5 fokozatú, elektromosan vezérelt hidrodinamikus váltó. Voltam olajat cseréltetni, a váltósom (aki automata váltókból él) szerint tévhit, hogy ezek hamar tönkremennének, meglehetősen sokáig bírják.

Kicsit többet fogyaszt mint kézivel (városon kívül overdrive miatt elenyésző, városban meg a kényelem ára - nekem megéri), a teljes felújítás ára 320e Ft (ennyit mondott a váltósom), amitől 0km-es lesz ismét. Egy kéziváltósnál a kuplungcsere (olykor kell), egy váltószinkron-csere stb. sem 20e Ft, szóval lényegesen nem drágább fenntartani szerintem.
Annyi, hogy 60e km-enként érdemes olajat cseréltetni benne (~30e Ft szűrőstől-munkadíjastól).

Az E46B20A-ról (mert ugye arról beszélünk) sokan mondják, hogy a vezérműlánc átugorhat, sok ilyen mégsem történik... A trafókra háklis, ha a gyári olasz (Bremi) van benne, azt érdemes kidobni és venni 4db Bosch-t (nekem 12e Ft-ért hozták darabját), rendes olaj kell bele (5W-30), és ennyi.
A többi ugyanaz, mint a többi E46-nál, pl. lengőkarok pár évente (nem olcsó).

Umberto
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Umberto

Újonc

Elismertség: 6% (2 pont) | Hozzászólások: 29

Elküldve: 2014. május 15. csütörtök, 15:12


kempelen írta:

Nem nagyon akarok beledumálni, de manapság ne az szégyelje magát aki ki meri jelenteni, hogy szereti az automata váltót.

Könnyen hozzászokik a jóhoz? Lószart.

Aki még ma is attól érzi menőnek magát hogy egy botot rángat, az:

- kulpungoljon kétszer, mint a régi szinkronmentes kézi váltókban
- tekerjen szervorásegítés nélküli kormányt
- fékezzen rásegítés nélüli fékkel, persze ABS nélkül

..és még sorolhatnám. Inkább égjen annak a képe, aki a mai világban még mindig odavan a kézi rakosgatásért, főleg amikor a mai korszerű automata váltók kevesebbet esznek, mint a kézi.

Tököm akar váltogatni. Nem ettől lesz valaki menő az utcán. Ez csak valami régi begyöpösödött betegség.




Ahha, jólvan



státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2014. május 15. csütörtök, 15:02


YELLOW írta:
kempelen írta:
Nem nagyon akarok beledumálni, de manapság ne az szégyelje magát aki ki meri jelenteni, hogy szereti az automata váltót.

Könnyen hozzászokik a jóhoz? Lószart.

Aki még ma is attól érzi menőnek magát hogy egy botot rángat, az:

- kulpungoljon kétszer, mint a régi szinkronmentes kézi váltókban
- tekerjen szervorásegítés nélküli kormányt
- fékezzen rásegítés nélüli fékkel, persze ABS nélkül

..és még sorolhatnám. Inkább égjen annak a képe, aki a mai világban még mindig odavan a kézi rakosgatásért, főleg amikor a mai korszerű automata váltók kevesebbet esznek, mint a kézi.

Tököm akar váltogatni. Nem ettől lesz valaki menő az utcán. Ez csak valami régi begyöpösödött betegség.



de ha már megtetted
szerintem ez hülyeség. nyílván van igazság abban amit mondasz. de ahány ember, annyi érzés. számomra egy drága felára extra, amikkel jóval több gond szokott lenni, mint a manuálokkal, drágább a szervizelése, stb. tudom az újabb automaták gyorsabban váltanak, mint bárki manuálisan, nem lomhább az autó tőle. viszont ha nekeme gyszer olyan autóm lesz, akkor oylat akarok keresni, ami a kézi kapcsolást is bírja, nem fogja hamar megadni magát. igaz az sem olyan lesz, mint a valódi kézzel kapcsolású rudas váltók. én BMW-ben kifejezetten szeretem a manuált kapcsolni, mégha nemis pont ilyenre vágyom. vannat márkák, típusok, ahol utálom. de pl számomra az okoz élvezetes vezetést, hogy közben válthatok is. nem érdekel, hogy ettől ki hisz menőnek ? vagy hogy emiatt szégyelnem kellene magam. nyílván luxus autó, akkor alap az automata. de ki hogy... engem automatában zavar, ha nem kell a váltóhoz nyúlni, nekem unalmas úgy a vezetés. én ilyen vagyok.
ettől függetlenül mindenki azt vesz amit akar, meg ami jó neki. de ez a manuál vs automata is olyan, mint a benzin vs. dízel. akinek automata van, az azért lesz oda, és azért áll ki, akinek meg a másik, az meg azért. egyéni vélemények egymásnak feszülve. sok értelme valóban nincs, egyiknek sem lesz jobb attól, ami van.


Értem én is amit mondasz, de ha az az alap hogy mi mennyibe kerül, akkor suzuki swift GL, amiben még hátsó szélvédő fűtés sincs, mert az nem tud elromlani.

Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.

Ha nem akarok áldozni az oltáron, akkor a fent említett autó... amiben még hátsó ablaktörlő sincs. Ezek nem tudnak soha elromlani.

Saját privát és szubjektív véleményem, hogy nekem soha többé nem lesz manuális autó és úgy is lehet élvezni a vezetést. De mindenki maga dolga...