
- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 318i
- Évjárat: 2004
Elküldve: 2014. május 16. péntek, 17:29
Szemy írta:
Az "erösebb" motoroknak nem kimondottan maga a valto miatt van automatavaltoja, hanem a kupplung miatt. A suroldo kupplunggal mar jelentös macera (nagyobb meret vagy nagyobb müködtetö erö) lenne a nagy motornyomatekot atvinni. Ezt egyszerübb megoldani a hidrodinamikus tengelykapcsoloval es meg komfortosabb is.
Az automata valtok vilagaban erdekes, hogy pont a BMW ragaszkodik jelenleg is kutya kemenyen a "hagyomanyos" automatavaltohoz, miközben egyre több autogyar lassan mar csak a dupplakupplungos valtokkal szereli az autoit. Meg a Daimler is kezd lassan atalni erre az "uj" automatavaltora, de valahogy a BMW nem igazan mutat hajlandosagot...
Azért az automaták sem tudnak korlátlan nyomatékot átvinni, ez szokott probléma lenni... Ugyanakkor én amíg tehetem (mert van) hidrós automatát fogok venni, mert ritkábban és olcsóbban lehet szervizeltetni (továbbá nem zavar az a kis pluszfogyasztás sem).
Egyébként a "drága/nagy/nehéz a kuplungot megoldani nagy teljesítménynél" illetve a "terjednek a duplakuplungos váltók" eléggé ellentmondásos
