Ez egy archivált weboldal! bővebben

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz cox

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2010. május 31. hétfő, 11:13


YELLOW írta:
cox írta:
ficsmix írta: Hozzáértő szerelőt keresek!
Egy 2000'-es évjáratú, 316i, E46, soros4-es 1895ccm-es motoromból szeretnék, némi többletet elővarázsolni. Ehhez keresek szakembert, vagy olyasvalakit, aki tudja, hogy mit lehet ebből kihozni. Sok okos dolgot találtam itt, de nem tudom kihez forduljak. Még talán turbo is szóba jöhet. Minden okos ötlet érdekel. Ha tudtok nekem segíteni, vagy tudtok valakit ajánlani, azt is megköszönném. Bács-Kiskun előnyben. Köszi
Sze.Azon vagyok,hogy eggy e46,316i,77kw-os,m43,194e1-motorkodos,vasra kompresszort mutsek be,a kitt ami beepitesre kerul tartalmazza a szivo csonkot,ami lehet,hogy talal,ha nem,kis alakitasokkal ra alakithato;kompresszort,ami illeszkeik a szivocsonkra;injektor hidat,nagyobb injektorokkal;spanoloval es a hozza valo laposszijjal es pakolasokkal.Ez kb.60 loerot presel ki a szekerbol,amit meg lehet vaditani coolerrel,soros leomlovel,tovabba sportkatalizatorral,gazgyorsitoval es egy oval tipusu sportdobbal,ami tokeletesen koveti a hatso lokosod ivet.A lendkerek konnyitessel,a hengerfej csatornainak a nagyitasaval a motorod nyomatekosabb lessz,a teljes puf rendszertol hamarabb kiporog a motorod es mar nyomhatod is neki,csak birjal megallni.Ha sikerul a kompresszort raraknom,akkor majd villogok rola,hogy milyen,remelem par honap alatt megoldom.



ezt a gázgyorsítós ökörséget jó lenne elfelejteni, ez a 17 éves taknyos "tuning" gyerekeknek való carstylingra, hogy beírhassan +adatot még, de a valóságban semmi értelme. ha megnézel belülről egy "gázgyorsító" patront, akkor egyértelmű, hogy nem gyorsít semmit, azok a fülek, amik benne vannak, maximum torlaszok, és hangban jelent változást, de hogy az nem gyorsít semmit, az biztos!!! egy üres 55-ös vagy 60-as cső többet ér

Tolts fel egy 2 literes palackot vizzel,probald meg kionteni belole a vizet merve az idot,mig kifolyik,utana vegezd el ugyanezt a muveletet ugy,hogy amikor a palackot a kiomlo nyilasaval lefele forditod,adj neki egy korkoros mozgast,mintha a kezeddel o betuket akarnal irni.Irjal kb. 6 o betut es merd az idot.A gazgyorsito is akkor segit az oblitesben,amikor a motorod kb. 4 ezren folul porog.Mar a 70 es evekben a rallyban az oseink is alkalmaztak,csak az gagyibb volt,en is forgalmazom es tudom mit arulok.Remelem azt is tudod,hogy ha a gyari leomlodet belulrol felpoliroztatod,attol is konnyebben aramlik ki a gaz.Sok kicsi sokat csinal,ja es ne feledd,nagy gaz....kis fek.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2010. május 26. szerda, 12:34


cox írta:
ficsmix írta: Hozzáértő szerelőt keresek!
Egy 2000'-es évjáratú, 316i, E46, soros4-es 1895ccm-es motoromból szeretnék, némi többletet elővarázsolni. Ehhez keresek szakembert, vagy olyasvalakit, aki tudja, hogy mit lehet ebből kihozni. Sok okos dolgot találtam itt, de nem tudom kihez forduljak. Még talán turbo is szóba jöhet. Minden okos ötlet érdekel. Ha tudtok nekem segíteni, vagy tudtok valakit ajánlani, azt is megköszönném. Bács-Kiskun előnyben. Köszi
Sze.Azon vagyok,hogy eggy e46,316i,77kw-os,m43,194e1-motorkodos,vasra kompresszort mutsek be,a kitt ami beepitesre kerul tartalmazza a szivo csonkot,ami lehet,hogy talal,ha nem,kis alakitasokkal ra alakithato;kompresszort,ami illeszkeik a szivocsonkra;injektor hidat,nagyobb injektorokkal;spanoloval es a hozza valo laposszijjal es pakolasokkal.Ez kb.60 loerot presel ki a szekerbol,amit meg lehet vaditani coolerrel,soros leomlovel,tovabba sportkatalizatorral,gazgyorsitoval es egy oval tipusu sportdobbal,ami tokeletesen koveti a hatso lokosod ivet.A lendkerek konnyitessel,a hengerfej csatornainak a nagyitasaval a motorod nyomatekosabb lessz,a teljes puf rendszertol hamarabb kiporog a motorod es mar nyomhatod is neki,csak birjal megallni.Ha sikerul a kompresszort raraknom,akkor majd villogok rola,hogy milyen,remelem par honap alatt megoldom.



ezt a gázgyorsítós ökörséget jó lenne elfelejteni, ez a 17 éves taknyos "tuning" gyerekeknek való carstylingra, hogy beírhassan +adatot még, de a valóságban semmi értelme. ha megnézel belülről egy "gázgyorsító" patront, akkor egyértelmű, hogy nem gyorsít semmit, azok a fülek, amik benne vannak, maximum torlaszok, és hangban jelent változást, de hogy az nem gyorsít semmit, az biztos!!! egy üres 55-ös vagy 60-as cső többet ér



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz cox

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2010. május 26. szerda, 12:22


ficsmix írta: Hozzáértő szerelőt keresek!
Egy 2000'-es évjáratú, 316i, E46, soros4-es 1895ccm-es motoromból szeretnék, némi többletet elővarázsolni. Ehhez keresek szakembert, vagy olyasvalakit, aki tudja, hogy mit lehet ebből kihozni. Sok okos dolgot találtam itt, de nem tudom kihez forduljak. Még talán turbo is szóba jöhet. Minden okos ötlet érdekel. Ha tudtok nekem segíteni, vagy tudtok valakit ajánlani, azt is megköszönném. Bács-Kiskun előnyben. Köszi
Sze.Azon vagyok,hogy eggy e46,316i,77kw-os,m43,194e1-motorkodos,vasra kompresszort mutsek be,a kitt ami beepitesre kerul tartalmazza a szivo csonkot,ami lehet,hogy talal,ha nem,kis alakitasokkal ra alakithato;kompresszort,ami illeszkeik a szivocsonkra;injektor hidat,nagyobb injektorokkal;spanoloval es a hozza valo laposszijjal es pakolasokkal.Ez kb.60 loerot presel ki a szekerbol,amit meg lehet vaditani coolerrel,soros leomlovel,tovabba sportkatalizatorral,gazgyorsitoval es egy oval tipusu sportdobbal,ami tokeletesen koveti a hatso lokosod ivet.A lendkerek konnyitessel,a hengerfej csatornainak a nagyitasaval a motorod nyomatekosabb lessz,a teljes puf rendszertol hamarabb kiporog a motorod es mar nyomhatod is neki,csak birjal megallni.Ha sikerul a kompresszort raraknom,akkor majd villogok rola,hogy milyen,remelem par honap alatt megoldom.



vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. május 01. szombat, 00:09


Hori írta:
ficsmix írta: Találtam infót... Egy 1,9-es 8szelepes motor, átalakítható 16-osra hengerfej+vezérlés... cserével, vagy most nagy baromságot írtam? SOHC, DOHC, VANOS??? ezek mik? Bocsi hogy ennyire nem értek a saját kocsimhoz, de majdcsak belejövök.

M43
Soros 4 hengeres SOHC 8V.
1993-1998. 83kg 183lbs
Építették: 93 E36 316i/318i, E34/39 518i.
Típusai: 1.6 (102bhp), 1.8 (115bhp)

M43TU
Soros 4 hengeres SOHC 8V.
1998-tól. 83kg 183lbs
Építették: E46 318i
Típusai: 1.9 (118bhp)

M44
Soros 4 hengeres DOHC 16V.
1996-tól. 102kg 225lbs
Építették: E36 318iS, Z3
Típusai: 1.9 (142-150bhp)





Kasza Mesternél van komplett 1.9 142le, sztem inkább akkor az mint a faragás



ahha, de az e36 motor, tök más a kábelköteg, meg minden....



Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. április 30. péntek, 17:34


ficsmix írta: Találtam infót... Egy 1,9-es 8szelepes motor, átalakítható 16-osra hengerfej+vezérlés... cserével, vagy most nagy baromságot írtam? SOHC, DOHC, VANOS??? ezek mik? Bocsi hogy ennyire nem értek a saját kocsimhoz, de majdcsak belejövök.

M43
Soros 4 hengeres SOHC 8V.
1993-1998. 83kg 183lbs
Építették: 93 E36 316i/318i, E34/39 518i.
Típusai: 1.6 (102bhp), 1.8 (115bhp)

M43TU
Soros 4 hengeres SOHC 8V.
1998-tól. 83kg 183lbs
Építették: E46 318i
Típusai: 1.9 (118bhp)

M44
Soros 4 hengeres DOHC 16V.
1996-tól. 102kg 225lbs
Építették: E36 318iS, Z3
Típusai: 1.9 (142-150bhp)





Kasza Mesternél van komplett 1.9 142le, sztem inkább akkor az mint a faragás



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2010. április 29. csütörtök, 17:20


ficsmix írta: Köszi!
A leírtak alapján, én is így gondolom... De jobb ez így, ha mindenfelől felmérem a lehetőségeket...


képek alapján nagyon szép az autód, így nem merném tiszta szívvel azt mondani, hogy cserélj autót kompletten. motorcsere jó dolog, főleg ha egy IS-es motort tudsz bele rakni, mert papírügyileg egyszerűbb intézni, ugye 4 hengeres az is.
bár személy szerint én ha ilyenre adnám a fejem csakis 6 hengerest raknék bele.



ficsmix
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz ficsmix

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2010. április 29. csütörtök, 17:11


Köszi!
A leírtak alapján, én is így gondolom... De jobb ez így, ha mindenfelől felmérem a lehetőségeket...


norci1979
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norci1979

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 52

Elküldve: 2010. április 29. csütörtök, 12:58


ficsmix írta: Találtam infót... Egy 1,9-es 8szelepes motor, átalakítható 16-osra hengerfej+vezérlés... cserével, vagy most nagy baromságot írtam? SOHC, DOHC, VANOS??? ezek mik? Bocsi hogy ennyire nem értek a saját kocsimhoz, de majdcsak belejövök.

M43
Soros 4 hengeres SOHC 8V.
1993-1998. 83kg 183lbs
Építették: 93 E36 316i/318i, E34/39 518i.
Típusai: 1.6 (102bhp), 1.8 (115bhp)

M43TU
Soros 4 hengeres SOHC 8V.
1998-tól. 83kg 183lbs
Építették: E46 318i
Típusai: 1.9 (118bhp)

M44
Soros 4 hengeres DOHC 16V.
1996-tól. 102kg 225lbs
Építették: E36 318iS, Z3
Típusai: 1.9 (142-150bhp)


Szia!
Ahogy írtad a sohc az a egy vezérmű tengelyt jelenti a dohc a dupla vezérmű tengelyt jelent.
És fel lehet rakni a 16 szelepes hengerfejet a 8 szelepes helyet.
De meg kell nézni a furatokat hogy mind a két hengerfejen azonos helyen legyenek.
Ja ha minden stimmel utána a kábelek a vezérlő elektronika a vezérmű szíj és még lehet a kipufogó csatlakozás is más meg még jó pár apróság.
Szerintem mindezt át akarnád változtatni kapnál érte egy komplett 16v motort kábelekkel elektronikával.

ficsmix
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz ficsmix

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2010. április 29. csütörtök, 10:31


Találtam infót... Egy 1,9-es 8szelepes motor, átalakítható 16-osra hengerfej+vezérlés... cserével, vagy most nagy baromságot írtam? SOHC, DOHC, VANOS??? ezek mik? Bocsi hogy ennyire nem értek a saját kocsimhoz, de majdcsak belejövök.

M43
Soros 4 hengeres SOHC 8V.
1993-1998. 83kg 183lbs
Építették: 93 E36 316i/318i, E34/39 518i.
Típusai: 1.6 (102bhp), 1.8 (115bhp)

M43TU
Soros 4 hengeres SOHC 8V.
1998-tól. 83kg 183lbs
Építették: E46 318i
Típusai: 1.9 (118bhp)

M44
Soros 4 hengeres DOHC 16V.
1996-tól. 102kg 225lbs
Építették: E36 318iS, Z3
Típusai: 1.9 (142-150bhp)

ficsmix
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz ficsmix

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2010. április 27. kedd, 15:50


Köszi az infót.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2010. április 27. kedd, 15:23


ficsmix írta: A motor típusa: M43 194E1. Remélem, ebből meg tudhatom, hogy 8 vagy 16 szelepes.


szerintem tutti 8 szelep, mert 316, a 16 szelepeseket a 318-ba tették

szóval az M43-asok ebben a köbcentiben 8 szelepesek voltak, 77 és 87 kW-osak.
az M44 volt 16 szelepes és 103 kW ~140LE.

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2010. április 27. kedd, 15:43

ficsmix
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz ficsmix

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2010. április 27. kedd, 14:49


A motor típusa: M43 194E1. Remélem, ebből meg tudhatom, hogy 8 vagy 16 szelepes.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2010. április 23. péntek, 22:24


Hori írta:
ficsmix írta: Köszi az infót. Akkor max. a chip marad, ha valaki tud jót ajánlani.



azzal tudsz valamennyit hozni rajta, a tied vanos-os vagy nem, mert ha nem akkor a nagyobb vezérműtengelyek igencsak eredményes megoldást jelenthetnének ahhoz hozáiratni a progit és már jönnek is a lovak, a nafta meg dől bele


biztos, hogy nem VANOS-os... amúgy úgy tudom ebből az 1.9-esből volt 8 és 16 szepes is, a 8-as gyengébb volt, valszeg ebben az van, az erősebb 1.9 16V-t rakták a 318i-be nekem így dereng



Hori
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Hori

BMWfanatic

Elismertség: 8% (305 pont) | Hozzászólások: 3578

Elküldve: 2010. április 23. péntek, 22:17


ficsmix írta: Köszi az infót. Akkor max. a chip marad, ha valaki tud jót ajánlani.



azzal tudsz valamennyit hozni rajta, a tied vanos-os vagy nem, mert ha nem akkor a nagyobb vezérműtengelyek igencsak eredményes megoldást jelenthetnének ahhoz hozáiratni a progit és már jönnek is a lovak, a nafta meg dől bele


ficsmix
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz ficsmix

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 15

Elküldve: 2010. április 23. péntek, 21:52


Köszi az infót. Akkor max. a chip marad, ha valaki tud jót ajánlani.