hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. július 20. péntek, 21:44


BalaBMW írta: Vajon hol és mennyiért lehet venni ilyen fémszálas fékcsövet? Nem nagyon találtam sehol. Unix webshopban is csak a gumit találtam.


(nekem Olaszországból hozták) Itthon csak a versenyfelszerelést/alkatrészt árusító boltokban, ill. legyártják a motorkerékpár szervizekben is.

BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. július 20. péntek, 21:34


Vajon hol és mennyiért lehet venni ilyen fémszálas fékcsövet? Nem nagyon találtam sehol. Unix webshopban is csak a gumit találtam.

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 08:54


BalaBMW írta: Következő hónapban viszem az autót ismét olajcserére és elgondolkodtam azon, hogy ideje lenne fékolajat is cserélni egyben. Van egy olyan érzésem, hogy még soha nem volt... Viszont gondolkodom azon, hogy a fékcsöveket lecserélem fémszálasra. De lehet, hogy ez majd csak a tárcsa cserékkel együtt lesz megcsinálva. Mi a véleményetek?
A terv:
- új fékolaj
- fémszálas fékcsövek- zimmerman lyuggatott féktárcsák
- még kérdéses fékbetétek a tárcsákhoz


Na az jó dolog. Használtam öreg fiatomnál (a kerékfékhengerekhez kaptam). A fékpedál útja szinte nulla lesz, a legkissebb fékzésre is reagál, pontos adagolhatóság.(3cm pedálút a blokkoló kerékhez) Viszont, mivel a fémszövetes háló kívül helyezkedik el, legyen ott a műbizonylat műszakin. A fékezés megszokást igényel (ha asszonyod/vagy valaki, aki nem te vagy vezti az autót gondba lehet)
Ha az összes gumifékcsövet fémszövetesre cseréled, olyan lesz mint egy versenyautó. (legalább a fékhasználat)

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 08:17


BalaBMW írta: Következő hónapban viszem az autót ismét olajcserére és elgondolkodtam azon, hogy ideje lenne fékolajat is cserélni egyben. Van egy olyan érzésem, hogy még soha nem volt... Viszont gondolkodom azon, hogy a fékcsöveket lecserélem fémszálasra. De lehet, hogy ez majd csak a tárcsa cserékkel együtt lesz megcsinálva. Mi a véleményetek?
A terv:
- új fékolaj
- fémszálas fékcsövek
- zimmerman lyuggatott féktárcsák
- még kérdéses fékbetétek a tárcsákhoz


A felsoroltak közül egyedül egy jó minőségű fékolaj megvásárlása és cseréje lenne lényeges. Esetleg egy szervó-olaj cserét is megejthetsz.
A többi inkább az autó "csinosítását" szolgálja.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 19. csütörtök, 08:18

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 06:30


BalaBMW írta: Következő hónapban viszem az autót ismét olajcserére és elgondolkodtam azon, hogy ideje lenne fékolajat is cserélni egyben. Van egy olyan érzésem, hogy még soha nem volt... Viszont gondolkodom azon, hogy a fékcsöveket lecserélem fémszálasra. De lehet, hogy ez majd csak a tárcsa cserékkel együtt lesz megcsinálva. Mi a véleményetek?
A terv:
- új fékolaj
- fémszálas fékcsövek
- zimmerman lyuggatott féktárcsák
- még kérdéses fékbetétek a tárcsákhoz


Én azt gondolom, hogy a fékolajon kívül a felsorolt dolgok mind pénztárca függőek és nem szükségesek. (Mindamellett nyilván én is szép tárcsát vennék előre. )
Ha van rá akkor hajrá, de én inkább ATE Powerdiscet szereznék be ATE betéttel. A fékcsövekről nincs véleményem, mert nem ismerem a jelentőségét utcai felhasználás során.


BalaBMW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz BalaBMW

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 8% (31 pont) | Hozzászólások: 369

Elküldve: 2012. július 19. csütörtök, 05:22


Következő hónapban viszem az autót ismét olajcserére és elgondolkodtam azon, hogy ideje lenne fékolajat is cserélni egyben. Van egy olyan érzésem, hogy még soha nem volt... Viszont gondolkodom azon, hogy a fékcsöveket lecserélem fémszálasra. De lehet, hogy ez majd csak a tárcsa cserékkel együtt lesz megcsinálva. Mi a véleményetek?
A terv:
- új fékolaj
- fémszálas fékcsövek
- zimmerman lyuggatott féktárcsák
- még kérdéses fékbetétek a tárcsákhoz

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 21:15


hancurozo írta:
De a "jons" féle vákumos az igazi.


Nagy könnyebbség, hogy nem kell széttaposni a lábát az embernek.


kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 20:42


Különben írták itt,hogy fékfolyadékban az ATE SL.6 lenne az igazi,mivel ez kifejezetten ESP-s rendszerekhez jó. Úgy döntöttem kipróbálom én is. Ráadásul ha már mindenből ATE-t vettem,akkor legyen ez is az.

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 20:40


Én egy kicsit módosítanák a technikán, de végülis hasonló csak gyorsabb mint az elöttem szólóé.
Annyi, hogy a tartályból kilehet szedni a kis szűrőt és akkor tök jól kilehet szívni a régi folyadékot aztán utánna felönteni az újjal. Így legalább nem keveredik össze a régivel. A másik meg, hogy amikor nyitva van a légtelenítőcsavar akkor pumpálhatod lassan folyamatosan nem kell mindig elzárni mindaddig amíg a a tiszta folyadék jön. Utánna jöhet a felpumpál bent tart és megnyit módszer kb 3x.

kisg325 írta: Sziasztok!

Fékfolyadék cserekor mire ajánlatos figyelni,illetve ki milyen módszerrel cseréli?
Igazából a DSC miatt kérdezem,hogy ha fullra kinyomatjuk a fékfolyadékot és újratöltjük,akkor légtelenítésnél lehet-e valamiféle probléma? Hallottam már városi legendákat ABS miatti alig sikerült légtelenítésről...

Üdv.




csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 20:37


kisg325 írta: Köszi a válaszokat! Nálam annyi a bökkenő,hogy cserés az egyik DSC nyomásszenzor,ergo lefog levegősödni a rendszer és ettől félek kicsit,hogy sikerül-e tökéletesen légteleníteni.


sikerülni fog ne aggodj! addig nem kell abbahagyni amig van benne levegő

hancurozo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz hancurozo

BMWfanatic

Elismertség: 13% (210 pont) | Hozzászólások: 1541

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 20:36


csavargo írta:
kisg325 írta: Sziasztok!

Fékfolyadék cserekor mire ajánlatos figyelni,illetve ki milyen módszerrel cseréli?
Igazából a DSC miatt kérdezem,hogy ha fullra kinyomatjuk a fékfolyadékot és újratöltjük,akkor légtelenítésnél lehet-e valamiféle probléma? Hallottam már városi legendákat ABS miatti alig sikerült légtelenítésről...

Üdv.


Csáó! igy csináldd: amugy két emberes. A fékfolyadék tartály kupakját letekered kis fecskendővel kiszivatsz belöle annyi folyadékot amennyit tudsz mejd feltöltöd uj folyadékkal majdd a legtávolabbi féknél (jobb hátsó) ugye fékpedál felpumpál 1 ember a másik a légtelenítő csavarnál a féknyeregnél (tanácsos egy átlátszó benzincsövet ráhúzni mert spriccelni fog és logasd bele egy flakonba)ha a fék benyomva akkor megnyitod a csavart (ovatosan elöször kicsit oda-vissza mozgatva mert szeret belerohadni és beleszakadni) ha megnyitoddad kispriccel a fékfolyadék elzárod ujra felpumpálni a féket ujra kinyitod a csavart idő közben ujra töltesz a tartályba hogy ne foggyon ki belőle mert akkor levegőt pumpáltok a rendszerbe aztán ezt a folyamatot addig folytatod amig a tiszta fékfolyadék megjelenik a csöben majd a bal hátso keréknél aztán jobb elsőnél és végül a bal első. Jó munkát..


Tedd hozzá a kuplung munkahengerét is, mert az is onnan kapja az olajat. Anélkül csak félmunka.
De a "jons" féle vákumos az igazi.

kisg325
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz kisg325

Törzsvendég

Elismertség: 7% (8 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 20:34


Köszi a válaszokat! Nálam annyi a bökkenő,hogy cserés az egyik DSC nyomásszenzor,ergo lefog levegősödni a rendszer és ettől félek kicsit,hogy sikerül-e tökéletesen légteleníteni.

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 20:31


kisg325 írta: Sziasztok!

Fékfolyadék cserekor mire ajánlatos figyelni,illetve ki milyen módszerrel cseréli?
Igazából a DSC miatt kérdezem,hogy ha fullra kinyomatjuk a fékfolyadékot és újratöltjük,akkor légtelenítésnél lehet-e valamiféle probléma? Hallottam már városi legendákat ABS miatti alig sikerült légtelenítésről...

Üdv.


Nekem a szerelő megemelte az autót a "csáppal" (benne ültem közben). Egyenként a fékcsövekeen keresztül leengedte/kipumpáltam a fékolajat.
Fel lett töltve, fékpedál többszörös benyomásával pedig le lett légtelenítve a fékrendszer. Tökéletes lett.
Nem nagy munka és egy vészfékezés esetén életet menthet.
!A fékfolyadék vízmegkötő tulajdonsága miatt 2 évente feltétlenül le kell cserélni!


jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 20:31


kisg325 írta: Sziasztok!

Fékfolyadék cserekor mire ajánlatos figyelni,illetve ki milyen módszerrel cseréli?
Igazából a DSC miatt kérdezem,hogy ha fullra kinyomatjuk a fékfolyadékot és újratöltjük,akkor légtelenítésnél lehet-e valamiféle probléma? Hallottam már városi legendákat ABS miatti alig sikerült légtelenítésről...

Üdv.


Dot 4 vagy 5.1-es olaj kell bele.
Kupak leteker.
Leszívás jobb hátsó, bal hátsó, jobb első, bal első. Töltésnél ugyanígy.
Ha vákuumos módszerrel légtelenítetek, akkor nem lehet gond szerintem.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. július 18. szerda, 20:33

csavargo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz csavargo

Törzsvendég

Elismertség: 8% (9 pont) | Hozzászólások: 112

Elküldve: 2012. július 18. szerda, 20:29


kisg325 írta: Sziasztok!

Fékfolyadék cserekor mire ajánlatos figyelni,illetve ki milyen módszerrel cseréli?
Igazából a DSC miatt kérdezem,hogy ha fullra kinyomatjuk a fékfolyadékot és újratöltjük,akkor légtelenítésnél lehet-e valamiféle probléma? Hallottam már városi legendákat ABS miatti alig sikerült légtelenítésről...

Üdv.


Csáó! igy csináldd: amugy két emberes. A fékfolyadék tartály kupakját letekered kis fecskendővel kiszivatsz belöle annyi folyadékot amennyit tudsz mejd feltöltöd uj folyadékkal majdd a legtávolabbi féknél (jobb hátsó) ugye fékpedál felpumpál 1 ember a másik a légtelenítő csavarnál a féknyeregnél (tanácsos egy átlátszó benzincsövet ráhúzni mert spriccelni fog és logasd bele egy flakonba)ha a fék benyomva akkor megnyitod a csavart (ovatosan elöször kicsit oda-vissza mozgatva mert szeret belerohadni és beleszakadni) ha megnyitoddad kispriccel a fékfolyadék elzárod ujra felpumpálni a féket ujra kinyitod a csavart idő közben ujra töltesz a tartályba hogy ne foggyon ki belőle mert akkor levegőt pumpáltok a rendszerbe aztán ezt a folyamatot addig folytatod amig a tiszta fékfolyadék megjelenik a csöben majd a bal hátso keréknél aztán jobb elsőnél és végül a bal első. Jó munkát..