YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2008. június 18. szerda, 15:25


akkor az enyém nem jó? a super nem jó hozzá?

320dTomi írta:
alfatone írta:
Hol és mennyiért vehetek ilyet?


Én pl a Láng-nál tudom, hogy van a váci úton. Mindenképp ezt javaslom mert ez az olaj való az olyan autókba ahol van ABS, menet stabilizáló és kipörgésgátló is.


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. június 18. szerda, 11:42


alfatone írta:
Hol és mennyiért vehetek ilyet?


Én pl a Láng-nál tudom, hogy van a váci úton. Mindenképp ezt javaslom mert ez az olaj való az olyan autókba ahol van ABS, menet stabilizáló és kipörgésgátló is.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2008. június 17. kedd, 20:21


az Unixnál 1 liter 3000 Ft, de én a SUPER-t vettem ennyiért, bár kedvezményt kaptam...

alfatone írta:
320dTomi írta:

Én ezt ajánlom és használom jelenleg is:
A képen látszik miért is!

Hol és mennyiért vehetek ilyet?


státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2008. június 17. kedd, 20:07


320dTomi írta:
YELLOW írta: fékolajba melyik márkát riszpektáljátok? én abból is ATE-t néztem, de abból van 3 fajta, SL, SL.6, Super, mind DOT4-es, de nem tom mi lehet a különbség....


Én ezt ajánlom és használom jelenleg is:
A képen látszik miért is!

Hol és mennyiért vehetek ilyet?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. június 17. kedd, 09:41


YELLOW írta: fékolajba melyik márkát riszpektáljátok? én abból is ATE-t néztem, de abból van 3 fajta, SL, SL.6, Super, mind DOT4-es, de nem tom mi lehet a különbség....


Én ezt ajánlom és használom jelenleg is:
A képen látszik miért is!

státusz Benten

Fórumlakó

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 240

Elküldve: 2008. június 16. hétfő, 23:57


Fém fékcsõ jó dolog. Motorkerékpárokat elõszeretettel adják így/alakítják át. Megbízhatóbb a fékhatás (nem puhul fel).
De nem hinném, hogy motoron kívül, autókra (közútiról beszélünk) szükség lenne ilyen beruházásra. Hacsak nem szétértek a csövek (kétlem, hogy lenne olyan e46 itthon), ami cserés lenne.

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2008. június 16. hétfő, 21:25


Ilyet használ valaki?
http://www.bmwonline.hu/katalo...ekfolyadek

És ha már itt tartunk. Valakinek van tapasztalata fémszövésû fékcsövekkel? Esetleg hogy hol lehet ilyet beszerezni?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2008. június 16. hétfő, 20:39


fékolajba melyik márkát riszpektáljátok? én abból is ATE-t néztem, de abból van 3 fajta, SL, SL.6, Super, mind DOT4-es, de nem tom mi lehet a különbség....

státusz sanyo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2008. június 16. hétfő, 15:42


Szia Eric!

Köszönöm az infót!
Üdv sanyo

státusz Eric

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2008. június 16. hétfő, 15:17


sanyo írta: Sziasztok!
Másfél éve van egy 320 d-s autóm.Németországból hozattam be. Az lenne a kérdésem felétek mint öreg bömisekhez,hogy a mûszerfal kijelzõn megjelenik egy kis kockában egy " óra " jel ami elvileg az én fordításomban fékolaj cserét ír,viszont a nyomógomb ami az óránál van a megnyomása után ir egy számot, jelen pillanatban 6.08. Ez mi lehet,minek az értéke?
Tudtok arról hol lehet beszerezni magyar nyelvû használati kézikönyvet?

Köszi a segítséget!!!!!!!


Azt jelenti, hogy 2008. 6. hó-ban esedékes a kétévenkénti fékfolyadék csere.

státusz sanyo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2008. június 16. hétfő, 14:57


Sziasztok!
Másfél éve van egy 320 d-s autóm.Németországból hozattam be. Az lenne a kérdésem felétek mint öreg bömisekhez,hogy a mûszerfal kijelzõn megjelenik egy kis kockában egy " óra " jel ami elvileg az én fordításomban fékolaj cserét ír,viszont a nyomógomb ami az óránál van a megnyomása után ir egy számot, jelen pillanatban 6.08. Ez mi lehet,minek az értéke?
Tudtok arról hol lehet beszerezni magyar nyelvû használati kézikönyvet?

Köszi a segítséget!!!!!!!

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. június 11. szerda, 21:26


YELLOW írta: sorry, hogy nem olvasok vissza, de lenne egy kérdésem...

ugye E46-ba nem tom van e különbség a motorok között, hogy melyikbe mennyi fékfolyadék kell?!

nekem csere érett és nem tudom a teljes rendszerbe hány liter kell... valaki némi infó?


Elvileg nincs különbség a motormérettõl függõen és kb. 1 liter fékfolyadékra van szükség.

Szemy

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2008. június 11. szerda, 19:11


sorry, hogy nem olvasok vissza, de lenne egy kérdésem...

ugye E46-ba nem tom van e különbség a motorok között, hogy melyikbe mennyi fékfolyadék kell?!

nekem csere érett és nem tudom a teljes rendszerbe hány liter kell... valaki némi infó?

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. június 01. vasárnap, 12:40


Szia Barg!

Természetesen igazad van, bár én azt nem állítottam, hogy csak és kizárólag a forráspont jellemzi a fékfolyadékot. Viszont a közlekedésbiztonság szempontjából ez a fontos, ez alapján ellenõrzik még a versenysportban is a fékfolyadékokat. A Ferodo által elõírt vizsgálatoknál is csak a forráspontot nézik, pedig õk azért értenek egy picikét a témához. De nem is ez a lényeg, errõl kár lenne hosszasan diskurálni.

Ami otthon általában tévhit az a német autós viszonyok. A szervizeket itt sem szívesen látogatják az emberek (köztük én sem). Ennek ugyanaz az oka, mint otthon: iszonyú árak vannak. Az eredeti alkatrészek drágák, szervizek óradíja meglehetõsen borsos. Példának okáért: a BMW szervízben az elsõ-hátsó féktárcsa-fékbetét szett 800-900 euró, BMW óradíja 100 euró felett van. Inspekcióra gyakorlatilag remegõ gyomorral viszi az ember az autót, ugyanis a szerviz természetesen mindig talál valami cserélni valót és pillanatok alatt 1000 euró felett van egy átlagosnak induló szervizlátogatás. Ezt még németországban is csak nagyon kevés ember engedheti meg magának. Nem véletlen, hogy kevés a szervizkönyves autó, jó ha 10-bõl 2-nek van szervizkönyve még a BMW-AUDI-MERCI kategóriában is. A német felhasználók is tüzzel-vassal igyekeznek a karbantartási költésgeket a lehetõ legminimálisabbra szorítani. A pénz itt is nagyon nagy úr, még ha több is van belõle mint Magyarországon. Továbbá mindenki szívesebben költ egy újabbra, szebbre, jobbra, mintsem egy meglévõt kvázi fenntartson...ráadásul ilyen árakon.

Viszzakanyarodva a fékfolyadékra én csak azért írtam egy viszonylag hosszabb és részletes hozzászólást, hogy a kedves márkatársak némi betekintést nyerjenek a fékfolyadékcsere hátterérõl, mert a szerelõk soha nem tudják konkrét tényekkel (mért adatokkal) ok-okozati összefüggésében levezetni mikor és miért van rá szükség. Remélem tudtam ezzel a kis háttérinformációval is segíteni egy-két kollégának.

Szemy

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2008. június 01. vasárnap, 11:27


Kedves Szemy!

Mûszakilag teljesen egyetértek veled!
(egy apróság van, mégpedig az, hogy a forrpotja nem jellemzi 100%-osan a fékolajat, mert attól, hogy a forrpontja ok, már megindulhatott a kokszosodás útján és akkor tönkremehet a hõterheléstõl úgy is, hogy az ellenõrzésekkor végig jó volt)
Viszont motorolajcsere a legtöbbünknél 2 évente esedékes, vagy használatfüggõen , de akkor is két év környékére jön ki a dolog, és lehet, hogy No-ban sokkal karbantartástudatosabbak a népek és gyakrabban járnak szervízbe és ott akkor mindent alaposan végignéznek és amit kell, cserélnek, de ez itt Mo! Itt már legtöbben csak akkor mennek szervízbe, ha valami szétesett és nemigazán akar menni a verda. Itt célszerûbb ezt a mérlegelési lehetõséget kivenni a legtöbb kedves tulaj kezébõl, mert nem biztos, hogy jól élnének vele. Persze egyrészt az ittlévõk mindig kivételek , másrészt tényleg vannak olyan tudatos gazdák, akik minden részletével tisztában vannak autójuk karbantartásának, õket nem akarom sértegetni, mert nem érdemlik meg.

Úgyhogy szvsz nem értettelek félre, csak másképp értékelem a helyzetet.
üdv