Ez egy archivált weboldal! bővebben

státusz Basanyi

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2006. július 03. hétfő, 16:32


A fémes hang azt jelenti,hogy már vason van. Ilyenkor már a tárcsát is sulyosan rongálja. minél elöbb csere.

státusz herpa

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 163

Elküldve: 2006. július 03. hétfő, 15:36


Na, akkor most fogyott el a betét, legalábbis a sárga jel virít a mûszerfalon. Kb. még mennyi ideig jó, ha normálisan használom (korkrétan mikortól nyomom hiába a pedált)? Meg most már egy kis khrrr hang (finom fémes surrogás) is jön az elsõ fék felõl.
Persze nem akarom sokáig húzni a dolgot, a héten igyekszem beszerezni az új alkatrészeket.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 10:22


Errõl a kérdésrõl kicsit lemaradtam. Nos én is cseréltem fékeket (betét+tárcsa) elsõ tengelyen. Márkaszervízben ottani alkatrésszel. Árra nem emlékszem de nem éreztem vészesen drágábbnak más márkákhoz képest. Ha valakinek van hol kivel megcsináltassa akkor érdemes megvenni az alkatrészt kereskedésbe és olcsón vagy házilag beszerltetni.
A kopásjelzõ visszajelzésének eltüntetésére szerintem a koputerbõl kell törölni. Mondjuk én úgy gondolom , hogy a kopásjelzõ az egy szál drót ami zárja az áramkört normál esetben és amikor a fékbetét nagyon kopott akkor az a drótszál is elpattan. így megszûnik az zárás és ezt érzékeli. (Lehet, hogy hülyeség de amikor cseréltettem megmutatta a szerelõ és valamit ilyet láttam.) Érdemes korábban cseeréltetni mint hogy ez elkopjon mert akkor ezt is cserélni kell (1000-2000 FT.)
Ja és persze lehet csak betétet is cserélni. Egy idõ után összekopik a tárcsával és semmi gond.
herpa: Ha rám hallgatsz elsõn cseréltetsz. Amúgy az nem fordulhat elõ, hogy a kopottabb fék miatt (mondjuk hátul) csökkenne a fékhatás. Amíg van valamennyi a betétbõl és a tárcsából addig a fékhatás nem változik.

Hú ez hosszú lett...

státusz Kugel-Fang

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2006. június 25. vasárnap, 23:13


Helló!

Szóval nekem is volt ilyen jellegû "problémám"... Kb. 1300 km után, amikor leértem Ózdról Olaszországba (Piacenza) akkor fogta magát és egyszer csak nem égett a kis visszajelzõ! A mai napig sem tudom, hogy miért pont ennyi kilométer kellett hozzá, de tény és való, hogy egész úton majd ki verte a szemem, viszont a megtett km után kész.!

Szerintem egy kis idõ múlva Neked sem fog jelezni... Szóval ne aggódj !

Üdv. Kugel!

státusz Joc82

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 25

Elküldve: 2006. június 25. vasárnap, 21:02


Sziasztok!

Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy hogyan lehet eltûntetni a fékbetét kopottságára figyelmeztetõ jelet? Kicseréltem a betéteket, kopásjelzõt, de továbbra is világít. Az egyik ismerõsöm azt mondta, hogy majd egy idõ után ealszik magától, mert "elfelejti" a computer. Már kb. 500 km-t mentem vele, de semmi. Köszönöm a segítséget.

státusz Kugel-Fang

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2006. május 06. szombat, 09:06


Sziasztok!

A minap cseréltettem az autómban (E46 320d '02) a fékbetéteket + az kopás érzékelõket is. De van egy kis bibi... Nem igazán akar nekem eltûnni a mûszerfalamról az a kis sárga visszajelzõlámpa! Esetleg ha valakinek volt már ilyenje akkor szívesen olvasnék pár tippet! Ja igen, és a fékolajat is ellenõriztük... a szint rendben van!

Köszi

státusz brazil_8

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 140

Elküldve: 2006. május 02. kedd, 14:53


Basanyi írta: Herpától kérdezem,hogy hol van ez a szervíz ahol ennyiért csinálják a 320 d fékjavítását. Mert rákattintva az általa megadott linkre csak az árlistát adja ki. köszönöm szépen. csá


Bár nem vagyok Herpa, de ha a megadott link végérõl kitörlöd a felesleget, akkor megtalálod
NT Autó Kft


státusz Basanyi

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 74

Elküldve: 2006. május 02. kedd, 11:11


Herpától kérdezem,hogy hol van ez a szervíz ahol ennyiért csinálják a 320 d fékjavítását. Mert rákattintva az általa megadott linkre csak az árlistát adja ki. köszönöm szépen. csá

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. április 29. szombat, 11:04


alfatone írta: Itt is felmerül a "gyári beszállítói alkatrész". Ezzel csak az a bajom, minden kereskedõ állítja, hogy az övé gyári beszállító.
Futómûnél kinyomoztam már, hogy a lemfölder a gyári beszállító. A szilentblokkról, stabpálcáról le van csiszolva a BMW jel, egyébként ugyanaz, csak 20%-al olcsóbb.
Féknél ki a gyári beszállító?


Szerintem nem csak egy van hanem több, az egyik ha minden igaz a Jurid. Nézz el ide: www.e39.hu, itt a fórumon van olyan topik, hogy Fester Bt-kedvezmények, azt hiszem "Rhantos" - néven írogat ott egy srác aki elég közel áll hozzájuk, õ szokott ilyen infókat megosztani. Bár azt hisezm éppen õ írta azt is, hogy attól még, hogy a gyári beszállító termékét veszed meg pl a UNIX-ban nem biztos, hogy ugyanazt a minõséget kapod ugyanabból a termékbõl mintha BMW csomagolásban szálítanák a Wallison keresztül Németországból. Fékbetétnél éppen nem lenne mindegy.
Nem könnyû elhinni, de éppen nem is zárnám ki, láttunk már karon varjút...........

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2006. április 29. szombat, 10:40


Itt is felmerül a "gyári beszállítói alkatrész". Ezzel csak az a bajom, minden kereskedõ állítja, hogy az övé gyári beszállító.
Futómûnél kinyomoztam már, hogy a lemfölder a gyári beszállító. A szilentblokkról, stabpálcáról le van csiszolva a BMW jel, egyébként ugyanaz, csak 20%-al olcsóbb.
Féknél ki a gyári beszállító?

státusz cbr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 35

Elküldve: 2006. április 29. szombat, 09:52


Sziasztok!

A kopásjelzõrõl:
Elösször is az elektronikával kevésbé felszerelt autókon is alkalmaznak a cserére figyelmeztetõ jelzéseket. Ez nagyon egyszerûen a fékbetét surlódó felületébe egy hornyot marnak olyan mélységig, amig a betétet lehet használni.
Az elektronikus jelzõ müködési elve a következõ: A fékbetétben kiképeznek egy érintkezõt, melyet 12V feszültséggel látnak el. Az érintkezõ úgy van kialakítva, hogy a fékbetét teljes elkopás 85-90%-ánál fékezéskor éintkezzen a féktárcsával, mely során az áramkör zárodik(a féktárcsa a test) és a mûszerfal visszajelzõ lámpa világít.

Az elsõ féktárcsák általában nagyobb átmérõjûek(nagyobb surlódási felület), a fent említet súlyelosztásból adódó nagyobb fékezési teljesítmény igény miatt.

Üdv:

cbr

státusz Diabolica

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 296

Elküldve: 2006. április 29. szombat, 06:26


herpa írta: Biztos, hogy kell cserélni, mert mielõtt vettem, megnézettem szervizben, és elég kopott volt.
Eszembe jutott, hogy itt is megnézzem: http://www.ntauto.hu/popup_szerviz(320d_fekjavitas).html, bár ez dízel, de gondolom nincs nagy különbség az árakban. Úgyhogy most rögtön új kérdésem is van: mi az a kopásjelzõ? Vagy az csak az újabbakban van?


A Tiédben is van, ha a kerék mögé nézel látni fogsz két kábelt. Az egyik a kerékszenzor (ez Neked még szürke színû csatlakozóval van, az újaké meg kék), a másik ami a féktuskóhoz egy, aza kopásjelzõ vezetéke.

státusz herpa

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 163

Elküldve: 2006. április 28. péntek, 21:53


Biztos, hogy kell cserélni, mert mielõtt vettem, megnézettem szervizben, és elég kopott volt.
Eszembe jutott, hogy itt is megnézzem: http://www.ntauto.hu/popup_szerviz(320d_fekjavitas).html, bár ez dízel, de gondolom nincs nagy különbség az árakban. Úgyhogy most rögtön új kérdésem is van: mi az a kopásjelzõ? Vagy az csak az újabbakban van?

státusz bmwe46

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 62

Elküldve: 2006. április 28. péntek, 21:24


Az elsõ fékpofák mindenképpen jobban kopnak. Fékezéskor ahogy az ember teste a kocsiban, a kocsi súlypontja is elõrébb kerül. Elsõ tengelyterhelés nõ, hátsó csökken. Így nagyobb erõvel nyomódik az úthoz a kocsi eleje, jobb lesz a tapadás is, így még nagyobb fékerõt lehet elõre vinni. (Ha meg túl sok lenne és csuszni akar, akkor azért van az ABS).

A hátsó fékpofák inkább télen kopnak, akkor is csak abban az esteben ha sokszor mûködik a kipörgésgátló. Ilyenkor ha túl nagy lenne a kerekek kipörgése, akkor már nem elég az elektronika gázelvétele (mi termeszetesen nem vesszuk el a gázt), hanem finom fékezéssel fogja vissza a kipörgõ kerekeket. Ezért kopik vmivel jobban a hátsó télen, mint általában (persze ha nem autózunk részben behúzott kézifékkel).

A féktárcsát nem biztos hogy cserélni kell, a pofák jobban kopnak, de elõtt utóbb a tárcsa is megkopik.

Én a gyárira szavazok, utángyártott/más által elõállított alkatrészekben nem bízok, nem csak kocsik terén... (persze a gyáriban is lehetnek hibák, de akkor nyugodt az ember ha gyári van benne)

státusz herpa

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 163

Elküldve: 2006. április 28. péntek, 20:00


Azért gondoltam a hátsóra, mert ha az elsõ jobban fog, akkor könnyebben elindul a hátulja kifelé (márpedig én azt nem szeretem, ha meg akarok állni), de lehet, hogy ez hibás logika. Elöl nagyobb a terhelés? Elvileg 50-50% a súlyeloszlás, vagy nem erre gondoltál?

Megj.: Hahó, még volt pár kérdés! Sok választ akarok.