Ez egy archivált weboldal! bővebben

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2008. április 10. csütörtök, 22:10


Sziasztok!

Régebbi írásokra válaszolnék!

Szerintem fékbe csak ATE, sajnos tapasztalat...

kereskedõk vagyunk, pár garanciális problémánk volt már, azóta csak ate féket forgalmazunk bmw-hez, azzal nincs gond


m_attila

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2008. április 09. szerda, 22:13


szerintem csak pénzkidobás

státusz Tib

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2008. április 09. szerda, 21:37


Vajon féktisztító spray-t érdemes megpróbálni a dobfékekhez?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2008. április 08. kedd, 21:27


Kézifék!!!

Ezt egy másik topicban megírtam, hogy jártam. Szóval a kézifék a hátsó tárcsa belsejében va. Egy kis mérteû dobfékrõl van szó ami tárcsa belsejét fogja. Nyitott a rendszer szóval minden vizet cuccot megkapja. Idõvel az ott levõ rugók berozsdásodnak és nem húznak vissza rendesen. Így jártam én is. Aztán egyik alkalommal nem engedett vissza, mert annyira odavolt. Ekko épp az autópálya felé vitt az utam. Következésképp elégtek a kézífékpofák, felmelegítették tárcsát és az meg eldeformálódott. Szerencsére elvoltak kopva. (tárcsák, betétek, kézipékpofák, rugók cseréje)

Szóval azt javaslom mindenkinek, hogy ha a kézifékén érzi, hogy behúzáskor nem feszíti meg a rugot akkor azonnal rugószett csere, mert elöregedtek (szerintem 5-7 év után elõfordul). A rugók ára 2000Ft. Megéri.

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2008. április 08. kedd, 20:39


nekem 95 ezer után volt egy kis gondom a kézifékkel. sajnos akkor nem volt idõm foglalkozni vele, így csak bevittem, és elhoztam a szervizbõl, és azt mondták, hogy cserélni kellett bowdent, pofát, meg egyebeket, mert nem használták a kéziféket.. én is nagyon ritkán használnom, valahogy mindig úgy jön ki a lépés, hogy sík terepen parkolok. azóta néha behúzgálom, és eltelt 29k és azóta semmi baja. mondjuk szép is lenne, ha ennyi idõ után elállítódott volna

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. április 08. kedd, 19:23


Tib írta: Ez engem is érdekelne, mert mostanába parkolás után /kézifék kienged/ szaggatott surlódást lehet hallani egy jó ideig. Mi lehet ez?
Talán a rugók nem húznak vissza rendesen?

Ja, és hol vannak a kézifék-polfák?


Az elõfordulhat hogy egy kicsit berozsdásodott és azért nem húz vissza rendesen. Valaki úgy is járt már itt a fórumon, hogy mosás után behúzva hagyta, és legközelebb nem tudott elindulni úgy beragadt.

Helyileg pedig a hátsó féktárcsák középsõ nagyobb részének a belsején találhatóak. Gyakorlatilag egy kis dobfék.

státusz Kukume

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 84

Elküldve: 2008. április 08. kedd, 18:49


alfatone írta:
Szemy írta: És akkor most egy általános kérdés: a gyári BMW tárcsák kb. hány ezer km-t bírnak? Tudom, hogy ez ember és forgalomfüggõ, de mégis kíváncsi vagyok kinek mi a tapasztalata. További kellemes napot mindenkinek!

Szemy

Ember és forgalomfüggõ. Az sem mindegy, hogy dsc-s vagy sem.
Igazából ha hideg tárcsával 180-ról satufékkel megállsz, annak annyi.

De tegyük fel, hogy normálisan (BMW-sen normálisan ) közlekedik valaki, akkor 40-45 ezer az élete egy tárcsának, a betéteknek fele annyi, ez a saját tapasztalatom.


Sziasztok!

Az én vasamban most van 78.000 km és még az elsõ gyári féktárcsákkal megyek vele (és azért ennyi km alatt volt pár nagyobb fékezés) persze betét már többször volt cserélve. A titka ami itt is elhangzott már:
-az a tárcsa hõmérsékletével függ össze. Hidegen nagyobb a fékhatás, de jobban is kopik, míg fordítva egy hagyományos utcai tárcsa üzemkész hõmérsékleten nem kopik annyira ellenben nem is fog úgy mint a versenytárcsák (amik nem tágulnak ki annyira nagyobb hõ hatására, más összetétel)
-továbbá a fékbetétek megválasztása (pl egy hagyományos tárcsához veszel egy kemény "verseny" betétet hamarabb el fogja rágni.
Ez az én tapasztalatom. Tehát én a gyári autót biztos hogy nem vinném ki pályázni (elõtte ahogy lentebb is írták felkészíteném rá (fékrendszer, más fajta olaj, gumik /ez az alap/ utána jöhetnek a fütómû "beállítás" /kicsit leengedni, hogy ne hintázzon kanyarban/ stb) igaz ez egy vagyon de az is ha a "normál" alkatrészeket vásárolja folyamatosan az ember a gyorsabb amortizáció miatt.

üdv:
k


státusz Tib

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2008. április 08. kedd, 18:01


Ez engem is érdekelne, mert mostanába parkolás után /kézifék kienged/ szaggatott surlódást lehet hallani egy jó ideig. Mi lehet ez?
Talán a rugók nem húznak vissza rendesen?

Ja, és hol vannak a kézifék-polfák?

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. április 08. kedd, 17:42


Hát igen, ez a versenysport kutya költséges dolog, hogy a fene enné meg. Én is nagyon gondolkozom a dolgon, hogy érdemes-e belevágni.

Más téma: milyen tapasztalatotok van a kézifék pofák cseréjét illetõen? Kb. mennyi km-t bír ha valaki mondjuk nem annyira vagány és csak az autó rögzítésére használja leginkább?

Szemy

státusz Szebi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2008. április 08. kedd, 13:44


Sound: 30D. Hat igen, en inkabb a gyengebbik kategoriaban indultam, bar szerintem egyiksem jo mert vagy tul gyenge, vagy tul eros a mezony...

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. április 08. kedd, 08:47


Szebi:

Mivel mentel ?

En megusztam a menetet cserek nelkul ! ( es egy negyed korig feltartottam a ferrarit + 1 z4 et )

státusz Szebi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 75

Elküldve: 2008. április 08. kedd, 08:37


Hungaroringen en is voltam, egy csoppet koltseges par kor volt(mint utolag kiderult ). En kb. 4-5 kor utan dobhattam ki a 4db-tarcsa-betet-gumi kombomat, a vegere mar annyira elkopott mind, hogy inkabb csak gurultam. Bar az is hozzatartozik, hogy nekem pl. a celegyenesben kb 190-200-rol kellett visszalassitanom 40-50-re.

SoundkeY

státusz SoundkeY

BMWfanatic

Elismertség: 3% (40 pont) | Hozzászólások: 1255

Elküldve: 2008. április 07. hétfő, 21:19


Nekem csak a haverokkal egy egy huzosabb menet utan ill hungaroingrol vannak tapasztalataim......

Mindk2 esetbe a gyari fek/fekrendszer a komolyabb igenybevetel utan sokat veszit a hatasfokabol. padlogaz es satu nem tesz jot neki

A hungaroringen kb 5-7 kort mehettem es itt fogyott el a fekhatas, volt meg de erezhetoen szarabb.
Egyenesbe - ha jol emlekszem - 170-175-rol satu fek 40-50 re kb.

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2008. április 07. hétfő, 20:51


csütörtökön cserélek mindent! kiváncsi leszek a változásra, múlt héten nagyon rohangáltam volt pár elég kemény fékezésem, és bizony nyomni kellett rendesen.. elsõ tárcsámba van még 3000-5000 km nagyjából, de válla van sajnos... na d majd hétvégén bejáratom

státusz alfatone

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 662

Elküldve: 2008. április 07. hétfő, 20:01


Szemy írta: És akkor most egy általános kérdés: a gyári BMW tárcsák kb. hány ezer km-t bírnak? Tudom, hogy ez ember és forgalomfüggõ, de mégis kíváncsi vagyok kinek mi a tapasztalata. További kellemes napot mindenkinek!

Szemy

Ember és forgalomfüggõ. Az sem mindegy, hogy dsc-s vagy sem.
Igazából ha hideg tárcsával 180-ról satufékkel megállsz, annak annyi.

De tegyük fel, hogy normálisan (BMW-sen normálisan ) közlekedik valaki, akkor 40-45 ezer az élete egy tárcsának, a betéteknek fele annyi, ez a saját tapasztalatom.