alfatone írta:
Szemy írta:
És akkor most egy általános kérdés: a gyári BMW tárcsák kb. hány ezer km-t bírnak? Tudom, hogy ez ember és forgalomfüggõ, de mégis kíváncsi vagyok kinek mi a tapasztalata. További kellemes napot mindenkinek!
Szemy
Ember és forgalomfüggõ. Az sem mindegy, hogy dsc-s vagy sem.
Igazából ha hideg tárcsával 180-ról satufékkel megállsz, annak annyi.
De tegyük fel, hogy normálisan (BMW-sen normálisan
) közlekedik valaki, akkor 40-45 ezer az élete egy tárcsának, a betéteknek fele annyi, ez a saját tapasztalatom.
Sziasztok!
Az én vasamban most van 78.000 km és még az elsõ gyári féktárcsákkal megyek vele (és azért ennyi km alatt volt pár nagyobb fékezés) persze betét már többször volt cserélve. A titka ami itt is elhangzott már:
-az a tárcsa hõmérsékletével függ össze. Hidegen nagyobb a fékhatás, de jobban is kopik, míg fordítva egy hagyományos utcai tárcsa üzemkész hõmérsékleten nem kopik annyira ellenben nem is fog úgy mint a versenytárcsák (amik nem tágulnak ki annyira nagyobb hõ hatására, más összetétel)
-továbbá a fékbetétek megválasztása (pl egy hagyományos tárcsához veszel egy kemény "verseny" betétet hamarabb el fogja rágni.
Ez az én tapasztalatom. Tehát én a gyári autót biztos hogy nem vinném ki pályázni (elõtte ahogy lentebb is írták felkészíteném rá (fékrendszer, más fajta olaj, gumik /ez az alap/ utána jöhetnek a fütómû "beállítás" /kicsit leengedni, hogy ne hintázzon kanyarban/ stb) igaz ez egy vagyon

de az is ha a "normál" alkatrészeket vásárolja folyamatosan az ember a gyorsabb amortizáció miatt.
üdv:
k