- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 320d
- Évjárat: 2003
Elküldve: 2014. május 13. kedd, 11:49
viktor írta:gyurigyuri írta: Üdv!
Egyszer már téma volt mikor megvettem az autót, hogy nagyobb terhelésen (emelkedőnek nem visszaváltva, előzésnél) ciripel valami, és szó volt a füstölésről is...
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...3818#p2754
SZóval a szerelő akkor azt mondta közlekedjek vele és figyeljek oda
Azóta természetesen nem javult meg.Menni megy jól, de ma reggel arra lettem figyelmes hogy városban ha csak annyira huzatom ki a fokozatokat (1500-1800) hogy a következőt jó helyen kapja el akkor is szinte 20-ig kimegy a fogyasztásmérőm. És már a gyenge gyorsításoknál is ciripel...Fogyasztás eddig rendben volt, kicsivel 6 alatt maradt minden tankolásnál...
A füst is meg van ugyan úgy... néha ontja magából a feketét, néha keményebb gyorsításoknál is alig látni....
Pánikolok, hogy szét megy a verda.Jó lenne azt a feltételezett szelephibát is biztosra tudni, amit a korábbi hozzászólásban leírtam....
Valaki nem tudna egy olyan szerelőt mondani a környékemen akihez odamegy az ember fia, és ki lehetne deríteni hogy mi a baj. Paksi vagyok, de játszik Szekszárd és vonzáskörzete is. 100Km-en belül....Már nem nyugtat meg a "Haladjak vele és figyeljem..." dolog.
Tudni kellene mi a nyűge és megcsinálni. De nem olyan szerelővel aki nem vágja a BMW-ket...
Tényleg segítsen valaki ha tud
Szia!
Nem szaroznék vele, vinném adagolóshoz, esetleg hibaolvasó emberhez. Lehet hogy valamelyik fúvókád csöpög, vagy egyéb, ha a fúvókád ereszt kiégeti a dugattyút.
Hát sajnos, gondolom hogy ezzel nem használok neki!
Most próbálta ki egy kolléga, aki civilben autószerelő. Csinálja az autókat jelenleg is... Ezeket mondta:
1 indítózáskor hallani, hogy egy ponton megszalad az önindító. Szerinte ez azt jelenti, hogy egyik hengerben nem keletkezik megfelelő sűrítés.
2 Mikor a 2 körbefordítás után elkapja, van pár másodperc amíg beállegyenletesre a motor járása. Ő úgy gondolja, hogy ennyi idő míg az injektor a rossz tömítetlenség miatt rákompenzál annyit hogy egyenletessé válhat (ROUGH)
3 Menet közben hallgatózott leengedett ablakok mellett úgy hogy végig házak és kerítések között mentünk. Mikor gyorsít, elég rendesen kihallik a motorból a ciripelés, amit én laikusként inkább csettegésnek mondanék. Szolídan hallatszik a turbó is hogy teszi a dolgát, de ez csak nagyon picit.
Azt mondja, hogy ez a csettegés valami mechanikai hiba lehet. Ő is arra gondol hogy valamelyik szelep szól rendesen. Nem ül be a helyére rendesen és kicsetteg a kipufogóba.
Ettől lehet a könnyen átforduló henger is és szerinte nem is lép úgy ahogy a 150Le-s szokott. (Persze nekem a kis Puntó után ez egy seggrakéta)
Szerinte kompresszióméréssel kellene kezdeni és diaggal, hogy hogyan alakulnak az injektorok görbéi.
Lehet hogy az injektorok jók, csak annál a hengernél ahol szökik a nyomás, kénytelen az ECU rákompenzálni a befecskendezésre.
Abba maradtunk, hogy elvisszük a héten pécsre a BMW szervízbe ott kérünk hibamegállapítást.Rendes pecsétes papíros dolgot, mert még bőven a 6 hónapban vagyok és a kereskedőnél kopogtatnék, hogy van egy kis bibi....