hil fórum hozzászólásai

hil Elküldve: 2018-11-09 17:33 Motor hibajel(sarga)

Streetwolf írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
Hectorr írta: Sziasztok!

Adott egy 2005-ös 318I/2000es kocsi. A szívás márciusban kezdődött és még most is tart. A hiba jelenség, gyújtás kimaradás a kettes hengerben. ELső indításnál jó, kb 15-20 percig megy rendesen minden jó aztán beremeg az autó motor lámpa felvillan henger leáll, és randomra visz magával még egy hengert is néha..Amik cserélve lettek : gyertyák, trafók, légtömegmérő, AC pumpa. Injektorok ellenőrizve lettek, Az utolsó "szerelő" (ó igen volt egy pár..) a motort is szétkapta, de semmi eltérést nem talált , hengerek rendben stb... Végül annyiba maradtunk hogy "mechanikailag" rendben, elektronika probléma lesz. A kérdésem/kérésem hozzátok az lenne hogy tudnátok-e Hatvan 100km-es körzetében ajánlani egy tisztességes szerelőt aki ért az elektronikához, akár a Bmw-hz is, és szereti a kihívásokat..


milyen márkájú trafó lett belerakva, mindig ugyanoda írja, ugyanabba a hengerbe. összes trafó cserélve lett, vagy csak a hibásnak vélt?
a kopogásérzékelő nem lazult fel?


Valvetronic lett ellenőrizve? Tengely, villanymotor, szenzor.. ha már szét bontotta.
CSak mert nekem is ugyan ez volt és én is kicseréltem a világon mindent rajta, aztán most kiderült, hogy megkopott az excenter tengelyem és a tűgörgős csapágyazása is megszorult..így a villanymotor hiába állított volna a tengely nem vagy csak nehezen fordult el..(csoda hogy kibírta az a kis villanymotor )
Mondjuk nekem a 2-es, 4-es hengerre írta a kimaradást, de az teljesen mindegy.




Mind a négy trafó gyertya cserélve lett, nem mindig a kettes henger áll le, volt hogy a négyes, de jellemzően a kettes adja meg magát, Márkákat sajnos nem tudom, Kopogás érzékelőt szerintem nem nézték. Elvileg vanos alatt, szét tört egy görgő az cserélve lett (nézzétek el kérlek nem értek hozzá). Tegnap több szerelőt hívtam, de már motor vezérlőt emlegetik meg a márka szervizt


hát mint már sokszor elírtam nekem is a 2-es hengert dobta, de én tudtam, hogy trafó baja lesz. kapott 4 újat és hál isten megoldódott. szerintem a 2-es trafót is a 150km-rel korábban cserélt új gyertya nyírta ki, mert korábban 2 alkalommal indítás után volt már gond. de több 100km különbséggel hibázott.
egyébként tipikusan a trafó olyan, hogy vagy hideg motornál csinálja, vagy melegnél, mikor már üzemi a hőfok. nekem pl. mindig hidegen csinálta.
én a kettes trafóhoz menő vezetékelést még átnézetném, csatlakozók, kötések, mielőtt vezérlőt cserélnél. az is lehet javítható az is. csak egy jó elektronikást kellene találnod.


Szia,
Csatlakozom Yellow-hoz! Nekem is ez volt a problémám. Trafót ill. gyertyákat cseréltettem benne. Ekkor is kiírta a hibaüzenetet, és a 2-es injektort hozta ki hibának. Injektor is cserélve lett. Hiba fennállt... 2 szerelőnél járt, nem tudták megmondani mi okozhatta. Ők is elektronikáshoz küldtek. De egy újabb szerelő átnézte és kimért mindent. Majdnem kifogott rajta is a történet, mikor egy sugallatra ellenőrizte a trafókat. Én úgy vittem oda, hogy mondtam mit is cseréltek, mielőtt hozzá került volna. Ekkor kiderült, hogy nem volt jó bele a trafó, és cserélte a megfelelőre. Bosch van most benne, természetesen új gyertyákkal. Az autó tökéletesen működik. Nem mindegy milyen alkatrészek kerülnek bele, mert a BMW kényes az alkatrészeire.Üdv.Streetwolf

Szia,
ne legyen igazam, de itt olvastam, hogy a Bosch trafók elég rosszak. Nekem is cserélni kellett egyet, vettem két trafót, hogy maradjon egy tarcsiba, de akkor még nem tudtam a Bosch hibáról, így azt vettem. Egyelőre nincs baj vele.
Bye: hil

hil Elküldve: 2018-11-09 17:26 Csomagtartó nyitás

Streetwolf írta: Sziasztok!
Megoldódott a probléma. Sajnos egy vezeték szakadás miatt nem lehetett kinyitni a csomagtartó ajtót. Ahogy lecsukódik, úgy elnyírta a vezetéket... Az, hogy kulccsal miért nem nyílt ki, nem tudom. De most már működik.
Üdv. Streetwolf

Szia,
lehet, hogy kulccsal azért nem lehetett nyitni, mert a kulcsos zár csak egy elektromos kapcsoló, nem mechanikus zár. Emlékeim szerint az e46 sedánnál így volt.
Bye: hil

hil Elküldve: 2018-11-04 08:58 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
mi a véleményetek: szerintetek az INPA diag kábelt rá lehet dugni az Opel OBD csatijára ? Opelen kéne élőadatot olvasni és arra kéne. Van egy ELM327 diagom mobil telefonra, amit minden autó OBD csatijára fel lehet dugni, ebből gondolnám, hogy az INPA kábellel sem lehetne baj, természetesen az OPcom progival használnám. Esetlg próbált már valaki ilyet?
Sürgős lenne, köszi a választ!


elvileg tudja a kábel, de a 7-8 láb rövidzárját meg kell szüntetni, különben nem fog kommunikálni az Opel-lal. én is így jártam. de még a kapcsolót mindig nem építettem bele. de elvileg ez a megoldása, ha össze van zárva a 7-8, hogy meg kell szüntetni.


Köszi!

hil Elküldve: 2018-11-03 21:09 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok,
mi a véleményetek: szerintetek az INPA diag kábelt rá lehet dugni az Opel OBD csatijára ? Opelen kéne élőadatot olvasni és arra kéne. Van egy ELM327 diagom mobil telefonra, amit minden autó OBD csatijára fel lehet dugni, ebből gondolnám, hogy az INPA kábellel sem lehetne baj, természetesen az OPcom progival használnám. Esetlg próbált már valaki ilyet?
Sürgős lenne, köszi a választ!

hil Elküldve: 2018-10-28 09:07 N46 és N42 motorok

sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motornál mennyire tömegprobléma a szelepszár tömítés? (217k km van benne)

Jelenleg 1100km/1L olajfogyasztásom van. Általában akkor füstöl csak, ha huzamosabb ideig állok, pl. hosszabb pirosnál (ez a legáltalánosabb eset). Van, hogy egyáltalán nem füstöl több, akár hosszabb megállás után sem.

A szerelőm egyből hengerfej felújításra küldene, mikor megemlítettem a föntebb olvasottakat. Nem mondom, hogy nincs igaza, de mielőtt 3-400e-t költenék a motorra, ami összesen nem ér ennyit, jól jönne egy másodvélemény a dologról.


Ilyen dolgokat vettem észre a működéssel kapcsolatban:
- Üzemmelegen ritkán ugyan, de előfordul, hogy úgy megy az autó mintha gyújtáskimaradás lenne. Nem gyakori az eset, csak néha, mintha 1-1 gyújtás kimaradna, vagy hirtelen levenném a gázról a lábam (de nagyon gyorsan). Hibakód nem utal ilyen problémákra.
- Az első 2 lambdaszondára kaptam check engine lámpát, de ez magától el is múlt (feltételezem nem tesz jót neki a sok füst).
- Ugyan így bemelegedett motornál előfordul, hogy egész út alatt erőtlenné válik a motor. Nem minden út alkalmával fordul elő, nem tudom mihez kötni az eseteket, semmit nem csinálok másképp.

Van ötletetek arra, hogy ezeket mi okozhatja?
Kapcsolódhat mindez szelepszár tömítéshez vagy a hengerfejhez?

Köszönöm!

Szia,
az "olajzabálás" topikban írtam erről úgy szeptemberben, olvass ott is!
Bye: hil

hil Elküldve: 2018-10-04 18:06 Olajzabálás

YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...


azt tudom erre mondani, hogy aki 20-25ezrenként cseréltet olajat, annál lehet úgy lesz.

Szia Tomi,
nem lehet, hogy a Valvetronic szelepeknél folyik az olaj? Nekem ott szivárgott korábban, nem nagyon, de az egész motor, a leglehetetlenebb helyeken is olajos volt. Vettem gyári tömítést, nem lett jó, mert az egyik "O" gyűrű vastagsága 0,5mm-el kisebb volt (gyári tömítésről beszélek). A készletemből (olaj és minden álló) méregetés után kiválasztottam a legvastagabbat, aztán jó is lett.
Bye: hil

hil Elküldve: 2018-10-03 17:25 Olajzabálás

Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil

hil Elküldve: 2018-08-22 20:57 Mi lehet a baj?

Asi írta:
Asi írta:
hil írta:
YELLOW írta:
Asi írta: Sziasztok ! E46 330 Ci Kicseréltem egy kilóméterórát egy angol autóbol való szép gyári kilóméterórára,tudja valaki hogy mit hogyan kell csinálni hogy az eredeti kilómétert és a mérfőld helyett km ill mpg helyett litert mutasson..meg a kis apróság hogy se a kipörgésgátló se a menetstabilizátor nem megy azóta..természetesen ha visszateszem a régit akkor ezek a hibák nem állnak fent csak a török dizájn nem jön be..Előre is köszi aki tud valami okosat


hát ezt leírni....
meg eleve megfelelő program, kábel kell hozzá. át kell programozni az órát. meg pár dolgot átírni, hogy ne legyen semmi gubanc.
vidd el olyanhoz, aki már csinált ilyet.

Szia,
sok bajt vettél a nyakadba! Az ajtónyitva jelzés pont a másik oldalra fog jelezni.Mivel kipörgésgátló probléma is van (ez programozható, ugyanúgy mint a Km/mérföld ügy), ezért valószínű, hogy Fl. előtti/ Fl. probléma lehet. Az tüzelőanyag szintmérő is hülyeséget fog jelezni, mert a 2. tank érzékelője a csatlakozó más lábára van téve. Valszeg a töltés jelzővel és az alacsony olajszint jelzéssel is lesznek gondok. A sebességmérő is rosszat fog mutatni, ami viszont programozással állítható. Mindezt tapasztalatból írom, mert végigjátszottam az egészet: Fl. autóba tettem EU. Fl. előttit, majd Angol Fl. műszeregységet, rengeteg megoldhatatlannak tűnő gond jött elő, amik ugyan sorra megoldódtak, de a tüzelőanyag jelzés, töltés, olajszint jelzés maradt, így vissza a sajátja.
Bye: hil
ui: nem értem mire gondolsz "török design" alatt? A kettő egyforma. A pillanatnyi fogyasztás jelző az angolnál bután van skálázva, zavaró a sebmérő skáláján a mérföld beosztás, ugyan kicsiben van Km/h is, de készülj, sok büntit kaphatsz majd gyorshajtás miatt





Köszönöm...a tank műszer jó,alacsony olaj nem jelez,láttam már én is ilyet..a Török dizájnn meg ez a palazma óra számlap..katsztrófa..este elmegy..de nappal fehér...meg össze van gányolva belülröl az öra...azt hiszem ebből kombinált müszer lesz ..Panel marad...számlap meg új,remélem az járható út !


De azt se bánnám ha valaki írna valami elérhetőségetr arra vonatkozóan hogy kihez is vigyem,mert tippem nincs...s már a Wallist is megjártam,ott mondták hogy ide nézzek be..tt mindig van aki tudja a tutit


Szia,
Scanner 1.4-el mindent meg lehet csinálni, ami Neked kéne! Van más diagom is, de lusta voltam elővenni, ezzel sikerült minden, mert nálam valamitől az eredeti óra (semmi baja nem volt) mindene átíródott, miután beleraktam az angolt és az FL. előttit.

hil Elküldve: 2018-08-20 08:17 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
Asi írta: Sziasztok ! E46 330 Ci Kicseréltem egy kilóméterórát egy angol autóbol való szép gyári kilóméterórára,tudja valaki hogy mit hogyan kell csinálni hogy az eredeti kilómétert és a mérfőld helyett km ill mpg helyett litert mutasson..meg a kis apróság hogy se a kipörgésgátló se a menetstabilizátor nem megy azóta..természetesen ha visszateszem a régit akkor ezek a hibák nem állnak fent csak a török dizájn nem jön be..Előre is köszi aki tud valami okosat


hát ezt leírni....
meg eleve megfelelő program, kábel kell hozzá. át kell programozni az órát. meg pár dolgot átírni, hogy ne legyen semmi gubanc.
vidd el olyanhoz, aki már csinált ilyet.

Szia,
sok bajt vettél a nyakadba! Az ajtónyitva jelzés pont a másik oldalra fog jelezni.Mivel kipörgésgátló probléma is van (ez programozható, ugyanúgy mint a Km/mérföld ügy), ezért valószínű, hogy Fl. előtti/ Fl. probléma lehet. Az tüzelőanyag szintmérő is hülyeséget fog jelezni, mert a 2. tank érzékelője a csatlakozó más lábára van téve. Valszeg a töltés jelzővel és az alacsony olajszint jelzéssel is lesznek gondok. A sebességmérő is rosszat fog mutatni, ami viszont programozással állítható. Mindezt tapasztalatból írom, mert végigjátszottam az egészet: Fl. autóba tettem EU. Fl. előttit, majd Angol Fl. műszeregységet, rengeteg megoldhatatlannak tűnő gond jött elő, amik ugyan sorra megoldódtak, de a tüzelőanyag jelzés, töltés, olajszint jelzés maradt, így vissza a sajátja.
Bye: hil
ui: nem értem mire gondolsz "török design" alatt? A kettő egyforma. A pillanatnyi fogyasztás jelző az angolnál bután van skálázva, zavaró a sebmérő skáláján a mérföld beosztás, ugyan kicsiben van Km/h is, de készülj, sok büntit kaphatsz majd gyorshajtás miatt



hil Elküldve: 2018-06-20 19:39 Társalgó

borbelyi írta:
YELLOW írta:
Gabesz1 írta: Üdv Fansok!!!!
Először is remélem jó helyre írok ha nem bocsánat.
Szeretnélek titeket meg kérdezni alkatrész beszerzés felől.Itt most nem olyanokra gondolok aki 50% bárdin rendel és nem Jóska Pista rokon által rendel meg haverom intézte.......
Szóval itt a hétköznapi mezei kis emberre gondolok aki tud és ért is kocsi szereléshez és valóban saját maga szereli otthon az autóját de valahonnan ő is be szerzi az alkatrészeket és ki is szállítják neki.
Itt Gondolok a Kovács Autó meg hasonlók.......
Nos a kérdésem az lenne Mik és mien lehetőségek vannak,és a hétköznapi embert is ki szolgája és ott is lehet kedvezményre vásárolni még-ha nem is 50% ra hanem mondjuk 25 30.....
Köszönöm szépen a segítséget és a válaszokat.


itt egész jó árak vannak, és nem csak gyári, hanem utángyártott, alternatív alkatrészek is vannak, akár a unix, bárdi, stb helyeken.
BMW alkatrész


Székesfehérvár BMW E46 bontó (postáznak is): 06203617178. Megbízhatóak (ami bontáskor gyanús, dobják a kukába) és megletősen olcsók is!

http://www.onlineteile.hu/ és még ért i a BMW-hez!

hil Elküldve: 2018-06-20 19:36 Kerepelő hang, 320d

HorserabbiT írta: Sziasztok,
Miután leállítom a motort egy kerepelő, berregő propeller szerű hang jön a motorblokk környékéről. Mi lehet ennek az oka? 2014 BMW 320d f30.
Köszi a válaszokat előre is!

Szia,
látom senki nem válaszol, de ahogyan korábban olvasgattam erről, talán a kettőstömegű lehet, de ez csak tipp.

hil Elküldve: 2018-06-16 15:12 Műszerfal kijelzés

hil írta: Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni: a sebesség mérőm nem működik, most úgy kell autóznom, hogy GPS-t figyelem, ami eléggé nem jó. Az előzmény az, hogy beletettem egy másik műszer egységet, abban átírtam a VIN kódot, majd visszaraktam a sajátját és a sebességmérő nullán áll, a pil. fogyasztás max végkitérésen úgy 60 Km/ó-tól, addig nullán. A napi Km számláló, a digit átlag fogyasztás mérő jól működik, mint minden más, csak a sebesség mérő nem.
Tudnátok segíteni???
Előre is köszi!

Sziasztok,
sajna nem jött semmi segítség, de megoldódott a hiba: az IKE-ban a P.A.Soft-ot használva látható volt, hogy a Distance/speed value-ban a speed.imp/Km értéke valamitől átíródott 37729-re. Azt visszaírtam 4961-re és ezzel minden rendbe jött. Tovább gondolva a dolgot, ha valaki nem gyári méretű kereket tesz fel, akkor itt lehet beállítani, hogy a sebesség mérő jót mutasson. Előzményként még bele tettem egy másik autóból származó műszer egységet, ami FL.előtti volt. A VIN-t simán át lehetett írni, így a machinációs pötty nem volt. DE: nem volt műszer világítás, gyújtásnál nem világított a piros töltés lámpa, nem működött az olajszint figyelés, a DSC-t át kellett programozni és a tank mutató teljes hülyeséget mutatott, tele tanknál 3/4-et, majd 200 Km után 5,6-os fogyasztás mellett 1/4 tankot, a diag pedig minderre tank 2 level sensor out-ot írt ki D7/81 kóddal. Mindezt csupán azért írtam meg, ha valaki belefut ebbe, akkor legyen támpont a gyógyításra, és senki ne próbáljon FL. autóba FL. előtti, esetleg jobb kormányos műszer csoportot betenni. Érzésem szerint a jobbkormányos csinálta az átírást, mert én semmit nem írtam át a saját IKE-ban. Egy rémálom volt számomra az egész történet, bocs, hogy ilyen hosszú voltam.
bye: hil

hil Elküldve: 2018-06-15 19:31 lambdaszonda

YELLOW írta:
Pocses írta:
hil írta:
Pocses írta: Hy!

Azért ide írok mert külön a benyás szondás totyik nem működik!
Na szóval úgy néz ki lambda szonda cserém lesz. Ha jól tudom ebben még csak egy van M43 1.9 és valószínűleg alul a kipuban mert felül nem láttam sehol. Kerestem képet ill. vidit de nem leltem lehet, hogy még az E36-al kellett volna.

Igen, 1db van benne, emlékeim szerint a katalizátor előtt



Köszi! Azt akkor alulról tudom kicserélni.


szerintem meg kettő van.
a katalizátor előtti a keveréket figyeli vagyis a kipufogógáz összetételét, a katalizátor utáni pedig egy monitor szonda, ami a katalizátor állapotát figyeli inkább. ha olyan az érték, mint a katalizátor előtt, akkor tudja, hogy valami nem oké a katalizátorral.
8-9-es alkatrész

Igazad van Y! Sokat feküdtem alatta, de elkerülte a figyelmemet a leömlő környékén lévő lambda szonda, ezért emlékeztem csak a katalizátor utánira

hil Elküldve: 2018-06-14 18:37 lambdaszonda

Pocses írta: Hy!

Azért ide írok mert külön a benyás szondás totyik nem működik!
Na szóval úgy néz ki lambda szonda cserém lesz. Ha jól tudom ebben még csak egy van M43 1.9 és valószínűleg alul a kipuban mert felül nem láttam sehol. Kerestem képet ill. vidit de nem leltem lehet, hogy még az E36-al kellett volna.

Igen, 1db van benne, emlékeim szerint a katalizátor előtt

hil Elküldve: 2018-06-12 18:08 Műszerfal kijelzés

Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni: a sebesség mérőm nem működik, most úgy kell autóznom, hogy GPS-t figyelem, ami eléggé nem jó. Az előzmény az, hogy beletettem egy másik műszer egységet, abban átírtam a VIN kódot, majd visszaraktam a sajátját és a sebességmérő nullán áll, a pil. fogyasztás max végkitérésen úgy 60 Km/ó-tól, addig nullán. A napi Km számláló, a digit átlag fogyasztás mérő jól működik, mint minden más, csak a sebesség mérő nem.
Tudnátok segíteni???
Előre is köszi!