szeda írta:
adamec24 írta:
hancurozo írta:
adamec24 írta:
hancurozo írta:
adamec24 írta:
Sziasztok!!!a fent említett problémára visszatérve,sajnos az olajtó füstöl nagyon,mert nagyon eszi az olajat is!mik jöhetnek szóba hibaforrásként,és mibe fog ez kerülni kb???
Köszi előre is!!!
Nem tudom mit jelent a "nagyon eszi", de hirtelen ezek jutottak eszembe:
1,) kartergáz szűrő
2,) szelepszár szimering
3,) turbó csapágyának kopása
4,) gyűrűk kopása
A javítás és alkatrész költségek szerelőnként, alkatrész boltonként változnak.
Kb annyira nagyon,h most annyit eszik 2 hét alatt,mint máskor fél év alatt!!Összeg hova tehető nagyjából???
olajfogyasztás nem időre van számolva, hanem km-re.
Összeg? a kartergázszűrő 12-14e körül. (én ezzel kezdeném, mert nagyságrendekkel ez a legkissebb összeg)
A többit az határozza meg, hogy hol csináltatod (alkatrész+munkadíj+lehúzás ha rossz szerelőt választasz). Ezt nem lehet behatárolni, csak nagyon tág határok között (+-50e)
Köszi!!az olajfogyasztásról annyit,h tavaj májusban voltam olajcserén és azóta nem kellett még töltenem se bele,ez kb 10-15000km-t jelent,múlt héten pótoltam nívó szerint min-max közé,de ekkor már füstölgős volt a kicsike és ma azzal kellett szembesülnöm,h még minimumig sem volt!
Azért még mielőtt komolyabbra fordulna a dolog nem ártana eldönteni hogy honnan jön az olaj.Motor vagy turbó! egyik sem olcsó de a turbó talán kevesebb munkadíjjal orvosolható.
Az sem mindegy mikor és hogy füstöl.Gázelvételnél kéket az a szelepszárszimmering.Ha konstans relatíve nagy a füst az turbó de azt úgy is meg lehet nézni hogy a szívócsövet szét kell szedni és ha belül tocsog az olajtól akkor turbó.A turbós füst egyébként inkább szürkés szokott lenni.Azt természetesen tisztítani is kell ami nem kis meló hiszen ilyenkor az intercoolerben és a csövekben vastagon áll a trutyi.
Ha a blokk a ludas én a gyűrűzésben nem sok értelmet látok.Egy darabig jó de mondjuk 100.000-et egy gyűrű már nem megy el.Ráadásul a 20d-nél az egymás mellett lévő henger hüvelyeket nem lehet cserélni mert nem bírja el a blokk tehát a felújítás is problémás.
A turbóval lehet véleményem szerint az összefüggés,mert az utóbbi időben,a füstöléssel párhuzamosan tapasztaltam,h menet közben többször elment az erő a kocsiból,majd visszatért!!!Utána olvastam itt a fórumon és ahogy Te is az elején említetted,a kartergázszűrővel kapcsolatban áll,mert ha a szűrő el van tömődve,akkor a turbó sem úgy működik,ahogy kéne neki,meg nem is jó!Bízom benne,h a kartergázszűrő csere megoldja a problémát.Mindenesetre köszönöm a segítséget!!