autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2005

státusz bartharoland

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2023. február 17. péntek, 22:21


Sziasztok! Óriási problémával fordulnék hozzátok. Vásároltam egy 2010-es bmw f10 et 3.0 sor hatos , benzines motorral körülbelül fél éve. Már mikor megvettem volt egy kis hangja a motornak , úgy voltam vele valami kis ventillátor vagy csavar kattog , végül darabokra szedés után rájöttem hogy az olajpumpa-üzemanyagpumpa láncvezetője adta meg magát. Úgy voltam vele ha már szét van szedve felújítok benne mindent , ebbe beleértve gyűrűk,csapágyak,tömítések,csavarok,szelepek,lánc,szilentek, teljes generált kapott. Szépen lassan sikerült összerakni.
Első indítás: Pöcc-röff indult a fenevad , viszont azonnal elkezdett fehéren füstölni , motor bal oldalánál(kipufogósornál) és a pufónál. Ingadozott az alapjárat és írta hogy kevés benne a víz .
Úgy voltam vele hogy biztos hogy jól raktam össze , egyedül a hengerfej meghúzási értékénél hagytam ki az utolsó 45 fokot.
Leszedtem a hengerfejet elvittem egy nyomáspróbára , amin jól teljesített.
Azt mondták hogy a hengerfej rossz meghúzása miatt nem lehet hogy így zabálja a vizet ,szóval csak is dugattyú hengerfalának megrepedésének lehetősége maradt fent .
Reménykedve hogy nem ez a probléma , összeraktam megint az autót , plusz ráhoztam azt a 45 fokot is . Ugyan úgy zabálja a vizet . Esetleg valami más hibáról lehet szó ? Mielőtt elkezdeném megint szétszedni az egészet .
Előre is köszönöm a válaszokat !

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2019. november 16. szombat, 11:23


imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Hazamentem a munkàbòl kb 20 km tàvolsàgot mentem. Leàllìtottam az autòt. 5 perc utàn mikor beindìtottam kiìrta hogy alacsony a vìzszint. A termosztàtra ràmenő vastag cső le volt jőve, a bilincs rajta. Koràbban semmi jel nem volt. Mi törtènhetett? Ez az egyik kèrdèsem. A màsik: most visszanyomtam a csövet a termosztàtra. Feltöltöttem a tartàlyt fagyàllòval. A tàgulàsi tartàjon levő lègtelenìtő csavarral lègtelenìtettem. Elèg e ott? Koràbban ilyet sem csinàltam ennèl az autòval.

Köszi a vàlaszokat előre is!


biztos van még más helyen is légtelenítő csavar. érdemes lenne ott is. ha N46 motor, akkor az olajszűrőházon is van egy hűtő, ott is van a csonkon egy légtelenítő. meg célszerű úgy állni, hogy az orrával felállni valahova, és a fűtést maxon nyomatni.
hogy mitől jött le a cső az jó kérdés. reméljük nem a kipufgáz nyomta le azzal, hogy a vízrendszerbe került.


Az mitől lehet hogy kipufogògàz jut a vizrendszerbe? Van előjele ha ez törtènik?


pl hengerfejes... valahol a tömítés átereszt az hengerfejnél. pl letekered a kiegyenlítő sapkáját és ha érezni a kipufgáz szagát, akkor biztos az a gond. legalábbis ez is egy tünete a hengerfejeségnek, a több másik mellett, amik egyenként és együttesen is megjelenhetnek.


Megnèzem holnap akkor, hogy èrzek e kipufogò szagot. Viszont a vizem eddig nem fogyott, az olaj is tiszta, ha leveszem az olajsapkàt. Remèlem csak a vìzcső, vagy a ràszorìtò bilincs az ok, ès nincs komolyabb...


Nincs kipufogó szag szerencsére, illetve meglett a probléma. Ahol a cső rámegy a műanyag csonkra, annak a pereme letört, és emiatt a nyomás lenyomta a csövet. Most a vas gyűrűt leszedtem és kicseréltem egy bilincsre. Így most megsem mozdul a cső. A használattal majd kiderül így stabil lesz e.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2019. november 14. csütörtök, 21:48


YELLOW írta:
imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Hazamentem a munkàbòl kb 20 km tàvolsàgot mentem. Leàllìtottam az autòt. 5 perc utàn mikor beindìtottam kiìrta hogy alacsony a vìzszint. A termosztàtra ràmenő vastag cső le volt jőve, a bilincs rajta. Koràbban semmi jel nem volt. Mi törtènhetett? Ez az egyik kèrdèsem. A màsik: most visszanyomtam a csövet a termosztàtra. Feltöltöttem a tartàlyt fagyàllòval. A tàgulàsi tartàjon levő lègtelenìtő csavarral lègtelenìtettem. Elèg e ott? Koràbban ilyet sem csinàltam ennèl az autòval.

Köszi a vàlaszokat előre is!


biztos van még más helyen is légtelenítő csavar. érdemes lenne ott is. ha N46 motor, akkor az olajszűrőházon is van egy hűtő, ott is van a csonkon egy légtelenítő. meg célszerű úgy állni, hogy az orrával felállni valahova, és a fűtést maxon nyomatni.
hogy mitől jött le a cső az jó kérdés. reméljük nem a kipufgáz nyomta le azzal, hogy a vízrendszerbe került.


Az mitől lehet hogy kipufogògàz jut a vizrendszerbe? Van előjele ha ez törtènik?


pl hengerfejes... valahol a tömítés átereszt az hengerfejnél. pl letekered a kiegyenlítő sapkáját és ha érezni a kipufgáz szagát, akkor biztos az a gond. legalábbis ez is egy tünete a hengerfejeségnek, a több másik mellett, amik egyenként és együttesen is megjelenhetnek.


Megnèzem holnap akkor, hogy èrzek e kipufogò szagot. Viszont a vizem eddig nem fogyott, az olaj is tiszta, ha leveszem az olajsapkàt. Remèlem csak a vìzcső, vagy a ràszorìtò bilincs az ok, ès nincs komolyabb...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. november 14. csütörtök, 20:42


imreandris írta:
YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Hazamentem a munkàbòl kb 20 km tàvolsàgot mentem. Leàllìtottam az autòt. 5 perc utàn mikor beindìtottam kiìrta hogy alacsony a vìzszint. A termosztàtra ràmenő vastag cső le volt jőve, a bilincs rajta. Koràbban semmi jel nem volt. Mi törtènhetett? Ez az egyik kèrdèsem. A màsik: most visszanyomtam a csövet a termosztàtra. Feltöltöttem a tartàlyt fagyàllòval. A tàgulàsi tartàjon levő lègtelenìtő csavarral lègtelenìtettem. Elèg e ott? Koràbban ilyet sem csinàltam ennèl az autòval.

Köszi a vàlaszokat előre is!


biztos van még más helyen is légtelenítő csavar. érdemes lenne ott is. ha N46 motor, akkor az olajszűrőházon is van egy hűtő, ott is van a csonkon egy légtelenítő. meg célszerű úgy állni, hogy az orrával felállni valahova, és a fűtést maxon nyomatni.
hogy mitől jött le a cső az jó kérdés. reméljük nem a kipufgáz nyomta le azzal, hogy a vízrendszerbe került.


Az mitől lehet hogy kipufogògàz jut a vizrendszerbe? Van előjele ha ez törtènik?


pl hengerfejes... valahol a tömítés átereszt az hengerfejnél. pl letekered a kiegyenlítő sapkáját és ha érezni a kipufgáz szagát, akkor biztos az a gond. legalábbis ez is egy tünete a hengerfejeségnek, a több másik mellett, amik egyenként és együttesen is megjelenhetnek.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2019. november 14. csütörtök, 20:35


YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

Hazamentem a munkàbòl kb 20 km tàvolsàgot mentem. Leàllìtottam az autòt. 5 perc utàn mikor beindìtottam kiìrta hogy alacsony a vìzszint. A termosztàtra ràmenő vastag cső le volt jőve, a bilincs rajta. Koràbban semmi jel nem volt. Mi törtènhetett? Ez az egyik kèrdèsem. A màsik: most visszanyomtam a csövet a termosztàtra. Feltöltöttem a tartàlyt fagyàllòval. A tàgulàsi tartàjon levő lègtelenìtő csavarral lègtelenìtettem. Elèg e ott? Koràbban ilyet sem csinàltam ennèl az autòval.

Köszi a vàlaszokat előre is!


biztos van még más helyen is légtelenítő csavar. érdemes lenne ott is. ha N46 motor, akkor az olajszűrőházon is van egy hűtő, ott is van a csonkon egy légtelenítő. meg célszerű úgy állni, hogy az orrával felállni valahova, és a fűtést maxon nyomatni.
hogy mitől jött le a cső az jó kérdés. reméljük nem a kipufgáz nyomta le azzal, hogy a vízrendszerbe került.


Az mitől lehet hogy kipufogògàz jut a vizrendszerbe? Van előjele ha ez törtènik?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. november 14. csütörtök, 19:47


imreandris írta: Sziasztok!

Hazamentem a munkàbòl kb 20 km tàvolsàgot mentem. Leàllìtottam az autòt. 5 perc utàn mikor beindìtottam kiìrta hogy alacsony a vìzszint. A termosztàtra ràmenő vastag cső le volt jőve, a bilincs rajta. Koràbban semmi jel nem volt. Mi törtènhetett? Ez az egyik kèrdèsem. A màsik: most visszanyomtam a csövet a termosztàtra. Feltöltöttem a tartàlyt fagyàllòval. A tàgulàsi tartàjon levő lègtelenìtő csavarral lègtelenìtettem. Elèg e ott? Koràbban ilyet sem csinàltam ennèl az autòval.

Köszi a vàlaszokat előre is!


biztos van még más helyen is légtelenítő csavar. érdemes lenne ott is. ha N46 motor, akkor az olajszűrőházon is van egy hűtő, ott is van a csonkon egy légtelenítő. meg célszerű úgy állni, hogy az orrával felállni valahova, és a fűtést maxon nyomatni.
hogy mitől jött le a cső az jó kérdés. reméljük nem a kipufgáz nyomta le azzal, hogy a vízrendszerbe került.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz imreandris

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 38

Elküldve: 2019. november 14. csütörtök, 17:12


Sziasztok!

Hazamentem a munkàbòl kb 20 km tàvolsàgot mentem. Leàllìtottam az autòt. 5 perc utàn mikor beindìtottam kiìrta hogy alacsony a vìzszint. A termosztàtra ràmenő vastag cső le volt jőve, a bilincs rajta. Koràbban semmi jel nem volt. Mi törtènhetett? Ez az egyik kèrdèsem. A màsik: most visszanyomtam a csövet a termosztàtra. Feltöltöttem a tartàlyt fagyàllòval. A tàgulàsi tartàjon levő lègtelenìtő csavarral lègtelenìtettem. Elèg e ott? Koràbban ilyet sem csinàltam ennèl az autòval.

Köszi a vàlaszokat előre is!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. november 14. csütörtök, 17:15


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2019. július 22. hétfő, 22:24


Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm!



Jó termosztátokkal 88-90°C a hűtővíz max hőmérséklete. Szerintem a betöltő sapka jó és elengedi a túlnyomást. Át kell nézni az egész rendszert, mert ott valami nem oké.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. július 21. vasárnap, 23:02


Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom a 108°C a benzinesnél valid. dízelnél alacsonyabban van a működési tartomány.
igen valószínű a kupak lesz a ludas. viszont előfordulhat, hogy kipufogógáz kerül a rendszerben. és amiatt nyomja ki. azt kellene megnézni, hogy járó motornál (üzem meleg)levenni a kiegyenlítő sapkáját. de csak óvatosan a forró gőz miatt. és szagolni , hogy érezni-e a kipufogó gáz szagot. lehetséges, mikor bemelegszik a blokk, akkor már valami nem tömít rendesen és a kipuf. gázt benyomja a hűtővízbe.


semmi kipufogó szag, meg elvileg ha bedolgozna a hűtőrendszerbe akkor hűlés után el is kellene engedje a nyomást, nem?


nem feltétlen. az függ attól hol enged át. tömítés az, vagy repedés. a gáznak nagyobb a nyomása és ahogy a motor dolgozza ki magától lehet egyik irányba megy, de másikba nem. tömítésen egyik irányba megy másikba nem. ha a motor megáll, a víz sem kering, tehát abban sem lesz olyan nyomás, ami mondjuk vissza tudná nyomni ott, ahol kijött.
a feltöltött képeid azért nem jók, mert nagy méretűek. főoldalon láthatsz olyan fórum témát, ahol le van írva minden.


Köszönöm szépen! Első körben megpróbálom a sapkacserét, ha nem javul megy a hahu-ra, ha az sem jön be akkor megygújtom


ne hari, de ez nagyon gyenge hozzáállás. ha nem javul meg megy a hahu-ra. ezért sok a szemét és bizalmatlanok az emberek, mert amint költeni kell az autóra mindenki szabadulna meg tőle, persze hibátlanként hirdeti mindegyik. lehet te is pont olyantól vetted meg, amilyenné most fogsz válni.
magyarán nem kell csodálkozni semmin. de a te hibát nem jelent pedig hatalmas problémát, ha meg van a hiba oka. lehet csak apróság. de te tudod.


Hidd el, hogy nem gyenge hozzáállás, 2 milliot költöttem rá az elmúlt 3 évben számlával tudom igazolni, nem a haver garázsában csinálta az apósa meg semmi. BMW szervizbe hordom, mind a kettőt ami van nekem meg a páromnak, csak valahol meg kell húzni a határt. És ha megy a hahu-ra, akkor is hibájával fogom árulni.


na, ha nem hivatalos helyen költöd, és tételezzük fel minden hiba, alkatrész, amit cseréltettek veled valóban rossz volt, akkor egy mezei szerviben, vagy ami BMW-re szakosodott, kb. 1 millából megúsztad volna. egy ideje látok hahun hirdetve egy BMW-t, mellette a friss számla majdnem 600ezerről. ha nevetni akarok megnézem. mondjuk nem csodálkozom, sajnos minden márka esetén ez van. szerintem érdemesebb felkutatni olyan embereket, akik egy-egy márkára specializálódnak, mert jobban dolgoznak, mint a hivatalos és legalább fele annyiért.
a legnagyobb baj az, ott rontják el a hivatalos szervizek, hogy a garanciális kötelező szervizek is drágák, a tulaj alig várja vége legyen. de így kb csak ezekre viszik oda, ami nem áll másból, mint alap olajcserékből, meg szűrőkből. aztán komolyabb hibánál meg csak a vakargatás megy.
az előzményedet én nem tudtam, csak amit írtál, abból az jött le. sorry.
szerk.: egyébként ez is rejtély marad nekem. több embert ismerek, hogy belelocsol az autóba egy rakat pénzt, rendbe szedi, majd valami apróság miatt eladja. mert azon agyal, hogy mennyibe lehet még, de azt már nem nézi mennyit locsolt rá. na az a kidobott pénz. mert azt már senki nem fizeti ki. az embernek azért kell költeni az autóra, mert még használni akarja. ha nem akarja, inkább ne költsön rá, mert felesleges, nem fogja viszont látni. ez pont olyan, mint egy trabi felújítása mondjuk. értéktelen autó, eladni nem lehet kb, de ha felújítod nagyon sokba lesz és még használhatod, élvezheted, esetleg ha gyárira sikerült helyreállítani, még sokat is érhet. egy 500ezres autóhoz is ugyanolyan drága az alkatrész, mint egy 2 millióshoz. nem mindegy ugye, hogy egy 500ezres autóra költesz 100ezret, vagy egy 2 millásra. de ha amúgy rendbe lesz az 500ezres és még évekig használhatod, akkor máris nem kellett új autóra költened és megtérül a befektetett összeg.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. július 22. hétfő, 09:35

Ritlop
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Ritlop

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2019. július 21. vasárnap, 21:40


YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom a 108°C a benzinesnél valid. dízelnél alacsonyabban van a működési tartomány.
igen valószínű a kupak lesz a ludas. viszont előfordulhat, hogy kipufogógáz kerül a rendszerben. és amiatt nyomja ki. azt kellene megnézni, hogy járó motornál (üzem meleg)levenni a kiegyenlítő sapkáját. de csak óvatosan a forró gőz miatt. és szagolni , hogy érezni-e a kipufogó gáz szagot. lehetséges, mikor bemelegszik a blokk, akkor már valami nem tömít rendesen és a kipuf. gázt benyomja a hűtővízbe.


semmi kipufogó szag, meg elvileg ha bedolgozna a hűtőrendszerbe akkor hűlés után el is kellene engedje a nyomást, nem?


nem feltétlen. az függ attól hol enged át. tömítés az, vagy repedés. a gáznak nagyobb a nyomása és ahogy a motor dolgozza ki magától lehet egyik irányba megy, de másikba nem. tömítésen egyik irányba megy másikba nem. ha a motor megáll, a víz sem kering, tehát abban sem lesz olyan nyomás, ami mondjuk vissza tudná nyomni ott, ahol kijött.
a feltöltött képeid azért nem jók, mert nagy méretűek. főoldalon láthatsz olyan fórum témát, ahol le van írva minden.


Köszönöm szépen! Első körben megpróbálom a sapkacserét, ha nem javul megy a hahu-ra, ha az sem jön be akkor megygújtom


ne hari, de ez nagyon gyenge hozzáállás. ha nem javul meg megy a hahu-ra. ezért sok a szemét és bizalmatlanok az emberek, mert amint költeni kell az autóra mindenki szabadulna meg tőle, persze hibátlanként hirdeti mindegyik. lehet te is pont olyantól vetted meg, amilyenné most fogsz válni.
magyarán nem kell csodálkozni semmin. de a te hibát nem jelent pedig hatalmas problémát, ha meg van a hiba oka. lehet csak apróság. de te tudod.



Hidd el, hogy nem gyenge hozzáállás, 2 milliot költöttem rá az elmúlt 3 évben számlával tudom igazolni, nem a haver garázsában csinálta az apósa meg semmi. BMW szervizbe hordom, mind a kettőt ami van nekem meg a páromnak, csak valahol meg kell húzni a határt. És ha megy a hahu-ra, akkor is hibájával fogom árulni.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. július 17. szerda, 14:14


Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom a 108°C a benzinesnél valid. dízelnél alacsonyabban van a működési tartomány.
igen valószínű a kupak lesz a ludas. viszont előfordulhat, hogy kipufogógáz kerül a rendszerben. és amiatt nyomja ki. azt kellene megnézni, hogy járó motornál (üzem meleg)levenni a kiegyenlítő sapkáját. de csak óvatosan a forró gőz miatt. és szagolni , hogy érezni-e a kipufogó gáz szagot. lehetséges, mikor bemelegszik a blokk, akkor már valami nem tömít rendesen és a kipuf. gázt benyomja a hűtővízbe.


semmi kipufogó szag, meg elvileg ha bedolgozna a hűtőrendszerbe akkor hűlés után el is kellene engedje a nyomást, nem?


nem feltétlen. az függ attól hol enged át. tömítés az, vagy repedés. a gáznak nagyobb a nyomása és ahogy a motor dolgozza ki magától lehet egyik irányba megy, de másikba nem. tömítésen egyik irányba megy másikba nem. ha a motor megáll, a víz sem kering, tehát abban sem lesz olyan nyomás, ami mondjuk vissza tudná nyomni ott, ahol kijött.
a feltöltött képeid azért nem jók, mert nagy méretűek. főoldalon láthatsz olyan fórum témát, ahol le van írva minden.


Köszönöm szépen! Első körben megpróbálom a sapkacserét, ha nem javul megy a hahu-ra, ha az sem jön be akkor megygújtom


ne hari, de ez nagyon gyenge hozzáállás. ha nem javul meg megy a hahu-ra. ezért sok a szemét és bizalmatlanok az emberek, mert amint költeni kell az autóra mindenki szabadulna meg tőle, persze hibátlanként hirdeti mindegyik. lehet te is pont olyantól vetted meg, amilyenné most fogsz válni.
magyarán nem kell csodálkozni semmin. de a te hibát nem jelent pedig hatalmas problémát, ha meg van a hiba oka. lehet csak apróság. de te tudod.

Ritlop
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Ritlop

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2019. július 16. kedd, 22:24


YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom a 108°C a benzinesnél valid. dízelnél alacsonyabban van a működési tartomány.
igen valószínű a kupak lesz a ludas. viszont előfordulhat, hogy kipufogógáz kerül a rendszerben. és amiatt nyomja ki. azt kellene megnézni, hogy járó motornál (üzem meleg)levenni a kiegyenlítő sapkáját. de csak óvatosan a forró gőz miatt. és szagolni , hogy érezni-e a kipufogó gáz szagot. lehetséges, mikor bemelegszik a blokk, akkor már valami nem tömít rendesen és a kipuf. gázt benyomja a hűtővízbe.


semmi kipufogó szag, meg elvileg ha bedolgozna a hűtőrendszerbe akkor hűlés után el is kellene engedje a nyomást, nem?


nem feltétlen. az függ attól hol enged át. tömítés az, vagy repedés. a gáznak nagyobb a nyomása és ahogy a motor dolgozza ki magától lehet egyik irányba megy, de másikba nem. tömítésen egyik irányba megy másikba nem. ha a motor megáll, a víz sem kering, tehát abban sem lesz olyan nyomás, ami mondjuk vissza tudná nyomni ott, ahol kijött.
a feltöltött képeid azért nem jók, mert nagy méretűek. főoldalon láthatsz olyan fórum témát, ahol le van írva minden.


Köszönöm szépen! Első körben megpróbálom a sapkacserét, ha nem javul megy a hahu-ra, ha az sem jön be akkor megygújtom

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. július 16. kedd, 22:07


Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom a 108°C a benzinesnél valid. dízelnél alacsonyabban van a működési tartomány.
igen valószínű a kupak lesz a ludas. viszont előfordulhat, hogy kipufogógáz kerül a rendszerben. és amiatt nyomja ki. azt kellene megnézni, hogy járó motornál (üzem meleg)levenni a kiegyenlítő sapkáját. de csak óvatosan a forró gőz miatt. és szagolni , hogy érezni-e a kipufogó gáz szagot. lehetséges, mikor bemelegszik a blokk, akkor már valami nem tömít rendesen és a kipuf. gázt benyomja a hűtővízbe.


semmi kipufogó szag, meg elvileg ha bedolgozna a hűtőrendszerbe akkor hűlés után el is kellene engedje a nyomást, nem?


nem feltétlen. az függ attól hol enged át. tömítés az, vagy repedés. a gáznak nagyobb a nyomása és ahogy a motor dolgozza ki magától lehet egyik irányba megy, de másikba nem. tömítésen egyik irányba megy másikba nem. ha a motor megáll, a víz sem kering, tehát abban sem lesz olyan nyomás, ami mondjuk vissza tudná nyomni ott, ahol kijött.
a feltöltött képeid azért nem jók, mert nagy méretűek. főoldalon láthatsz olyan fórum témát, ahol le van írva minden.

Ritlop
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Ritlop

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 7

Elküldve: 2019. július 16. kedd, 21:36


YELLOW írta:
Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom a 108°C a benzinesnél valid. dízelnél alacsonyabban van a működési tartomány.
igen valószínű a kupak lesz a ludas. viszont előfordulhat, hogy kipufogógáz kerül a rendszerben. és amiatt nyomja ki. azt kellene megnézni, hogy járó motornál (üzem meleg)levenni a kiegyenlítő sapkáját. de csak óvatosan a forró gőz miatt. és szagolni , hogy érezni-e a kipufogó gáz szagot. lehetséges, mikor bemelegszik a blokk, akkor már valami nem tömít rendesen és a kipuf. gázt benyomja a hűtővízbe.


semmi kipufogó szag, meg elvileg ha bedolgozna a hűtőrendszerbe akkor hűlés után el is kellene engedje a nyomást, nem?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2019. július 16. kedd, 21:01


Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom a 108°C a benzinesnél valid. dízelnél alacsonyabban van a működési tartomány.
igen valószínű a kupak lesz a ludas. viszont előfordulhat, hogy kipufogógáz kerül a rendszerben. és amiatt nyomja ki. azt kellene megnézni, hogy járó motornál (üzem meleg)levenni a kiegyenlítő sapkáját. de csak óvatosan a forró gőz miatt. és szagolni , hogy érezni-e a kipufogó gáz szagot. lehetséges, mikor bemelegszik a blokk, akkor már valami nem tömít rendesen és a kipuf. gázt benyomja a hűtővízbe.