« előző12következő »
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz Csacsa12

Újonc

Elismertség: 22% (22 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2014. április 07. hétfő, 07:08


Coyote írta: Gondoltam, ha a gyerekülés meg a tetőcsomagtartó megérdemel egy külön topikot, akkor ez is

Két bringát kellene szállítanom, és kétféle megoldás között vergődök: ti melyikre szavaztok, melyiket használjátok? (A harmadik megoldás, hogy a limót Touringra cserélem, na ez egyelőre felejtős )

1. Tetőcsomagtartó + bringatartó:
ELŐNYE:
- olcsóbb
- a tetőcsomagtartó másra is használható lesz
- ha nyaralás közben épp nem használom, akkor sem kell leszerelni.
HÁTRÁNYA:
- típusspecifikus, másik autónál mehet a kukába (vagy ezek a rögzítési pontok univerzálisak? nem hinném.
- a kocsi tetejére kell pakolgatni a bringákat, amit nem tud bárki megtenni, és könnyen sérülhet a fényezés is.
- autó légellenállása megnő, főleg autópályán lehet necces. A bringákat tépi a szél rendesen.

2. Vonóhorogra szerelhető tartó:
ELŐNYE:
- kényelmes és könnyű fel-le pakolás
- kevésbé befolyásolja a légellenállást, a bringák védettebbek a kocsi mögött
- univerzális, bármilyen vonóhorogra jó
HÁTRÁNYA:
- drágább
- macerásabb a rendszámáthelyezés miatt (most már legális, lásd totalcar.hu cikkét)
- figyelmesebben kell vezetni, főleg tolatni, parkolni.
- másra nem használható, csakis bringacipelésre
- sok helyet foglal, ha nincs használatban.

Várom az ötleteiteket!


Hello!
Pár kiegészítés és tapasztalat az általad írtakhoz, pár ezer km tetőbox/horgos bringa/tetős bringa alapján:
1. Tető:
-ha rendeset akarsz venni csomagtartóból és bringatartóból, nem lesz túl olcsó, főleg ha nincs tetősín az autódon
-189 cm-mel a tetőre 2 bringát könnyű feltenni, 3-ik és 4-ik már macerásabb, de nem érzem veszélyben a fényezést. Szerencsére praktikus kialakítású a legtöbb tartó.
-tetőre pakolva kevesebbet fogyaszt az autó mint vonóhorgon szállítva. Használom ezt is, azt is.
-"Thule universal" a tető csomagtartóm (plusz sín), ugyan ezt használtam Renault Laguna Grandtour, Alfa 159 SW felett és cimbora is valamilyen Volvo kombin. (gipszkartont is lehet vele szállítani)
-nyaralás alatt én leveszem, ha csak nincs az adott úton használatban. Bringákat rögzítve nincs lötyögő alkatrésze, ha nincs feltéve rá bringa akkor nem tűnik biztosnak a cucc, igaz az enyém olcsó változat.

2. Horog
-tolatást könnyű megszokni vele, pár alkalom és menni fog, főleg ha "tükörrel" tolatsz
-2 bringával egész OK, 3-al már nagyon bizonytalan, emiatt is használom a tető-horog kombót
-ha nincs használatban, pár másodperc alatt levehető és eltehető, legalábbis az enyém
-rendszám áthelyezést tekintsd kötelezőnek vele. Ausztria és Olaszország éber őrei erősen érdeklődőek e téren, kívül elhelyezett rendszámot fogadnak csak el. Idehaza eddig nem szóltak miatta, de nehéz megfelelni a szabályoknak vele >> látható legyen és az autóra legyen rögzítve.
-kellhet hozzá plusz lámpa is, ebben idehaza egyezkednem kellett a rendőrrel.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 22:39


YELLOW írta:
majd csinálj már egy pár fotót, hogy fel van téve a tartó, meg rajta a bringa, és hátulról, meg a fara oldalról kép. ráér, csak kivi lennék, hogy áll.

szerk.: meg az a gáz 1,5 év múlva lesz újra műszaki...


Ja az szopás, addig még lesz 2 bringaszezon

Majd lefotózom az első használatkor, és feltöltöm ide!
Jobb lett volna egy 2 bringás rack, de ha már így sikerült, ennyi pénzért, akkor szarok rá. Thule-nél ugyanezt újonnan 120-160 között mozog...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 22:32


Coyote írta:
YELLOW írta:
ilyenre gondoltam, de én nem találtam eddig. pályán nem mennék, csak 90-nel ugyanúgy, vagy 110 max. igen a horpadást én is gyanítottam. nekem max úgy kellene vonóhorog, hogy csak erre bringa hordásra. akkor is kell műszakiztatni újra? utánfutót nem akarok húzni, csak a kerékpártartót feltenni. jó lenne ha fel lehetne, új műszaki nélkül.


Elvileg műszaki nélkül nem használhatod a horgot,,javasolt a következő műszakival összehangolni a felszerelést...
Amúgy én kb 2x használtam utánfutóval, de akkor nagyon jól jött... többnyire nekem is a bringatartó miatt lesz használva.



majd csinálj már egy pár fotót, hogy fel van téve a tartó, meg rajta a bringa, és hátulról, meg a fara oldalról kép. ráér, csak kivi lennék, hogy áll.

szerk.: meg az a gáz 1,5 év múlva lesz újra műszaki...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 06. vasárnap, 22:34

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 22:29


YELLOW írta:
ilyenre gondoltam, de én nem találtam eddig. pályán nem mennék, csak 90-nel ugyanúgy, vagy 110 max. igen a horpadást én is gyanítottam. nekem max úgy kellene vonóhorog, hogy csak erre bringa hordásra. akkor is kell műszakiztatni újra? utánfutót nem akarok húzni, csak a kerékpártartót feltenni. jó lenne ha fel lehetne, új műszaki nélkül.


Elvileg műszaki nélkül nem használhatod a horgot,,javasolt a következő műszakival összehangolni a felszerelést...
Amúgy én kb 2x használtam utánfutóval, de akkor nagyon jól jött... többnyire nekem is a bringatartó miatt lesz használva.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 22:20


Coyote írta:
YELLOW írta: jó a téma egyszer már kérdeztem valahol itt, mert nekem is aktuális lenne.
én nem akarok egy 20 kilós monstrumot a tetőre pakolgatni, meg mellé, mondjuk egy 15 kilósat. csak maga a felrakodás miatt. van valóban ez a csuklós, mint egy daru, de drága, meg túl magas lenen az autó
vonóhorgom nincs, nem is akarok.

már kutakodtam, de szerettem volna olyan verziót, ami 5 ajtósokra, kombikra létezik, ilyen felül beakasztós tartó, de sedan-ra nincs, vagyis én eddig nem találtam.

mondjuk amiket Te írsz, abból a vonóhorgosat választanám.


Kaptam egy kihagyhatatlan ajánlatot, és 35-ért vettem egy három bringás vonóhorgosat. Eszméletlen jó, nagyon tetszik. Pikkpakk fel lehet szerelni, billenthető is, és nagyon masszív.

Yellow: azokkal a felakasztósakkal nem kísérleteznék, pályasebességnél horpasztjàk a támasztási ponton a csomagtérajtót! Guglizz csak rá, biztos más is járt így... Én saját szemmel láttsm. Vonóhorgot miért nem akarsz? Az enyém gyári elrejthető, ha nem rakom fel, nem is látható, csatlakozóstul eltűnik a lökös alatt.


Na ez az, ami a gyárban nem tervezett irányban fogja tépni, hajlítani a lemezt:



ilyenre gondoltam, de én nem találtam eddig. pályán nem mennék, csak 90-nel ugyanúgy, vagy 110 max. igen a horpadást én is gyanítottam. nekem max úgy kellene vonóhorog, hogy csak erre bringa hordásra. akkor is kell műszakiztatni újra? utánfutót nem akarok húzni, csak a kerékpártartót feltenni. jó lenne ha fel lehetne, új műszaki nélkül.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 20:26


Jaaa, plusz a vonóhorgos azért is jó, mert ugye a lámpákat bekötheted. Ha a lámpákat helyettesítés nélkül kitakarod, vagy a rendszámot megvilágítás nélkül rakod át (vagy kitakarod, át sem rakod), megbüntetnek plusz levetetik veled a helyszínen.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 20:18


YELLOW írta: jó a téma egyszer már kérdeztem valahol itt, mert nekem is aktuális lenne.
én nem akarok egy 20 kilós monstrumot a tetőre pakolgatni, meg mellé, mondjuk egy 15 kilósat. csak maga a felrakodás miatt. van valóban ez a csuklós, mint egy daru, de drága, meg túl magas lenen az autó
vonóhorgom nincs, nem is akarok.

már kutakodtam, de szerettem volna olyan verziót, ami 5 ajtósokra, kombikra létezik, ilyen felül beakasztós tartó, de sedan-ra nincs, vagyis én eddig nem találtam.

mondjuk amiket Te írsz, abból a vonóhorgosat választanám.


Kaptam egy kihagyhatatlan ajánlatot, és 35-ért vettem egy három bringás vonóhorgosat. Eszméletlen jó, nagyon tetszik. Pikkpakk fel lehet szerelni, billenthető is, és nagyon masszív.

Yellow: azokkal a felakasztósakkal nem kísérleteznék, pályasebességnél horpasztjàk a támasztási ponton a csomagtérajtót! Guglizz csak rá, biztos más is járt így... Én saját szemmel láttsm. Vonóhorgot miért nem akarsz? Az enyém gyári elrejthető, ha nem rakom fel, nem is látható, csatlakozóstul eltűnik a lökös alatt.


Na ez az, ami a gyárban nem tervezett irányban fogja tépni, hajlítani a lemezt:



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. április 06. vasárnap, 20:23


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 15:28


jó a téma egyszer már kérdeztem valahol itt, mert nekem is aktuális lenne.
én nem akarok egy 20 kilós monstrumot a tetőre pakolgatni, meg mellé, mondjuk egy 15 kilósat. csak maga a felrakodás miatt. van valóban ez a csuklós, mint egy daru, de drága, meg túl magas lenen az autó
vonóhorgom nincs, nem is akarok.

már kutakodtam, de szerettem volna olyan verziót, ami 5 ajtósokra, kombikra létezik, ilyen felül beakasztós tartó, de sedan-ra nincs, vagyis én eddig nem találtam.

mondjuk amiket Te írsz, abból a vonóhorgosat választanám.

státusz duend

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 104

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 14:23


Szemy Kolléga jól beszélt, én is a vonóhorgos megoldásra szavazok, az sokkal praktikusabb!
A tetőre nehéz/macerás felrakni/rögzíteni, és a fogyasztásod is jelentősen növekszik! Gondolj bele, hogy ha kicsúszik a kezedből, vagy bármi miatt összebassza a fényezést, máris elvesztetted az árelőnyödet... Vedd számításba a billenős verziót, akkor nem kéne leszerelni az egész pakkot, ha vmit pakolni kell a csomagtartóba.
És igen, az esetek többségében ezt a megoldást választják, csak az nem, akinek nincs vonóhorga...

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 12:22


Habar en nem igazan vagyok celcsoport, megis azt tanacsolnom Neked, hogy a vonohorogra felszerelhetö bringaszallito a jobb megoldas. Amiota megjelent es elterjedt ez a fajta megoldas, a nemet utakon nem is talalkozok a tetöcsomagtartos megoldassal. Mindenki a vonohorogra szerelhetö verzioval jarja Europat.

Szemy

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2014. április 06. vasárnap, 11:42


Gondoltam, ha a gyerekülés meg a tetőcsomagtartó megérdemel egy külön topikot, akkor ez is

Két bringát kellene szállítanom, és kétféle megoldás között vergődök: ti melyikre szavaztok, melyiket használjátok? (A harmadik megoldás, hogy a limót Touringra cserélem, na ez egyelőre felejtős )

1. Tetőcsomagtartó + bringatartó:
ELŐNYE:
- olcsóbb
- a tetőcsomagtartó másra is használható lesz
- ha nyaralás közben épp nem használom, akkor sem kell leszerelni.
HÁTRÁNYA:
- típusspecifikus, másik autónál mehet a kukába (vagy ezek a rögzítési pontok univerzálisak? nem hinném.
- a kocsi tetejére kell pakolgatni a bringákat, amit nem tud bárki megtenni, és könnyen sérülhet a fényezés is.
- autó légellenállása megnő, főleg autópályán lehet necces. A bringákat tépi a szél rendesen.

2. Vonóhorogra szerelhető tartó:
ELŐNYE:
- kényelmes és könnyű fel-le pakolás
- kevésbé befolyásolja a légellenállást, a bringák védettebbek a kocsi mögött
- univerzális, bármilyen vonóhorogra jó
HÁTRÁNYA:
- drágább
- macerásabb a rendszámáthelyezés miatt (most már legális, lásd totalcar.hu cikkét)
- figyelmesebben kell vezetni, főleg tolatni, parkolni.
- másra nem használható, csakis bringacipelésre
- sok helyet foglal, ha nincs használatban.

Várom az ötleteiteket!

« előző12következő »