b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 09:21


Pocses írta: Hy!

Tegnap észrevettem, hogy a bal hátsó kézifékem befog menet közben, mikor megálltam már fékszag és enyhe füst volt a keréknél. Ma ránézek mindenképp, esetleg tapasztalat mit nézzek meg mi lehet a hiba okozója.....

Köszi!


Előfordulhat, hogy a féket a bowden feszességét szabályzó csavarral (kézifék kar) állították, nem a beállító csavarral.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz Pocses

BMWfanatic

Elismertség: 10% (133 pont) | Hozzászólások: 1240

Elküldve: 2013. szeptember 01. vasárnap, 08:30


Hy!

Tegnap észrevettem, hogy a bal hátsó kézifékem befog menet közben, mikor megálltam már fékszag és enyhe füst volt a keréknél. Ma ránézek mindenképp, esetleg tapasztalat mit nézzek meg mi lehet a hiba okozója.....

Köszi!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. október 12. csütörtök, 11:44


Megvettem a cuccokat. Nem volt olcsó de ez már az én hülyeségem.

A lényeg, hogy a rugószett 3000.- pénz. Szerintem megéri plusz jól kitisztítani a szerkezetet és akkor el lehet kerülni minden kézifék beragadást. Ja és persze érdemes odafigyelni, hogy ha kocsit mosunk akkor utána menjünk egy kicsit a kocsival és fékezzük meg hogy felmelegedjen és kiszáradjon.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. október 09. hétfő, 19:55


Sziasztok!

Ez itt régebbi topic, de leírom a tapasztalatomat és fel is hívom a figyelmet egy két dologra: A minap menet közben kicsit elégett a bal hátsó kézifékem. Szerencsémre cask egy fura zaj volt. Miután kiszedtük látszott, hogy a kézifék pofáit (mert ez egy dobfék a tárcasfék közepén) mûködtetõ szerkezet beragadt és nem engedett vissza teljesen a fék. Ez pont azért történt amiért az itt leírt esetek is: Elõzõ este kocsimosás. Szóval nem ragadt be teljesen csak félig de ahhoz elég volt, hogy leégjen a kézifék. Most cserélni kell de egyben a szereleõ javalatára a szerkezeet szorító rugókat is cserélem, mert azok is eltörhetnek és nagyobb bajt okozhat.

A baj az, hogy a kézifék nem zárt ezért csapadék és miegymás bejuthat. Szóval érdemes idõnként leszedni és kicst megtisztogatni meg kenést adni a szerkezetnek. Nem nagy kaland!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dpiller

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2006. augusztus 09. szerda, 15:25


kardhal írta: Sziasztok!
Látom egy kicsit már régi a téma de engedjétek meg, hogy elmondjam ugyanígy jártam hétfõn reggel. Indulnék, nem gurul az autó, ágaskodik tipikusan behúzott kézifékesen. Nézem, kézifék nincs behúzva. Egy pillanatra lesápadtam, majd egy nagygázos próba után hatalmas pattanás és már gurul is. Ellenõrzöm kéziféket, hogy most elszakadt a bovden vagy mi??? De semmi. Minden tökéletesen mûködik. Valami hasonló besülésre gyanakodtam, de azért egy kis nyugtalanság maradt egészen addig mig ma rá nem leltem erre a topikra. Szóval ennyi az én személyes tapasztalatom. Esetleg annyi adalék, hogy frissen mosott (és gondolom vizes fékbetétekkel, tárcsával) álltam be a garázsba az eset elõtt, bár nem tom lehet-e ennek köze a dologhoz.

Igen, mint kiderült, amikor az én kocsim is igy beállt, ugyanez volt a helyzet - mosatás után vitte haza egyik családtagom, behúzta a kéziféket, és én napok múlva (akartam) használtam volna a kocsit.

státusz kardhal

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 10

Elküldve: 2006. augusztus 09. szerda, 12:54


Sziasztok!
Látom egy kicsit már régi a téma de engedjétek meg, hogy elmondjam ugyanígy jártam hétfõn reggel. Indulnék, nem gurul az autó, ágaskodik tipikusan behúzott kézifékesen. Nézem, kézifék nincs behúzva. Egy pillanatra lesápadtam, majd egy nagygázos próba után hatalmas pattanás és már gurul is. Ellenõrzöm kéziféket, hogy most elszakadt a bovden vagy mi??? De semmi. Minden tökéletesen mûködik. Valami hasonló besülésre gyanakodtam, de azért egy kis nyugtalanság maradt egészen addig mig ma rá nem leltem erre a topikra. Szóval ennyi az én személyes tapasztalatom. Esetleg annyi adalék, hogy frissen mosott (és gondolom vizes fékbetétekkel, tárcsával) álltam be a garázsba az eset elõtt, bár nem tom lehet-e ennek köze a dologhoz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dpiller

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 19:34


No sikerült némi ütögetéssel leszednem ma a kereket. A fék hozzá volt sülve a tácsahoz. Kis ütögetés, majd mászkálás és vele és most jó. Oké, hogy nagy a meleg, de azért ettõl még ilyen nem fordulhatna elõ. De a változatosság kedvéért az airbag lámpám megint kigyulladt (dejóóó), úgyhogy szerdán márkaszerviz, aztán csinálják meg (azért oda viszem, mert garanciálisan akarom megcsináltatni ezt a részét).


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 18:30


A kézifék karnál állítgattam, de azzal csak azt tudom állítani, hogy hány kattanásig menjen fel.
A gond szerintem a hátsó kerék környékén lesz! Asszem a következõ inspekciónál szétszedetem.

státusz paci

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 13:53


b0gar írta: A gond az, hogy a ház elõtt (szerintem 10% emelkedõ) nem fogja meg. A kanyarodáshoz a kormányt használom.


Ez tipikus e46 betegseg, hogy nem fog elegge a kezifek. Nekem sem tul jo, viszont az mar eleg gaz ha egy 10%-os emelkedon nem fogja meg. Spanolni probaltal mar a bowdenen?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 10:25


A gond az, hogy a ház elõtt (szerintem 10% emelkedõ) nem fogja meg. A kanyarodáshoz a kormányt használom.

státusz urizoli

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 10:13


szerintem alapból nem fog eléggé csak rögzítõfék, nem azzal kell kanyarodni (ja és természetesen nyikorog is)

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dpiller

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 10:12


b0gar írta: Hát szerintem az biztos, hogy a kerékleszedésnek semmi köze a fék szoruláshoz. Úgy értem a kresz is úgy írja elõ, hogy a kézifékkel kell rögzíteni az autót a kerékcseréhez.
A fékre sajnos nincs ötletem de a kézifékemet én is meg fogom nézetni , mert nekem meg nem fog eléggé.

Beszéltem reggel a BMW szervízzel, azt mondták, induljak el vele, ki fog pattanni, vagy ütögessem meg kalapáccsal, mert elõ szokott fordulni, hogy feltapad a fék, ha áll, stb. Megpróbálom, szerda elött úgyse érnének rá.
Amúgy egyik ismerõsöm is igy járt mostanában.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b0gar

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 310

Elküldve: 2006. június 26. hétfő, 10:07


Hát szerintem az biztos, hogy a kerékleszedésnek semmi köze a fék szoruláshoz. Úgy értem a kresz is úgy írja elõ, hogy a kézifékkel kell rögzíteni az autót a kerékcseréhez.
A fékre sajnos nincs ötletem de a kézifékemet én is meg fogom nézetni , mert nekem meg nem fog eléggé.

státusz richiem

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2006. június 25. vasárnap, 20:37


Hát szerintem az nem jelent semmit, hogy a kereket nem tudod leszedni, mert Én is jártam úgy régen egy céges mondeóval, hogy egy defekt után nem tudtam leszedni a kereket, csak kalapáccsal tudták leverni az tengelyrõl, mert összegyógyult a sok dzsuvától.

Mivel nem forog a kereked és mindenképpen a fék körül keresgetünk, Én inkább arra gyanakodnék, ami a roveremmel volt. A hátsó fékmunkahengerben vannak gumi tömítések, ami valamiért úgy visszahajlott, hogy nem engedte mozogni ezt a munkahengert......Ha nem a fék miatt van, az passz

R.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2001

státusz dpiller

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 98

Elküldve: 2006. június 25. vasárnap, 17:22


alfatone írta: Persze le lehet szedni. Az a furcsa, hogy ha a kézifék, vagy a tárcsafék a ludas, akkor kézzel nem lehet forgatni a kereket, de a motor kéne hogy forgassa. Nem értem...

Amikor elkezdem felengedni a kuplungot, a motor forgatná, azaz úgy mozdul a kerék, hogy a kocsi hátsó része ugymond ágaskodik - az a tipikus érzés, mint amikor behúzott kézifékkel indulnál. Namármost én néztem a keréknél a kocsit belülrõl, kívülrõl, de nem fedeztem fel eltérést a másikhoz képest - persze pár miliméter is elég lehet, de ez nem az én szakmám
Holnap reggel telefon a szervízeknek, aztán majd lesz valami...