TomyMU írta:
Sziasztok.
A nívópálcám mostanság ilyen:
Ez a jelenség azóta kezdődött, mióta hidegebbek vannak. Mostanában nem nagyon megyek vele hosszútávon, 10km-et megyek reggel és épp eléri az üzemi hőmérsékletet mikor leállítom. Tavaly is produkálta ezt hidegebb időkbe, nyáron persze sosem. Egyszerű páralecsapódás vagy hűtővíz kerül az olajba? Mióta megvan az autóm, 35 ezret mentem vele, maximumról minimumra esett a kiegyenlítőtartályban a hűtőfolyadék szintje, de még nem jelzett a műszerfalon, hogy töltsek utána. Olajat cserélem 10-12 ezrenként. Olajbeöntő sapkán semmi nincs.
engem jobban zavarna, hogy hiányzik a vége a nívónak
és vajon hol lehet?
menj vele egy hosszabb távot, mondjuk egy 20km már elég, és nézd meg utána. a 10km még kevéske.
nem volt hűtővízcsere? mert csere után nekem is sokáig csökkent mindig, aztán egyre lassabban. lehet máshol megy el a víz, valahol szivárog a hűtőcső, vagy akármi. meg ha sokat van pörgetve, akkor is nyomhat ki és az normális.
viszont elöregedett hengerfej tömítésnél, akár a karterbe is kerülhet.
de minimális víz fogyás normális szerintem. és ezeknél a motoroknál tapasztalják is.