Ez egy archivált weboldal! bővebben

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2016. május 03. kedd, 11:34


Sziasztok!

Szerintetek normális a kb 180 rpm-es alapjárat-gyengülés kormánytekerésnél? De már a motor is belerázkódik...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2016. május 03. kedd, 10:34


szicsu írta:
szicsu írta: Sziasztok!
A problémám a következő:Induláskor,ha nem nyomok elég gázt,(alapjárat környéke)akkor elkezd remegni az autó.Ugyan ez történik,ha menet közben visszaengedem a fordulatot 1200-1500 köré,és odalépek neki.És lehet,hogy nem függ össze vele,de mintha mostanában egy kicsit darabosabban venné a fokozatokat...
Kuplung?Vagy felkészülhetek egy kettőstömegű lendkerék cserére???
Alámentünk,és ha álló helyzetben kinyomott kuplungnál váltogatok,akkor a kardán elég rendesen megmozdul...


Esetleg valakinek valami tipp...?
Utánaolvasgattam,és lehet hogy a váltóba 40ekm-el ezelőtt tett ATF olaj a bibi???
Az autóban 270000km van....


nem az oldaj miatt van. mármint az ATF mindenképp jobb bele, mint a manuális olaj, ha már gyárit nem etsz bele az ember.
nekem rokon szerelőnek a Z4-ese is ilyen, ő azt mondta kuplung lesz, az enyém is csinálja, de egyébként már a 45ezrett futott off autónknál is észrevettem.
nem kell neki alacsony fordulat, mert a hajtás tehetetlensége visszahat a motorra.
én nem mondanám, hogy kettőstömegű lenne.

szerk.: M43-hoz már kettőstömegű van egyébként?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. május 03. kedd, 10:35

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz szicsu

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2016. május 03. kedd, 08:53


szicsu írta: Sziasztok!
A problémám a következő:Induláskor,ha nem nyomok elég gázt,(alapjárat környéke)akkor elkezd remegni az autó.Ugyan ez történik,ha menet közben visszaengedem a fordulatot 1200-1500 köré,és odalépek neki.És lehet,hogy nem függ össze vele,de mintha mostanában egy kicsit darabosabban venné a fokozatokat...
Kuplung?Vagy felkészülhetek egy kettőstömegű lendkerék cserére???
Alámentünk,és ha álló helyzetben kinyomott kuplungnál váltogatok,akkor a kardán elég rendesen megmozdul...


Esetleg valakinek valami tipp...?
Utánaolvasgattam,és lehet hogy a váltóba 40ekm-el ezelőtt tett ATF olaj a bibi???
Az autóban 270000km van....


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. május 03. kedd, 08:54

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. május 01. vasárnap, 21:09


bricktopm írta:
Turbo73 írta: Hali,

A jobb első ajtóm szét volt szedve (nem én csináltam), és összerakás után az autó nem érzékeli a nyitást, nem gyullad a belső világítás sem. A központi zár és az ablakemelő működik. Lehetséges, hogy valamilyen kábel nem lett visszadugva? Mi lehet a baj?


Szia, inkább beragadt az érzékelőd, vagy zárlatos a kábele, ugyanis ha nincs bedugva\szakad pont ellentétesen viselkednek. NC-s kontaktust vár a computer, így ha lehúzod nyitást közöl.

Már bocsánat, hogy belevauuuu, de abban nincs ami beragadjon, mert hall érzékelők vannak ott, nem pedig mechanikus kapcsolók



bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. május 01. vasárnap, 20:05


Turbo73 írta: Hali,

A jobb első ajtóm szét volt szedve (nem én csináltam), és összerakás után az autó nem érzékeli a nyitást, nem gyullad a belső világítás sem. A központi zár és az ablakemelő működik. Lehetséges, hogy valamilyen kábel nem lett visszadugva? Mi lehet a baj?


Szia, inkább beragadt az érzékelőd, vagy zárlatos a kábele, ugyanis ha nincs bedugva\szakad pont ellentétesen viselkednek. NC-s kontaktust vár a computer, így ha lehúzod nyitást közöl.

Turbo73
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 328i
Évjárat: 1999

státusz Turbo73

Újonc

Elismertség: 21% (11 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2016. április 30. szombat, 20:46


Hali,

A jobb első ajtóm szét volt szedve (nem én csináltam), és összerakás után az autó nem érzékeli a nyitást, nem gyullad a belső világítás sem. A központi zár és az ablakemelő működik. Lehetséges, hogy valamilyen kábel nem lett visszadugva? Mi lehet a baj?

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. április 30. szombat, 14:44


Luck írta:
Bitu79 írta:
Luck írta: sziasztok
Ötletek tippeket szívesen fogadom.

tip: e46 compact 316ti benzin 1796cm3
Olaj szint rendben(olaj csere 3hónapja volt),viz rendben(nem forr)

-Hangosan jár a motor menet közben.
Olyasmi mintha a láncfeszítő nem találná meg a pozíciót.
- kb:16-18 perc kocsikázás után villog az olaj lámpa.
(legutóbb épp a kuplung lenyomásánál jött elő)
-Néha leáll a motor,de rögtön újra indul.
https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Ismerős ragadt kint külföldön vele.
Valaki tud bérelhető autómentőt 2T?



Rossz olajpumpa?Sztem az lesz.Azért jelez a műszerfalon,mert nincs olajnyomása rossz olajpumpa miatt...



köszönöm
Valaki tud bérelhető autómentőt 2T Budapest Érd s.t.b körül 2T


Lehet olcsobban kijönne egy javittatäs mint egy automentözes.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz Luck

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2016. április 30. szombat, 13:53


Bitu79 írta:
Luck írta: sziasztok
Ötletek tippeket szívesen fogadom.

tip: e46 compact 316ti benzin 1796cm3
Olaj szint rendben(olaj csere 3hónapja volt),viz rendben(nem forr)

-Hangosan jár a motor menet közben.
Olyasmi mintha a láncfeszítő nem találná meg a pozíciót.
- kb:16-18 perc kocsikázás után villog az olaj lámpa.
(legutóbb épp a kuplung lenyomásánál jött elő)
-Néha leáll a motor,de rögtön újra indul.
https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Ismerős ragadt kint külföldön vele.
Valaki tud bérelhető autómentőt 2T?



Rossz olajpumpa?Sztem az lesz.Azért jelez a műszerfalon,mert nincs olajnyomása rossz olajpumpa miatt...



köszönöm
Valaki tud bérelhető autómentőt 2T Budapest Érd s.t.b körül 2T


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2016. április 30. szombat, 09:08


Luck írta: sziasztok
Ötletek tippeket szívesen fogadom.

tip: e46 compact 316ti benzin 1796cm3
Olaj szint rendben(olaj csere 3hónapja volt),viz rendben(nem forr)

-Hangosan jár a motor menet közben.
Olyasmi mintha a láncfeszítő nem találná meg a pozíciót.
- kb:16-18 perc kocsikázás után villog az olaj lámpa.
(legutóbb épp a kuplung lenyomásánál jött elő)
-Néha leáll a motor,de rögtön újra indul.
https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Ismerős ragadt kint külföldön vele.
Valaki tud bérelhető autómentőt 2T?



Rossz olajpumpa?Sztem az lesz.Azért jelez a műszerfalon,mert nincs olajnyomása rossz olajpumpa miatt...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. április 30. szombat, 09:09

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 2000

státusz Luck

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 16

Elküldve: 2016. április 29. péntek, 23:41


sziasztok
Ötletek tippeket szívesen fogadom.

tip: e46 compact 316ti benzin 1796cm3
Olaj szint rendben(olaj csere 3hónapja volt),viz rendben(nem forr)

-Hangosan jár a motor menet közben.
Olyasmi mintha a láncfeszítő nem találná meg a pozíciót.
- kb:16-18 perc kocsikázás után villog az olaj lámpa.
(legutóbb épp a kuplung lenyomásánál jött elő)
-Néha leáll a motor,de rögtön újra indul.
https://www.youtube.com/watch?...e=youtu.be

Ismerős ragadt kint külföldön vele.
Valaki tud bérelhető autómentőt 2T?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. április 29. péntek, 23:47

státusz wiq

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2016. április 26. kedd, 09:15


gadam írta: Sziasztok!
Van egy e46 320i-m, aminek a tünetei: Elinduláskor ,ha csak a kellő minimum gázt adom csúsztatás mellé (szerelő szerint tatásan), akkor a motorból fura "csikorgó/nyiszogó" hangot ad, mintha falsot szívna.ez 50 km/h alatt , 1500-2000es fordulat között folyamatos.E mellett sajnos semmi erő nincs benne, elveszett belőle az, amibe beleszerettem. DE! Érdekes módon 20ból 1x hibátlan, olyan mint amilyennek lenni kell (leszámítva a nyiszogást). Miután a motor bemelegedett, és leállítom, indításkor forog párat mire elindul, onnantól váltani (1-2be)is nagyobb gázzal kell, különben lefullad, megáll. Tehát a probléma igazán akkor kezdődik ha meleg a motor.Ilyenkor a padlógáz olyan mintha levettem volna a lábam a pedálról..semmi..mintha nem venni a gáz utolsó tizedét.
Nagyjából ezek a bajok, kicsit hosszú lett, de ha valakinek van tippje, kérem ossza meg velem : )



Üdv.

A youtube-on sok videót találni a sor hatos benzinesek nyiszogásáról, süvítéséről (BMW whistle), a motorban keletkező túl nagy vákuum miatt, ezt le lehet tesztelni alapjáraton az olajbetöltő sapka levételével (akkor van gond, ha irreálisan nehéz levenni). Ahogy nézegettem talán a DISA szelep hibája miatt. Szíj csúszáshoz hasonló hangot okoz, és általában a szelepfedél tömítésnél keletkezik a hang, ugyanis ott van a legnagyobb szigetelendő felület, itt adja meg magát először.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz gadam

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. április 25. hétfő, 17:57


Sziasztok!
Van egy e46 320i-m, aminek a tünetei: Elinduláskor ,ha csak a kellő minimum gázt adom csúsztatás mellé (szerelő szerint tatásan), akkor a motorból fura "csikorgó/nyiszogó" hangot ad, mintha falsot szívna.ez 50 km/h alatt , 1500-2000es fordulat között folyamatos.E mellett sajnos semmi erő nincs benne, elveszett belőle az, amibe beleszerettem. DE! Érdekes módon 20ból 1x hibátlan, olyan mint amilyennek lenni kell (leszámítva a nyiszogást). Miután a motor bemelegedett, és leállítom, indításkor forog párat mire elindul, onnantól váltani (1-2be)is nagyobb gázzal kell, különben lefullad, megáll. Tehát a probléma igazán akkor kezdődik ha meleg a motor.Ilyenkor a padlógáz olyan mintha levettem volna a lábam a pedálról..semmi..mintha nem venni a gáz utolsó tizedét.
Nagyjából ezek a bajok, kicsit hosszú lett, de ha valakinek van tippje, kérem ossza meg velem : )



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. április 25. hétfő, 17:59

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. április 22. péntek, 20:27


YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Nem tudom hibára utal-e a dolog, de ha menet közben hirtelen kinyomom a kuplungot és kettesből hármasba teszem érzem ahogy a fogaskerekek összeérnek. Nem úgy mint pl 3-ból 4-be, ..ott nem csinál ilyesmit, se 4-ből 5-be. Csak 1-2 és 2-3 között.Olyan érzés, mintha nekinyomódna a két fogaskerék foga egymásnak és csak utána tenné be a helyére őket.
Így meg kell tartanom pici nullán és úgy betenni. Gond ez?


én azt mondanám, hogy szinkrongyűrű probléma lehet. vagy esetleg kuplungnál valami, kinyomócsapágy, tárcsa.


A kuplung kinyomás a gyanús nekem is, ugyanis észrevettem, hogy nem mindig ugyan úgy nyom ki. Tegnap pl betettem óvatosan kettesbe de ütött is meg reccsent is a váltó. Pedig teljesen benyomtam a kuplungot. Hozzátartozik a dologhoz, hogy icipicit fentebb emeltem mire betettem a kettesbe, DE magasabban kezd fogni a kuplungom, mint ahol akkor tartott.
Illetve ha magas fordulaton teszem, nem csinálja, csak ilyen 2000-3000 között. 4000-6000 körül nem vettem észre. Asszem megnézetem egy szakzsenivel a dolgot.
Köszönöm a tippet.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz szicsu

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2016. április 22. péntek, 13:56


Sziasztok!
A problémám a következő:Induláskor,ha nem nyomok elég gázt,(alapjárat környéke)akkor elkezd remegni az autó.Ugyan ez történik,ha menet közben visszaengedem a fordulatot 1200-1500 köré,és odalépek neki.És lehet,hogy nem függ össze vele,de mintha mostanában egy kicsit darabosabban venné a fokozatokat...
Kuplung?Vagy felkészülhetek egy kettőstömegű lendkerék cserére???
Alámentünk,és ha álló helyzetben kinyomott kuplungnál váltogatok,akkor a kardán elég rendesen megmozdul...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2016. április 22. péntek, 06:59


bricktopm írta: Sziasztok!
Nem tudom hibára utal-e a dolog, de ha menet közben hirtelen kinyomom a kuplungot és kettesből hármasba teszem érzem ahogy a fogaskerekek összeérnek. Nem úgy mint pl 3-ból 4-be, ..ott nem csinál ilyesmit, se 4-ből 5-be. Csak 1-2 és 2-3 között.Olyan érzés, mintha nekinyomódna a két fogaskerék foga egymásnak és csak utána tenné be a helyére őket.
Így meg kell tartanom pici nullán és úgy betenni. Gond ez?


én azt mondanám, hogy szinkrongyűrű probléma lehet. vagy esetleg kuplungnál valami, kinyomócsapágy, tárcsa.