hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. július 10. szombat, 21:05


seta írta: Így van, kétszeri vagy többszöri nyomásra sem nyilik.
Illetve akármeddig nyomom a zárást akkor sem húzza fel.


Kedves seta!
Miért kell több helyen kérdezned ugyanazt?? Hidd el, ha egyszer írod meg a kérdésedet, akkor is fogsz választ kapni rá


seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2010. július 10. szombat, 18:34


Így van, kétszeri vagy többszöri nyomásra sem nyilik.
Illetve akármeddig nyomom a zárást akkor sem húzza fel.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2010. július 10. szombat, 06:23


hil írta:
seta írta:
Viszont amiért most írok. Nem tudom alapból hogy kellene működnie az én autómban a kulcsnak. Amit eddig tudok:
alapállapot h be van zárva, ablak fehuzva.
ha 1x megnyomom a nyitás gombot, akkor kinyilik de csak a vezető oldali ajto, a jobbost bellülről kell kinyitnom.
ha hosszan nyomom a nyitást, akkor is csak a bal oldali nyilik + 1 idő után leengedi az ablakokat.
ha ezután 1x megnyomom a bezárást akkor bezár mindent (a jobbost is ha nyitva volt)
de ha hosszan is nyomom a zárást akkor sem huzza fel az ablakokat
Ez így normális, vagy nekem is valami baj lehet vele?
Előre is köszönöm a válaszokat

(ezt a hozzászolást beirom az ajtós topicba is)


Valószínűleg a CKM így van beprogramozva. Próbáld meg, hogy mi történik akkor, ha kétszer megnyomod (röviden) a nyitás gombot. Talán minden nyílni fog. Most látom, hogy Woockie is megválaszolta már





már én is megválaszóltam ezt az ajtónyitási gondok topicba, de azt mondta 2x-i nyomásra se nyílik.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. július 09. péntek, 18:32


seta írta:
Viszont amiért most írok. Nem tudom alapból hogy kellene működnie az én autómban a kulcsnak. Amit eddig tudok:
alapállapot h be van zárva, ablak fehuzva.
ha 1x megnyomom a nyitás gombot, akkor kinyilik de csak a vezető oldali ajto, a jobbost bellülről kell kinyitnom.
ha hosszan nyomom a nyitást, akkor is csak a bal oldali nyilik + 1 idő után leengedi az ablakokat.
ha ezután 1x megnyomom a bezárást akkor bezár mindent (a jobbost is ha nyitva volt)
de ha hosszan is nyomom a zárást akkor sem huzza fel az ablakokat
Ez így normális, vagy nekem is valami baj lehet vele?
Előre is köszönöm a válaszokat

(ezt a hozzászolást beirom az ajtós topicba is)


Valószínűleg a CKM így van beprogramozva. Próbáld meg, hogy mi történik akkor, ha kétszer megnyomod (röviden) a nyitás gombot. Talán minden nyílni fog. Most látom, hogy Woockie is megválaszolta már





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 09. péntek, 18:33

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. július 09. péntek, 18:30


seta írta: végig olvastam az ajtónyitásos topic-ot, és sok érdekes infót tudtam meg belőle. Viszont nem értem h ha már valaki relét cserél akkor miért nem tesz bele azonos paraméterekkel rendeklező szilárd-test relét? na mind1 ez csak egy költői kérdés volt magamnak. Én tuti azt fogok belehekkelni ha ilyen problémám lesz.


Azért nem tesz bele, mert sokkal drágább és egy db relé helyére 4 db szilárdtest relé léne, ami viszont nem fér el oda. Ilyen egyszerű a magyarázat, én is gondolkoztam ezen.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2010. július 09. péntek, 16:44


seta írta:
Viszont amiért most írok. Nem tudom alapból hogy kellene működnie az én autómban a kulcsnak. Amit eddig tudok:
alapállapot h be van zárva, ablak fehuzva.
ha 1x megnyomom a nyitás gombot, akkor kinyilik de csak a vezető oldali ajto, a jobbost bellülről kell kinyitnom.
ha hosszan nyomom a nyitást, akkor is csak a bal oldali nyilik + 1 idő után leengedi az ablakokat.
ha ezután 1x megnyomom a bezárást akkor bezár mindent (a jobbost is ha nyitva volt)
de ha hosszan is nyomom a zárást akkor sem huzza fel az ablakokat
Ez így normális, vagy nekem is valami baj lehet vele?
Előre is köszönöm a válaszokat

(ezt a hozzászolást beirom az ajtós topicba is)


Nyomd meg megegyszer a nyitast es kinyitja a tobbi ajtot is majd vszeg. Ez normalis, beallithato opcio. Az ablakfelhuzas eloszor en is azt hittem, h nem mukodik, de kiderult, h meg hosszabban kellett csak nyomni a zaras gombot.

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2010. július 09. péntek, 12:45


végig olvastam az ajtónyitásos topic-ot, és sok érdekes infót tudtam meg belőle. Viszont nem értem h ha már valaki relét cserél akkor miért nem tesz bele azonos paraméterekkel rendeklező szilárd-test relét? na mind1 ez csak egy költői kérdés volt magamnak. Én tuti azt fogok belehekkelni ha ilyen problémám lesz.

Viszont amiért most írok. Nem tudom alapból hogy kellene működnie az én autómban a kulcsnak. Amit eddig tudok:
alapállapot h be van zárva, ablak fehuzva.
ha 1x megnyomom a nyitás gombot, akkor kinyilik de csak a vezető oldali ajto, a jobbost bellülről kell kinyitnom.
ha hosszan nyomom a nyitást, akkor is csak a bal oldali nyilik + 1 idő után leengedi az ablakokat.
ha ezután 1x megnyomom a bezárást akkor bezár mindent (a jobbost is ha nyitva volt)
de ha hosszan is nyomom a zárást akkor sem huzza fel az ablakokat
Ez így normális, vagy nekem is valami baj lehet vele?
Előre is köszönöm a válaszokat

(ezt a hozzászolást beirom az ajtós topicba is)


seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2010. július 06. kedd, 22:24


köszönöm a tanácsokat
megyek is vele szakemberhez, amint megengedi a pénztárcám
Pótkulcsom nincs hozzá, gondolkodom is rajta h lehet h megérné lecserélni a kulcsosdit, nehogy 'véletlen' megtalálja a nepper a másik kulcsot és elvigye egy (jó hosszú) körre...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2010. július 06. kedd, 16:33


a kulcstanításhoz annyit, hogy nem kell várni annyi, hogy 15 sec-en belül, de lehet 20 a pótkulcsot is be kell tanítani , de azt már nem kell a gyújtáskapcsolóba tenni, csak nyomkodni a gombokat.

nekem is lejjebb van az ajtóm, valszeg le volt szedve, és nem állították vissza/be.

bmwszabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1992

státusz bmwszabi

Fórumlakó

Elismertség: 3% (8 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2010. július 06. kedd, 15:29


Hello seta!

Én azt tanácsolom minél előbb menj el egy jó szakemberhez, vagy egy jó szervízbe, és nézesd át ezt akocsit, abból, amiket leírtál nekem az jön le, hogy kicsit 'bajos' az autó.
Törve volt (oké nem új autó, de nem is túl öreg), ez zörög, az lóg, ez nem jó, az nem jó. nehogy később legyen több, esetleg nagyobb bajod a géppel.
Csak jó tanács, azért, hogy tud élvezni a BMW-det, ne kelljen állandóan bütykölni, mert vmi nepper olcsón megvette törötten kinntről, aztán itthon összetákolták. Sajnos ez gyakori Mo.-n!
Ne legyen igazam, és oldódjanak meg minél hamarabb a problémáid, ezt kívánom!

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2010. július 06. kedd, 14:44


Pár 100 km és egy kis utánajárás után

A vezető oldali ajtó becsukáskor (mivel nagy és nehéz ajtó, nem lehet kifejezetten finoman becsukni) olyan hangot ad mintha valami vastagabb köracél (mint az ajtónyitó rudazat más autóknál) nem lenne rendesen lerögzítve és ilyenkor zörögne. Ezenkívül ha csak behajtom az ajtót akkor mintha egy picit meg lenne ereszkedve, de nem látszik a csuklókon h ki lennének kopva. A fedélzeti számítógépet sikerült átállítanom angolra, illetve az átlagfogyasztás is szépen csökken (a kezdeti 7,7l/100km-ről lement már 5,6-ra). Menet közben a kisebb döccenőkön valami zörgő hangot hallok előröl. Benéztem az auto alá és az alsó takarólemezen (vagy mi a neve a motor alatti védőlemeznek) láttam 1-2 kilazult csavart. Pár nap múlva aknára is állok vele. Némi keresgélés után találtam a youtube-on egy számomra nagyon hasznos videót. Mégpedig arról, hogy hogyan kell ujraprogramozni a kulcsot. Ennek segítségével újra működik a távirányító.
Íme a videó
YouTube videó
A lényege annyi h
bedugjuk a kulcsot,
elfordítjuk az 1es állásba,
kivesszük 5mp-en belül,
nyomva tartjuk az unlock (nyitás) gombot kb 15mp-ig (legalábbis a videóban ennyit mondanak de nekem elég volt kb 10mp is),
és miközben nyomva tartjuk az unlock-ot, lenyomjuk 3x a lock-ot az unlock lenyomását követő 5mp-en belül.
És már működik is a távirányító.
Tettem be próbaképp 2 cd-t is. A cd olvasó része a korának megfelelő, nem rendelkezik tul nagy bufferrel sztem így erősebb kanyaroknál megakadhat a zene kicsit.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. július 06. kedd, 14:51

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2010. július 06. kedd, 14:44


Első ránézésre

Az autót 3 napja vettem használtan. Németországból lett behozva. A kereskedésben szép hangja volt, nem rázott a kormány, nem füstölt nagyon. 1-2 helyen volt csak fújva. A tulaj állítása szerint elektromos tűz volt az egyik első lámpánál, illetve törve volt az eleje. Látszólag elég minőségi munkával javították meg. A motorháztető hangszigetelése hiányzik (sztem új a tető), a lökös pedig (állítólag) egy angol jobbkormányosról van. Alapból nem volt első ködlámpája de az új lökösön van. A lámpakapcsoloja ennek megfelelően egy ködlámpa kapcsolós és nincs is bekötve az első. A kulcsról annyit tudok h csak 1 van és az is le van merülve "kb 1000 km és ujra működni fog". ha kulcssal nyitom akkor csak a vezető oldali ajtó nyílik. ~130.000km van beleírva. Van benne régi monokróm kijelzős navi + cd-s kazettás rádio. Az eladó állítása szerint cserélt benne olajat és szűrőket, de kitudja igaz-e...

seta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 320td
Évjárat: 2002

státusz seta

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (11 pont) | Hozzászólások: 323

Elküldve: 2010. július 06. kedd, 14:43


Sziasztok!
A minap vettem meg új (legalábbis számomra) autómat, ami -mint sejthető- egy BMW.
Gondoltam csinálok egy fórum témát az autóról és a vele kapcsolatos tapasztalataimról, fejlesztgetésekről, javítgatásokról és esetleg tuningolgatásokról. Szívesen fogadok építő jellegű kritikákat és tanácsokat. Azt azért előre bocsátom h nem vagyok autószerelő, csak egy laikus aki szeretne foglalkozni, törődni az autójával.
Pls enjoy

ui.:
Nem tudom h jó helyre csinálom-e a témát, de úgyis szóltok ha nem