hundamxd írta:
jamborj írta:
hundamxd írta:
Hát nehéz eset de leírom az ötleteimet (Szavaimat ne vedd készpénznek mert tanuló vagyok)
A kipufogó oldali vezérműtengely jeladója négyszögjeleket küld a ecu-nak, de ha a motor járása bizonytalan akkor ezzel együtt megváltozik az impulzuskerék szögsebessége is ezért az ecu számára érthetetlen jelet alkot így letiltja azt. Ez a nem elfogadható jel sok mindenből eredhet: égés kimaradás, nem jó vezérlés, vanos hiba
Amit ajánlok hogy nézz meg mielőtt a vezérlést megnéznéd:
-Jeladó kábele nem-e szakadt.
-Alapjárati szelep és fojtószelepház tisztítást.
-Fals levegő, féktisztítóval vagy gumikesztyű és egy doboz cigi ráhúzod a szárát a légtömegmérőre levágod a középső ujját és befújod a cigifüstöt.
-befecskendező szelepeket
-Ellenállás mérővel a gyújtótrafókat kb 1,5 Kiló ohm a jó ellenállása, és nézd meg a szoknyákat is rajta hogy nincs e sérülés, meg a gyertyákat is hátha.
-üzemanyag nyomás mérés 3.0-3.5 bár nak kell lennie.
-kompresszió mérés 10-11 bár a minimum, az eltérés a hengerek között 0.5 bár lehet az eltérés.
-Főtengely jeladó
-És akkor a végén a vezérlést
Nálad ezt a hibát nem a jeladó okozza hanem az egyenletlen járás és így letiltja a jeladót és a vanost is.
Sok sikert
Ahhoz képest, hogy "tanuló" vagy, egész jól átlátod a problémát
Én sem vagyok profi szerelő, főleg nem Bmw, mert csak egy éve van meg. Ráadásul nehezíti a dolgomat, hogy kint lakom Németországban és itt nem díjazzák az utcán szerelgetést, más opció pedig nincs...így próbálom a lehető leghamarabb elvégezni a szerelgetést.
A főtengely jeladóra én is gyanakodtam már...nagy meló azt cserélni? Az a helyzet, hogy nem tudom pontosan hol van.
A Főtengely jeladó a motor végében van főtengely vonalában a lendkerék (motor váltó találkozása) előtt, az önindító alatt. Mondanom se kell hogy mekkora gáz kibányászni onnan, de legalább 1 csavar tartja. Egy próbát megér, bár nem hiszem ez a baja. Mert akkor nem menne a fordulatszám mérőd és melegen nehezen vagy nem indulna. De egy próbát mindenféleképpen megér. Ha nem segít keress fel egy ottani szakít
Nincs több hibakód?? csak ez?
az előbb mégsem küldtem el amit írtam, de ha már megemlítetted, pont erről írtam.
az általad vázolt lehetséges hibák lennének, akkor kellene még más hibakód is. pl panaszkodna a lambda szonda, vagy rossz légtömegértékek lennének, kopogásérzékelőt dobhatná hibának, vagy nincs gyújtás, stb.
nyilván előfordulhat, hogy épp határon belül van. szerintem épp ezért dobja a vez. tengely jeladót. de amiatt, mert nincs szinkronban. igazából oszcilloszkóppal, vagy megfelelő eszközzel lehetne összehasonlítani a két jelet, időben mennyivel vannak el egymástól mondjuk az gyári értékhez képest.
bár ezek így mind találgatások. ha egyedül akarja megoldani, akkor valóban nincs más, el kell kezdeni valahol. ez kerülhet sokba, ha elkezd cserélgetni dolgokat. szerintem ha nincs meg a megfelelő eszköz a javításhoz, célszerű felkeresni egy jó szerelőt. tudom drága kint. de mondjuk egy hazalátogatással össze kell kötni, itthon pedig egy kölcsön autóval el lenni addig. bár gondolom hosszú távot így nem szívesen menne senki.
jeladókra dob hibát. itt arra dob, ami már cserélve lett, mégis fent áll a hiba. lehet sérült vezeték. de én (bár nem tanultam hivatalosan) továbbra is vezérlés elcsúszásra gyanakszom. nem jó időben jön meg a jel, nem akkor, amikor az ECU várná.
természetesen én sem bontanám szét rögtön, de mindenképp mérnék jeleket, egy szakosodott helyen.
mivel így vette, így kitudja előtte mit csináltak vele.