Ez egy archivált weboldal! bővebben

xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 00:56


negativ0001 írta:
xmanez88 írta: Sziasztok!

Most én is küzdök némi olajfogyasztási/olajfogyási gondokkal.
Szelepfedél tőmítést kellett cserélni, mert az szét volt menve, most még állítólag az olajszűrőház alól folyik valahonnan az olaj, sajnos ehhez kevésbé értek, de még kb 2 hét mire remélhetőleg hozzáértő kezek közé kerül, mert aki ért hozzá ahhoz elég nehéz "időpontot" szerezni. Valakinek van valami korábbi tapasztalata? Előzetes "ötletek" szerint a motor elég sok olajat meg eszik, de ezt egyenlőre kevésbé hiszem el, mivel az aljában folyamatosan gyűlik össze a friss olaj. nem lesz egyszerű ennek a végére járni. 1000 km se mentem vele és fél litert hozzá kellett öntenem




Pont ilyen tunetei voltak az enyemnek is, na de nem ismerem az 530as motrot, de szerintem ugyan onnan folyik neked is, ahonnan az enyemnek. Folyamatosan olajtocsa volt a muanyagvedo aljaban, foleg telen. A hiba, az olajszurohaz es a motorblokk kozotti pakolasok es foleg egy O gyuru. Filleres alkatresz dollaros munkadij.


és neked most már megoldódott? mekkora költség volt egyébként ha nem titok?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 00:44


xmanez88 írta: Sziasztok!

Most én is küzdök némi olajfogyasztási/olajfogyási gondokkal.
Szelepfedél tőmítést kellett cserélni, mert az szét volt menve, most még állítólag az olajszűrőház alól folyik valahonnan az olaj, sajnos ehhez kevésbé értek, de még kb 2 hét mire remélhetőleg hozzáértő kezek közé kerül, mert aki ért hozzá ahhoz elég nehéz "időpontot" szerezni. Valakinek van valami korábbi tapasztalata? Előzetes "ötletek" szerint a motor elég sok olajat meg eszik, de ezt egyenlőre kevésbé hiszem el, mivel az aljában folyamatosan gyűlik össze a friss olaj. nem lesz egyszerű ennek a végére járni. 1000 km se mentem vele és fél litert hozzá kellett öntenem




Pont ilyen tunetei voltak az enyemnek is, na de nem ismerem az 530as motrot, de szerintem ugyan onnan folyik neked is, ahonnan az enyemnek. Folyamatosan olajtocsa volt a muanyagvedo aljaban, foleg telen. A hiba, az olajszurohaz es a motorblokk kozotti pakolasok es foleg egy O gyuru. Filleres alkatresz dollaros munkadij.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2013. május 05. vasárnap, 00:41


valter320d írta:
jlaci74 írta:
negativ0001 írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Mit tudtok, hogy mi a minimum megengedett olajfogyasztas.
Az enyem 5000km-en talan 0.25L-et fogyasztott el.
Koszi.


a legtöbb gyár olyan értéket ad meg, hogy 1000km/1L lehet max. de ez már régen rossz. 10ezer alatt fél liter annyira nem vészes szerintem, bár az enyém 10ezer alatt kb 1 decit ha megeszik. igaz más motorunk van.


Hat az 1L az tenyleg sok, ott mar a katalizator es a lambda szonda hamar tonkre megy.
Kivancsi vagyok, hogy az enyem hol fogyasztja az olajat, mert hengerenkenti kompresszio 13.5 koruli, az olajszuro alatti tomitest kicsereltem, igaz meg lattam itt ott konnyezo foltokat a blokk oldalan......na , majd utana nezek...kosz az infot.



Ne viccelj, 5000 km alatt 2 deci nem olajfogyasztás.
Egyébként a dugattyúgyűrűk más anyagból készülnek és más mértékben is kopnak, előfordul, hogy míg a felső kompressziógyűrű jól tart addig az alsó olajlehúzó-áteresztő már kopottabb és nem látja el feladatát 100%-osan . Ráadásul az olajos hengerfal jobban is tömít. Ezekkel is magyarázható a jó kompressziós végnyomás és az olajfogyi ...


Így igaz......meg még benne van a pakliban hogy a turbó is kicsit csipeget na meg a főtengely szimeringeknél is könnyezhet pl hátúl ahol nem is látod de ez a 2.5dl ne viccelj új a motorod?
Mindig is lesz olajfogyi mert nullás illesztés nincs!Az alkatrészek pedig mindig kopni fognak!




Na jo azt hittem, hogy sok ez a 2.5deci. Az E21 318i 1981es motor ket olajcsere kozott a evett meg ennyit, de volt, hogy meg ennyit sem.
Nem uj a motorom))) 210.000km.
Igen, lehet, hogy azzal magyarazhato a jo kompresszios vegnyomas, de hidegen is volt merve kompresszio, amikor nincs olajfilm a huvely falan.
Amugy ez a kompresszio gyurus historia meg a jo szereloket is megteveszti, sokan hibasan tudjak a szerepuket.
A felso gyuru az a tuzgyuru,
A kozepso az az olajlehuzo/kompresszio gyuru, ennek trapez alakja van es nem mind1, hogy hogyan teszik be, ha forditva van beteve akkor zabalja mint allat az olajat, mert nem tudja lehuzni az olajat a falrol.
A harmadik (legalso) ez az olajozo gyuru. Szerepe : huvelyfal olajozasa es nem pedig olajlehuzasa.


xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 23:36


Tano írta:
xmanez88 írta: mi az a Xado?


Akkor rövidre fogjuk
Motorolaj


köszönöm, nem ismertem, de jókat írnak róla, ezek szerint működhet? érdemes volna kipróbálnom? vajon milyen mértékű olajfogyást "javít" meg?



Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 23:22


xmanez88 írta: mi az a Xado?


Akkor rövidre fogjuk
Motorolaj

xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 22:56


YELLOW írta:
xmanez88 írta:
jons írta:
jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?


mi az a Xado?



ez hosszú éjszaka lesz....
jó éjt!


jó éjt Neked is ha tudnád hány álmatlan éjszakát okoz ez a probléma nekem már... jó tudom, mindenkinek a saját gondja a legnagyobb



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 22:47


xmanez88 írta:
jons írta:
jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?


mi az a Xado?



ez hosszú éjszaka lesz....
jó éjt!


xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 22:43


jons írta:
jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?


mi az a Xado?



xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 22:31


jlaci74 írta:
xmanez88 írta: jaa és amúgy ha ez a probléma megoldódik a kocsival, esküszöm olyan boldog leszek, hogy a következő BMW találkozón mindenki vendégem egy italra

egyébként az autó tökéletesen üzemel, nagyon szépen megy, tehát így érzésre szuper, de több olajat kell bele lassan már tölteni, mint benzint, és ezért el se merek vele indulni sokszor, pedig nagyon kellene a kocsi


A te motorodban az 1-es alkatrész az olajszeparátor vagy olajlecsapató ki hogy hívja.
Ha nincs kompresszió és nyomásveszteség akkor először ezt kellene kicserélni benne.
Egyébként ez természetes elhasználódás, de sok mindentől függ, hogy mikor jelentkezik: olaj minőség és cserék gyakorisága, felhasználás módja ( város-autópálya ) stb...



köszönöm. keresem a neten ennek az alkatrésznek az árát, milyen néven fogom vajon megtalálni? ezt "bonyolult" kicserélni egyébként?
amúgy az autó előéletét nem tudom olajcsere szempontjából, hogy miket tettek bele, mert második tulaj vagyok. sajnos.



xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 22:27


pneurob írta:
xmanez88 írta:
jlaci74 írta:
xmanez88 írta:
pneurob írta:
xmanez88 írta:
Szemy írta: Egy baratom hasonlo problemaval szembesült 3-4 honappal ezelött egy 2004-es 320i kapcsan. Eddig 4000 euro környeken van a javitasi költseg (mivel Nemetorszagban el es dolgozik), es annyit sikerült elerni, hogy a motor a tömiteseken keresztül mar nem nyomja ki az olajat, mert mar szinte mindegyik cserelve lett (szelepfedeltömites, szelepszarszimeringek, fötengelyszimeringek, olajdeknitömites, stb.). Viszont hosszu tavu utakon tovabbra is fogy az olaj, Stuttgart-Debrecen-Stuttgart utvonal alatt tovabbra is több, mint 1 liter olajat megeszik. Annyit sikerült megallapitanunk, hogy motorolajfogyas föleg üzemmeleg motor eseteben lep fel (hosszu tavu utakon). Tudom nem a legjobb összehasonlitasi alap, de azert több a semminel.

Remelem, hogy Te nem jarsz igy!
Szemy


érdekes amit írsz, akkor ezek szerint a nagyon hozzáértő szakemberek se tudják neki megállapítani, hogy mi lehet a baj? lehet, hogy nálam is fennáll az üzemmeleg motor esete, mert múlt héten egy pörgős, sietős út után jelentkezett a nagy fogyás.





Egy nagyon jó szakember sem tudja megmondani mi a konkrét hiba elmondásra és ránézésre, esetleg tippelgethet. Ha meg van bontva a motor, akkor már igen. Nem én csináltam, hanem egy szervizpartnerünk, aki a motorokban nagyon profi. Az olajcsere biztosan nem segít.





hát igen, csak szemy fúrumtárs ugye leírta, hogy már szinte mindent kicseréltek neki, és ennek ellenére is eszi az olajat hosszú úton, ezért kérdeztem tőle, úgy, hogy gondolom neki akkor már szét szedték a kocsit, nem csak ránézésre tippelgettek, és ennek ellenére sem lett tökéletes.
Nekem mondjuk a kuplunggal nincs semmi baj, szerintem annak a 600 ezer forintnak nagy részét tette ki a kuplung, egyébként annak az illetőnek ezek után jó lett?



Nem érted? Ha eszi a motor az olajat, ki kell venni, szét kell borítani, kell rá egy új kuplung lendkerékkel és jó lesz... Fél milláért...
A lényeg, hogy olajat csak megbízható forrásból! Mert aki olcsóbb az hamisítványt árul...


nézd, én nem vagyok autószerelő, viszont az autószerelők nagy részében sem bízom, a sok rossz tapasztalat miatt, ezért érdeklődöm itt a fórumon, és nem vitatkozni akarok, de azt tényleg nem értem, ha eszi az olajat akkor miért kuplungot kell cserélni? és ha te tudod, tényleg elmagyarázhatnád, mert érdekel, legalább annyival is okosabb leszek, éa nem tud megvezetni egy szerelő sem, és előre is köszönöm!
egyébként én nem is írtam, hogy olcsón vettem bele olajat, úgyhogy azt nem tudom kinek szántad. az enyémbe original BMW van.



A kuplungot egyszerűen azért kellett cserélni mert rossz volt, köze nem volt az olajfogyasztáshoz, ennyi volt az egész projekt ára. A motor azóta is tökéletes, gyakorlatilag új. A szervizről pü-ben tudok adni infót, mert itt azonnal rosszindulatúan állnak hozzá, nem tudom miért. Soha nem volt egyetlen rossz visszajelzés, de itt a fórumon van, aki megelőlegezi tudatlanul.


írtam neked pü-t, nem tudom megkaptad-e? mostanában sokszor ha írok, nem kapják meg tőlem, nem tudom miért. írj nekem valamit pü-ben arra már tudok válaszolni, köszi



jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 22:21


jlaci74 írta:
Hogy témánál maradjunk, egy benzines rendellenesen magas olajfogyasztásának feltárását nem úgy kezdik, hogy motor ki és szét...
Létezik kompresszió mérés, nyomásveszteség mérés, szelepszár szimering csere, olajszeparátor csere, stb ... Persze ezt egy laikusnak nem kell tudni, de ne is riasszuk már el őket irreális javítási költségekkel.


Bár nekem már nem fogy az olajam a Xado óta, de:
a TIS szerint a szelepszárszimering csere azzal kezdődik, hogy hengerfej le. Biztosan szükséges ez?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 22:20


xmanez88 írta: jaa és amúgy ha ez a probléma megoldódik a kocsival, esküszöm olyan boldog leszek, hogy a következő BMW találkozón mindenki vendégem egy italra

egyébként az autó tökéletesen üzemel, nagyon szépen megy, tehát így érzésre szuper, de több olajat kell bele lassan már tölteni, mint benzint, és ezért el se merek vele indulni sokszor, pedig nagyon kellene a kocsi


A te motorodban az 1-es alkatrész az olajszeparátor vagy olajlecsapató ki hogy hívja.
Ha nincs kompresszió és nyomásveszteség akkor először ezt kellene kicserélni benne.
Egyébként ez természetes elhasználódás, de sok mindentől függ, hogy mikor jelentkezik: olaj minőség és cserék gyakorisága, felhasználás módja ( város-autópálya ) stb...



autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 22:18


xmanez88 írta:
jlaci74 írta:
xmanez88 írta:
pneurob írta:
xmanez88 írta:
Szemy írta: Egy baratom hasonlo problemaval szembesült 3-4 honappal ezelött egy 2004-es 320i kapcsan. Eddig 4000 euro környeken van a javitasi költseg (mivel Nemetorszagban el es dolgozik), es annyit sikerült elerni, hogy a motor a tömiteseken keresztül mar nem nyomja ki az olajat, mert mar szinte mindegyik cserelve lett (szelepfedeltömites, szelepszarszimeringek, fötengelyszimeringek, olajdeknitömites, stb.). Viszont hosszu tavu utakon tovabbra is fogy az olaj, Stuttgart-Debrecen-Stuttgart utvonal alatt tovabbra is több, mint 1 liter olajat megeszik. Annyit sikerült megallapitanunk, hogy motorolajfogyas föleg üzemmeleg motor eseteben lep fel (hosszu tavu utakon). Tudom nem a legjobb összehasonlitasi alap, de azert több a semminel.

Remelem, hogy Te nem jarsz igy!
Szemy


érdekes amit írsz, akkor ezek szerint a nagyon hozzáértő szakemberek se tudják neki megállapítani, hogy mi lehet a baj? lehet, hogy nálam is fennáll az üzemmeleg motor esete, mert múlt héten egy pörgős, sietős út után jelentkezett a nagy fogyás.





Egy nagyon jó szakember sem tudja megmondani mi a konkrét hiba elmondásra és ránézésre, esetleg tippelgethet. Ha meg van bontva a motor, akkor már igen. Nem én csináltam, hanem egy szervizpartnerünk, aki a motorokban nagyon profi. Az olajcsere biztosan nem segít.





hát igen, csak szemy fúrumtárs ugye leírta, hogy már szinte mindent kicseréltek neki, és ennek ellenére is eszi az olajat hosszú úton, ezért kérdeztem tőle, úgy, hogy gondolom neki akkor már szét szedték a kocsit, nem csak ránézésre tippelgettek, és ennek ellenére sem lett tökéletes.
Nekem mondjuk a kuplunggal nincs semmi baj, szerintem annak a 600 ezer forintnak nagy részét tette ki a kuplung, egyébként annak az illetőnek ezek után jó lett?



Nem érted? Ha eszi a motor az olajat, ki kell venni, szét kell borítani, kell rá egy új kuplung lendkerékkel és jó lesz... Fél milláért...
A lényeg, hogy olajat csak megbízható forrásból! Mert aki olcsóbb az hamisítványt árul...


nézd, én nem vagyok autószerelő, viszont az autószerelők nagy részében sem bízom, a sok rossz tapasztalat miatt, ezért érdeklődöm itt a fórumon, és nem vitatkozni akarok, de azt tényleg nem értem, ha eszi az olajat akkor miért kuplungot kell cserélni? és ha te tudod, tényleg elmagyarázhatnád, mert érdekel, legalább annyival is okosabb leszek, éa nem tud megvezetni egy szerelő sem, és előre is köszönöm!
egyébként én nem is írtam, hogy olcsón vettem bele olajat, úgyhogy azt nem tudom kinek szántad. az enyémbe original BMW van.



A kuplungot egyszerűen azért kellett cserélni mert rossz volt, köze nem volt az olajfogyasztáshoz, ennyi volt az egész projekt ára. A motor azóta is tökéletes, gyakorlatilag új. A szervizről pü-ben tudok adni infót, mert itt azonnal rosszindulatúan állnak hozzá, nem tudom miért. Soha nem volt egyetlen rossz visszajelzés, de itt a fórumon van, aki megelőlegezi tudatlanul.

xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 22:14


jaa és amúgy ha ez a probléma megoldódik a kocsival, esküszöm olyan boldog leszek, hogy a következő BMW találkozón mindenki vendégem egy italra

egyébként az autó tökéletesen üzemel, nagyon szépen megy, tehát így érzésre szuper, de több olajat kell bele lassan már tölteni, mint benzint, és ezért el se merek vele indulni sokszor, pedig nagyon kellene a kocsi

xmanez88
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 530i
Évjárat: 2003

státusz xmanez88

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 87

Elküldve: 2013. május 04. szombat, 22:11


BarG írta:
Szemy írta: Egy baratom hasonlo problemaval szembesült 3-4 honappal ezelött egy 2004-es 320i kapcsan. Eddig 4000 euro környeken van a javitasi költseg (mivel Nemetorszagban el es dolgozik), es annyit sikerült elerni, hogy a motor a tömiteseken keresztül mar nem nyomja ki az olajat, mert mar szinte mindegyik cserelve lett (szelepfedeltömites, szelepszarszimeringek, fötengelyszimeringek, olajdeknitömites, stb.). Viszont hosszu tavu utakon tovabbra is fogy az olaj, Stuttgart-Debrecen-Stuttgart utvonal alatt tovabbra is több, mint 1 liter olajat megeszik. Annyit sikerült megallapitanunk, hogy motorolajfogyas föleg üzemmeleg motor eseteben lep fel (hosszu tavu utakon). Tudom nem a legjobb összehasonlitasi alap, de azert több a semminel.

Remelem, hogy Te nem jarsz igy!
Szemy


4000€ azért szép! Abból kijön egy újdonatúj blokk, dugókkal, gyűrűkkel, a motor nagyja, néhány apróságot kell a régiről átszerelni. Ha az előbb említett összegért csak néhány tömítéscserét kapott az illető, akkor ott jól lehúzták ingét-gatyáját.

Egyébként árulok motorolajat, 20e Ft/liter áron. Privátban lehet érdeklődni!



de ugye megbízható forrásból származik?