autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz Stubiflex

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2013. március 06. szerda, 22:13


szotakdavid írta:
Stubiflex írta: Sziasztok,

nem sotetedos tema, de tukor. E61-esen tulfordul a tukor a normal allastol. Egy szuk helyen valo parkolaskor lezartam a ket tukrot. ( Ilyenkor behajtodik, kozel az ajtok uvegeihez)

Miutan elindultam, a jobb oldali szepen visszament a helyere de a vezeto oldali tulment a megszokott allason es nagy nyogve, erolkodve megallt, elore fele allo pozicioban.

Van valakinek otlete?

Elore is koszonom a hozaszollasokat.


Szia!

nálam is ez van szintén a jobbos,én úgy tudom csak cserével lehet orvosolni a problémát.

Üdv Dávid

Azzal raerek meg. Egyelore azzal oldottam meg, hogy ne nyekeregjen es ne vigye szet a szervo mechanikajat, fogaskerekeit, hogy atvagtam a vezeteket, ami azt a motrot tapolja.
Valszinuleg le kell majd reszelni vagy furni a gyari felfogatast es csinaltatni helyette masikat, menettel. A gyari preselve van.

Ha leveszem, ki tudom berhelni a motrot es a mechanikat az alu hazbol.

Gondoltam arra is, hogy valami atakadt benne. Azert kerdeztem, kinek van ezzel tapasztalata, mert lehet, hogy valaki mar rajot, hogy hanyszor es melyik iranyban kell esetleg hagyni atakadni, hogy a helyere keruljon.






Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. március 06. szerda, 22:34

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2013. március 06. szerda, 21:47


Stubiflex írta: Sziasztok,

nem sotetedos tema, de tukor. E61-esen tulfordul a tukor a normal alastol. Egy szuk helyen valo parkolaskor lezartam a ket tukrot. ( Ilyenkor behajtodik, kozel az ajtok uvegeihez)

Miutan elindultam, a jobb oldali szepen visszament a helyere de a vezeto oldali tulment a megszokott allason es nagy nyogve, erolkodve megallt, elore fele allo pozicioban.

Van valakinek otlete?

Elore is koszonom a hozaszollasokat.


Szia!

nálam is ez van szintén a jobbos,én úgy tudom csak cserével lehet orvosolni a problémát.

Üdv Dávid

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2006

státusz Stubiflex

Újonc

Elismertség: 2% (2 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2013. március 06. szerda, 21:26


Sziasztok,

nem sotetedos tema, de tukor. E61-esen tulfordul a tukor a normal alastol. Egy szuk helyen valo parkolaskor lezartam a ket tukrot. ( Ilyenkor behajtodik, kozel az ajtok uvegeihez)

Miutan elindultam, a jobb oldali szepen visszament a helyere de a vezeto oldali tulment a megszokott allason es nagy nyogve, erolkodve megallt, elore fele allo pozicioban.

Van valakinek otlete?

Elore is koszonom a hozaszollasokat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Redna

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2012. november 11. vasárnap, 15:00


kempelen írta:
Redna írta:
kempelen írta:
Redna írta: Na kiméregettem az enyémen (nem eső érzékelős!).
Ami az Enyémen!! (nálam így van) a pozitív nem állandó és nem is gyújtásra működik. Magában a vezetékben "nincs is áram", az az van de minimális és ha megnyomom a gombot (gondolom kapcsol valamit, talán a GM-et) akkor 12V lesz benne és kikapcsolás után egy ideig még tartja de aztán kimegy belőle. Ugyanez van gyújtáson és nem gyújtáson is.
Tehát rádióról vagy bizti táblából lehet (legalábbis az én esetemben) "kiszedni" az ACC vezetéket.


Igen, mert neked csak akkor kap +12V-ot a lámpa, ha a grundmodul úgy gondolja.

Ezért neked két szál vezeték kell oda fel, ahogy hil is írta. Egy +12V és egy a tolatólámpától, ami nem is annyira bonyolult, mert a biztosítéktábla feletti kötegben megtalálható.



Igen én is erre gondoltam, már be is húztam a vezetékeket mert volt egy kis időm. Esetleg nem tudod, hogy hogyan találok rá a tolatólámpa vezetékére? Milyen színű melyik pinbe van/merre találom?


Egy icipicit lent már linkeltem, de sebaj itt van ismét:

http://wds.spaghetticoder.org/....svg?m=e46

Ez a hivatalos bekötési rajza. A fenti ábrán a BL/GE azaz kék/sárga vezeték a tolatólámpáé. Egészen pontosan a biztosítéktábla tetejére pattintott kis fekete dobozban vannak összepárosítva. Ha ezt a kis fekete dobozkát lehúzod a biztitábláról, mögött meg fogod látni, hogy minden azonos színű vezeték egy helyre van kötve. Nos azokban ott lesz a kék/sárga is.






Köszönöm szépen a segítséget! A csatlakozót nem tudtam pontosan, hogy merre keressem csak nagyjából volt sejtésem h a kesztyűtartó mögött a bizti táblán van valahol de így képről egyből megtaláltam. Be is kötöttem működik tökéletesen minden. Tolatásra is.
Köszönöm még egyszer a segítségedet!

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. november 10. szombat, 19:04


Redna írta:
kempelen írta:
Redna írta: Na kiméregettem az enyémen (nem eső érzékelős!).
Ami az Enyémen!! (nálam így van) a pozitív nem állandó és nem is gyújtásra működik. Magában a vezetékben "nincs is áram", az az van de minimális és ha megnyomom a gombot (gondolom kapcsol valamit, talán a GM-et) akkor 12V lesz benne és kikapcsolás után egy ideig még tartja de aztán kimegy belőle. Ugyanez van gyújtáson és nem gyújtáson is.
Tehát rádióról vagy bizti táblából lehet (legalábbis az én esetemben) "kiszedni" az ACC vezetéket.


Igen, mert neked csak akkor kap +12V-ot a lámpa, ha a grundmodul úgy gondolja.

Ezért neked két szál vezeték kell oda fel, ahogy hil is írta. Egy +12V és egy a tolatólámpától, ami nem is annyira bonyolult, mert a biztosítéktábla feletti kötegben megtalálható.



Igen én is erre gondoltam, már be is húztam a vezetékeket mert volt egy kis időm. Esetleg nem tudod, hogy hogyan találok rá a tolatólámpa vezetékére? Milyen színű melyik pinbe van/merre találom?


Egy icipicit lent már linkeltem, de sebaj itt van ismét:

http://wds.spaghetticoder.org/....svg?m=e46

Ez a hivatalos bekötési rajza. A fenti ábrán a BL/GE azaz kék/sárga vezeték a tolatólámpáé. Egészen pontosan a biztosítéktábla tetejére pattintott kis fekete dobozban vannak összepárosítva. Ha ezt a kis fekete dobozkát lehúzod a biztitábláról, mögött meg fogod látni, hogy minden azonos színű vezeték egy helyre van kötve. Nos azokban ott lesz a kék/sárga is.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. november 10. szombat, 19:07

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Redna

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2012. november 10. szombat, 18:17


kempelen írta:
Redna írta: Na kiméregettem az enyémen (nem eső érzékelős!).
Ami az Enyémen!! (nálam így van) a pozitív nem állandó és nem is gyújtásra működik. Magában a vezetékben "nincs is áram", az az van de minimális és ha megnyomom a gombot (gondolom kapcsol valamit, talán a GM-et) akkor 12V lesz benne és kikapcsolás után egy ideig még tartja de aztán kimegy belőle. Ugyanez van gyújtáson és nem gyújtáson is.
Tehát rádióról vagy bizti táblából lehet (legalábbis az én esetemben) "kiszedni" az ACC vezetéket.


Igen, mert neked csak akkor kap +12V-ot a lámpa, ha a grundmodul úgy gondolja.

Ezért neked két szál vezeték kell oda fel, ahogy hil is írta. Egy +12V és egy a tolatólámpától, ami nem is annyira bonyolult, mert a biztosítéktábla feletti kötegben megtalálható.



Igen én is erre gondoltam, már be is húztam a vezetékeket mert volt egy kis időm. Esetleg nem tudod, hogy hogyan találok rá a tolatólámpa vezetékére? Milyen színű melyik pinbe van/merre találom?


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. november 10. szombat, 14:28


Redna írta: Na kiméregettem az enyémen (nem eső érzékelős!).
Ami az Enyémen!! (nálam így van) a pozitív nem állandó és nem is gyújtásra működik. Magában a vezetékben "nincs is áram", az az van de minimális és ha megnyomom a gombot (gondolom kapcsol valamit, talán a GM-et) akkor 12V lesz benne és kikapcsolás után egy ideig még tartja de aztán kimegy belőle. Ugyanez van gyújtáson és nem gyújtáson is.
Tehát rádióról vagy bizti táblából lehet (legalábbis az én esetemben) "kiszedni" az ACC vezetéket.


Igen, mert neked csak akkor kap +12V-ot a lámpa, ha a grundmodul úgy gondolja.

Ezért neked két szál vezeték kell oda fel, ahogy hil is írta. Egy +12V és egy a tolatólámpától, ami nem is annyira bonyolult, mert a biztosítéktábla feletti kötegben megtalálható.




autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Redna

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2012. november 10. szombat, 14:23


Na kiméregettem az enyémen (nem eső érzékelős!).
Ami az Enyémen!! (nálam így van) a pozitív nem állandó és nem is gyújtásra működik. Magában a vezetékben "nincs is áram", az az van de minimális és ha megnyomom a gombot (gondolom kapcsol valamit, talán a GM-et) akkor 12V lesz benne és kikapcsolás után egy ideig még tartja de aztán kimegy belőle. Ugyanez van gyújtáson és nem gyújtáson is.
Tehát rádióról vagy bizti táblából lehet (legalábbis az én esetemben) "kiszedni" az ACC vezetéket.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Redna

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2012. november 09. péntek, 18:27


Még egy apró kérdésem van.
A piros fekete és a szürke fekete vezetékek hova jönnek? Az működteti a "bohóc orr" világítást?
Csak bontott csatlakozó van előttem, mert holnap állok neki és nem jöttem rá. Csatisnak is ott volt gyárilag ez a két vezeték. Sajnos nem találtam róla sehol sem leírást h mi lehet ez, de a bohóc orra tippelnék.
"Tolató állást" hova szokták kötni? Gm-be vagy van valahol vezetéke esetleg?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. november 08. csütörtök, 18:34


Szabi46 írta: Nekem 2002-es facelift előtti van, és úgy kötöttem be ahogy a főoldalon Csatis kolléga, annyi különbséggel, hogy nem arra a +12V-ra amire ő, hanem egy másik vezetékre, de ugyanarrol a csatlakozóról van szó. Nekem azon a vezetéken amire Csatis kötötte nem volt 12V csak akkor, ha nyitva volt az ajtóm és felkapcsolt a belső lámpa, így arrébb mentem és a csatlakozó másik oldalán a szélső vezeték már adja a 12V-ot, de ha erre kötöm rá akkor sem sötétedik a tükör. GND-ot a tetőkárpit csavarjára kötöttem.


Sziasztok!
Csatis: nagyon jó az írásod, én meg elfelejtettem, hogy Nálad van esőszenzor, ami nálam meg nincs. Én a saját ügyemből indultam ki.

Szabi46: lehet, hogy a tükörbe menő vezeték lecsúszott a belső csatlakozóról. Én is tapasztaltam ilyet, elkönyveltük, hogy szar a tükör (valahonnan ingyé volt) aztán szétszedtem. Kívülről semmi nem látszott, de a kábel le volt csúszva a nyák csatlakozójáról. Oda visszatettem és működött az elsötétedés. Lehet, hogy Nálad is ennyi csupán a baj. Ha nagyon figyelmesen megnézed, akkor kívülről is észre fogod venni. Én nem tettem, szétszedtem, össze is lehetett rakni, de nem igazán szép. Én magamnak nem is akartam ilyen tükröt, meg nincs is, csak kíváncsi voltam rá belülről így aztán nincs veszteség.



Szabi46
autója adatai
Széria: X5
Típus: E53
Kivitel: SAV
Modell: X5 3.0d
Évjárat: 2004

státusz Szabi46

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 142

Elküldve: 2012. november 08. csütörtök, 14:48


Nekem 2002-es facelift előtti van, és úgy kötöttem be ahogy a főoldalon Csatis kolléga, annyi különbséggel, hogy nem arra a +12V-ra amire ő, hanem egy másik vezetékre, de ugyanarrol a csatlakozóról van szó. Nekem azon a vezetéken amire Csatis kötötte nem volt 12V csak akkor, ha nyitva volt az ajtóm és felkapcsolt a belső lámpa, így arrébb mentem és a csatlakozó másik oldalán a szélső vezeték már adja a 12V-ot, de ha erre kötöm rá akkor sem sötétedik a tükör. GND-ot a tetőkárpit csavarjára kötöttem.

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2012. november 08. csütörtök, 12:10


kempelen írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Redna írta: Sziasztok!

Lenne pár apró kérdésem.
1. A sötétedős tükör ugye csak gyújtáson üzemel / működik?
2. Ha a főoldalon található cikk szerint kötöm be a sötétedős tükröt akkor ugye aszerint a belső világítás +12-jét kössem rá a tükör +12-jére. Abban a kábelben elvileg "állandó" +12v van gyújtástól függetlenül, tehát ha csak gyújtáson megy a sötétedős tükör gyárilag akkor ez nem tökéletes megoldás. Ha mégsem állandó 12v van benne hanem csak gyújtáson megy akkor ok, de gondolom akkor van benne ilyen és olyan 12v-os vezeték is hiszen "bármikor" megnyomom a gombot akkor világít.

Válaszokat előre is köszönöm! Bocsánat ha érthetetlenül írtam le, csak már kicsit fáradt vagyok.


Szia!
Annak úgy kell működni, hogy gyújtáson kap feszejt és a ráeső fénytől függően automatikusan sötétedik. Ha hátramenetet kapcsolsz, akkor a tolatólámpa jelétől ez a sötétedő funkció le van tiltva. Ez ebből a leírásból hiányzik, amit én és Más is szóvátett.
Személyes tapasztalat a bekötéssel.: nekem nincs ilyen tükröm, de szereltem be térkép olvasós belső világítást. Az én autómban (ismétlem: az én autómban) ott nem volt állandó +12V. A rajz és a méregetés során arra jöttem rá, hogy: a belső világítás valamelyik feszejt a GM-től kapja (már nem emlékszem, hogy a GND-t vagy a +12V-ot) azért, mert a világítás a bekapcsolás után kb 20 perc múlva kikapcsoljon. Ezt a GM működteti.Szerintem ahhoz, hogy az a tükör a gyáriak szerint tudjon működni, ahhoz be kell húzni még oda két vezetéket: egy valszeg gyújtás +12V-ot és a tolatólámpa kapcsolót.
Így már mindjárt nem 15 perc az ügylet. Remélem, segítettem.....
A külső sötétedős tükröket is a belső tükör működteti, onnan kell a villanyt elvezetni azokhoz.





szerintem, akinek van esőérzékelő, annak minden vezeték ott van, csak úgy kell bekötni, ahogy a leírásban. akinek nincs, annak macerásabb, mert valószínű kell vezeték. mivel ugye az esőérzékelőt is a GM működteti, ezért tutkó van ott vezeték.



Szerintem illik oda a tolatólámpa vezetéke. Úgy teljes az egész.


A tolatólámpa vezeték valóban kimaradt a leírásból (habár nem szándékosan), és igazad van Kempelen akkor lenne teljes az egész.
A +12V megléte vagy nem léte az írásaitok alapján engem is zavarni kezdett, bár amikor bekötöttem nekem működött. Így inkább a fejegység gyújtásos +12V-jára kellene kötni, amivel kicsit macerásabb lesz...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Redna

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 43

Elküldve: 2012. november 08. csütörtök, 10:33


Köszönöm szépen mindenkinek a gyors választ!
Természetesen a "tolatós dolgot" is be fogom kötni, hogy teljes legyen a "kép".
hil: logikus amit írtál.
kempelen: egyet értünk, így teljes az egész.

Kimérem majd a 12V-ot tutira a "villanynál", hogy állandó vagy csak gyújtásos vagy más egyéb biztos ami biztos. Ha gondoljátok közzéteszem, hogy mik a tapasztalataim ezzel kapcsolatban. Hétvégén állok majd neki ha minden igaz..


státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2012. november 08. csütörtök, 07:21


YELLOW írta:
hil írta:
Redna írta: Sziasztok!

Lenne pár apró kérdésem.
1. A sötétedős tükör ugye csak gyújtáson üzemel / működik?
2. Ha a főoldalon található cikk szerint kötöm be a sötétedős tükröt akkor ugye aszerint a belső világítás +12-jét kössem rá a tükör +12-jére. Abban a kábelben elvileg "állandó" +12v van gyújtástól függetlenül, tehát ha csak gyújtáson megy a sötétedős tükör gyárilag akkor ez nem tökéletes megoldás. Ha mégsem állandó 12v van benne hanem csak gyújtáson megy akkor ok, de gondolom akkor van benne ilyen és olyan 12v-os vezeték is hiszen "bármikor" megnyomom a gombot akkor világít.

Válaszokat előre is köszönöm! Bocsánat ha érthetetlenül írtam le, csak már kicsit fáradt vagyok.


Szia!
Annak úgy kell működni, hogy gyújtáson kap feszejt és a ráeső fénytől függően automatikusan sötétedik. Ha hátramenetet kapcsolsz, akkor a tolatólámpa jelétől ez a sötétedő funkció le van tiltva. Ez ebből a leírásból hiányzik, amit én és Más is szóvátett.
Személyes tapasztalat a bekötéssel.: nekem nincs ilyen tükröm, de szereltem be térkép olvasós belső világítást. Az én autómban (ismétlem: az én autómban) ott nem volt állandó +12V. A rajz és a méregetés során arra jöttem rá, hogy: a belső világítás valamelyik feszejt a GM-től kapja (már nem emlékszem, hogy a GND-t vagy a +12V-ot) azért, mert a világítás a bekapcsolás után kb 20 perc múlva kikapcsoljon. Ezt a GM működteti.Szerintem ahhoz, hogy az a tükör a gyáriak szerint tudjon működni, ahhoz be kell húzni még oda két vezetéket: egy valszeg gyújtás +12V-ot és a tolatólámpa kapcsolót.
Így már mindjárt nem 15 perc az ügylet. Remélem, segítettem.....
A külső sötétedős tükröket is a belső tükör működteti, onnan kell a villanyt elvezetni azokhoz.





szerintem, akinek van esőérzékelő, annak minden vezeték ott van, csak úgy kell bekötni, ahogy a leírásban. akinek nincs, annak macerásabb, mert valószínű kell vezeték. mivel ugye az esőérzékelőt is a GM működteti, ezért tutkó van ott vezeték.



Szerintem illik oda a tolatólámpa vezetéke. Úgy teljes az egész.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17556

Elküldve: 2012. november 08. csütörtök, 07:10


hil írta:
Redna írta: Sziasztok!

Lenne pár apró kérdésem.
1. A sötétedős tükör ugye csak gyújtáson üzemel / működik?
2. Ha a főoldalon található cikk szerint kötöm be a sötétedős tükröt akkor ugye aszerint a belső világítás +12-jét kössem rá a tükör +12-jére. Abban a kábelben elvileg "állandó" +12v van gyújtástól függetlenül, tehát ha csak gyújtáson megy a sötétedős tükör gyárilag akkor ez nem tökéletes megoldás. Ha mégsem állandó 12v van benne hanem csak gyújtáson megy akkor ok, de gondolom akkor van benne ilyen és olyan 12v-os vezeték is hiszen "bármikor" megnyomom a gombot akkor világít.

Válaszokat előre is köszönöm! Bocsánat ha érthetetlenül írtam le, csak már kicsit fáradt vagyok.


Szia!
Annak úgy kell működni, hogy gyújtáson kap feszejt és a ráeső fénytől függően automatikusan sötétedik. Ha hátramenetet kapcsolsz, akkor a tolatólámpa jelétől ez a sötétedő funkció le van tiltva. Ez ebből a leírásból hiányzik, amit én és Más is szóvátett.
Személyes tapasztalat a bekötéssel.: nekem nincs ilyen tükröm, de szereltem be térkép olvasós belső világítást. Az én autómban (ismétlem: az én autómban) ott nem volt állandó +12V. A rajz és a méregetés során arra jöttem rá, hogy: a belső világítás valamelyik feszejt a GM-től kapja (már nem emlékszem, hogy a GND-t vagy a +12V-ot) azért, mert a világítás a bekapcsolás után kb 20 perc múlva kikapcsoljon. Ezt a GM működteti.Szerintem ahhoz, hogy az a tükör a gyáriak szerint tudjon működni, ahhoz be kell húzni még oda két vezetéket: egy valszeg gyújtás +12V-ot és a tolatólámpa kapcsolót.
Így már mindjárt nem 15 perc az ügylet. Remélem, segítettem.....
A külső sötétedős tükröket is a belső tükör működteti, onnan kell a villanyt elvezetni azokhoz.





szerintem, akinek van esőérzékelő, annak minden vezeték ott van, csak úgy kell bekötni, ahogy a leírásban. akinek nincs, annak macerásabb, mert valószínű kell vezeték. mivel ugye az esőérzékelőt is a GM működteti, ezért tutkó van ott vezeték.