Ez egy archivált weboldal! bővebben

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. november 06. kedd, 11:19


Coyote írta: Nagyszervízbe viszem a gépet holnapután, átlépve a 200.000 kilométert.

Mi a helyzet a vezérműlánccal? Érdemes ezt ennyi (valós) km után cserélni? Ha igen, mennyibe fájna?

Én abban a tudatban élek, hogy a vezérműlánc és a láncvezetők kvázi örökké tartanak, de a láncnyúlás következtében történő elugrásról már hallottam Toyotánál...



A vezérműlánc egy "ránézést" megér de szinte kizártnak tartom, hogy VALÓS 200 000km-nél cserére szoruljon.
Feltételezem, hogy sem alapjáraton sem pedig a fordulatszámot növelve nem hallasz ütemes csörgő hangot?!

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. november 06. kedd, 11:01


Nagyszervízbe viszem a gépet holnapután, átlépve a 200.000 kilométert.

A szíjtárcsámnak van már holtjátéka, enyhe hangja is, így görgőstől, szíjastól, vízpumpástól cseréltetek mindent (termosztátokat nem, mert azok szinte újak).

Mi a helyzet a vezérműlánccal? Érdemes ezt ennyi (valós) km után cserélni? Ha igen, mennyibe fájna?

Én abban a tudatban élek, hogy a vezérműlánc és a láncvezetők kvázi örökké tartanak, de a láncnyúlás következtében történő elugrásról már hallottam Toyotánál...

jons
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz jons

BMWfanatic

Elismertség: 20% (254 pont) | Hozzászólások: 1224

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 18:06


Coyote írta:
RePTaiL írta:
Ilyen ez a BMW-s társadalom, jü fej, ráadásul még össze is tart


ez így van

Természetesen, ha simlis aljadék nepperek lennénk, arra az esetre lenne ez értendő. Van pár nepper ismerősöm, szerintük a tisztességes bizniszből nem lehet megélni... Undorodom ettől az egésztől.

Azért fel a fejjel, remélhetőleg meglepően olcsó hibát fogsz találni


Így bizony. Csak az elmúlt héten amit láttam a diag gépemen, és ami leveleket különböző tulajoktól kaptam az nem azt jelentette, hogy ezek a hibák könnyen kiküszöbölhetők.
Minden esetre én kívánom, hogy tényleg csak egy kerék jeladó legyen hibás az abs rendszerben. Csak a fékbetéted legyen elkopva és tényleg csak mondjuk egy légtömegmérőd legyen rossz.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 17:34


ZoliE36Compact írta:
YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta:

sárga kolléga figyu. az enyim a legkisebb motor és asc,abs,bc,anyámtyúkja,ingyombingyom...
minden van benne!
pedig csak egy kis e36.


tudsz olvasni? odaírtam, hogy újabb évjáratokra is jellemző. a tiéd 2000-es. vilcsi?





Yellow-é a talicska homok



ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 17:25


YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta:

sárga kolléga figyu. az enyim a legkisebb motor és asc,abs,bc,anyámtyúkja,ingyombingyom...
minden van benne!
pedig csak egy kis e36.


tudsz olvasni? odaírtam, hogy újabb évjáratokra is jellemző. a tiéd 2000-es. vilcsi?





YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 17:24


ZoliE36Compact írta:

sárga kolléga figyu. az enyim a legkisebb motor és asc,abs,bc,anyámtyúkja,ingyombingyom...
minden van benne!
pedig csak egy kis e36.


tudsz olvasni? odaírtam, hogy újabb évjáratokra is jellemző. a tiéd 2000-es. vilcsi?



ZoliE36Compact
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Compact
Modell: 318tds
Évjárat: 2000

státusz ZoliE36Compact

Törzsvendég

Elismertség: 4% (7 pont) | Hozzászólások: 158

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 17:21


[/quote]

Nem DSC, hanem ASC, ez szokott lenni E36-ban.

[/quote]

hát az ASC sem annyira jellemző... inkább nagyobb motoroknál és újabb évjáratoknál.
valami lehet rossz az ABS körben, mert ha nem a kerékméret zavar, akkor lehet ABS jeladó, vagy ABS tömb.[/quote]



sárga kolléga figyu. az enyim a legkisebb motor és asc,abs,bc,anyámtyúkja,ingyombingyom...
minden van benne!
pedig csak egy kis e36.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 17:13


Coyote írta:
hil írta:
Coyote írta:

A fenékbeszitálás és az ABS hiba összefügg!!! A menetstabilizátorod nem működik, ez már biztos. Persze 17-es felninél a nyomvájú simán kiveszi a kezedből a kormányt (nekem is az van, nem szar útra való). Simán átverhettek vele, ha levették az akkusarut, és elfelejtette a hibakódot. Annak idején én is így vettem meg a Celicát - mielőtt odaértem, visszarakták az akkusarut, és a próbaút kevés volt ahhoz, hogy kijöjjön a "check engine" lámpa. Pedig hülye voltam, mert még az órát sem állították be, gyanakodhattam volna.



Szia! Elkerülte a figyelmedet, hogy e36-ról van szó, abban pedig nem mindig (vagy inkább alig) volt menet stabilizátor. Yellow már felhívta a figyelmedet a DSC nem létére



Nem DSC, hanem ASC, ez szokott lenni E36-ban.



hát az ASC sem annyira jellemző... inkább nagyobb motoroknál és újabb évjáratoknál.
valami lehet rossz az ABS körben, mert ha nem a kerékméret zavar, akkor lehet ABS jeladó, vagy ABS tömb.

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 17:12


RePTaiL írta:
carobi írta:

Látod, ha te és Jons is akik szeretik a BMW-t is ezt tennétek, akkor mit várjak egy kereskedőtől aki abból él, hogy átveri a hozzám hasonlókat ? Ennyit erről. Amit teszek, holnap rátetetem a kompjutert az kiirja mi baja a motornak, futó padra és fék padra a kocsit, kalkulálok és döntök. Köszönöm szépen a sok segítséget, jó hogy van ez a fórum és ti akik segítetek egymáson !!!


Szerintem ezt a dolgot úgy értették, hogy ha nem mint bmw fanatikusok lennének itt a fórumon, hanem mintha egy átlagos Mo.-i bunkó autókereskedő, mert mint tudjuk majdnem az összes simlis
Ilyen ez a BMW-s társadalom, jü fej, ráadásul még össze is tart


ez így van

Természetesen, ha simlis aljadék nepperek lennénk, arra az esetre lenne ez értendő. Van pár nepper ismerősöm, szerintük a tisztességes bizniszből nem lehet megélni... Undorodom ettől az egésztől.

Azért fel a fejjel, remélhetőleg meglepően olcsó hibát fogsz találni

Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 17:09


hil írta:
Coyote írta:

A fenékbeszitálás és az ABS hiba összefügg!!! A menetstabilizátorod nem működik, ez már biztos. Persze 17-es felninél a nyomvájú simán kiveszi a kezedből a kormányt (nekem is az van, nem szar útra való). Simán átverhettek vele, ha levették az akkusarut, és elfelejtette a hibakódot. Annak idején én is így vettem meg a Celicát - mielőtt odaértem, visszarakták az akkusarut, és a próbaút kevés volt ahhoz, hogy kijöjjön a "check engine" lámpa. Pedig hülye voltam, mert még az órát sem állították be, gyanakodhattam volna.



Szia! Elkerülte a figyelmedet, hogy e36-ról van szó, abban pedig nem mindig (vagy inkább alig) volt menet stabilizátor. Yellow már felhívta a figyelmedet a DSC nem létére



Nem DSC, hanem ASC, ez szokott lenni E36-ban.



RePTaiL
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz RePTaiL

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 211

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 17:09


carobi írta:

Látod, ha te és Jons is akik szeretik a BMW-t is ezt tennétek, akkor mit várjak egy kereskedőtől aki abból él, hogy átveri a hozzám hasonlókat ? Ennyit erről. Amit teszek, holnap rátetetem a kompjutert az kiirja mi baja a motornak, futó padra és fék padra a kocsit, kalkulálok és döntök. Köszönöm szépen a sok segítséget, jó hogy van ez a fórum és ti akik segítetek egymáson !!!


Szerintem ezt a dolgot úgy értették, hogy ha nem mint bmw fanatikusok lennének itt a fórumon, hanem mintha egy átlagos Mo.-i bunkó autókereskedő, mert mint tudjuk majdnem az összes simlis
Ilyen ez a BMW-s társadalom, jü fej, ráadásul még össze is tart

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 17:08


carobi írta:

Ha te lennék: visszavinném a kereskedőhöz - előtte meg odatelefonálnék, hogy ne feleslegesen cipeld az autót.
ha a kereskedő lenne: elküldenélek a p-ba, ahogy Jons is írja.

De ettől még nem kell feladni elsőre.


Látod, ha te és Jons is akik szeretik a BMW-t is ezt tennétek, akkor mit várjak egy kereskedőtől aki abból él, hogy átveri a hozzám hasonlókat ? Ennyit erről. Amit teszek, holnap rátetetem a kompjutert az kiirja mi baja a motornak, futó padra és fék padra a kocsit, kalkulálok és döntök. Köszönöm szépen a sok segítséget, jó hogy van ez a fórum és ti akik segítetek egymáson !!![/quote]

Szia! Azért annyira ne keseredj el! A piros led a műszerfalon azt jelzi, hogy olajat kell cserélni a motorban, értelem szerűen olajszűrővel együtt. Azt, hogy mitől áll le melegen, több dologtól is lehet, a diagnosztika meg fogja mondani. ABS: láttam, hogy a belinkelt képen világít a kézifék lámpa is. Lehet, hogy be volt húzva a kézifék, ha nem, akkor elkopott a fékbetét. Ha a karosszéria rendben van, akkor nem biztos, hogy átvertek, mert ezek a hibák javíthatók és véleményem szerint egy autóban a karosszéria a leg fontosabb.



carobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Sedan
Modell: 318is
Évjárat: 1995

státusz carobi

Újonc

Elismertség: 4% (2 pont) | Hozzászólások: 44

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 17:00




Ha te lennék: visszavinném a kereskedőhöz - előtte meg odatelefonálnék, hogy ne feleslegesen cipeld az autót.
ha a kereskedő lenne: elküldenélek a p-ba, ahogy Jons is írja.

De ettől még nem kell feladni elsőre.[/quote]

Látod, ha te és Jons is akik szeretik a BMW-t is ezt tennétek, akkor mit várjak egy kereskedőtől aki abból él, hogy átveri a hozzám hasonlókat ? Ennyit erről. Amit teszek, holnap rátetetem a kompjutert az kiirja mi baja a motornak, futó padra és fék padra a kocsit, kalkulálok és döntök. Köszönöm szépen a sok segítséget, jó hogy van ez a fórum és ti akik segítetek egymáson !!!

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 16:52


Coyote írta:

A fenékbeszitálás és az ABS hiba összefügg!!! A menetstabilizátorod nem működik, ez már biztos. Persze 17-es felninél a nyomvájú simán kiveszi a kezedből a kormányt (nekem is az van, nem szar útra való). Simán átverhettek vele, ha levették az akkusarut, és elfelejtette a hibakódot. Annak idején én is így vettem meg a Celicát - mielőtt odaértem, visszarakták az akkusarut, és a próbaút kevés volt ahhoz, hogy kijöjjön a "check engine" lámpa. Pedig hülye voltam, mert még az órát sem állították be, gyanakodhattam volna.



Szia! Elkerülte a figyelmedet, hogy e36-ról van szó, abban pedig nem mindig (vagy inkább alig) volt menet stabilizátor. Yellow már felhívta a figyelmedet a DSC nem létére



Coyote
autója adatai
Széria: Z4
Típus: E89
Kivitel: Roadster
Modell: Z4 30i
Évjárat: 2009

státusz Coyote

BMWfanatic

Elismertség: 12% (171 pont) | Hozzászólások: 1417

Elküldve: 2012. április 15. vasárnap, 16:32


carobi írta:

Látod ezaz, 2 hétig olvasgattam a fúrumon, nézegettem 3 helyet ahol autókat hírdernek, hivogattam, sms, és tudakoztam mindenfelé, hogy nehogy szart vegyek, a próba úton ok volt az autó, hogyan csinálták, hogy másnap kijön minden hiba ? 15-20 percet pöfögött alapjáraton, miközben az adásvételt írtuk, most meg 3 perc és leáll, ahogy a víz felmelegszik üzemi hőfokra. Lehet hogy csak a víz hőmérő jeladó kábele nem érintkezik rendesen, a fék olajat kell lecserélni, a futóműnek meg semmi baja, csak rossz volt az út ahol beszitált a feneke és csak az ördögöt festjük a falra. Vagy nem


A fenékbeszitálás és az ABS hiba összefügg!!! A menetstabilizátorod nem működik, ez már biztos. Persze 17-es felninél a nyomvájú simán kiveszi a kezedből a kormányt (nekem is az van, nem szar útra való). Simán átverhettek vele, ha levették az akkusarut, és elfelejtette a hibakódot. Annak idején én is így vettem meg a Celicát - mielőtt odaértem, visszarakták az akkusarut, és a próbaút kevés volt ahhoz, hogy kijöjjön a "check engine" lámpa. Pedig hülye voltam, mert még az órát sem állították be, gyanakodhattam volna.

A motorhiba azért elég durva, ezt nem tudom, hogy hogyan tudták elsimítani, főleg, ha meleg motorral is meghajtottad.

Ha te lennék: visszavinném a kereskedőhöz - előtte meg odatelefonálnék, hogy ne feleslegesen cipeld az autót.
ha a kereskedő lenne: elküldenélek a p-ba, ahogy Jons is írja.

De ettől még nem kell feladni elsőre.