autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 14. kedd, 14:40


Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...
Válasz saját magamnak,mivel nagyon bosszantott a dolog évek óta.Pedig állandóan takarítom a kocsit ugye. Az ajtókéderek szilikon zsírzása(vazelin is jó erre),majd az ajtózsanérok,és az ajtó stop zsírzása után a zárra több figyelmet kellett szentelnem.Régen írtam a glicerint kéderápolásra,hát az nem jó erre,mert ragad tőle a gumi.A lényeg,hogy a guminak csúsznia kell!Először beállítottam az ajtózár "hevedert",amibe beakad a zár "nyelve",aztán megtisztítottam az ajtózárat.2 pozíciója van neki ugye.Mindkettő pozicióban átmostam wd 40-el,és utána befújtam ugyanígy lácolajozó sprayvel,majd kitörölgettem a szerkezetet mikroszálas ruhával szárazra.Eddig csak fújtam rá kenősprayt jó bőven,ezek szerint az nem sokat ér...Van még az ajtón még egy ajtó stop ugye(ilyen kis pöckök az ajtók alján),azokat is letisztítottam wd40-el,illetve amikbe beleülnek a küszöbben műanyagokat,ezután szárazra töröltem őket.Mintha kicserélték volna az ajtóimat... Bónuszként megpucoltam a tanksapkát és a tank fedelet,és a fedelet záró pöcköt,illetve ezeket is lekezeltem kenőanyaggal.A tanksapka tömítőgumit nem mertem leszedni,mert féltem h. elszakítom.Alaposan áttörölgettem egy nedves mikroszálas ruhával a kupakot.Azok is újszerűen működnek ismét,rá sem ismerek most...

Az utastér nyomáscsappantyúkat is megtakarítottam a csomagtartó felől porszívóval,illetve a kalaptartót alaposan megfújkáltam,illetve porszívóztam(a rácsát az utastérben felőlről,ill. a csomagtartó résznél a kijövő szellőző lyukaknál.
Sterimobbal alulról a lökhárító mellett ki is verettem alaposabban a lökhárító mögötti részt ahol ezek a csapóajtócskák vannak.Egy rongyon térdeltem,így tudtam becélozni a lökös mellé a magasnyomásúval alulról felfelé...Hátsó lökhárítót leszedni ugye nem akartam...

A legtöbbet a zár alaposabb megtisztítása hozta,illetve a zsanér beállítása a karosszérián.Most passzentosabban cuppannak a kis vasak a zárba.A zsanér csavarokat befújtam wd40-el,mert be voltak gyógyulva...Pár perc várakozás után ki lehetett őket tekerészni.

Én úgy lőttem be őket,hogy egy fél miliméterre kijjebb nyílnak most az ajtók,mint ahogy voltak előtte.Nem lehet észrevenni belőle semmit kívülállóként. Akinek esetleg záráskor nem jól állnak az ajtajai,ugyanezeket állítsák be.Lehet állítani őket balra,jobbra,fel,és le is.Rengeteget számít fél miliméter is...
Az ajtó bezárt állapotában befolyásolja,hogy áll a karosszériához képest,illetve a zárba hogy illeszkedik.

Beállításuknál azért is fontos a wd40 hazsnálata,mert könnyebben pozícionálhatóak ha csúsznak,illetve a fényezést sem "veri" le annyira a mozgatásuk pozicionálásnál.Én úgy csináltam a beállításukat,hogy kilazítottam a csavarokat,majd finoman rácsuktam az ajtót 1 kattanásig.Így majdhogynem magukat állították be,persze kis finomítgatás kellett hozzá utólag.Akiknél kopott a kis vas,azok esetleg megfordíthatják.
Magát a zárat is pozicionáltam az ajtóban,kilazítottam a csavarjait,és max szintig beljebb löktem őket,majd úgy húztam meg a csavarokat újra.

A lényeg,hogy nem elég csak megfújkálni a zárat jó tocsogósan,hanem alaposabb tisztítás szükséges hozzá hogy könnyen járjanak.Mindkét poziciójukban meg kell őket takarítani kellő alapossággal.(A zár "nyelv" mozgatásához egy csavarhúzót használtam letakarításukkor.)Én el*öcsöltam vele több órát...

Most sem lehet kisujjal becsukni az ajtókat felhúzott ablakoknál,de jóval könnyebb.

(Leengedett ablakokkal akár kisujjal is be tudom csukni mostmár.)

A wd40-es zár átmosáskor ügyelni kell arra,hogy az ajtón lévő kéderre ne menjen,mert ugye a wd 40 oldja a ragasztót...Fújásánál érdemes letakarni a kédergumit rongyal,majd letörölni a lefolyni akaró felesleget.Senki nem szeretne ajtókédert újra ragasztani gondolom...A Wd 40-es áttörölgetés nagyon fontos,mert koszra nem érdemes felvinni olajat,vagy zsírt.Én a lánckenő spray mellett döntöttem,mert ez befolyik mindenhova(ez olaj ugye).Teflon spray és fehér lítium zsír spray sem folyik jól...Most nagyon könnyen mozognak a zár "nyelvek",és főleg ez volt a trükkje a dolognak véleményem szerint.A mozgásukat könnyen le lehet tesztelni,ha az ember ellökdösi őket egy csavarhúzóval 1-es,és 2-es pozíciójukba.Az ajtó záródásnál ezek könnyed mozgása a legfontosabb,és a kis vasak pontos pozíciójának megtalálása a karosszérián,amikbe beakad a zár nyelve. Fontos továbbá,hogy a zárból a felesleges kenőanyagot érdemes kitörölgetni,mert csak porfogó,illetve semmi haszna.

Aki nem elégedett az ajtajaival,végezze el ezeket a lépéseket,garantáltan működni fog. Évekig nehezen záródtak az ajtajaim,és most sokkal könnyebben működnek.

Utoljára szerkesztve (16 alkalommal): 2021. szeptember 14. kedd, 16:38

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 10. péntek, 11:58


Pár éve egy okos autószerelő mondta,h. szerinte kifuj a kipufogóm
Ezt így frankón hang alapján...Ugye van egy pici sziszegő hangja is a rendszernek...
De az az üzemanyag szivattyú természetes hangja.Mondom ezt még megkérdezem tőletek.Az autó már nem egyszer fel lett emelve ugye,és nem láttam nyomát semmiféle kifujásnak...Gondoltam rákérdezek. Hangosabb kipufogó elnyomhatja a szivattyú hangját természetesen.Ugye ezt jól gondolom srácok?

https://www.youtube.com/watch?v=JC4aqgurxgY

A videóban jár a motor és hallani a pici sziszegést.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. szeptember 10. péntek, 12:17

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. augusztus 27. péntek, 06:00


Elég halott sajnos a fórum mostanában.Ez elég szomorú.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. augusztus 26. csütörtök, 14:54


Másnak patyolat tisztának számító szélvédőt megtisztítottam kívül-belül az alábbi módon:Első lépésként kivül és belül is áttöröltem ablaktisztítóval(Clin szerintem a legjobb),másodjára jött a degreaser(szilikon lemosó,van több féle,én Lotus degreasert használtam) kívül-belül egy másik mikroszálassal,harmadjára ioncserélt vízes áttörlés kívül-belül(5 liter 400 ft a tescoban) egy harmadik mikroszálassal.Ezt eljátszottam az összes üvegen.Az ablaktörlő lapátokat leszereltem,és alaposan átmostam őket,főleg a törlőgumit.Az ablaktörlő karokat is leszedtem és megpucoltam a forgó részeket wd 40-el majd teflon-zsírspray-el.Levélrácsot nem szedtem ki,csak a tengelyt puckáztam és kentem meg a levélrácsig.Ráment így is 4 órám az egészre...Nem volt nagyon koszos a tengely,mert sűrűn mosom a kocsimat.Átlag autónál viszont érdemes ezt megtenni.Csak jobb lesz.A üvegek annyira tiszták,hogy olyan mintha nem is lennének A végeredményről lehet töltök fel Yt-ra vidit,annyira szép lett.
Akinek nagyon koszos a szélvédője első lépésként átnyalhatja koszradírral(magic eraser),majd alapos törlés.Ha nem sajnáljátok a lóvét,akkor lakktisztító gyurmával is át lehet dolgozni az üvegeket.Ebből a legdurvább kell üveghez. A többi lépés ugyanaz a tökéletes eredmény érdekében.Fontos,hogy a legvégén ioncserélt,vagy desztilált vizet használjatok,csak így lesz csíkmentes az üveg.Én jó nagy mikroszálasokat használtam,amiket többször össze lehet hajtani a méretükből adódóan.Minden üvegnél hajtogattam egyet a mikroszálason,a száraz felére,így kezdtem neki a következő üvegnek.A tisztító szereket nem az üvegre fújtam,hanem a mikroszálasra.Így nem kellett a fényezést újra letörölgetnem,mert tegnap mostam ugye kocsit.Ezt leírtam nektek,mert régebben kérdeztétek hogy lehet szépen és csíkmentesen ablakot tisztítani.

Esetleg wd 40-el érdemes befújni az ablaktörlő gumi élét,majd áttörölgetni?Youtubon láttam.Vélemények erről? Én marhaságnak tartom személy szerint.Egyenlőre ezt kihagytam,csak átmostam alaposan a lapátokat és a gumi részt is rajtuk vödörben ablaktisztítós vízben.Ehhez is mikroszálast használtam.Elég barna lett a víz,de szerintem a gumi él fog csak,nem kosz volt...Aki nem takarítás mániás mint én,azoknak hasznos tipp volt ez is.Sokan az ablaktörlőket sem tisztítják soha...

Extra:Mindig áttörlöm a pedálokat is,de kábé ennyi.A résekből nem hozza ki a koszt az áttörölgetés...Lepucoltam a pedálokat most profin,és a taposót,ezeket mindenki el szokta felejteni.Fogtam egy használt fogkefét,fújtam rá ablakpucolót.Így a pedálgumi réseiből is kijön a kosz.Amíg molyoltam,addig a pedálok alá tettem egy rongyot,hogy arra csöpögjön a kosz.Én arra is figyeltem,hogy ne fröcsköljön mindenfele a koszos lé.A pedálok most olyanok,mintha újak lennének.Hátha ezt sem tudta mindenki. Ha van kérdésetek kérdezhettek tőlem autóápolás témában. PEACE.

Utoljára szerkesztve (16 alkalommal): 2021. augusztus 26. csütörtök, 17:31

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. augusztus 26. csütörtök, 09:34


YELLOW írta:
Bitu79 írta: Önkiszolgáló mosóba járok,ahol ozmózisos öblítővíz van.
A gondom a következő: Ugrál az ablaktörlő,olyan mintha tapadna az üveghez...
Ablakmosó folyadékkal(nyári bogároldós szélvédőmosó) befúlyom,akkor szépen siklik.Sima csapvízzel lelocsomom,utána is szépen töröl.De ha az autómosóban lemosom,és kiállásnál bekapcsolom a törlőt,akkor elkezd rezegni az ablaktörlő,majd kiszakad a helyéről...A mosóban azt mondják nincs semmi a vízben...De én nagyon gyanakszom arra mostmár.Hónapok óta zavar ez.A mechanika nem sérült,és a lapátok is újak.Mi lehet a baj?Ti nem tapasztaltatok hasonlót?A szélvédő patyolat tiszta,nincs rajta semmi,még viasz sem.Degreaserrel is átmostam.Ez zsírtalanító ugye.A karok dőlésszögét esetleg lehet állítani valahogy?Én úgylátom nem lehet ilyet.Várom a válaszokat.

pedig ez tipikusan viasz szerű dolog, csak valami rossz anyag.
de lehet állítani a dőlésszöget a lapátnak. a "bosch" karra, ahogy visszahajlik J alakban, oda van egy spéci eszköz, amit oda kell rakni és egy szerszámmal lehet rajta tekerni. ezzel lehet szöget módosítani. vannak hivatalos értékek is. a neten találni ilyeneket.
Én is gyanakxom a vízükre...Köszi a válaszod Yellow.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. augusztus 26. csütörtök, 09:34

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. augusztus 25. szerda, 21:04


Bitu79 írta: Önkiszolgáló mosóba járok,ahol ozmózisos öblítővíz van.
A gondom a következő: Ugrál az ablaktörlő,olyan mintha tapadna az üveghez...
Ablakmosó folyadékkal(nyári bogároldós szélvédőmosó) befúlyom,akkor szépen siklik.Sima csapvízzel lelocsomom,utána is szépen töröl.De ha az autómosóban lemosom,és kiállásnál bekapcsolom a törlőt,akkor elkezd rezegni az ablaktörlő,majd kiszakad a helyéről...A mosóban azt mondják nincs semmi a vízben...De én nagyon gyanakszom arra mostmár.Hónapok óta zavar ez.A mechanika nem sérült,és a lapátok is újak.Mi lehet a baj?Ti nem tapasztaltatok hasonlót?A szélvédő patyolat tiszta,nincs rajta semmi,még viasz sem.Degreaserrel is átmostam.Ez zsírtalanító ugye.A karok dőlésszögét esetleg lehet állítani valahogy?Én úgylátom nem lehet ilyet.Várom a válaszokat.


pedig ez tipikusan viasz szerű dolog, csak valami rossz anyag.
de lehet állítani a dőlésszöget a lapátnak. a "bosch" karra, ahogy visszahajlik J alakban, oda van egy spéci eszköz, amit oda kell rakni és egy szerszámmal lehet rajta tekerni. ezzel lehet szöget módosítani. vannak hivatalos értékek is. a neten találni ilyeneket.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. augusztus 25. szerda, 20:28


Önkiszolgáló mosóba járok,ahol ozmózisos öblítővíz van.
A gondom a következő: Ugrál az ablaktörlő,olyan mintha tapadna az üveghez...
Ablakmosó folyadékkal(nyári bogároldós szélvédőmosó) befúlyom,akkor szépen siklik.Sima csapvízzel lelocsomom,utána is szépen töröl.De ha az autómosóban lemosom,és kiállásnál bekapcsolom a törlőt,akkor elkezd rezegni az ablaktörlő,majd kiszakad a helyéről...A mosóban azt mondják nincs semmi a vízben...De én nagyon gyanakszom arra mostmár.Hónapok óta zavar ez.A mechanika nem sérült,és a lapátok is újak.Mi lehet a baj?Ti nem tapasztaltatok hasonlót?A szélvédő patyolat tiszta,nincs rajta semmi,még viasz sem.Degreaserrel is átmostam.Ez zsírtalanító ugye.A karok dőlésszögét esetleg lehet állítani valahogy?Én úgylátom nem lehet ilyet.Várom a válaszokat.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. augusztus 15. vasárnap, 22:47


YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...

szerintem ezt már írtam.
rossz a technika. nem úgy kell, hogy mikor ki van tárva megindítod, majd elengeded. mert a végére nincs meg a lendület.
1. technika: fogod a kilincset, zárod az ajtót, és az utolsó 5cm-en kilincsnél fogva benyomod, erősebben.
2. technika. a zárás előtti utolsó kb 10-15cm-en lendíted meg az ajtót.
faternak anno az új OFF autója is ilyen volt, igaz kombi és a hátsó ajtó. vissza akarta vinni a szalonba, hogy szar. ablak amint egy picit le volt engedve, simán záródott. sajnos nagy a légtér, az ajtó hatalmas, és nagy mennyiségű levegőt mozgat meg ráadásul előre. ha messziről és hirtelen csapkodja valaki, annyira is megnő a nyomás odabent, hogy egy idő után akár a szélvédő ragasztás is elengedhet.
azt nem tudom miért nem tud hátul távozni a nyomás... de kb minden autóban ilyen.
annyi a lényeg, hogy a zárás végére kell belevinni az erőt, nem messziről beb*szni.
Köszönöm Yellow.Nyomtam is rá egy köszit.

ideje volt, mert a %-os arányom erősen megy lefele. rosszul is aludtam már pár napja emiatt.




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. augusztus 14. szombat, 16:30


Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...

szerintem ezt már írtam.
rossz a technika. nem úgy kell, hogy mikor ki van tárva megindítod, majd elengeded. mert a végére nincs meg a lendület.
1. technika: fogod a kilincset, zárod az ajtót, és az utolsó 5cm-en kilincsnél fogva benyomod, erősebben.
2. technika. a zárás előtti utolsó kb 10-15cm-en lendíted meg az ajtót.
faternak anno az új OFF autója is ilyen volt, igaz kombi és a hátsó ajtó. vissza akarta vinni a szalonba, hogy szar. ablak amint egy picit le volt engedve, simán záródott. sajnos nagy a légtér, az ajtó hatalmas, és nagy mennyiségű levegőt mozgat meg ráadásul előre. ha messziről és hirtelen csapkodja valaki, annyira is megnő a nyomás odabent, hogy egy idő után akár a szélvédő ragasztás is elengedhet.
azt nem tudom miért nem tud hátul távozni a nyomás... de kb minden autóban ilyen.
annyi a lényeg, hogy a zárás végére kell belevinni az erőt, nem messziről beb*szni.
Köszönöm Yellow.Nyomtam is rá egy köszit.


ideje volt, mert a %-os arányom erősen megy lefele. rosszul is aludtam már pár napja emiatt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. augusztus 13. péntek, 23:26


YELLOW írta:
Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...

szerintem ezt már írtam.
rossz a technika. nem úgy kell, hogy mikor ki van tárva megindítod, majd elengeded. mert a végére nincs meg a lendület.
1. technika: fogod a kilincset, zárod az ajtót, és az utolsó 5cm-en kilincsnél fogva benyomod, erősebben.
2. technika. a zárás előtti utolsó kb 10-15cm-en lendíted meg az ajtót.
faternak anno az új OFF autója is ilyen volt, igaz kombi és a hátsó ajtó. vissza akarta vinni a szalonba, hogy szar. ablak amint egy picit le volt engedve, simán záródott. sajnos nagy a légtér, az ajtó hatalmas, és nagy mennyiségű levegőt mozgat meg ráadásul előre. ha messziről és hirtelen csapkodja valaki, annyira is megnő a nyomás odabent, hogy egy idő után akár a szélvédő ragasztás is elengedhet.
azt nem tudom miért nem tud hátul távozni a nyomás... de kb minden autóban ilyen.
annyi a lényeg, hogy a zárás végére kell belevinni az erőt, nem messziről beb*szni.
Köszönöm Yellow.Nyomtam is rá egy köszit.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. augusztus 12. csütörtök, 19:43


Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...


szerintem ezt már írtam.
rossz a technika. nem úgy kell, hogy mikor ki van tárva megindítod, majd elengeded. mert a végére nincs meg a lendület.
1. technika: fogod a kilincset, zárod az ajtót, és az utolsó 5cm-en kilincsnél fogva benyomod, erősebben.
2. technika. a zárás előtti utolsó kb 10-15cm-en lendíted meg az ajtót.
faternak anno az új OFF autója is ilyen volt, igaz kombi és a hátsó ajtó. vissza akarta vinni a szalonba, hogy szar. ablak amint egy picit le volt engedve, simán záródott. sajnos nagy a légtér, az ajtó hatalmas, és nagy mennyiségű levegőt mozgat meg ráadásul előre. ha messziről és hirtelen csapkodja valaki, annyira is megnő a nyomás odabent, hogy egy idő után akár a szélvédő ragasztás is elengedhet.
azt nem tudom miért nem tud hátul távozni a nyomás... de kb minden autóban ilyen.
annyi a lényeg, hogy a zárás végére kell belevinni az erőt, nem messziről beb*szni.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. augusztus 12. csütörtök, 09:58


Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...

Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. augusztus 12. csütörtök, 10:09

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. augusztus 12. csütörtök, 09:48


https://www.youtube.com/watch?v=JC4aqgurxgY

Egy kis kerámia sampon és kerámia bevonat+ sima viasz végeredménye

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2021. május 18. kedd, 21:49


YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Mi lett a szerver tűzzel? Képfeltöltés is jó már?


tutti nem jó....
arra nem volt ráhatása. állítólag minden oks a "forráskódban", de még is azóta van ez, mikor anno szerverköltözés volt. én nem tudom, hiszen annyira nem értek hozzá és nem is látok bele.

Rendben.De egyébként milyen formátumot fogad el illetve mi a trükk hogy kép lehessen feltöltve?



leírtam már 1000x... van rá külön topic...
az a tapasztalat, hogy a kép szélessége nem lehet több, mint 1024 pixel. nyilván a magassága se. kipróbáltam, azt is anno, de már nem tudom...

Rendben,annyira nem frenetikus



John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2021. május 18. kedd, 21:49


Témaváltás Yellow.4-hete eladtam a Tanyai házat,ne tudd meg 5-év után már van aszfalt a ház előtt mármint itt,elég volt a dagonyából amt anno mutattam,az csak kínzás volt neki...