BarG írta:
ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta:
BarG írta:
És még egy dolog.
Volt már nem egy húzósabb utam, általában M3, Pest-Miskolc. Volt, hogy addig nyomtam, amíg gyorsult, vagy akadály nem keletkezett előttem. Ez azt jelenti, hogy jelentékenyen 200 fölött mentem. Nem 10-20-szal. Garantáltan volt egy-két életveszélyes szituáció út közben, mert senki nem számít arra, hogy hiperűrsebességgel jön valaki. Mo-on nem divat se a szétnézés, se az, hogy hagyunk másokat menni. Kijön az idióta 110-zel megelőzni a 90-nem menő kamiont akkor is, ha belehal, legfeljebb az lesz az utolsó gondolata, hogy bezzeg ő volt a szabályos.
Tehát Mo-on ma nem lehet sietni, mert elég nagy az esélye, hogy meghalsz. Mióta meg van ez az objektív felelősségnek nevezett baromság, azóta a birkák vannak még jobban bátorítva, megtámogatva, hogy nekik van igazuk, ők az etalon. Azelőtt jobban odafigyeltek a sofőrök. Talán 150-160 km/h az a sebesség, amivel még értelme van közlekedni, ott könnyebb a szituációkat kivédeni, ott is le fognak szarni, de nem kerülsz át egy másik dimenzióba, könnyebben visszafékezel, ha az öngyilkosjelöltek próbálkoznak. 200-nál állandó a gáz-fék módszer, az le tudja szívni az embert rendesen.
Akkor a normál tempóban közlekedő ne is merjen soha előzni,vagy irányt váltani,mert mi lessz ha egy autó hátulról belerohan250-el,vagy egy motor 300-al.Aki tudja a gázt nyomni,az tudjon fékezni is.Egyébként,ha valaki tud vezetni,az nem egyenlő azzal,hogy tudja nyomni a gázt.
nem itt van a problem. vagyis inkább összetettebb.
vagyok én, aki megy tempomat 130-cal. alig tudok a külső sávban menni, mert az autósok nagyrésze 110-120-szal megy, a kamionosok, meg 100 környékén, vagy lassabban. ugye mindenki tanulta azt az egyszerű dolgot, ami nem teljesen igaz, de ugye ahhoiz, hogy megelőzzünk valakit a megfelelő táv alatt, ahhoz 20km/h-s sebességtöbblet kell. én ahhoz, hogy egy 120-szal haladó autót megelőzzek, ahhoz kb 140-nel kell mennem, másképp sokáig tart. én nem akarom kockáztatni a dolgot (eltekintve attól, hogy általában 149-től fotóznak), ezért a szép 130-as tempómban behúzódok belülre. ugye egy mögöttem valahol 200-zal közlekedő autót nem fogok látni, vagy ha látom, akkor mire felfogom, már el is ment mellettem. nos ha az a valaki sem 200-zal jön, akkor le tud lassítani, és egyik pillanatról a másikra nem lesz a seggemben, miközben én szabályosan közlekedem. szóval ne vegye senki magára, de húzza bele az a facát, aki 130-tól eltérő sebességgel utazik, legalábbis ne neki álljon feljebb.
arról nem is ebszélve, hogy sokan azt hiszik, az autópálya az autópálya télen is, oszt ugyanúgy 130-cal mennek vagy gyorsabban.
Na meg jó magyar kúltúr szokás:ha kimegy az útra autóval,senki elé ne kerüljön,mert akkor le akar dudálni,integet,hogy kinyír,stb...Ilyenkor inteni szoktam,hogy álljunk csak félre öreg,aztán megvitatjuk,de kevés az aki olyankor is igazi férfi lenne,nemcsak mikor kurvaanyázni kell.Illedelmesebbnek,kulturáltabbnak kellene lenni.Vannak ilyenek is,de a többség nem.
Nem az a lényeg, hogy ki mennyivel megy. AZ A LÉNYEG, HOGY SZÉTNÉZ-E, AMIKOR SÁVOT VÁLT, VAGY LESZARJA, HOGY JÖN-E VALAKI, ESETLEG GYORSABBAN. Az ilyeneket nevezem én birkának, pedig valójában öngyilkosjelöltek. És bármilyen meglepő, de be lehet állni egy kamion mögé 10 !!! másodpercre, amíg a gyorsabb elmegy. De a birkák nehogy már beáldozzák a zavartalan közlekedésért azt a 10 másodpercet. Mert NEKI joga van másokat feltartani. Ha nem sietek, akkor én ügyelek arra, hogy ne tartsam fel a forgalmat, mégha az egy 1,0 literes Suzuki is.
én mindenzt úgy írtam, amit én tapasztaltam. én marha előzékeny vagyok, nem egyszer ragadtam be kamion miatt, de ki tudtam várni.
a gond pont az, hogy tükörbe nézek, full egyenes az út, még csal lámpát sem látok, beteszem belsőbe, előzöm, erre már kb félig megelőztem, és ott a seggemben a nagy merga, bmw, vagy audi, mikor marhára nem volt ott korábban, de látóközelben sem, pedig a szemem jó. és akkor villog le engem, aki szabályosan közlekedem. ha nem 200.zal jön, hanem 150-160, akkor valószínű neki sincs erre szüksége, én meg végre tudom hajtani az előzést szabályosan.
az is tény nekem is volt élményem többször is, hogy valóban nem nézett a tükörbe, majdnem kirakott a korlátra. én megyek 130-cal alőzöm őket, hamarabb jelzem, már a belsőben vagyok, amikor a 120-szal haladó opelosnak eszébe jut, mikor mellette vagyok szinte, hogy ő most az előtte menő kamiont, most akarja megelőzni. látom nem néz sehova, csak előre mered. szerencsére voltam elég gyors, és le tudtam lassítani, és elengedtem. persze mikor mellé értem, mutogathattam én neki, hogy haver a szemed mire való, meg mutatok a tükörre. majd pár km után, aze ddig éppen 120-szal menő, eltép mellette, mert mégis, hogy képzelem.