Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 116824 találat


YELLOW Elküldve: 2025-06-02 18:39 Fûtõventillátor

kisskarex írta: Sziasztok!
Odáig már eljutottam hogy szétszedtem a fűtést hogy a ventihez hozzáférjek.Adtam rá gyújtást és teljes fokozatra állitottam a ventit.Kézzel megforgattam hátha égett helyen állt meg de továbbra sem működik.Ilyen esetben akkor a süni lehet a ludas?Régebben még fújt de már akkor is pulzált fújás közben de most semmit nem csinál pedig szépen forog nem szorul,
Mi a véleményetek?


Ha pulzált korábban, akkor a süni a nagy esélyes. De lehet egy biztosíték, vagy a ventin lévő hőbizti. De a pulzálás tipikus süni probléma.

kisskarex Elküldve: 2025-06-01 13:27 Fûtõventillátor

Sziasztok!
Odáig már eljutottam hogy szétszedtem a fűtést hogy a ventihez hozzáférjek.Adtam rá gyújtást és teljes fokozatra állitottam a ventit.Kézzel megforgattam hátha égett helyen állt meg de továbbra sem működik.Ilyen esetben akkor a süni lehet a ludas?Régebben még fújt de már akkor is pulzált fújás közben de most semmit nem csinál pedig szépen forog nem szorul,
Mi a véleményetek?

YELLOW Elküldve: 2025-05-10 19:59 Nem tudom mi a baja az autómnak

Szabi15 írta: Sziasztok.

A videón látható hibával szenvedek már egy jó ideje. Az alany egy N42-es motorkódú 318i. Full random jelenik meg, nem lehet semmihez sem kötni, sem időjáráshoz, sem üzemanyag szinthez, sem ahhoz, hogy lassan vagy gyorsabban közlekedem az autóval.

Hibaolvasást követően cserélve lett benne vezérműtengely jeladó, valamint folytószelep is, amire panaszkodott az első pillanattól a diag – ebből bontott került az autóba.

A jelenség, ahogy a videón is látható, hogy nem reagál a gázpedálra az autó, vagy a másik eset, hogy reagál, de nagyon lomhán csak. Valamikor vészbe kerül a motor, valamikor pedig az ABS és DSC visszajelzők villognak gázelvételkor. Élő adatból kiolvasva hiába nyomom tövig a gázpedált csak 20-40%-ot jelez ki és csak, amikor a fordulat feljebb pörög, akkor jönnek be a magasabb értékek. A folytószelep szintén így reagál, a nyitása lassú…

Nyilván lehúztuk a csatit alapjárat közben, amikor semmilyen hibakód nem volt és az jelentkezett, mint amikor rossz, vagy előjön a probléma. Visszacsatlakoztatást követően tovább működött az autó.

Mennyire esélyes, hogy a bontóból egy pont ugyanolyan hibával rendelkező folytószelepet sikerült vásárolnom?

Illetve Szigetszentmiklós és Dunaharaszti vonzáskörzetében keresek szerelőt, aki esetleg tudna segíteni a hiba feltárásában, illetve javításában.

Köszönöm, hogy végig olvastad.

Csatolom a két linket a problémámról:

https://youtu.be/XatY_AofEGI?si=aEg--gW-n2O_496u
https://youtube.com/shorts/Cse...mGooWH5xOP


Az első nagyon fontos, hogy fojtószelepnek hívják és nem folytónak. :wink:
Ha fojtószelepet cserélsz, akkor kell adaptációtörlés, megfelelő diaggal.
Ez a motor úgy működik, hogy amíg nem melegszik egy bizonyos szintre, addig fojtószelepes módban működik, azaz a Valvetronic inaktív. Ez jellemzően addig tart, amíg a kék mezőt el nem hagyja a hűtővíz, azaz 50-60°C ha jól emlékszem.
Amikor elhagyta, akkor a fojtószelep teljesen kinyílik, és a szelepek nyitási mélységével szabályozza a beszívott levegő mennyiségét.
Simán lehet gázpedál potméter probléma is. Vagy épp Valvetronic probléma, ezért fojtószelepes üzemmódban akar működni. Igen ilyenkor lomhább az autó. Ha vészüzembe kapcsol, akkor valóban fele annyi erőd lesz. Ez lehet Valvetronic hiba miatt. Ez lehet maga a Valvetronic motor hibája, a Valveronic rendszer excenter tengelyének kopása, vagy annak pozícióérzékelője, ami rossz szelepfedéltömítés miatt olaj alá kerülhet és a csatlakozóban kontakt hibát okoz.
Szerintem ne kísérletezz, vidd el egy olyan szerelőhöz, aki foglalkozott már ilyennel. Előfordulhat, hogy húzós lesz a végösszeg.

Szabi15 Elküldve: 2025-05-10 09:21 Nem tudom mi a baja az autómnak

Sziasztok.

A videón látható hibával szenvedek már egy jó ideje. Az alany egy N42-es motorkódú 318i. Full random jelenik meg, nem lehet semmihez sem kötni, sem időjáráshoz, sem üzemanyag szinthez, sem ahhoz, hogy lassan vagy gyorsabban közlekedem az autóval.

Hibaolvasást követően cserélve lett benne vezérműtengely jeladó, valamint folytószelep is, amire panaszkodott az első pillanattól a diag – ebből bontott került az autóba.

A jelenség, ahogy a videón is látható, hogy nem reagál a gázpedálra az autó, vagy a másik eset, hogy reagál, de nagyon lomhán csak. Valamikor vészbe kerül a motor, valamikor pedig az ABS és DSC visszajelzők villognak gázelvételkor. Élő adatból kiolvasva hiába nyomom tövig a gázpedált csak 20-40%-ot jelez ki és csak, amikor a fordulat feljebb pörög, akkor jönnek be a magasabb értékek. A folytószelep szintén így reagál, a nyitása lassú…

Nyilván lehúztuk a csatit alapjárat közben, amikor semmilyen hibakód nem volt és az jelentkezett, mint amikor rossz, vagy előjön a probléma. Visszacsatlakoztatást követően tovább működött az autó.

Mennyire esélyes, hogy a bontóból egy pont ugyanolyan hibával rendelkező folytószelepet sikerült vásárolnom?

Illetve Szigetszentmiklós és Dunaharaszti vonzáskörzetében keresek szerelőt, aki esetleg tudna segíteni a hiba feltárásában, illetve javításában.

Köszönöm, hogy végig olvastad.

Csatolom a két linket a problémámról:

https://youtu.be/XatY_AofEGI?si=aEg--gW-n2O_496u
https://youtube.com/shorts/Cse...mGooWH5xOP

Csota Elküldve: 2025-04-28 05:34 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
Csota írta: Sziasztok! E46 2003 Touring, 1.8 benzin.

Fékrásegítő olaj probléma: Két vákuum szivattyú cserélve, (használt) jön az új.

Pozitív nyomás nincs, olajbetöltőnél, olajszint jelzőnél sem. Vákuumot mértem alapjáraton, -0.8, az jónak tűnik, hacsak nem menet közben köpi teli a fékrásegítőt, motorféknél. Pcv cserélve, új. Valakinek ötlete? Köszönöm előre is.


Nem teljesen értem. A fékrásegítő vákuumpumpájába nem kerülhet olaj. Motorféktől függetlenül, a vezérműtengely hajtja. PCV szelepnek (már ha egyről beszélünk) szintén nem kellene, hogy köze legyen ehhez. Vagy mit értesz az alatt, hogy teleköpi olajjal. Ott max fékfolyadék lehet. És a fékrásegítő is simán lehet lukas. itt inkább a főfékmunkahenger lesz a ludas én azt mondanám.


A német mérnöki munka eredménye, és igen, valóban így van, pcv/ccv (kartergáz szellőztető) hibánál, motorolaj kerül a rásegítőbe, ez addig folytatódik amíg meg nem telik, és előbb-utóbb eljut oda, hogy benyomhatatlan a pedál (az olaj ugye összenyomhatatlan) . Ez tapasztalat. 8)

YELLOW Elküldve: 2025-04-27 19:40 Nem tudom mi a baja az autómnak

Csota írta: Sziasztok! E46 2003 Touring, 1.8 benzin.

Fékrásegítő olaj probléma: Két vákuum szivattyú cserélve, (használt) jön az új.

Pozitív nyomás nincs, olajbetöltőnél, olajszint jelzőnél sem. Vákuumot mértem alapjáraton, -0.8, az jónak tűnik, hacsak nem menet közben köpi teli a fékrásegítőt, motorféknél. Pcv cserélve, új. Valakinek ötlete? Köszönöm előre is.


Nem teljesen értem. A fékrásegítő vákuumpumpájába nem kerülhet olaj. Motorféktől függetlenül, a vezérműtengely hajtja. PCV szelepnek (már ha egyről beszélünk) szintén nem kellene, hogy köze legyen ehhez. Vagy mit értesz az alatt, hogy teleköpi olajjal. Ott max fékfolyadék lehet. És a fékrásegítő is simán lehet lukas. itt inkább a főfékmunkahenger lesz a ludas én azt mondanám.

Csota Elküldve: 2025-04-27 13:58 Nem tudom mi a baja az autómnak

Sziasztok! E46 2003 Touring, 1.8 benzin.

Fékrásegítő olaj probléma: Két vákuum szivattyú cserélve, (használt) jön az új.

Pozitív nyomás nincs, olajbetöltőnél, olajszint jelzőnél sem. Vákuumot mértem alapjáraton, -0.8, az jónak tűnik, hacsak nem menet közben köpi teli a fékrásegítőt, motorféknél. Pcv cserélve, új. Valakinek ötlete? Köszönöm előre is.

YELLOW Elküldve: 2025-04-22 19:01 Klíma gondok

Jocika30 írta: Sziasztok, problémával küzdök (E46 320D 1998/9 sedan. Digitális klíma, menet közben nem túl hosszú idő után(20-40 perc), hallani, hogy a külső ventilátor szabályosan a saját tempójában pörög, viszont a befújt hideg levegő egyre kevesebb, majd végül szinte semmi. Ha manuálisan megemelem a fordulatszámát, ugyanez a jelenség marad. Ha valaki tud rá megoldást, vagy merre keressem a hiba forrását, az kérem segítsen nekem. Esetleg több infóra van szükség, akkor kérdezzetek és leírom. Előre is köszi.


Meg kellene nézni, hogy a klíma és a rendes hűtő között mennyi dzsuva van. ha ott minden ok, akkor valószínű a gáz kevés a rendszerben.

Jocika30 Elküldve: 2025-04-22 15:54 Klíma gondok

Sziasztok, problémával küzdök (E46 320D 1998/9 sedan. Digitális klíma, menet közben nem túl hosszú idő után(20-40 perc), hallani, hogy a külső ventilátor szabályosan a saját tempójában pörög, viszont a befújt hideg levegő egyre kevesebb, majd végül szinte semmi. Ha manuálisan megemelem a fordulatszámát, ugyanez a jelenség marad. Ha valaki tud rá megoldást, vagy merre keressem a hiba forrását, az kérem segítsen nekem. Esetleg több infóra van szükség, akkor kérdezzetek és leírom. Előre is köszi.

Tolpici0513 Elküldve: 2025-03-19 18:30 Segítsetek!

sturm írta: Sziasztok!

Hozzáértők segítségét szeretném kérni!
E46 Facelift előtti, single xenon.
A bal oldali izzó csak akkor gyújt be, ha a trafóról le van húzva a 3 pines stekker (X10106)
Ha jól tudom ez a CANbushoz tartozik.

Van ötlete valakinek?
Előre is köszönöm!


Sziasztok,

Ez kicsit OffTopic, csak még nem tudok kezdeni Témát... itt új vagyok... :(
Autó típusa E91 2010 LCI
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek ötlete, hogy a váltókereten a P,R,N,D ledekhez van-e valahol biztosíték..? Vagy miért nem világítanak... Váltó működik, minden jó semmi hibakód csak a LED-ek nem jelzik a fokozatot

Segítségeteket előre is köszönöm..

András