Mostanában vettem észre, hogy göröngyös úton kicsit nagyobb sebességgel kanyarodva a kocsi háta elkezd pattogni az úton, közben villog a kis sárga ikon a műszerfalon, hogy megcsúszott a kocsi. Elég ijesztő a jelenség, esetleg van ötletetek, hogy mi okozhatja? A gumik szinte újak.
Norbi988 írta:
Sziasztok! Kérdés a következő lenne: adott egy 99 20d, "titkos" menübe figyelve a víz hőfokát fölmegy akár 102 fokra is de a mutató középen áll. Nem hallom, hogy a venti bekapcsolna. Nem tudom mikor kéne de még soha nem hallottam hogy működne. Klímánál bekapcsol ott nincs gond. A ventillátort cseréltem kb 1 hónapja mert klímánál nem kapcsolt be és csak kattogott meg forrósodott. Azóta ez a rész jó de nem tudom mikor kéne kapcsolnia alapból. Lehet, hogy marhaságot írna a menü és nincs az 100 fok fölött? Termosztátok cserélve kb 1,5 éve. Víz nem fogy.
Ez így normális. A dízelnél 75-107 fok között van középen a mutató a műszerfalon. A ventit a motorvezérlő fogja szabályozni, ahogy kell neki. Ilyen melegben nyilván magasabb a vízhőfok, de amíg a menetszéltől az üzemi tartomáynban van, addig a DDE nem vezérli ki a ventit. Lassabb tempónál esetleg, mint pl. klímázásnál is, mert akkor nincs meg a kellő hőcsere a menetszéltől. Szóval no para!:kiraly:
Köszönöm a gyors és hasznos választ! Nem gondoltam volna, hogy a 105 az normális lenne.
Norbi988 írta:
Sziasztok! Kérdés a következő lenne: adott egy 99 20d, "titkos" menübe figyelve a víz hőfokát fölmegy akár 102 fokra is de a mutató középen áll. Nem hallom, hogy a venti bekapcsolna. Nem tudom mikor kéne de még soha nem hallottam hogy működne. Klímánál bekapcsol ott nincs gond. A ventillátort cseréltem kb 1 hónapja mert klímánál nem kapcsolt be és csak kattogott meg forrósodott. Azóta ez a rész jó de nem tudom mikor kéne kapcsolnia alapból. Lehet, hogy marhaságot írna a menü és nincs az 100 fok fölött? Termosztátok cserélve kb 1,5 éve. Víz nem fogy.
Ez így normális. A dízelnél 75-107 fok között van középen a mutató a műszerfalon. A ventit a motorvezérlő fogja szabályozni, ahogy kell neki. Ilyen melegben nyilván magasabb a vízhőfok, de amíg a menetszéltől az üzemi tartomáynban van, addig a DDE nem vezérli ki a ventit. Lassabb tempónál esetleg, mint pl. klímázásnál is, mert akkor nincs meg a kellő hőcsere a menetszéltől. Szóval no para!:kiraly:
robipusztai írta:
Sziasztok Van egy 2001 es 320d-m, órát szeretnék beállitani rajta, nekem is a műszerfalon 2 kis pöcök van, baloldalira reagál a jobboldalira viszont nem. Létezik más alternativa az óra beállitásához, vagy csak ez köszönöm előre is a válaszokat.
Igyvagy ha van navi azon keresztül is lehet. A KM ora jobb oldali gombot tekergetni kell nem nyomkodni.
csak gyári cd s rádióm van :=(
az óracsoporton tekerd a jobb oldali pöcköt. kb. 10-10 percet tudsz rajta fordítani mindkét irányba. érezni fogod, amikor kattan, akkor jó. kicsit nehéz ez ne rémisszen meg. ha van BC gomb az indexkaron, akkor azzal léptesd az órára a műszerfalon a kijelzőt.
robipusztai írta:
Sziasztok Van egy 2001 es 320d-m, órát szeretnék beállitani rajta, nekem is a műszerfalon 2 kis pöcök van, baloldalira reagál a jobboldalira viszont nem. Létezik más alternativa az óra beállitásához, vagy csak ez köszönöm előre is a válaszokat.
Igyvagy ha van navi azon keresztül is lehet. A KM ora jobb oldali gombot tekergetni kell nem nyomkodni.
robipusztai írta:
Sziasztok Van egy 2001 es 320d-m, órát szeretnék beállitani rajta, nekem is a műszerfalon 2 kis pöcök van, baloldalira reagál a jobboldalira viszont nem. Létezik más alternativa az óra beállitásához, vagy csak ez köszönöm előre is a válaszokat.
Igyvagy ha van navi azon keresztül is lehet. A KM ora jobb oldali gombot tekergetni kell nem nyomkodni.
Sziasztok Van egy 2001 es 320d-m, órát szeretnék beállitani rajta, nekem is a műszerfalon 2 kis pöcök van, baloldalira reagál a jobboldalira viszont nem. Létezik más alternativa az óra beállitásához, vagy csak ez köszönöm előre is a válaszokat.
YELLOW írta:
valamit nem értek. ugye az ülésfoglaltság jelző hibás. korábban 2 éve NCS-sel kikapcsoltam a figyelést, az ülés alatti nagy csatiból kihúztam a kb 6 eres (most hirtelen nem is tudom) csatlakozót. utána INPA-ban törölve a hibát oké. minap alánéztem az ülésnek és visszadugtam azt a csatit a nagy sárgába, és az ülőlap alatt található kék-fehér kis csatit húztam le inkább, hogy az övfeszítő még okés legyen. na most a hiba újra meg van. kiolvasva a légzsák modult, ki van kapcsolva a figyelés, mégis dobja hibának. hiába törlöm, visszadobja. korábban többször írtátok, hogy csak az ülésfoglaltságjelzőt kell lehúzni. akkor most miért nem jó? miért csak úgy jó, ha a nagy sárga csatiból kihúzam a több eres csatit?
Mert szerintem a hibakod tärolodik,csak a figyelmeztetest kapcsolod ki. A müszerfalon nem vilägit,es müszakin ez a lenyeg. Mondjuk itt müszakin kiolvassäk az összes tärolt hibakodot.:levele:
YELLOW: ezek szerint neked eddig az övfeszítő is szét volt húzva? 8O Szerintem rossz csatlakozót húztál szét... Lantika: Ha kikapcsolod, akkor nem tárol semmilyen hibakódot utána, mivel nem is fogja ellenőrizni ezután.
valószínű igen. de látod, most meg jelez a műszerfalon, meg a tárolóba is visszaírja amgát rögtön. figyelés kikapcsolva pedig. akkor mi a baj? amig a nagy csatiból volt kihúzva, addig semmi baja nem volt.
előtte meg innen a sárgából középen felül volt kihúzva, és úgy jó volt. de nem az övfeszítőt jelzi most sem, hanem a foglaltság jelzőt.
A kis dobozból a másik csatit húzd ki! Voáláááá :D A sárgát pedig ne piszkáld!
nos a fekete SBE dobozkából a fehér csatit marhára nem bírom kihúzni :D egyébként meg tök mindegy, hogy ott húzom ki, vagy a sárga csatiból. az övfeszítőnek a két eres vezetéke, nekem fix, legalábbis nagyon úgy tűnik. szóval azt ki sem tudnám húzni. így hát maradt az eredeti felállás. sárbából kihúzva az, ami a feketébe megy, hibakód törölve és nincs jelzés. amúgy világos. ha magát az ülésfoglaltság jelzőt hűzom ki (kék-fehér) a fekete doboból, attól az SBE egység ugyanúgy kommunikál, és ugyanazt érzékeli, mintha a szenzor lenne szakadva. tehát visszakommunikál. mondjuk ha ki van kapcsolva a figyelés, akkor miért dolgozza fel a beérkező adatokat?
jamborj írta:
Szóval megérett bennem egy gondolat... E46 vagy E60 a két jelölt, ha benzines, akkor Lpg-vel venném, vagy dízel... A fenntartási, karbantartási, esetleg javítási költség függvényében ti melyik motort javasoljátok?? A fogyasztás nem szempont, mert a dízel és a gázos hasonlóan olcsó... Max 2 milla van rá...
Ilyen árban csakis E46, E60-ok ilyen árban nagyon lelakottak vannak.. Mindenképp benzinest nézz, akár nagy köbcentivel(20, 25, 28, 30) ha gázozni akarsz.
Pedig reális áron van, és nincs a műszerfalán hibakód.
Attól a hiba tároló még tele lehet.
Igen azert irtam hogy a muszerfalon nincs. Jo jel hogy nincs legzsak,motortomb, meg mivel nem rakott felkialtojelet(es nem az ures tankot jelzi) nincs tele a dpf se meg. Ez is valami 5000ert :)
jamborj írta:
Szóval megérett bennem egy gondolat... E46 vagy E60 a két jelölt, ha benzines, akkor Lpg-vel venném, vagy dízel... A fenntartási, karbantartási, esetleg javítási költség függvényében ti melyik motort javasoljátok?? A fogyasztás nem szempont, mert a dízel és a gázos hasonlóan olcsó... Max 2 milla van rá...
Ilyen árban csakis E46, E60-ok ilyen árban nagyon lelakottak vannak.. Mindenképp benzinest nézz, akár nagy köbcentivel(20, 25, 28, 30) ha gázozni akarsz.