Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok? Köszönöm a segítséget!
normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb. nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz. :wink:
dízel 88°C :D
a termosztát ott nyit ki ;) nem?
Még egy kérdésem lenne. A kiegyenlítő tartályban a piros szintjelző pálca letört csak az uszó része van bent. Meddig kell legyen kb a hűtőfolyadék a tartályban? Lehet bele venni ilyen pálcát külön?
nem tudom és nem tudom. szerintem nincs külön. a szintet sem tudom, csak úszóval.
Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok? Köszönöm a segítséget!
normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb. nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz. :wink:
dízel 88°C :D
a termosztát ott nyit ki ;) nem?
Még egy kérdésem lenne. A kiegyenlítő tartályban a piros szintjelző pálca letört csak az uszó része van bent. Meddig kell legyen kb a hűtőfolyadék a tartályban? Lehet bele venni ilyen pálcát külön?
Sziasztok! Egy olyan problémával fordulnék hozzátok,hogy adott egy 5 ös BMW e39 a központi zár nem nyitja az anyós ülés felölli ajtót és a vezető mögöttit azt összes többit igen,távirányotóra sem reagál! Mi lehet a probléma oka? köszönöm mielöbbi segitségetek!
TomyMU írta:
Üdv mindenkinek! Olvasgatom itt miről megy a téma, és bocs hogy csak így beleszólok, de nekem tavaly februárban teljesen offra ment a CCV szelep, és meg is állt alattam az autó (szívósor teli olajjal, hengerek, mindenhol állt a zolaj). A motor egy N42B18A. Azóta semmi baja, de nekem is azt mondta a szerelő, hogy ezek olyan motorok, hogy fordítva van összerakva :D Ha leveszed az olajbeöntő sapkát, az a normális, hogy ugye vákuum van és berángat, dadog, es elvileg ekkor működik rendesen ez a fajta motor.
Köszönjük szépen a hozzászólásodat! Hasznos volt! Ezek szerint csak jól működik ha dadog olyankor. Én is így gondoltam mivel egy zárt rendszert nyitsz meg. Már csak azt nem tudom hogy hidegen is el kéne-e szívnia, de gondolom igen.
én meg erre nem alapozok. azért mert neki azt mondta a szerelő. milyen szerelő? olyan, mint aki nem tudja megoldania problémát és rámondja, hogy ez ilyen? :D mert ilyen szerelő sok van. értem én, hogy szét ment a CCV és cserélve lett, de mi a biztosíték, hogy ami bele lett rakva az jó? vagy nem-e más probléma miatt van vákuum? Ádám nincs tökéletes zárt tér motor esetén. ezért normális az sok esetben, ha kartergáz van valamennyi, és akár kifelé szisszenhet. baj akkor van, ha úgy jön ki, mint ahogy a kipufogón jönne. én őszinte leszek. holnap megnézem mit csinál az enyém. de nekem úgy lesz jó. miért? mert nincs probléma a motorral. tehát akár laikusként is következtethetnék arra, hogy akkor minden rendben és úgy működik jól, ahogy működik. itt pl. olyan vákuum van, hogy besz*rsz, aztán mikor leveszi a kupakot meg sem inog az alapjárat. akkor mi van?
YouTube videó itt meg azt írja a csávó, hogy miután kicserélte a CCV-t megszűnt a vákuum és a alapjárat stabil
Így van nincs rá biztosíték hogy amit beleraktak az jó. Én is ettől tartok hogy az utángyártott Febis amit beleraktam az fos. Ezért leszek kíváncsi a tiédre. De nekünk az e87-el sincs probléma szépen megy stabil az alapjárat és abban is van kicsi vákuum amikor felnyitod. És kicsit a motor járása is megváltozik. + még egy ismerősöm is mondta hogy neki is ilyen (e46) és neki is lett cserélve. Viszont neki hidegen is vákuumos nekem meg nem. Mostmár fogalmam sincs, hogy mi a jó és mi nem :D
A 6 hengeres M54-es videóra visszatérve..nem nézted végig vagy nem tudom, de 0:42-től meg már úgy remeg a motor mikor leveszi a sapkát mint az enyém. Plussz írja lentebb kommentbe hogy: " That sounds normal to me, slight vacuum from the cap is normal. The problem is when the oil cap sucked down hard like a vacuum cleaner and hard to remove. " és " No, the strong suction you see here shows a failed CCV valve. A properly functioning valve will have very little suction "
Ergó, ha ennyire szív az is hibás..egy kicsit kell szívnia. Tehát vákuumos a rendszer.
Na most akko' mi van? :D
Igen, olyan szerelő, hogy 30 éve dolgozik a szakmájában, évek óta neki is E46 van, és évek óta neki hordom az autót és a családom is, és eddig mindig rendesen megcsinálta mert sose volt baj. Szóval igen, hiszek neki és bízom benne, és tudásában. ;) Egyébként már régóta szar lehetett a CCV szelepem, mert mielőtt fel nem adta a szolgálatot, nekem mikor levettem az olajbeöntő sapkát, nem vákuum keletkezett, hanem kicsit verte is kifele az olajat, de én basztam el mert hát ugye honnét tudtam volna hogy már cserés lenne az alkatrész. Mindegy, most jó minden, közel 1 év után problémamentes, azt nem tudom viszont hogy milyen márkájút rakott bele, illetve még annyit, hogy nekem hidegen és melegen is bedadog ha leveszem a sapkát. :)
Mármint azt tudod hogy bedadog neked hideg/melegen vagy azt sem tudod mint a márkát? :D Bocsi csak nem volt egyértelmű. Nekem most úgy van hogy hidegen kicsit csap ki olajat melegen meg vákuum. De tavaly mielőtt még cseréltem azelőtt rendesen köpködte ki az olajat melegen is. Akkor nem volt egy szem vákuum sem. Most valamivel jobb de nem tökéletes. Félek, hogy mechanikai hiba lesz. :/
Egyébként ma kiolvastam INPA-val a kódokat és ezeket hozta:
Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok? Köszönöm a segítséget!
normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb. nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz. :wink:
Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok? Köszönöm a segítséget!
normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb. nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz. :wink:
Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok? Köszönöm a segítséget!
normális. 108°C körül kapcsol a venti, legalábbis E46-nál. sokban az E90 sem különbözhet. dízeleknél szokott alacsonyabb lenni, náluk 95°C a max kb. nyugi zárt rendszerben nem 100°C-on fog forrni a víz. :wink:
Az lenne a kérdésem, hogy 2005-ös bmw e90 320i - nél mennyi a normál üzemi vízhőfok? Most lett hűtőfolyadék cserélve és 105 - 108 C° ot mutat rejtett menüben. Ez normális vagy sok? Köszönöm a segítséget!
adams22 írta:
Én meg semmilyet...ha nem muszáj :mrgreen: Adok még egy esélyt a CCV-nek mielőtt szét bontatom megint a motort :karates: Azt kellene kideríteni (mondjuk ha te megnéznéd az jó lenne :D ), hogy hideg motornál (kék mező eleje) beindítva van-e vákuum a motorban ha felemeled az olajbetöltő sapkát. Mert nekem olyankor nincs egy kevés sem és a motor járása sem változik meg. Ellenben a meleg motornál, ott az alapjárat is össze esik és vákuum is van. Na most mi a jó :?: :!: Nagyon megköszönném ha valaki esetleg tudná rá a választ és elmondaná vagy megnézné nekem.
Ugyan is oké hogy 1 éve cseréltem pont a CCV-t, de febis sz*rra. Nem vagyok benne biztos hogy az jó vagy jó ötlet volt azt beletenni. Illetve külföldi fórumokon azt olvastam hogy a nívópálca fém csöve (amibe belemegy) duplafalú és az is simán eltömődhet és olyankor nyomja ki az olajat ott ahol ez a cső belemegy a karterba...és nekem ott olaj foltos. 8O
hát legközelebb szerdán indítom be, addig várnod kell. amúgy én már nem tudom mi a jó :D
Megvárom, de akkor ne felejtsd már el légy szíves :D Köszi!
Igen, így nehéz hogy mindenki mást mond. De át gondolva a dolgot.. ugye olajleválasztó. Benne is van a nevében hogy az olajat leválasztja, a gázt pedig vissza vezeti a szívócsőbe ( ezek a felső csövek ). Az alsó csövön keresztül pedig vissza vezeti a karterba a folyékony olajat, vagy trutyit. :D Nekem sokszor trutyis így télen ha nem sokat megyek vele. De ha pl. eltömődik az alsó cső és nem tud lefolyni az olaj vagy tönkremegy a membrán akkor ilyen esetben visszavezeti az olajat is a szívósorba nem csak a gázt/gőzt t*kömtudja.. Tegnap megnéztem nekem megint olajos a szívósor belseje, trutyi is van benne. Mondom wtf 1 éve takarítottam ki mikor cseréltem a CCV-t. Ezért gondolom hogy vagy az utángyártott szelep rossz vagy pedig a nívós cső dugult el. Ki kell majd szednem kitakarítani :|
Meg hát az is érdekes hogy melegen elszív (vákuum van a motorban), hidegen meg semmi. Majdhogy nem köpködi ki az olajat. Szerintem ennek nem így kéne működnie. Ha jó (szív) akkor az jó hidegen/melegen.
pedig az elmúlt 9 napban legalább napi 2x indítottam be, szóval meg tudtam volna nézni. de nekem úgy rémlik, hogy kifelé ne legyen nyomás, viszont ha kinyitod a sapkát, akkor nem szabadna alapjárat ingadozásnak lennie. igazából nekem is úgy rémlik, hogy csak a motor működését hallom jobban, azon kívül semmi, nincs vákuum. de már nem tudom hidegen vagy melegen néztem legutóbb. viszont nekem nincs is járás probléma.
adams22 írta:
Én meg semmilyet...ha nem muszáj :mrgreen: Adok még egy esélyt a CCV-nek mielőtt szét bontatom megint a motort :karates: Azt kellene kideríteni (mondjuk ha te megnéznéd az jó lenne :D ), hogy hideg motornál (kék mező eleje) beindítva van-e vákuum a motorban ha felemeled az olajbetöltő sapkát. Mert nekem olyankor nincs egy kevés sem és a motor járása sem változik meg. Ellenben a meleg motornál, ott az alapjárat is össze esik és vákuum is van. Na most mi a jó :?: :!: Nagyon megköszönném ha valaki esetleg tudná rá a választ és elmondaná vagy megnézné nekem.
Ugyan is oké hogy 1 éve cseréltem pont a CCV-t, de febis sz*rra. Nem vagyok benne biztos hogy az jó vagy jó ötlet volt azt beletenni. Illetve külföldi fórumokon azt olvastam hogy a nívópálca fém csöve (amibe belemegy) duplafalú és az is simán eltömődhet és olyankor nyomja ki az olajat ott ahol ez a cső belemegy a karterba...és nekem ott olaj foltos. 8O
hát legközelebb szerdán indítom be, addig várnod kell. amúgy én már nem tudom mi a jó :D
Megvárom, de akkor ne felejtsd már el légy szíves :D Köszi!
Igen, így nehéz hogy mindenki mást mond. De át gondolva a dolgot.. ugye olajleválasztó. Benne is van a nevében hogy az olajat leválasztja, a gázt pedig vissza vezeti a szívócsőbe ( ezek a felső csövek ). Az alsó csövön keresztül pedig vissza vezeti a karterba a folyékony olajat, vagy trutyit. :D Nekem sokszor trutyis így télen ha nem sokat megyek vele. De ha pl. eltömődik az alsó cső és nem tud lefolyni az olaj vagy tönkremegy a membrán akkor ilyen esetben visszavezeti az olajat is a szívósorba nem csak a gázt/gőzt t*kömtudja.. Tegnap megnéztem nekem megint olajos a szívósor belseje, trutyi is van benne. Mondom wtf 1 éve takarítottam ki mikor cseréltem a CCV-t. Ezért gondolom hogy vagy az utángyártott szelep rossz vagy pedig a nívós cső dugult el. Ki kell majd szednem kitakarítani :|
Meg hát az is érdekes hogy melegen elszív (vákuum van a motorban), hidegen meg semmi. Majdhogy nem köpködi ki az olajat. Szerintem ennek nem így kéne működnie. Ha jó (szív) akkor az jó hidegen/melegen.