Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


kosa0107 Elküldve: 2018-02-04 21:00 Fûtõventillátor

novogradeczj írta: Nem megy a Fűtőventillátor
Megosztom mert úgy érzem hogy sokaknak nagy segítség lehet.
egyik napról a másikra megállt a fűtőventillátor az autóban.
Elkezdtem neten utánanézni. kiderült hogy 99%- ban az előtét ellenállás a rossz.
neten van pár videó arról hogy hogyan lehet kiszerelni, először csináltam és sikerült rövid időn belül kiszedni.
Ha nem egyértelmű hogy hol a baj, a biztosítékok ellenőrzése után mindenképpen ezt a megoldást javaslom a hiba keresésére, mert ha ez az alkatrész kint van akkor a csatlakozóján ( amit lehúztál róla ) keresztül mindent le lehet ellenőrizni és ha tényleg ez az rossz akkor az autót nyugodtan így lehet hagyni addig amíg beszerzed az újat!!!!!
Kell hozzá egy multiméter, 2 vezeték és egy valamilyen akku vagy elem a ventillátor kipróbálásához. Én egy akkus fúrógép akkuját használtam, de bármilyen max 9v körüli megteszi.
Ez az előtét ellenállás :

Ez pedig a kapcsolási rajza és a lehúzott csatlakozó.

A következő teszteket csak akkor csináld ha értesz az elektronikához!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. ventillátor ellenőrzés (a gyújtás kikapcsolása mellett!!!!): mérni is lehet de legjobb szerintem ha fel van pörgetve, mert akkor tutti hogy működik.
A csatlakozón :
1 a motor -
5 a motor +
ezért kell a 2 vezeték, ezeket dugd bele a csatlakozóba
NAGYON ODAFIGYELNI !!!! RÖVIDZÁRLATOT NE OKOZZ!!!!!
Kösd rá az akkura amit találtál.
Ha hallod hogy a ventillátor felpörög, akkor az rendben van.

2. Ráadott gyújtásnál a csatlakozó 4 - 2 pólusa között 12 volt feszültségnek kell lenni.
multiméterrel mérj rá!!!!
Ha ott van a 12 volt akkor jó, ha nem akkor biztosíték. De ezt már ha minden igaz akkor a legelején ellenőrizted.

3. A vezérlés ellenőrzése :
Ehhez szintén kell a gyújtás!!!!
A kijelzőn állítsd be a legalacsonyabb ventillátor sebességet.
Ha ez megvan akkor a csatlakozón rá lehet mérni a vezérlő feszültségre :
3 - 4 pólus között 1-2 voltnak kell lenni.
A legmagasabb fokozaton 8 volt körül mértem.
Ha ez a fesz. jelen van akkor a vezérlés is működik.
És már meg is van a hibás alkatrész : Az előtét ellenállás.

Most jön egy trükk amit ma kipróbáltam csak a poén kedvéért és bejött.
Az ellenálláson nem láttam külsőre hibát így arra gondoltam hogy valami érintkezési hibája lehet belül. Felmelegítettem forró levegővel annyira hogy már kézzel meg sem tudtam fogni csak a csatlakozójánál.
Gondoltam ennek már úgy is mindegy, jobban nem lehet elrontani.
felhúztam egy kesztyűt és úgy ahogy volt forrón összedugtam az autóval.
ÉS A VENTILLÁTOR ISMÉT FORGOTT. Lehet hogy csak szerencsém volt de egy próbát megér.
Ideiglenes megoldásképp nekem bejött.
Aztán megint levettem vártam kb fél órát és bedobtam a fagyasztóba szintén kb fél órára.
És ismét összedugtam az autóval.
Azóta működik, de hogy meddig azt nem tudom.
Mindenképpen ki kell cserélni!!!!!!!!!






Én már cseréltem sünit de nem az volt a baja. Időszakonként ki be kapcsolt. De random van hogy 2 napig semmi baja van hogy 3 napig be sem indul. Hatalmas köszönet a leirásért. Holnap remélem kiderül mi a franc baja van:)) mégegyszer kösziii!!!:)

Csacsa88 Elküldve: 2018-02-04 20:31 Motorolaj

Rendben! Köszönöm szépen a segítséget! Nem szeretnék kiserletezni, csupan halottam h elöfordulhat h ha nem gyári olajat hasznalok akkor eheti es azt hittem h ez valos lehet h a Bmw olajba esetleg mas adalekok vannak! De igen ugy nezki h itt olyan menyisegű az olajfogyas h szelepszarszimeringes lehet inkabb! Megegyszer köszönöm a válaszaid!


YELLOW írta:
Csacsa88 írta: Es a véleményed arrol h ha meszelepszárszimeringezzük akkor mar celszerű lenne megyűrűzni is? Valoszinü hiába teszek bele más fajta olajat akkor se lesz jobb?!


az olaj kísérletezgetés nem megoldás a bajra. ideig óráig lehet hatásos, de jót nem teszel vele. ezek a motorok ilyenek. ezek a bajaik, vagyis ezek is. nem tudni előtte hogy cseréltek olajat, milyen olajat raktak bele, milyen hőterhelést kapott a motor.
ha jó a kompresszió nem kell gyűrűzni. a szelepszár szimmering keményedik ki, ez tipikus hiba.


b_imi Elküldve: 2018-02-04 08:33 Karosszéria (javítás?)

MavericK írta:
b_imi írta:
MavericK írta: Elore is elnezest, ha nem jo helyre irok, de talan a legkozelebbi az en kerdesemhez.

2005-os 318D E90-es BMW. Van a motor altt is egy muanyag burkolat, aminek a kovetkezo eleme a valto alatt folytatodik. Na ennek a burkolatnak szeretnem megtalalni a cikkszamat, de nem akadtam a nyomara.
Tudna valaki segiteni?

VIN: VB23572

Elore is koszonom ha tudtok segiteni!


A link neve


Igen :) Eddig en is eljutottam, ezen a linken a 10-es szamu elemre lenne szuksegem, de sajnos azt pont nem tartalmazza az alatta leirt lista, csak a rogzitesi elemeket, pattenteket, nutokat. A burkolat lenne a lenyeg :)


Ha minden igaz ez lesz az: 51757163562


Jani69 Elküldve: 2018-02-03 23:01 Hûtõvíz

John írta:
Tibo írta:
YELLOW írta:
Tibo írta:
YELLOW írta:
Tibo írta: Sziasztok!

BMW E46 M43TU19-ről lenne szó.
Segítséget szeretnék kérni a hűtővíz PERFEKT feltöltésére illetve légtelenítésére.
Ahogyan én csináltam:
-autó bal kereke megemelve
-gyújtás ráad, fűtés felkapcsolva
-hűtősapka kiteker, légt. csavar kitekerve
-addig töltöttem míg a légtelenítőnél nem folyt a folyadék
-lezártam a légt. csavart majd leszívtam a kiegy.tartályból a max jelig
-lezártam a kupakot is és az autót járattam fél percig majd megvártam a reggelt és utántöltöttem

A problémám a következő, fűtésem forró, de várnom kell 5-6 mp-et míg elkezdi a meleget fújni, a hűtővíz mutatója középen áll, de ha a titkosmenüben megnézem a 7. pontnál a vízhőmérsékletet akkor 108c, ha a fűtésem megy és félreállok az autóval, a termosztátból kijövő cső hideg, ha a fűtést kikapcsolom akkor kezd melegedni az alsó cső. Miután hazaértem és leállítom az autót a hőfok fel megy 116 fokra is.

A kérdésem az hogy normális ez, vagy valamit elrontottam?


szerintem jól csináltad ám érdemes többször a légtelenítésre ránézni, kitekerni a szelepet.
108°C még közép állás, talán picivel van felette.
azt sosem néztem, hogy leállítás után merre megy a hőfok, de lehetséges fizikailag, hogy felfelé megy. hisz nincs keringés, meg hűtés sem, de a blokk még meleg. minimális áramlás még van.


Én úgy hallottam hogy a légtelenítőcsavart nem szabad többször kitekerni mert megszűnik a vákum.
Illetve amit írtam az normális hogy fűtés mellett hideg az alsó cső?
Ha ki kell még tekernem a csavart akkor hogyan csináljam? Járjon a motor vagy hidegen? Kupak legyen rajta?


nem szoktam tapogatni, de azt tudom elég lassan légtelenedett le nekem is. szelepet lehet nyitni, betöltő sapkát már nem kell, de a motor járjon és legyen üzem meleg.


Köszi a választ, egyébként üzemmelegen ( 108c ) ha kitekerem a légtelenítő csavart akkor spriccel össze vissza.

Szia,nekem termosztát csere után csinálja ugyanezt,mi volt a megoldás?


Sziasztok! Én kicseréltem mindkét termosztátot a 330 d-n. Utána teletöltöttem a kiegyenlítőtartályt,majd motor beindít,fűtés bekapcsol,légtelenítő csavarokat kitekertem, közben öntöttem utána a fagyállót és amikor elkezdett folyni a hűtővíz becsavartam őket és kész. Kiegyenlítőtartály feltöltöttem szintre. Még kb. kétszer kellett a szintet utánatölteni és minden hibátlanul működik.

novogradeczj Elküldve: 2018-02-03 17:54 Fûtõventillátor

Nem megy a Fűtőventillátor
Megosztom mert úgy érzem hogy sokaknak nagy segítség lehet.
egyik napról a másikra megállt a fűtőventillátor az autóban.
Elkezdtem neten utánanézni. kiderült hogy 99%- ban az előtét ellenállás a rossz.
neten van pár videó arról hogy hogyan lehet kiszerelni, először csináltam és sikerült rövid időn belül kiszedni.
Ha nem egyértelmű hogy hol a baj, a biztosítékok ellenőrzése után mindenképpen ezt a megoldást javaslom a hiba keresésére, mert ha ez az alkatrész kint van akkor a csatlakozóján ( amit lehúztál róla ) keresztül mindent le lehet ellenőrizni és ha tényleg ez az rossz akkor az autót nyugodtan így lehet hagyni addig amíg beszerzed az újat!!!!!
Kell hozzá egy multiméter, 2 vezeték és egy valamilyen akku vagy elem a ventillátor kipróbálásához. Én egy akkus fúrógép akkuját használtam, de bármilyen max 9v körüli megteszi.
Ez az előtét ellenállás :

Ez pedig a kapcsolási rajza és a lehúzott csatlakozó.

A következő teszteket csak akkor csináld ha értesz az elektronikához!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1. ventillátor ellenőrzés (a gyújtás kikapcsolása mellett!!!!): mérni is lehet de legjobb szerintem ha fel van pörgetve, mert akkor tutti hogy működik.
A csatlakozón :
1 a motor -
5 a motor +
ezért kell a 2 vezeték, ezeket dugd bele a csatlakozóba
NAGYON ODAFIGYELNI !!!! RÖVIDZÁRLATOT NE OKOZZ!!!!!
Kösd rá az akkura amit találtál.
Ha hallod hogy a ventillátor felpörög, akkor az rendben van.

2. Ráadott gyújtásnál a csatlakozó 4 - 2 pólusa között 12 volt feszültségnek kell lenni.
multiméterrel mérj rá!!!!
Ha ott van a 12 volt akkor jó, ha nem akkor biztosíték. De ezt már ha minden igaz akkor a legelején ellenőrizted.

3. A vezérlés ellenőrzése :
Ehhez szintén kell a gyújtás!!!!
A kijelzőn állítsd be a legalacsonyabb ventillátor sebességet.
Ha ez megvan akkor a csatlakozón rá lehet mérni a vezérlő feszültségre :
3 - 4 pólus között 1-2 voltnak kell lenni.
A legmagasabb fokozaton 8 volt körül mértem.
Ha ez a fesz. jelen van akkor a vezérlés is működik.
És már meg is van a hibás alkatrész : Az előtét ellenállás.

Most jön egy trükk amit ma kipróbáltam csak a poén kedvéért és bejött.
Az ellenálláson nem láttam külsőre hibát így arra gondoltam hogy valami érintkezési hibája lehet belül. Felmelegítettem forró levegővel annyira hogy már kézzel meg sem tudtam fogni csak a csatlakozójánál.
Gondoltam ennek már úgy is mindegy, jobban nem lehet elrontani.
felhúztam egy kesztyűt és úgy ahogy volt forrón összedugtam az autóval.
ÉS A VENTILLÁTOR ISMÉT FORGOTT. Lehet hogy csak szerencsém volt de egy próbát megér.
Ideiglenes megoldásképp nekem bejött.
Aztán megint levettem vártam kb fél órát és bedobtam a fagyasztóba szintén kb fél órára.
És ismét összedugtam az autóval.
Azóta működik, de hogy meddig azt nem tudom.
Mindenképpen ki kell cserélni!!!!!!!!!




halihoooo Elküldve: 2018-02-03 15:14 Hibakód

Sziasztok!

BMW E46 325i Touring.

Hibakódok:

E4 2 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve
E3 1 hengersor üzemanyag adagolás, megengedett tartomány túllépve

Ez azt jelenti,hogy az 1-es és 2-es hengerhez tartozó injektor kuka vagy lehet más is?
Illetve a másik kérdésem,hogy melyik az 1-es henger? Amelyik a hűtőnél van vagy amelyik az utastérnél?
Savazást köszönöm nem kérek,ezek a hozzáértők számára biztosan egyértelmű dolgok,de én sajnos nem vagyok szakértő.
Köszönöm előre is az érdemleges válaszokat.
További szép napot nektek.

MavericK Elküldve: 2018-02-03 14:42 Karosszéria (javítás?)

b_imi írta:
MavericK írta: Elore is elnezest, ha nem jo helyre irok, de talan a legkozelebbi az en kerdesemhez.

2005-os 318D E90-es BMW. Van a motor altt is egy muanyag burkolat, aminek a kovetkezo eleme a valto alatt folytatodik. Na ennek a burkolatnak szeretnem megtalalni a cikkszamat, de nem akadtam a nyomara.
Tudna valaki segiteni?

VIN: VB23572

Elore is koszonom ha tudtok segiteni!


A link neve


Igen :) Eddig en is eljutottam, ezen a linken a 10-es szamu elemre lenne szuksegem, de sajnos azt pont nem tartalmazza az alatta leirt lista, csak a rogzitesi elemeket, pattenteket, nutokat. A burkolat lenne a lenyeg :)

b_imi Elküldve: 2018-02-03 14:15 Karosszéria (javítás?)

MavericK írta: Elore is elnezest, ha nem jo helyre irok, de talan a legkozelebbi az en kerdesemhez.

2005-os 318D E90-es BMW. Van a motor altt is egy muanyag burkolat, aminek a kovetkezo eleme a valto alatt folytatodik. Na ennek a burkolatnak szeretnem megtalalni a cikkszamat, de nem akadtam a nyomara.
Tudna valaki segiteni?

VIN: VB23572

Elore is koszonom ha tudtok segiteni!


A link neve

MavericK Elküldve: 2018-02-03 12:40 Karosszéria (javítás?)

Elore is elnezest, ha nem jo helyre irok, de talan a legkozelebbi az en kerdesemhez.

2005-os 318D E90-es BMW. Van a motor altt is egy muanyag burkolat, aminek a kovetkezo eleme a valto alatt folytatodik. Na ennek a burkolatnak szeretnem megtalalni a cikkszamat, de nem akadtam a nyomara.
Tudna valaki segiteni?

VIN: VB23572

Elore is koszonom ha tudtok segiteni!

John Elküldve: 2018-02-01 10:39 Hûtõvíz

Tibo írta:
YELLOW írta:
Tibo írta:
YELLOW írta:
Tibo írta: Sziasztok!

BMW E46 M43TU19-ről lenne szó.
Segítséget szeretnék kérni a hűtővíz PERFEKT feltöltésére illetve légtelenítésére.
Ahogyan én csináltam:
-autó bal kereke megemelve
-gyújtás ráad, fűtés felkapcsolva
-hűtősapka kiteker, légt. csavar kitekerve
-addig töltöttem míg a légtelenítőnél nem folyt a folyadék
-lezártam a légt. csavart majd leszívtam a kiegy.tartályból a max jelig
-lezártam a kupakot is és az autót járattam fél percig majd megvártam a reggelt és utántöltöttem

A problémám a következő, fűtésem forró, de várnom kell 5-6 mp-et míg elkezdi a meleget fújni, a hűtővíz mutatója középen áll, de ha a titkosmenüben megnézem a 7. pontnál a vízhőmérsékletet akkor 108c, ha a fűtésem megy és félreállok az autóval, a termosztátból kijövő cső hideg, ha a fűtést kikapcsolom akkor kezd melegedni az alsó cső. Miután hazaértem és leállítom az autót a hőfok fel megy 116 fokra is.

A kérdésem az hogy normális ez, vagy valamit elrontottam?


szerintem jól csináltad ám érdemes többször a légtelenítésre ránézni, kitekerni a szelepet.
108°C még közép állás, talán picivel van felette.
azt sosem néztem, hogy leállítás után merre megy a hőfok, de lehetséges fizikailag, hogy felfelé megy. hisz nincs keringés, meg hűtés sem, de a blokk még meleg. minimális áramlás még van.


Én úgy hallottam hogy a légtelenítőcsavart nem szabad többször kitekerni mert megszűnik a vákum.
Illetve amit írtam az normális hogy fűtés mellett hideg az alsó cső?
Ha ki kell még tekernem a csavart akkor hogyan csináljam? Járjon a motor vagy hidegen? Kupak legyen rajta?


nem szoktam tapogatni, de azt tudom elég lassan légtelenedett le nekem is. szelepet lehet nyitni, betöltő sapkát már nem kell, de a motor járjon és legyen üzem meleg.


Köszi a választ, egyébként üzemmelegen ( 108c ) ha kitekerem a légtelenítő csavart akkor spriccel össze vissza.

Szia,nekem termosztát csere után csinálja ugyanezt,mi volt a megoldás?