Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


John Elküldve: 2017-10-20 19:25 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta:
YELLOW írta:
dienadel írta: Tisztelt Márkatársak!

A következő problémával szembesültem. Vettem egy OBD II K+Dcan INPA kompatibilis kábelt ( https://ae01.alicdn.com/kf/HTB...K-DCAN.jpg ) és feltelepítettem az INPA-t.
Csatlakozik az autóhoz, de csak a motorvezérlőt olvassa, a többi elektronikát nem. Mi lehet a probléma, mit szúrtam el?
Az autó egy 2000.10. havi e46 316i M43B19 motorral.
Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdvözlettel: die nadel


1. vagy az OBD II-es kábelen lévő csatlakozó 7-8-as kivezetés nincs rövidre zárva,
2. vagy mivel neked körcsatis a téma, az átalakítóban lehet nincs összekötve valami.
ilyen kínai dolgoknál előfordulnak ilyenek.



Nem a 20 pin-es körcsatis, hanem OBD II-es diagnosztikai csatlakozója van az autónak.


hát én azt furcsállom... de akkor ez is lehet probléma.
volt olyan változat, amiben volt mind a kettő. szerintem a motortérben kell lennie kör csatinak, és a többi egységgel azon keresztül tudsz majd kommunikálni, de a 7-8-as lábnak rövidzárban kell lennie akkor is.

Nos ebben az autóban már csak OBD II-es diagnosztikai csatlakozó van. A 7-es és 8-as láb összezárása megoldotta a problémát, most már minden szépen működik.
Hálásan köszönöm a segítséget! :iszunkra:


ne haragudj meg, de valami nem kerek akkor. 2000-es évjáratban még a dízeleknek is körcsatis a megoldás.
M43 pedig egy régi motor eleve. a tévedés jogát fenntartom, és elhiszem neked, hogy csak OBD II van benne. de nekem fura.


Szia Y,
nekem 1999-es volt és mindkettő volt benne, nem csodálkoznék, ha a 2000 évjáratban már csak OBD lenne


hát lehet M43-ast nem nagyon olvastam még, de én azt hittem azokat nem adták csak vegyesen, vagy csak körcsatival. illetve, hogy a keverés is olyan 2000 vége felétől jellemző. de mondom tudhatom rosszul. igazából lényegtelen.

Enyém 2000 Novemberi (M43)és nincs körcsati csak Obd2 a lábtérnél bent :)

konkolyd Elküldve: 2017-10-18 09:51 N46 és N42 motorok

joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta :)


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.

Livaj Elküldve: 2017-10-18 09:28 Cabrio javítás

jencispy írta: Sziasztok,

Leírom, hátha jól jön valakinek:
E46 Cabrio HardTop programozás:

Az enyémhez nem volt gyárilag HardTop rendelve, és előkészítés sem volt benne.
Rendeltem bele HardTop "csatlakozót" (Hard Top Lock) , de fel kell progrgamozni.

Ha Fel van rakva a HardTop, akkor ne lehessen működtetni a motoros ponyva tetőt.

NCS-Expertentool és NCS Dummy-t használtam, ezt a kettőt kell átírni:
CVM modul:
HARDTOP_ERKENNUNG
aktiv
CHECK_BLOCK_0
wert_02
A CheckBlock szerintem ellenőrző összeg, ami paritás lehet, nekem wert_01-volt eredetileg, ha ezt nem írom át, hibát ír.

A hardtop figyelő hall szenzor pedig (S164) a HardTop "csatlakozóban" van.
CVM AND CONVERTIBLE TOP



Szia,

Idén télen én is BMW-zek (eddig mindig volt másik autó télre), így vettem keménytetőt.
Mennyire macerás a hardtop "előkészítést" beszerelni? Magad csináltad, vagy szervizbe vitted?

köszi, Levente


joe16 Elküldve: 2017-10-18 08:54 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta :)

YELLOW Elküldve: 2017-10-18 07:56 N46 és N42 motorok

konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.

konkolyd Elküldve: 2017-10-18 06:59 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...

Tano Elküldve: 2017-10-17 21:41 Motor-váltó

alfred46 írta: Sziasztok!


BMW E46 320d ha az 1.-esben odalépek és váltok 2.-ik ba akkor valami ütésszerü hang hallatszik hátúlról.
Szerintetek mi lehet az oka?


Ha kicsit fémes a hang, akkor érdemes megnézni a diffitartó keret bekötéseit is, nálam az egyik ki volt törve a karosszériából és adott hangot terhelésváltásnál.

YELLOW Elküldve: 2017-10-17 21:32 Motor-váltó

alfred46 írta:
YELLOW írta:
alfred46 írta: Sziasztok!
BMW E46 320d ha az 1.-esben odalépek és váltok 2.-ik ba akkor valami ütésszerü hang hallatszik hátúlról.
Szerintetek mi lehet az oka?


rükibe rakásnál nem puffan? általában difi tartó nagy szilent miatt van. de a hajtásláncot érdemes átnézni.


hátramenetbe rakásnal nem csinálja, és ha szépen indulok el akkor sem hallatszik semmi csakis ha hirtelen indulok el vele


akkor inkább kardánkereszt, vagy a hardy-tárcsa van tropára menve.

alfred46 Elküldve: 2017-10-17 21:24 Motor-váltó

YELLOW írta:
alfred46 írta: Sziasztok!
BMW E46 320d ha az 1.-esben odalépek és váltok 2.-ik ba akkor valami ütésszerü hang hallatszik hátúlról.
Szerintetek mi lehet az oka?


rükibe rakásnál nem puffan? általában difi tartó nagy szilent miatt van. de a hajtásláncot érdemes átnézni.


hátramenetbe rakásnal nem csinálja, és ha szépen indulok el akkor sem hallatszik semmi csakis ha hirtelen indulok el vele

YELLOW Elküldve: 2017-10-17 21:00 Motor-váltó

alfred46 írta: Sziasztok!
BMW E46 320d ha az 1.-esben odalépek és váltok 2.-ik ba akkor valami ütésszerü hang hallatszik hátúlról.
Szerintetek mi lehet az oka?


rükibe rakásnál nem puffan? általában difi tartó nagy szilent miatt van. de a hajtásláncot érdemes átnézni.