Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


Kathy83 Elküldve: 2021-12-04 17:31 Centrálzár vezérlő, grundmodul

YELLOW írta:
Kathy83 írta: Sziasztok! Tudnátok ajánlani autóvillamossági szakembert, aki utána tudna nézni a központi zár létezésének? Tudom, így hülyén hangzik a kérdés, de leírnám a hozzátartozó történetet. Történt ugyanis, hogy hozzám került egy e36 316i compact (életem első autója, amit saját pénzből vettem és csak az enyém:D), szerelem első látásra:vazze:, ami tudom, öreg hiba. Számtalan hibája van, köztük leledzett a "csak elemet kell cserélni a kulcsba főnök" is. Az elem cseréje megtörtént, mondanom sem kell, hogy a probléma még mindig fennáll. Hála a fórumnak, és több óra olvasásnak, meg autóbontásnak, rájöttem, hogy nincs is benne a modul. Azt is megtudtam, több hét, hónap nyomozás után, hogy egyes compactok modulja sokat ér, köztük az enyém is, és valószínűleg kibelezték. Mindig is a gyári megoldásokat, és az eredetiséget tartom szem előtt, de most kivételt kell tennem, mert nem rendelkezem a modul és a hozzá tartozó vezetékek, riasztó (sziréna megvan, hozzá tartozó kábelköteg hiányzik) f...m-f...k összegével. Ezért utángyártott valamit kellene belerakni, mert félek, hogy a cilinder zár nem sokáig bírja már. Bocsánat a zavaros történetért:kockafej:.


nem egy nagy kunszt bekötni egy utólagos szettet. szerintem bármelyik autószerelő is be tudja kötni. csak mert BMW, nem kell atomfizikusnak lenni hozzá.
ha van egy kis affinitásod, még magad is meg tudod csinálni. egy normálisabb szetthez van jó szerelési leírás.
illetve, hogy ajánljon bárki bármit, mikor nem tudni melyik környékről. gondolom 300km-t nem utazol egy ilyen apró bekötés miatt.

Értem. Köszönöm. Bocsánat, kimaradt az írásból, Kecskemét és környéke. Nézegettem, de mi nevezhető normális szettnek?

YELLOW Elküldve: 2021-12-04 15:33 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Kathy83 írta: Sziasztok! Tudnátok ajánlani autóvillamossági szakembert, aki utána tudna nézni a központi zár létezésének? Tudom, így hülyén hangzik a kérdés, de leírnám a hozzátartozó történetet. Történt ugyanis, hogy hozzám került egy e36 316i compact (életem első autója, amit saját pénzből vettem és csak az enyém:D), szerelem első látásra:vazze:, ami tudom, öreg hiba. Számtalan hibája van, köztük leledzett a "csak elemet kell cserélni a kulcsba főnök" is. Az elem cseréje megtörtént, mondanom sem kell, hogy a probléma még mindig fennáll. Hála a fórumnak, és több óra olvasásnak, meg autóbontásnak, rájöttem, hogy nincs is benne a modul. Azt is megtudtam, több hét, hónap nyomozás után, hogy egyes compactok modulja sokat ér, köztük az enyém is, és valószínűleg kibelezték. Mindig is a gyári megoldásokat, és az eredetiséget tartom szem előtt, de most kivételt kell tennem, mert nem rendelkezem a modul és a hozzá tartozó vezetékek, riasztó (sziréna megvan, hozzá tartozó kábelköteg hiányzik) f...m-f...k összegével. Ezért utángyártott valamit kellene belerakni, mert félek, hogy a cilinder zár nem sokáig bírja már. Bocsánat a zavaros történetért:kockafej:.


nem egy nagy kunszt bekötni egy utólagos szettet. szerintem bármelyik autószerelő is be tudja kötni. csak mert BMW, nem kell atomfizikusnak lenni hozzá.
ha van egy kis affinitásod, még magad is meg tudod csinálni. egy normálisabb szetthez van jó szerelési leírás.
illetve, hogy ajánljon bárki bármit, mikor nem tudni melyik környékről. gondolom 300km-t nem utazol egy ilyen apró bekötés miatt.

Kathy83 Elküldve: 2021-12-04 11:35 Centrálzár vezérlő, grundmodul

Sziasztok! Tudnátok ajánlani autóvillamossági szakembert, aki utána tudna nézni a központi zár létezésének? Tudom, így hülyén hangzik a kérdés, de leírnám a hozzátartozó történetet. Történt ugyanis, hogy hozzám került egy e36 316i compact (életem első autója, amit saját pénzből vettem és csak az enyém:D), szerelem első látásra:vazze:, ami tudom, öreg hiba. Számtalan hibája van, köztük leledzett a "csak elemet kell cserélni a kulcsba főnök" is. Az elem cseréje megtörtént, mondanom sem kell, hogy a probléma még mindig fennáll. Hála a fórumnak, és több óra olvasásnak, meg autóbontásnak, rájöttem, hogy nincs is benne a modul. Azt is megtudtam, több hét, hónap nyomozás után, hogy egyes compactok modulja sokat ér, köztük az enyém is, és valószínűleg kibelezték. Mindig is a gyári megoldásokat, és az eredetiséget tartom szem előtt, de most kivételt kell tennem, mert nem rendelkezem a modul és a hozzá tartozó vezetékek, riasztó (sziréna megvan, hozzá tartozó kábelköteg hiányzik) f...m-f...k összegével. Ezért utángyártott valamit kellene belerakni, mert félek, hogy a cilinder zár nem sokáig bírja már. Bocsánat a zavaros történetért:kockafej:.

imreandris Elküldve: 2021-11-20 09:40 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
imreandris írta: Sziasztok!

A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?

Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)

Üdvözlettel, András


járó motornál, cirka 14,4-14,6V körül kellene mérni az akksi sarukon. ha lámpá kapcsolsz, és belső venti maxon, akkor is jó ha eléri a 14V körüli értéket legalább.
nem csak a generátor lehet rossz, hanem fesz. szabályzó, töltés management.


Ma reggel rámértem. A hibát nem ìrja ki. 14,7 14,9 V körül mozog a mért érték. Felkapcsolt lámpa és fütés mellett 14,5 V körül mutat. Mindenesetre megmutatom szerelőnek azért, nézzen rá.

YELLOW Elküldve: 2021-11-18 20:20 N46 és N42 motorok

imreandris írta: Sziasztok!

A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?

Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)

Üdvözlettel, András


járó motornál, cirka 14,4-14,6V körül kellene mérni az akksi sarukon. ha lámpá kapcsolsz, és belső venti maxon, akkor is jó ha eléri a 14V körüli értéket legalább.
nem csak a generátor lehet rossz, hanem fesz. szabályzó, töltés management.

panelsniper Elküldve: 2021-11-18 18:08 Vanos

YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok,
Nem biztos hogy a megfelelő helyre írok, de szerintem összefüggésben van a probléma a vanossal. Az átlagfogyasztás mérő a kocsiban eddig mindig 7,3/7,4 litert mutatott.
Ma elmentem vásárolni és miután elindultam a parkolból egy dörrenésre lettem figyelmes. Ránéztem a fedélzeti komputeben az adatokra és azt vettem észre hogy a fogyasztás hirtelen felugrott 13,5-re. Először arra gondoltam hogy megbolondult a Computer és reseteltem a korábbi mérést. Mentem a kocsival kb 40 km-t és most jelenleg 14,6-14,9 ír a gép. Nemrég cseréltem benne a vanos gyűrűket. Lehetséges hogy valamelyik gyűrű elszakadhatott és emiatt megugrott a fogyasztás? A motor ugyanúgy jár, nem vettem észre semmi változást rajta. M54 B22
Diaggal ki lehet olvasni az ilyen hibát, vagy dobnia kell hibakòdot?
Előre is köszönöm


honnan jött a dörrenés? vagy milyen dörrenést kell alatta érteni? nem kizárt, hogy a katalizátor összeszakadt. a kérdés az, hogy valós a többlet fogyasztás, vagy csak a computer mutatja többnek? a pill. mutatós fogyasztásmérő mit mutat?


hmm, igazabol mar nem tudom leirni, hogy pontosan milyen volt. a pill. mutatos fogyasztasmerö nem mutat irrealis ertekeket, csak maga a computer. Azon gondolkodom, hogy ha a motor egyenletesen jar akkor a gyertyakat kizarhatom, a vanost is, mert nem hallok semmilyen rendellenes zörejt. Amire en meg gondolok az a lambda szonda. 169.000 km van benne, elkepzelhetö hogy cserelni kell. Radugom majd a diagot a hetvegen es megprobalok valamit kiolvasni belöle. Ha esetleg a szonda krepalt be akkor tarolhat hibakodot?
Köszi!


attól függ melyik szonda. mivel a fogyasztás emelkedett, így a kati előttiek közül lehet valamelyik. ekkor azt írhatja, hogy rossz keverékképzés, dús, vagy szegény keverék. ha a kati utáni a rossz, akkor jellemzően valamilyen katalizátorral összefüggő hiba jelenhet meg. viszont ehhez társulnia kellene check engine lámpának is.

check engine nincs szerencsere. Meglatjuk mit mutat a diag. Illetve ranezek a gyertyakra is hogy mi a helyzet velük. Biztos ami biztos.
Köszi!


ha mást nem veszel észre, akkor a gyertyának nincs baja. max azt láthatod rajta, hogy dús keveréket kap-e vagy se.

Még nem vettem ki a gyertyákat, csak egy diagot csináltam.
1 hibakód volt benne

Illetve megnéztem az élőadatokat a vanosnál illetve a lambdaszondáknál, viszont nem láttam semmi különöset a mért értékekben
Jól vettem észre?
Köszi!


a fojtószelepre panaszkodik. kellene törölni a hibát, megnézni, hogy visszaírja-e.
levenni a szelep elől a csövet, és megnézni, hogy nem marad-e folyamatosan nyitva, normálisan mozog-e, nem akad-e gázpedál nyomásra. ha jó, még a DISA szelepet is meg lehet nézni. ha minden rendben, akkor adaptációtörlés kellene. INPA-ban meg tudod csinálni. de meg nem mondom, hogy hol van. utána nyilván nem lesz tökéletes egy darabig. vagyis előfordulhat.
ha nem javul meg, akkor lehet fojtószelepet kell cserélni. nem érzékeli az állását az elektronika.
ha meg van egyáltalán a szelep még....


töröltem a hibát, azóta nem dobta vissza, mentem is vele most vagy 100 km. Viszont még mindig 12 liter fele megy a fogyasztás.
Kérdés a DISAval kapcsolatban. Ha kiszerelem a helyéről és ráadom a gyújtást, akkor a szelepnek be kell zárnia? Nem szabad nyitva maradnia, ugye? Mert most arra gyanakszom hogy valahol falschot szív és lehet hogy nem zár vagy működik a DISA rendesen.
Erre gondolok pontosan
https://youtu.be/so6xLmg1zno





imreandris Elküldve: 2021-11-17 22:59 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

A következő problémám lenne: Menet közben az autó elkezdett lámpa hibát kiírni. Megálltam a lámpa világított. Mikor hazaértem kiírta hogy charging failure, ami gondolom töltés hibát jelenthet. Másnap indítás után semmi hiba jelzés. Ez a generátor hibáját, vagy esetleg tönkremenetelét jelentheti? Járó motornál a generátor szabadonfutó kerregő hangot ad ha közelről hallgatom. Ha járó motornál rámérek az akksi saruknál, hogy van e feszültség, akkor kideríthetem hogy egyáltalán tölt e a generátor?

Előre is köszi a válaszokat!
(bmw e90 320i, n46b20b)

Üdvözlettel, András

YELLOW Elküldve: 2021-11-14 18:28 N46 és N42 motorok

Csajty2 írta: Sziasztok!
van egy "kiváló" n42 compactom, városi igáslónak terveztem, de többet kell vele foglalkoznom az elvárhatónál. Természetesen az összes folyadékot, szűrőt, gyertyát cseréltem vásárláskor, kapott motoröblítést-friss olajat.
Túl vagyok egy szelepszárszimmeringezésen, vanos szelep tisztításon, vezérműtengely jeladó cserén, generátor felújításon, kartergáz szelep cserén. Az excenter tengely utolsó fogának fele le van törve. de az már az első megbontásnál is olyan volt.
Jelenleg azt a hibát produkálja, hogy bemelegedés után túráztatja magát alapjárattól 1600 fordulatig, azaz nincs fix alapjárat, és menet közben is pulzálva tudok gázt adni, vagyis néha ugyan az a gázpedál állás kb motorfék máskor meg gyorsítás. Emellett nyári melegben 2000 fordulat alatt gyenge.
Légtömegmérőt cseréltem egy új Bremi-re, a légtömegmérő hiba marad.

ezeket a hibákat dobja:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: BMW

============1==============
0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

============2==============
1115
Raw code: 1115
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request
BMW: Coolant Temperature Sensor Plausibility

============3==============
1641
Raw code: 1641
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============4==============
3225
Raw code: 3225
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============5==============
2783
Raw code: 2783
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Torque Converter Temperature Too High

============6==============
278A
Raw code: 278A
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request

============7==============
2799
Raw code: 2799
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============8==============
28D7
Raw code: 28D7
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============9==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Confirmed
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

Valakinek valami ötlet? Kicsit tanácstalan vagyok.
Vagy a valvetronic állapota szar úgy magában (kopott?) vagy valamilyen érzékelő jele nem tetszik neki. Légtömegmérőn kívül persze.
Kb mindent is lehetne cserélni így 310K-kmnél de akkor inkább felgyújtom.
Amire gondoltam:
-excenter tengely kopott
-vanos szelepek elmentek vadászni
-valvetronic tengely jeladó (olajos volt a csati, de szerintem én fújtam bele vd40-t)
-valami szenzor az asc szelep mögött, talán szívócsőnyomás szenzor.
-vákuum hiba? (miért csak most?)


a jelenséget simán okozhatja az excentertengely kopása.
légtömegmérő csere után illik adaptációtörlést csinálni.
ha városi igáslovat akartál, akkor ez rossz választás volt erre a célra. 310ezer km pedig nem csoda a jelenség, meg a kopás.

Csajty2 Elküldve: 2021-11-14 16:42 N46 és N42 motorok

Sziasztok!
van egy "kiváló" n42 compactom, városi igáslónak terveztem, de többet kell vele foglalkoznom az elvárhatónál. Természetesen az összes folyadékot, szűrőt, gyertyát cseréltem vásárláskor, kapott motoröblítést-friss olajat.
Túl vagyok egy szelepszárszimmeringezésen, vanos szelep tisztításon, vezérműtengely jeladó cserén, generátor felújításon, kartergáz szelep cserén. Az excenter tengely utolsó fogának fele le van törve. de az már az első megbontásnál is olyan volt.
Jelenleg azt a hibát produkálja, hogy bemelegedés után túráztatja magát alapjárattól 1600 fordulatig, azaz nincs fix alapjárat, és menet közben is pulzálva tudok gázt adni, vagyis néha ugyan az a gázpedál állás kb motorfék máskor meg gyorsítás. Emellett nyári melegben 2000 fordulat alatt gyenge.
Légtömegmérőt cseréltem egy új Bremi-re, a légtömegmérő hiba marad.

ezeket a hibákat dobja:
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: BMW

============1==============
0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

============2==============
1115
Raw code: 1115
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request
BMW: Coolant Temperature Sensor Plausibility

============3==============
1641
Raw code: 1641
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============4==============
3225
Raw code: 3225
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============5==============
2783
Raw code: 2783
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
BMW: Torque Converter Temperature Too High

============6==============
278A
Raw code: 278A
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request

============7==============
2799
Raw code: 2799
ECU: 12
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory

============8==============
28D7
Raw code: 28D7
ECU: 12
Status: Test is inhibited by other DTC, Validated fault present at time of request

============9==============
P0103
Raw code: 0103
ECU: 12
Status: Confirmed
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - high input
BMW: Mass or Volume Air Flow Circuit High Input

Valakinek valami ötlet? Kicsit tanácstalan vagyok.
Vagy a valvetronic állapota szar úgy magában (kopott?) vagy valamilyen érzékelő jele nem tetszik neki. Légtömegmérőn kívül persze.
Kb mindent is lehetne cserélni így 310K-kmnél de akkor inkább felgyújtom.
Amire gondoltam:
-excenter tengely kopott
-vanos szelepek elmentek vadászni
-valvetronic tengely jeladó (olajos volt a csati, de szerintem én fújtam bele vd40-t)
-valami szenzor az asc szelep mögött, talán szívócsőnyomás szenzor.
-vákuum hiba? (miért csak most?)



YELLOW Elküldve: 2021-11-13 17:01 E46 M futómû

Bmwe46fan írta: Hali. 20 éve S226 Sport Suspension Settings felszereltséggel jött ki az autóm. 2002 facelift 320d Touring E46 BMW. A két első lengőkart most kéne cserélnem, viszont mivel Sport felszereltség az autó, nem tudom kell e hozzá a sport felfüggesztéses Lengőkar vagy sem. Én úgy tudom, hogy elvileg ez csak egy olyan felszereltség, hogy gyárilag lentebb van az autó. Vagy mégsem? Nem találok sehol rá választ. Sport lengőkar kell bele vagy sem?


én nem tudok róla, hogy a lengőkarban lett volna változás. szerintem a szilentek sem keményebbek. csak a rugót és a gátlót érinti a változás szerintem.
lengőkarban, ha tartósat akarsz, akkor Meyle HD.