Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


John Elküldve: 2017-08-21 08:03 Multikormány beszerelése utólag...

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta:
YELLOW írta:
Stevensan írta: Sziasztok!

Lehet együgyű kérdésem lesz, de bízok benne, hogy valaki tud rá válaszolni. Van egy facelift előtti E46 316i-m. M43b19-es motorral, tehát az 1.9-es. A kocsiban gyárilag az a fajta kormány vam légzsákkal, aminek a közepe téglalap alakú.
ilyen

Vettem egy sport E46 kormányt, ezt az úgynevezett tanga kormányt, ami multikormány is.
ezt a fajtát

Az első kérdésem, hogy ezt a kormányt fel tudom-e tenni a kocsira úgy, hogy duda és légzsák legyen, tehát alapvetően funkcionáljon, illetve kell-e ehhez plusz kábelköteg?

A második kérdés, hogy megoldható-e, hogy világítsanak a kormányon a gombok, ha a fényszóró világít?

Illetve a harmadik kérdés, hogy ezt a motort (még egyszer M43b19, tehát egy 316i variáció) lehet-e konkrétan multi kormányosítani?

A válaszokat köszönöm!


ha valóban ilyenek a kormányok, akkor mindkettő dupla indítós, tehát simán cserélhető.
ahhoz, hogy világítsanak a gombok, kell vezeték a lámpamodulhoz.
ha azt akarod, hogy funkcionálisan is működjön, akkor több helyre kell kötni. van hozzá kábelköteg gyárilag.
viszont a tempomathoz neked kell segédberendezés, mert az M43 motor nem elektromos gázpedálos, hanem bowdenes. ha rákeresel a neten, hogy M43 tempomat biztos kidobja.


Nagyon köszönöm a villám gyors és pro választ. Bár hozzáteszem, hogy fogalmam sincs, mi az a "dupla indítós kormány". Én bajom, de rákeresek a neten, ahogy a segédberendezésre is.

Respect.


a légzsák dupla indítós. :wink:


Nekem is ilyen "Tangás" kormányom van (a Mocim nekem is M43 viszont b16) de gomb nélküli,viszont ugyanehhez a kormányhoz két cikkszámú köteg is van,enyémhez például melyik kompatibilis? 61318386947 vagy a 32301097246 cikkszámú való és az övéhez melyik?


a "tanga" kormány nem ez. hanem az FL előtti 3 ágú kormánya.

ez a tanga: 1 indítós


ez pedig a "randi bugyi": 2 indítós


a két cikkszám pedig nem ugyanaz a kábel.
az egyik a légzsáké, a másik az multi funkc. kábele, ami az átvezetőtől megy a gombokig. de ez szokott járni a bontott kormányhoz.

én erről beszéltem:


Köszönöm,nekem Fl előtti a gép de a "Randi bugyis" (Bár a kulcsaim is már rombuszok ami fura...) 2indítós, az hogy lehet? Ennyi cucc kell egy gombsor miatt?

BMW0926 Elküldve: 2017-08-20 23:02 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: BMW szervízben azért van fogalmuk az autóról.

biztos??? a legtöbb normális szerelő már lelépett, akiket nem tudtak jól megfizetni. kik vannak ott? akik kényszerből autószerelő szakra járt fiatalok. láttam saját szememmel. és beszéltem olyan szerelőkkel, akik a ilyen hivatalos helyeket hagytak ott.
tudod miért? mert önálló emberként jobban tud érvényesülni. a legtöbben elpártolnak a hivatalos szervizektől, a fent felsorolt dolgok miatt, és ők jobban érvényesülnek. ami jó, mert relatíve olcsóbban dolgoznak és jobb munkát végeznek.
anno a miskolciban voltam olajcsere miatt, igazából csak azért mentem oda, hogy kicsit infózzak az autóról is. vittem az olajat, amit le akartak nyúlni, stb. kb 30 perc volt a művelet, ebből 20 percet csöpögött, közben elszívott egy pár szál cigit a srác. ez került nekem 7ezerbe. kis autószerelők 1500-ért teszik ezt meg. az a fél óra alatt egy E60-ban matattak valamit, géppel nézegettek dolgokat, nekem akkor még új volt ez a dolog, és láttam nagyon tanakodnak valamin, de ilyen bagatel problémán, nem is az autóval kapcsolatban. múlatták az időt kb. majd fizetnek a munkaórára.tisztelet a kivételnek,hiszen nem lehet egy kalap alá venni az összeset.de inkább egy BMW-re specializálódott szerviz, mint a hivatalos.

Én hivatalos szervízt ajánlom diagra.Tanuló autószerelők mindenhol vannak.Ez a kimondottan BMW-re specializálódott szervíz is ritka.Sok szervíz csak ezt állítja magáról,miközben holt hülyék az adott típushoz.Tapasztalatból mondom.Inkább menjen hivatalos helyre diagoltatni,mint megint potyára fizessen a kérdező.Lehet fikázni a hivatalos szervízt,de ne csodálkozzon senki,ha csak a pénzt dobja ki az ablakon máshol,ahol nem hivatalosan foglalkoznak BMW-vel.Árakat meg nem tudom honnan veszed Yellow,itt Pécsen kb dupla árban dolgoznak a kis szervízek is,főleg vitt olajjal.


honnan veszem, honnan veszem. biztos kitaláltam... én 1500-at fizettem egy olajcseréért, hogy vittem az olajat. úgy, hogy ha kértem ki is számlázta volna. ez pont olyan, mint az 1000-ért kamion mosós sztori. ennyiért nem kenem össze magam.
az olajcserét már csak azért csinálom meg magamnak, mert így addig csepegtetem, ameddig jól esik. meg szeretek foglalkozni vele. illetve van már jó helyem ahol meg tudom oldani magamnak. nálatok Pécsett minden drágább ez már kiderült, de ez engem nem kell érintsen. itt több helyen is 2ezer körül cserélnek olajat, kis szerelő műhelyek. persze lehet van, ahol meglátják milyen autóval mész, és beficcen egy 2x-es szorzó. én még így nem jártam.
nyilván van, aki spec-nek vallja magát, de szerintem a neten, csoportokban, azért akiknek jó hírük van, az megtalálható.
én tőlem viheti hivatalosba, csak lehet nem kell majd csodálkoznia. persze azon sem kell csodálkozni, hogy sokan megveszik a legolcsóbb uni olvasókat és már valakinek hiszik magukat. de egy laikus ezt nem veszi észre az behúzható, de azt a hivatalos is be fogja az biztos. másképp nem maradnak talpon.


Köszi mindenkinek, aki hozzászólásával segíteni próbált! Eger mellett lakom igazából, emiatt próbáltam egy falubéli BMW szerelővel megoldatni a problémát, mert őt ajánlották. Csak hát én őt nem ismertem előtte személyesen, a feleségét viszont igen(persze nem úgy, bár megnézném szívesen, honnan ered a lába, de ez más téma :D ) Szóval ez a helyi autószerelő az olajcseréért tuti elkérne alaphangon 5, de inkább 10.000 ft-ot is, gond nélkül! De lehet 15-öt.

És ha már olajcsere: Lehet nem ide kéne írnom, vagyis nem itt kéne kérdeznem, de jövő hónapban esedékes lenne az első olajcsere. Motorba, váltóba + olajszűrő és légszűrőt is. Milyen olajat vegyek? Motorba, és a váltóba milyen márka-típusút, és hány litert? Facelift előtti a gép, E46 320i 170LE-ről van szó. (Tényleg, teszek már ki képet is, mindig elfelejtem :))

Ja és még valami: Lehetséges az, hogy az ABS?(sárga kézifék jel) azért világít sárgán, mert a kézifék nem igazán fog? Lehetséges, hogy csak pl a bowdenje szakadt el, vagy állítani kell rajta?

Stevensan Elküldve: 2017-08-20 21:07 alapjárati probléma

Arpad írta:
Bitu79 írta:
BMW0926 írta: Üdvözlök mindenkit!
Új vagyok itt az oldalon, remélem tudtok segítséget adni.
Adott egy 320i E46 hat hengeres gép, aminek a motorhiba visszajelző fénye sárgán kezdett világítani. Az autót leállítottam, majd 1-2 óra múlva újra beindítottam, gondoltam hátha meggondolja magát. Hát sajnos nem. A kis motorhiba visszajelző folyamatosan sárgán világít. Amit észrevettem: Az alapjárat elég egyenletlen. Szerintetek mi lehet vele a probléma

Mivel az első kérdésed volt,válaszolok erre is.Lambda szonda hiba miatt is csinálhat így a kocsi,hogy egyenetlen az alapjárat,meg világít a műszerfalon a hibajelző sárgán.Én így látatlanba tippre erre gondolok.Van ezer dolog ami miatt lehet ez.Vidd el márka szervízbe egy teljes diagnosztikára.Találgatni bárki tud,csak erre akarok kilyukadni. :) Ugyanahoz a szerelőhöz már többször visszamentél,és fizettél is neki a semmiért.Gratulálok.Ne legyél mamlasz,vidd el márkaszervízbe hibakód kiolvasásra.Otthonra szerintem felesleges a diag.Nekem 5 éve van meg a kocsim,és talán egyszer kellett kódolni,azt is a BC-s kar miatt.Szerintem nem éri meg otthon sz*rakodni vele.


Nálam fals levegőt szívott. Kicserélték a tömítéseket és megjavult.


Nálam is, full darabokra volt szakadva a blokk mögött egy páros levegőcső és a csere után kiderült, hogy még a kartergáz szűrő is kuka. Ugyan ez volt, néha le is fulladt, de a cső és a szűrő cseréje után helyrejött. Alapvertően nem volt olyan drága a mutatvány, mint amennyit szívni lehetett vele. Közben a kódolvasó folyamatosan első lambdaszondát hozott.

Arpad Elküldve: 2017-08-20 19:02 alapjárati probléma

Bitu79 írta:
BMW0926 írta: Üdvözlök mindenkit!
Új vagyok itt az oldalon, remélem tudtok segítséget adni.
Adott egy 320i E46 hat hengeres gép, aminek a motorhiba visszajelző fénye sárgán kezdett világítani. Az autót leállítottam, majd 1-2 óra múlva újra beindítottam, gondoltam hátha meggondolja magát. Hát sajnos nem. A kis motorhiba visszajelző folyamatosan sárgán világít. Amit észrevettem: Az alapjárat elég egyenletlen. Szerintetek mi lehet vele a probléma

Mivel az első kérdésed volt,válaszolok erre is.Lambda szonda hiba miatt is csinálhat így a kocsi,hogy egyenetlen az alapjárat,meg világít a műszerfalon a hibajelző sárgán.Én így látatlanba tippre erre gondolok.Van ezer dolog ami miatt lehet ez.Vidd el márka szervízbe egy teljes diagnosztikára.Találgatni bárki tud,csak erre akarok kilyukadni. :) Ugyanahoz a szerelőhöz már többször visszamentél,és fizettél is neki a semmiért.Gratulálok.Ne legyél mamlasz,vidd el márkaszervízbe hibakód kiolvasásra.Otthonra szerintem felesleges a diag.Nekem 5 éve van meg a kocsim,és talán egyszer kellett kódolni,azt is a BC-s kar miatt.Szerintem nem éri meg otthon sz*rakodni vele.


Nálam fals levegőt szívott. Kicserélték a tömítéseket és megjavult.

YELLOW Elküldve: 2017-08-20 17:32 Nem tudom mi a baja az autómnak

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: BMW szervízben azért van fogalmuk az autóról.

biztos??? a legtöbb normális szerelő már lelépett, akiket nem tudtak jól megfizetni. kik vannak ott? akik kényszerből autószerelő szakra járt fiatalok. láttam saját szememmel. és beszéltem olyan szerelőkkel, akik a ilyen hivatalos helyeket hagytak ott.
tudod miért? mert önálló emberként jobban tud érvényesülni. a legtöbben elpártolnak a hivatalos szervizektől, a fent felsorolt dolgok miatt, és ők jobban érvényesülnek. ami jó, mert relatíve olcsóbban dolgoznak és jobb munkát végeznek.
anno a miskolciban voltam olajcsere miatt, igazából csak azért mentem oda, hogy kicsit infózzak az autóról is. vittem az olajat, amit le akartak nyúlni, stb. kb 30 perc volt a művelet, ebből 20 percet csöpögött, közben elszívott egy pár szál cigit a srác. ez került nekem 7ezerbe. kis autószerelők 1500-ért teszik ezt meg. az a fél óra alatt egy E60-ban matattak valamit, géppel nézegettek dolgokat, nekem akkor még új volt ez a dolog, és láttam nagyon tanakodnak valamin, de ilyen bagatel problémán, nem is az autóval kapcsolatban. múlatták az időt kb. majd fizetnek a munkaórára.tisztelet a kivételnek,hiszen nem lehet egy kalap alá venni az összeset.de inkább egy BMW-re specializálódott szerviz, mint a hivatalos.

Én hivatalos szervízt ajánlom diagra.Tanuló autószerelők mindenhol vannak.Ez a kimondottan BMW-re specializálódott szervíz is ritka.Sok szervíz csak ezt állítja magáról,miközben holt hülyék az adott típushoz.Tapasztalatból mondom.Inkább menjen hivatalos helyre diagoltatni,mint megint potyára fizessen a kérdező.Lehet fikázni a hivatalos szervízt,de ne csodálkozzon senki,ha csak a pénzt dobja ki az ablakon máshol,ahol nem hivatalosan foglalkoznak BMW-vel.Árakat meg nem tudom honnan veszed Yellow,itt Pécsen kb dupla árban dolgoznak a kis szervízek is,főleg vitt olajjal.


honnan veszem, honnan veszem. biztos kitaláltam... én 1500-at fizettem egy olajcseréért, hogy vittem az olajat. úgy, hogy ha kértem ki is számlázta volna. ez pont olyan, mint az 1000-ért kamion mosós sztori. ennyiért nem kenem össze magam.
az olajcserét már csak azért csinálom meg magamnak, mert így addig csepegtetem, ameddig jól esik. meg szeretek foglalkozni vele. illetve van már jó helyem ahol meg tudom oldani magamnak. nálatok Pécsett minden drágább ez már kiderült, de ez engem nem kell érintsen. itt több helyen is 2ezer körül cserélnek olajat, kis szerelő műhelyek. persze lehet van, ahol meglátják milyen autóval mész, és beficcen egy 2x-es szorzó. én még így nem jártam.
nyilván van, aki spec-nek vallja magát, de szerintem a neten, csoportokban, azért akiknek jó hírük van, az megtalálható.
én tőlem viheti hivatalosba, csak lehet nem kell majd csodálkoznia. persze azon sem kell csodálkozni, hogy sokan megveszik a legolcsóbb uni olvasókat és már valakinek hiszik magukat. de egy laikus ezt nem veszi észre az behúzható, de azt a hivatalos is be fogja az biztos. másképp nem maradnak talpon.

Bitu79 Elküldve: 2017-08-20 17:06 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
Bitu79 írta: BMW szervízben azért van fogalmuk az autóról.

biztos??? a legtöbb normális szerelő már lelépett, akiket nem tudtak jól megfizetni. kik vannak ott? akik kényszerből autószerelő szakra járt fiatalok. láttam saját szememmel. és beszéltem olyan szerelőkkel, akik a ilyen hivatalos helyeket hagytak ott.
tudod miért? mert önálló emberként jobban tud érvényesülni. a legtöbben elpártolnak a hivatalos szervizektől, a fent felsorolt dolgok miatt, és ők jobban érvényesülnek. ami jó, mert relatíve olcsóbban dolgoznak és jobb munkát végeznek.
anno a miskolciban voltam olajcsere miatt, igazából csak azért mentem oda, hogy kicsit infózzak az autóról is. vittem az olajat, amit le akartak nyúlni, stb. kb 30 perc volt a művelet, ebből 20 percet csöpögött, közben elszívott egy pár szál cigit a srác. ez került nekem 7ezerbe. kis autószerelők 1500-ért teszik ezt meg. az a fél óra alatt egy E60-ban matattak valamit, géppel nézegettek dolgokat, nekem akkor még új volt ez a dolog, és láttam nagyon tanakodnak valamin, de ilyen bagatel problémán, nem is az autóval kapcsolatban. múlatták az időt kb. majd fizetnek a munkaórára.tisztelet a kivételnek,hiszen nem lehet egy kalap alá venni az összeset.de inkább egy BMW-re specializálódott szerviz, mint a hivatalos.

Én hivatalos szervízt ajánlom diagra.Tanuló autószerelők mindenhol vannak.Ez a kimondottan BMW-re specializálódott szervíz is ritka.Sok szervíz csak ezt állítja magáról,miközben holt hülyék az adott típushoz.Tapasztalatból mondom.Inkább menjen hivatalos helyre diagoltatni,mint megint potyára fizessen a kérdező.Lehet fikázni a hivatalos szervízt,de ne csodálkozzon senki,ha csak a pénzt dobja ki az ablakon máshol,ahol nem hivatalosan foglalkoznak BMW-vel.Árakat meg nem tudom honnan veszed Yellow,itt Pécsen kb dupla árban dolgoznak a kis szervízek is,főleg vitt olajjal.



YELLOW Elküldve: 2017-08-20 15:29 Nem tudom mi a baja az autómnak

Bitu79 írta: BMW szervízben azért van fogalmuk az autóról.


biztos??? a legtöbb normális szerelő már lelépett, akiket nem tudtak jól megfizetni. kik vannak ott? akik kényszerből autószerelő szakra járt fiatalok. láttam saját szememmel. és beszéltem olyan szerelőkkel, akik a ilyen hivatalos helyeket hagytak ott.
tudod miért? mert önálló emberként jobban tud érvényesülni. a legtöbben elpártolnak a hivatalos szervizektől, a fent felsorolt dolgok miatt, és ők jobban érvényesülnek. ami jó, mert relatíve olcsóbban dolgoznak és jobb munkát végeznek.
anno a miskolciban voltam olajcsere miatt, igazából csak azért mentem oda, hogy kicsit infózzak az autóról is. vittem az olajat, amit le akartak nyúlni, stb. kb 30 perc volt a művelet, ebből 20 percet csöpögött, közben elszívott egy pár szál cigit a srác. ez került nekem 7ezerbe. kis autószerelők 1500-ért teszik ezt meg. az a fél óra alatt egy E60-ban matattak valamit, géppel nézegettek dolgokat, nekem akkor még új volt ez a dolog, és láttam nagyon tanakodnak valamin, de ilyen bagatel problémán, nem is az autóval kapcsolatban. múlatták az időt kb. majd fizetnek a munkaórára.
tisztelet a kivételnek, hiszen nem lehet egy kalap alá venni az összeset.
de inkább egy BMW-re specializálódott szerviz, mint a hivatalos.

Bitu79 Elküldve: 2017-08-20 15:10 Nem tudom mi a baja az autómnak

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok
Nemrég írtam ide, hogy a kocsiban (E46 320i) felvillant az abs, a menetstabilizátor és a motor lámpája. Nos, Múlthét kedden elvittem az autószerelőhöz, hogy nézze meg a kocsit. Mondta, hogy azon a héten nem lesz kész a kocsi, hanem e hét vége felé lesz kész. Oké, otthagytam, majd szólt csütörtökön, hogy kész a kocsi, viszont az abs-szel nem tud mit kezdeni, nem tudja, mi a hiba. A menetstabilizátorral se nagyon... A motort megnézte, szerinte a holtponti jeladóval volt gond, meg az egyik gyujtó trafóval. Kicserélte, majd átnézte a kábeleket, hogy az abs miért világít. Arra gondolt, nem e a nyest megrágta a kábeleket. Nem talált semmi hibát, szerinte az abs kockával lesz gond, azt mondta. Mindegy, legombolt rólam 46.000 ft-ot, és mikor a kocsiba ültem, adtam rá gyultást, a bal első lámpánál piros volt a jel, gondoltam kiégett az izzó, mondom fasza... Indítom az autót, és a sárga motorhibát jelző fény ugyanúgy világított. Modndtam neki, hogy én a semmiért nem fizetek 46.000 ft-ot, de mondta, hogy menjek vele 100 km-t majd eldől, hogy elalszik-e vagy ugyanúgy sárgán világít. Hát mondom köszi... A sárga lámpa a következő indításnál elaludt, gondoltam helyre rázódott legalább ez. Aztán tegnap kocsikáztam vele, indítom, a sárga motorhibát jelző lámpa újra kigyulladt, és az ideg majd meg ölt! Inkább megvettem volna 10-12.000-ért a hibakód olvasót, azt nem vittem volna el szerelőhöz!:merges1: Mit tudok tenni? Visszakérhetem a pénzt a szerelőtől? Azt mondta, majd rádugja gépre, jövőhéten. De mivan, ha kitaál valami más hibát, fizetek, és a hibakódot meg csak törli? K.va annyát az ilyennek, már elnézést...Ti mit tennétek a helyemben?A következő fizetésnél mindenképp beruházok egy hibakód olvasóra! Azért nem vettem most meg, mert gondoltam a szerelő rendes munkát végez, inkább azt a pénzt oda szánom, bár ne tettem volna!
én csak azt tudom mondani, hogy lehet egy mezei unisex olvasót használt, amivel törölte a hibát. azzal te sem sokra mész, ha kiolvasod, mert lehet hülyeséget fog neked fordítani a gép.BMW spec diag kell, amivel lehet élőadatot nézni. lehet a kormányszög jeladót kell alapba állítani, vagy ki tudja. attól, hogy hibát törölsz még nem javul meg. ha élő adatban minden jónak tűnik, akkor mehet a hibatörlés, esetleg akksi lekötése egy negyed órára, menni vele.én sajna mostanában nem járok Egerben, bár párom ott tanult, de már a szakdogával szenved. hirtelen a környéken senki nem jut eszembe, aki foglalkozik ezzel.
Van Egerbe egy BMW szerviz, lehet kérek majd időpontot. Inkább fizetek oda 50.000-60.000-ret hibakódonként, de legalább tudni fogom, hogy jó munkát végeznek és megbízhatóak!

Írtam lejjebb,hogy kb 10 000 a komplett diag a BMW-nél.A megbízhatóság így sem teljesen garantált,de ez a legértelmesebb választás,ha nem akarsz potyára pénzeket kidobni az ablakon.BMW szervízben azért van fogalmuk az autóról.

YELLOW Elküldve: 2017-08-20 15:08 Nem tudom mi a baja az autómnak

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Nemrég írtam ide, hogy a kocsiban (E46 320i) felvillant az abs, a menetstabilizátor és a motor lámpája. Nos, Múlthét kedden elvittem az autószerelőhöz, hogy nézze meg a kocsit. Mondta, hogy azon a héten nem lesz kész a kocsi, hanem e hét vége felé lesz kész. Oké, otthagytam, majd szólt csütörtökön, hogy kész a kocsi, viszont az abs-szel nem tud mit kezdeni, nem tudja, mi a hiba. A menetstabilizátorral se nagyon... A motort megnézte, szerinte a holtponti jeladóval volt gond, meg az egyik gyujtó trafóval. Kicserélte, majd átnézte a kábeleket, hogy az abs miért világít. Arra gondolt, nem e a nyest megrágta a kábeleket. Nem talált semmi hibát, szerinte az abs kockával lesz gond, azt mondta. Mindegy, legombolt rólam 46.000 ft-ot, és mikor a kocsiba ültem, adtam rá gyultást, a bal első lámpánál piros volt a jel, gondoltam kiégett az izzó, mondom fasza... Indítom az autót, és a sárga motorhibát jelző fény ugyanúgy világított. Modndtam neki, hogy én a semmiért nem fizetek 46.000 ft-ot, de mondta, hogy menjek vele 100 km-t majd eldől, hogy elalszik-e vagy ugyanúgy sárgán világít. Hát mondom köszi... A sárga lámpa a következő indításnál elaludt, gondoltam helyre rázódott legalább ez. Aztán tegnap kocsikáztam vele, indítom, a sárga motorhibát jelző lámpa újra kigyulladt, és az ideg majd meg ölt! Inkább megvettem volna 10-12.000-ért a hibakód olvasót, azt nem vittem volna el szerelőhöz!:merges1: Mit tudok tenni? Visszakérhetem a pénzt a szerelőtől? Azt mondta, majd rádugja gépre, jövőhéten. De mivan, ha kitaál valami más hibát, fizetek, és a hibakódot meg csak törli? K.va annyát az ilyennek, már elnézést...

Ti mit tennétek a helyemben?

A következő fizetésnél mindenképp beruházok egy hibakód olvasóra! Azért nem vettem most meg, mert gondoltam a szerelő rendes munkát végez, inkább azt a pénzt oda szánom, bár ne tettem volna!


én csak azt tudom mondani, hogy lehet egy mezei unisex olvasót használt, amivel törölte a hibát. azzal te sem sokra mész, ha kiolvasod, mert lehet hülyeséget fog neked fordítani a gép.
BMW spec diag kell, amivel lehet élőadatot nézni. lehet a kormányszög jeladót kell alapba állítani, vagy ki tudja. attól, hogy hibát törölsz még nem javul meg. ha élő adatban minden jónak tűnik, akkor mehet a hibatörlés, esetleg akksi lekötése egy negyed órára, menni vele.
én sajna mostanában nem járok Egerben, bár párom ott tanult, de már a szakdogával szenved. hirtelen a környéken senki nem jut eszembe, aki foglalkozik ezzel.


Van Egerbe egy BMW szerviz, lehet kérek majd időpontot. Inkább fizetek oda 50.000-60.000-ret hibakódonként, de legalább tudni fogom, hogy jó munkát végeznek és megbízhatóak!


ha ennyire biztos vagy bennük, akkor miért nem oda vitted rögtön?
mondjuk én ezt fenntartással kezelném. én biztos nem vinném, csak ha nem lenne végképp semmi más lehetőségem. mert sok pénzért sokszor ők sem csinálnak semmit, csak kamu, látszat munkákat.
de ha ismered őket és jól dolgoznak, akkor hajrá. én nem vagyok hivatalos szerviz felé bizalommal.

BMW0926 Elküldve: 2017-08-20 15:04 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
BMW0926 írta: Sziasztok

Nemrég írtam ide, hogy a kocsiban (E46 320i) felvillant az abs, a menetstabilizátor és a motor lámpája. Nos, Múlthét kedden elvittem az autószerelőhöz, hogy nézze meg a kocsit. Mondta, hogy azon a héten nem lesz kész a kocsi, hanem e hét vége felé lesz kész. Oké, otthagytam, majd szólt csütörtökön, hogy kész a kocsi, viszont az abs-szel nem tud mit kezdeni, nem tudja, mi a hiba. A menetstabilizátorral se nagyon... A motort megnézte, szerinte a holtponti jeladóval volt gond, meg az egyik gyujtó trafóval. Kicserélte, majd átnézte a kábeleket, hogy az abs miért világít. Arra gondolt, nem e a nyest megrágta a kábeleket. Nem talált semmi hibát, szerinte az abs kockával lesz gond, azt mondta. Mindegy, legombolt rólam 46.000 ft-ot, és mikor a kocsiba ültem, adtam rá gyultást, a bal első lámpánál piros volt a jel, gondoltam kiégett az izzó, mondom fasza... Indítom az autót, és a sárga motorhibát jelző fény ugyanúgy világított. Modndtam neki, hogy én a semmiért nem fizetek 46.000 ft-ot, de mondta, hogy menjek vele 100 km-t majd eldől, hogy elalszik-e vagy ugyanúgy sárgán világít. Hát mondom köszi... A sárga lámpa a következő indításnál elaludt, gondoltam helyre rázódott legalább ez. Aztán tegnap kocsikáztam vele, indítom, a sárga motorhibát jelző lámpa újra kigyulladt, és az ideg majd meg ölt! Inkább megvettem volna 10-12.000-ért a hibakód olvasót, azt nem vittem volna el szerelőhöz!:merges1: Mit tudok tenni? Visszakérhetem a pénzt a szerelőtől? Azt mondta, majd rádugja gépre, jövőhéten. De mivan, ha kitaál valami más hibát, fizetek, és a hibakódot meg csak törli? K.va annyát az ilyennek, már elnézést...

Ti mit tennétek a helyemben?

A következő fizetésnél mindenképp beruházok egy hibakód olvasóra! Azért nem vettem most meg, mert gondoltam a szerelő rendes munkát végez, inkább azt a pénzt oda szánom, bár ne tettem volna!


én csak azt tudom mondani, hogy lehet egy mezei unisex olvasót használt, amivel törölte a hibát. azzal te sem sokra mész, ha kiolvasod, mert lehet hülyeséget fog neked fordítani a gép.
BMW spec diag kell, amivel lehet élőadatot nézni. lehet a kormányszög jeladót kell alapba állítani, vagy ki tudja. attól, hogy hibát törölsz még nem javul meg. ha élő adatban minden jónak tűnik, akkor mehet a hibatörlés, esetleg akksi lekötése egy negyed órára, menni vele.
én sajna mostanában nem járok Egerben, bár párom ott tanult, de már a szakdogával szenved. hirtelen a környéken senki nem jut eszembe, aki foglalkozik ezzel.


Van Egerbe egy BMW szerviz, lehet kérek majd időpontot. Inkább fizetek oda 50.000-60.000-ret hibakódonként, de legalább tudni fogom, hogy jó munkát végeznek és megbízhatóak!