YELLOW Elküldve: 2017-04-20 20:28 Motorolaj
tusi_ írta:YELLOW írta:tusi_ írta: Holnap olajcsere a kocsiban, kell a stempli igy BMW-nel lesz csinaltatva.
Kifogtam egy kozvetlen oszinte szervizmestert, aki keszsegesen es oszinten valaszolt a kerdeseimre.
Persze viszem az olajat, meg a szurot, ezert kerdeztem, hogy milyet vegyek.
Aszonta tok miond1 milyen markaju az olaj, legyen a megfelelo minosites es ne legyen felbontva.
Tippkent mondta, hogy neki volt lancszakadt 318dje, amin 30e-s cserek voltak. Kapott uj motort bele - persze csokos, BMWnel dolgozik - azota 15ekent olajcsere es hibatlan a kocsi. Most van benne 270e, semmi nem volt meg rajta cserelve.
Rgo, minosegi olaj, BMW altal jovahagyva es surun cserelni, lehetoleg nem varosozni, rovidtavozni vele es akkor orokke tart.
Castrolt vettem FST Titanium EDGE 5w30-t es mann szurot. :wink:
csodás szervizmester lehet, aki 30ezrenként cserélt olajat :D őszintének őszinte, de nem mester, max szervizvezető, aki felveszi a munkát :fetreng:
egy értelmesbb user is ha 30 ezres a csere, akkor félidőben megcsináltatja valahol máshol, aztán bánja a fene a plecsnit (úgy hamisítanak szervizfüzetet, ahogy akarnak).
Nem az orszagos cimbim a pali, csak beszelgettem vele, tehat nem ismerem. Biztos,hogy jo szakember ha fonok. De gondolj bele. Ha 270e van a mostani motorban, akkor vszeg nem tegnap szakadt el az elozo lanc. Talan akkortajt meg nem volt ismert az n47 ezen problemaja es csak jo tapasztaltok voltak az uj long life meg leichtlauf ölökkel.
Te is csak tapasztalat alapjan tudod,hogy baromsag a 30es csere, de egyszer vkinek meg kellett ezt szivnia, hody te is tanulj belole. Vagy nem? :wink:
270e van az új motorban, mivel cserélték és ebben már 15e-ként cserélt olajat. tehát először volt barom.
attól, hogy főnök nem jelent semmit. ez nem az már, mint a régi rendszer. régen tényleg úgy volt, a főnökől kérdezhettél bármit, tudott segíteni, mert valóban tudta A-tól Z-ig. most leb@sz, hogy csináld meg, ha nem tudod minek dolgozol ott. miközben ő sem az eszéért van ott, hanem haveri vagy akármilyen vonalon. nyilván kivétel mindkét rendszerben létezett az ellenkezőjére.
én nem tapasztalatból tudom, mivel 12ezertől sosem mentem többet egy olajjal, nem is szándékoztam. hanem nekem feltűnnek dolgok, pl olyan, hogy G Astra-ban adott motor 15ezer a csere periódus, míg H Astrában pl ugyanaz a motor már 30ezer. egy értelmű, hogy a flottás mivolt miatt emelték ezeket, könnyebben veszik céget, akik 3 évente, 100-150ezrenként cserélik a gépparkot, addig meg jó esélylel elmennek 30ezres szervizzel is. majd utána szív, aki flottás autót vesz.
ezt az olaj fejlődésére sem lehet fogni, ami indokolta ezt az emelést. ép eszű ember semmilyen hiper-szuper olajjal nem fog elmenni 15ezertől többet. én ezt rég így gondolom, aztán erősítettek meg a tapasztalatok, amiket másoktól hallottam, olvastam itt-ott, hogy jól gondolom.
vegyetek német autót, az biztos nem viszi el hamarabb, ha csak nem autób_zi az illető. aztán van, hogy a nagynevű olaj is összeesik 8ezer km után. lehet észre sem veszi és elmegy vele mág 12-22ezret.