Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


szaki999 Elküldve: 2020-06-26 13:45 Vezérműlánc

Aurry__ írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy F30 320d-t, 2012.12 az első forgalomba-helyezés. Az első gazdája a Wallis-tól vette, én direktben tőle. Tehát a kocsiban jó eséllyel 138000km-van. Nyilván az ember olvas horror-sztorikat az N47-es motorokról, így engem is érdekel ezeknél mennyire vészes a helyzet. Én nem hallok semmi furát a motortérből, de azért jó lenne biztosra menni. Itt is figyelmeztetőjel nélkül szakad a lánc, vagy azért csörömpöl egy darabig előtte? Mennyire hallatszik mikor eljön a baj? Mikor érdemes megelőzésképpen cseréltetni? Lehet-e mérni valahogy a láncnyúlást? Tud valaki Kaposvár környékén független, megbízható jó BMW-s szerelőt?


Hello!

CSak jotanacskent.ezekben is(és a benzinesekben is..) szakad a legkulonbozobb km futasoknal a lanc és egyaltalan nem hallani foleg ha az also szarakodik ami gyakoribb..Csereltem mar tudom mirol beszelek. MAx 160ezernel cserelj le mindent es ne csak a lancot mert az semmit sem er.Sinek lancok gorgok lanckerekek feszitok csavarok.. es nyilvan egy olajcsere.Szakszervizbe be ne vidd...egyreszt nem ertenek hozza egyaltalaban mivel alapvetoen leirasuk sincs errol mert ugye nyilvan "LIFETIME" a bmwkben a lanc:DDDD
Ami egyebknet csak annyira vastag mint ami a camping bicajokon van.sajnos..
Visszaterve...10ezer kmenkent olajcsere es mann szurok.ennyi a titka miutan lecserelted.Nagysagrend 400-450ezer ft.Persze kizarolag a gyari(IWIS) alkatreszekkel semmifele utangyartott bovli lanckeszletet nem szabad megvenni, toredeke a szakitoszilardsaguk az IWIS-hetz kepest.

szaki999 Elküldve: 2020-06-26 13:37 Vezérműlánc

Rikoca94 írta:
adams22 írta:
Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.



Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )


Szia! Köszi a választ. Szerintem 150 ezernél kicsereltetem!


Hat hallod megneznem en mi volt a 100ezres anyagkoltseg...Egy komplett vezerlescsere ezeknel az autoknal is nagysagrendben 400ezer ft alatt kihozhatatlan...szoval kb semmit sem csereltek ki neked amiket kellett volna...lanckerekek feszitok csavarok vezetosinek stbstbstb...max kicsereltek az also meg a felso lancot es kesz..inkabb lojetek fejbe aki csinalta..a lanccsere onmagaban semmit sem er!!!

markesz93 Elküldve: 2020-06-25 15:12 Olajszint érzékelő szenzor

Rikoca94 írta: Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy a mai napon megakartam nézni az olajszintet. Kb 15-20 perc vezetés után indítottam el a mérést, kis ora forgot is egy darabig majd magátol kilépet a mérésből. Probáltam újra, de ugyan ez, egy par masodperc után magátol kilép. Kb 1-2 hete néztem akkor minden okes volt. Valakinek valami ötlet,hogy miert lehet ez? Bmw 116i.


Erre én is kíváncsi lennék. Dettó a probléma de egy jó 4-5km után már jelzi a nagy computer zölden, hogy az olaj maxon van... Viszont a boardcomputeren továbbra sem tudok ellenőrizni szintet...

kisskarex Elküldve: 2020-06-23 21:14 Motorolaj

YELLOW írta:
kisskarex írta:
hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan olajcsere előtt állok és egy kis tanács kellene.Legutóbbi olajcserénél XADO 5W-50-es olaj lett belerakva de észrevettem hogy cseppet csipegeti.
Úgy láttam itt többen variáltak az olaj minőségével hogy ezt és ezt jobban csipegeti,ezt és ezt kevésbé stb stb.Melyik olajat javasoljátok amit nem fogyaszt el a motor?
Lehet a viszkozitását választottam meg rosszul és ezért a fogyasztás.
Egyébként tiszta a motor nincs rajta olajsár max egy kis por tehát szivárgás nincs,nincs tócsa sem alatta és nem füstöl.
Szóval valami penge olajminőséget szeretnék,ebben kérem a segitségeteket!
Eneos olajról vélemény,viszkozitás,osztályozás esetleg?
Köszönöm előre is!


anno először én is raktam 5W-50-es olajat bele, de felesleges. Aral-t. van olajhűtő 30-as 40-es olajtól nem kell "erősebb".
ilyen motorom van nekem is, 125ezer km körül, de én a 13 év alatt több márkát és viszkozitást is próbáltam. egyiket sem ette jobban. sőt nem eszi.
viszont ezeknél a motoroknál az elfáradt szelepszár szimmering miatt képes enni az olajat.
én nem vagyok xado szimpatizáns. ha az 50-es olajat eszi, ott már lehet valami kopás.
az Eneos 5W-30, 5W-40 Hyper benzinesekbe jól szokott muzsikálni, ilyet is használtam. most jelenleg a második Mobil Super 3000 XE 5W-30.
amúgy sorrendben így használtam őket 2007-től:
ARAL MEGA Tronic 5W-50
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
ARAL SUPER Tronic 0W-40
ENEOS Premium Hyper 5W-40
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil Super 3000 XE 5W-30

a Castrol SLX vált be a legjobban, nem is volt olcsó olaj, de miután EDGE lett a neve, már nem akartam venni. Az Eneos vagy az Aral meg vagy 7600 km-t volt benne, annyi jutott arra a 2 évre.

Köszönöm szépen!
Akkor végül is az EDGE is jó?
Gondolom ezek mind a BMW jóváhagyása alatt készültek nekem az a fontos.


igen, de nincs jelentősége, nem az számít... bár laikusnak elég. csak ugye a jóváhagyásból sem mindegy mi van a BMW után. ACEA, API besorolás stimmeljen a gyári előírásnak.

Szia,
most ezt használom, 4 olajcsere óta, nekem bevált, mást nem is fogok bele tenni: FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30

(https://olajmarket.hu/termekek...er_submit=).

Próbáltam előző Bömösömben a Xadó-t,kétszer, de csak negatív tapasztalat volt: gyertyákon és máson is oda nem illő lerakódás volt tapasztalható, az autó rángatózott időnként, motortisztítás, más olajra váltás után (Mobil Super 3000 XE) többé nem volt semmi gond. Olajfogyasztás: szelepszár szimering csere. Mostani autóm (N42B20) 1000 Km-re 1-1,5 liter olaj, füst nem volt, szimering csere óta (3 éve) nincs olajfogyasztás.
Bye: hil


Sziasztok köszönöm az infót!
Az ajánlásaitokból majd szemezgetek és rendelek.Az enyémben ua motor van mint YELLOW-nak csak azt nem tudom egyértelműen hogy milyen API,ACEA,A/3,A/4 LL01...04 stb besorolást keressek ami egyértelműen megfelel a motoromnak.
Ebben kérnék még egy kis segitséget!Tudom laikus vagyok de nem akarnám szétcseszni a motort ezért szeretnék egy a gyárival megegyező paraméterekkel megálldott olajat választani.
Ha ezeket le tudjátok nekem irni pontosan akkor célirányosan vásárolok.
Köszönöm előre is!


5W-30 ideális. BMW-LL04 kell. ha nincs minősítése az sem baj, ACEA A3/B3/B4 kell, de az is jó, amin csak C3 jelzés van, mert az automatice A3/B3 is. API-t nem írok, mert úgyis tudja mint a követelményt már. Minél később van az ABC-ben a betű, annál jobb. De egy SL is jó már, de jellemzően SM alatt már nem is nagyon van, max sűrű félszintetikus olaj.
szerk.: esetéleg 5W-40-ig elmehetsz, picivel olcsóbbak azok az olajok. de ha eszi, a sűrűbb olaj nem oldja meg és nem tesz jót. inkább egye és tölts utána, minthogy túl sűrű olaj kerüljön bele.


Köszönöm ezerrel!
Ennek tükrében indulok vásárolni........
Köszi mégegyszer!

YELLOW Elküldve: 2020-06-23 21:09 Motorolaj

kisskarex írta:
hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan olajcsere előtt állok és egy kis tanács kellene.Legutóbbi olajcserénél XADO 5W-50-es olaj lett belerakva de észrevettem hogy cseppet csipegeti.
Úgy láttam itt többen variáltak az olaj minőségével hogy ezt és ezt jobban csipegeti,ezt és ezt kevésbé stb stb.Melyik olajat javasoljátok amit nem fogyaszt el a motor?
Lehet a viszkozitását választottam meg rosszul és ezért a fogyasztás.
Egyébként tiszta a motor nincs rajta olajsár max egy kis por tehát szivárgás nincs,nincs tócsa sem alatta és nem füstöl.
Szóval valami penge olajminőséget szeretnék,ebben kérem a segitségeteket!
Eneos olajról vélemény,viszkozitás,osztályozás esetleg?
Köszönöm előre is!


anno először én is raktam 5W-50-es olajat bele, de felesleges. Aral-t. van olajhűtő 30-as 40-es olajtól nem kell "erősebb".
ilyen motorom van nekem is, 125ezer km körül, de én a 13 év alatt több márkát és viszkozitást is próbáltam. egyiket sem ette jobban. sőt nem eszi.
viszont ezeknél a motoroknál az elfáradt szelepszár szimmering miatt képes enni az olajat.
én nem vagyok xado szimpatizáns. ha az 50-es olajat eszi, ott már lehet valami kopás.
az Eneos 5W-30, 5W-40 Hyper benzinesekbe jól szokott muzsikálni, ilyet is használtam. most jelenleg a második Mobil Super 3000 XE 5W-30.
amúgy sorrendben így használtam őket 2007-től:
ARAL MEGA Tronic 5W-50
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
ARAL SUPER Tronic 0W-40
ENEOS Premium Hyper 5W-40
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil Super 3000 XE 5W-30

a Castrol SLX vált be a legjobban, nem is volt olcsó olaj, de miután EDGE lett a neve, már nem akartam venni. Az Eneos vagy az Aral meg vagy 7600 km-t volt benne, annyi jutott arra a 2 évre.

Köszönöm szépen!
Akkor végül is az EDGE is jó?
Gondolom ezek mind a BMW jóváhagyása alatt készültek nekem az a fontos.


igen, de nincs jelentősége, nem az számít... bár laikusnak elég. csak ugye a jóváhagyásból sem mindegy mi van a BMW után. ACEA, API besorolás stimmeljen a gyári előírásnak.

Szia,
most ezt használom, 4 olajcsere óta, nekem bevált, mást nem is fogok bele tenni: FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30

(https://olajmarket.hu/termekek...er_submit=).

Próbáltam előző Bömösömben a Xadó-t,kétszer, de csak negatív tapasztalat volt: gyertyákon és máson is oda nem illő lerakódás volt tapasztalható, az autó rángatózott időnként, motortisztítás, más olajra váltás után (Mobil Super 3000 XE) többé nem volt semmi gond. Olajfogyasztás: szelepszár szimering csere. Mostani autóm (N42B20) 1000 Km-re 1-1,5 liter olaj, füst nem volt, szimering csere óta (3 éve) nincs olajfogyasztás.
Bye: hil


Sziasztok köszönöm az infót!
Az ajánlásaitokból majd szemezgetek és rendelek.Az enyémben ua motor van mint YELLOW-nak csak azt nem tudom egyértelműen hogy milyen API,ACEA,A/3,A/4 LL01...04 stb besorolást keressek ami egyértelműen megfelel a motoromnak.
Ebben kérnék még egy kis segitséget!Tudom laikus vagyok de nem akarnám szétcseszni a motort ezért szeretnék egy a gyárival megegyező paraméterekkel megálldott olajat választani.
Ha ezeket le tudjátok nekem irni pontosan akkor célirányosan vásárolok.
Köszönöm előre is!


5W-30 ideális. BMW-LL04 kell. ha nincs minősítése az sem baj, ACEA A3/B3/B4 kell, de az is jó, amin csak C3 jelzés van, mert az automatice A3/B3 is. API-t nem írok, mert úgyis tudja mint a követelményt már. Minél később van az ABC-ben a betű, annál jobb. De egy SL is jó már, de jellemzően SM alatt már nem is nagyon van, max sűrű félszintetikus olaj.
szerk.: esetéleg 5W-40-ig elmehetsz, picivel olcsóbbak azok az olajok. de ha eszi, a sűrűbb olaj nem oldja meg és nem tesz jót. inkább egye és tölts utána, minthogy túl sűrű olaj kerüljön bele.

kisskarex Elküldve: 2020-06-23 20:55 Motorolaj

hil írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan olajcsere előtt állok és egy kis tanács kellene.Legutóbbi olajcserénél XADO 5W-50-es olaj lett belerakva de észrevettem hogy cseppet csipegeti.
Úgy láttam itt többen variáltak az olaj minőségével hogy ezt és ezt jobban csipegeti,ezt és ezt kevésbé stb stb.Melyik olajat javasoljátok amit nem fogyaszt el a motor?
Lehet a viszkozitását választottam meg rosszul és ezért a fogyasztás.
Egyébként tiszta a motor nincs rajta olajsár max egy kis por tehát szivárgás nincs,nincs tócsa sem alatta és nem füstöl.
Szóval valami penge olajminőséget szeretnék,ebben kérem a segitségeteket!
Eneos olajról vélemény,viszkozitás,osztályozás esetleg?
Köszönöm előre is!


anno először én is raktam 5W-50-es olajat bele, de felesleges. Aral-t. van olajhűtő 30-as 40-es olajtól nem kell "erősebb".
ilyen motorom van nekem is, 125ezer km körül, de én a 13 év alatt több márkát és viszkozitást is próbáltam. egyiket sem ette jobban. sőt nem eszi.
viszont ezeknél a motoroknál az elfáradt szelepszár szimmering miatt képes enni az olajat.
én nem vagyok xado szimpatizáns. ha az 50-es olajat eszi, ott már lehet valami kopás.
az Eneos 5W-30, 5W-40 Hyper benzinesekbe jól szokott muzsikálni, ilyet is használtam. most jelenleg a második Mobil Super 3000 XE 5W-30.
amúgy sorrendben így használtam őket 2007-től:
ARAL MEGA Tronic 5W-50
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
ARAL SUPER Tronic 0W-40
ENEOS Premium Hyper 5W-40
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil Super 3000 XE 5W-30

a Castrol SLX vált be a legjobban, nem is volt olcsó olaj, de miután EDGE lett a neve, már nem akartam venni. Az Eneos vagy az Aral meg vagy 7600 km-t volt benne, annyi jutott arra a 2 évre.

Köszönöm szépen!
Akkor végül is az EDGE is jó?
Gondolom ezek mind a BMW jóváhagyása alatt készültek nekem az a fontos.


igen, de nincs jelentősége, nem az számít... bár laikusnak elég. csak ugye a jóváhagyásból sem mindegy mi van a BMW után. ACEA, API besorolás stimmeljen a gyári előírásnak.

Szia,
most ezt használom, 4 olajcsere óta, nekem bevált, mást nem is fogok bele tenni: FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30

(https://olajmarket.hu/termekek...er_submit=).

Próbáltam előző Bömösömben a Xadó-t,kétszer, de csak negatív tapasztalat volt: gyertyákon és máson is oda nem illő lerakódás volt tapasztalható, az autó rángatózott időnként, motortisztítás, más olajra váltás után (Mobil Super 3000 XE) többé nem volt semmi gond. Olajfogyasztás: szelepszár szimering csere. Mostani autóm (N42B20) 1000 Km-re 1-1,5 liter olaj, füst nem volt, szimering csere óta (3 éve) nincs olajfogyasztás.
Bye: hil


Sziasztok köszönöm az infót!
Az ajánlásaitokból majd szemezgetek és rendelek.Az enyémben ua motor van mint YELLOW-nak csak azt nem tudom egyértelműen hogy milyen API,ACEA,A/3,A/4 LL01...04 stb besorolást keressek ami egyértelműen megfelel a motoromnak.
Ebben kérnék még egy kis segitséget!Tudom laikus vagyok de nem akarnám szétcseszni a motort ezért szeretnék egy a gyárival megegyező paraméterekkel megálldott olajat választani.
Ha ezeket le tudjátok nekem irni pontosan akkor célirányosan vásárolok.
Köszönöm előre is!

hil Elküldve: 2020-06-23 19:51 Motorolaj

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan olajcsere előtt állok és egy kis tanács kellene.Legutóbbi olajcserénél XADO 5W-50-es olaj lett belerakva de észrevettem hogy cseppet csipegeti.
Úgy láttam itt többen variáltak az olaj minőségével hogy ezt és ezt jobban csipegeti,ezt és ezt kevésbé stb stb.Melyik olajat javasoljátok amit nem fogyaszt el a motor?
Lehet a viszkozitását választottam meg rosszul és ezért a fogyasztás.
Egyébként tiszta a motor nincs rajta olajsár max egy kis por tehát szivárgás nincs,nincs tócsa sem alatta és nem füstöl.
Szóval valami penge olajminőséget szeretnék,ebben kérem a segitségeteket!
Eneos olajról vélemény,viszkozitás,osztályozás esetleg?
Köszönöm előre is!


anno először én is raktam 5W-50-es olajat bele, de felesleges. Aral-t. van olajhűtő 30-as 40-es olajtól nem kell "erősebb".
ilyen motorom van nekem is, 125ezer km körül, de én a 13 év alatt több márkát és viszkozitást is próbáltam. egyiket sem ette jobban. sőt nem eszi.
viszont ezeknél a motoroknál az elfáradt szelepszár szimmering miatt képes enni az olajat.
én nem vagyok xado szimpatizáns. ha az 50-es olajat eszi, ott már lehet valami kopás.
az Eneos 5W-30, 5W-40 Hyper benzinesekbe jól szokott muzsikálni, ilyet is használtam. most jelenleg a második Mobil Super 3000 XE 5W-30.
amúgy sorrendben így használtam őket 2007-től:
ARAL MEGA Tronic 5W-50
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
ARAL SUPER Tronic 0W-40
ENEOS Premium Hyper 5W-40
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil Super 3000 XE 5W-30

a Castrol SLX vált be a legjobban, nem is volt olcsó olaj, de miután EDGE lett a neve, már nem akartam venni. Az Eneos vagy az Aral meg vagy 7600 km-t volt benne, annyi jutott arra a 2 évre.

Köszönöm szépen!
Akkor végül is az EDGE is jó?
Gondolom ezek mind a BMW jóváhagyása alatt készültek nekem az a fontos.


igen, de nincs jelentősége, nem az számít... bár laikusnak elég. csak ugye a jóváhagyásból sem mindegy mi van a BMW után. ACEA, API besorolás stimmeljen a gyári előírásnak.

Szia,
most ezt használom, 4 olajcsere óta, nekem bevált, mást nem is fogok bele tenni: FUCHS TITAN GT1 FLEX 23 5W30

(https://olajmarket.hu/termekek...er_submit=).

Próbáltam előző Bömösömben a Xadó-t,kétszer, de csak negatív tapasztalat volt: gyertyákon és máson is oda nem illő lerakódás volt tapasztalható, az autó rángatózott időnként, motortisztítás, más olajra váltás után (Mobil Super 3000 XE) többé nem volt semmi gond. Olajfogyasztás: szelepszár szimering csere. Mostani autóm (N42B20) 1000 Km-re 1-1,5 liter olaj, füst nem volt, szimering csere óta (3 éve) nincs olajfogyasztás.
Bye: hil

YELLOW Elküldve: 2020-06-23 18:01 Motorolaj

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan olajcsere előtt állok és egy kis tanács kellene.Legutóbbi olajcserénél XADO 5W-50-es olaj lett belerakva de észrevettem hogy cseppet csipegeti.
Úgy láttam itt többen variáltak az olaj minőségével hogy ezt és ezt jobban csipegeti,ezt és ezt kevésbé stb stb.Melyik olajat javasoljátok amit nem fogyaszt el a motor?
Lehet a viszkozitását választottam meg rosszul és ezért a fogyasztás.
Egyébként tiszta a motor nincs rajta olajsár max egy kis por tehát szivárgás nincs,nincs tócsa sem alatta és nem füstöl.
Szóval valami penge olajminőséget szeretnék,ebben kérem a segitségeteket!
Eneos olajról vélemény,viszkozitás,osztályozás esetleg?
Köszönöm előre is!


anno először én is raktam 5W-50-es olajat bele, de felesleges. Aral-t. van olajhűtő 30-as 40-es olajtól nem kell "erősebb".
ilyen motorom van nekem is, 125ezer km körül, de én a 13 év alatt több márkát és viszkozitást is próbáltam. egyiket sem ette jobban. sőt nem eszi.
viszont ezeknél a motoroknál az elfáradt szelepszár szimmering miatt képes enni az olajat.
én nem vagyok xado szimpatizáns. ha az 50-es olajat eszi, ott már lehet valami kopás.
az Eneos 5W-30, 5W-40 Hyper benzinesekbe jól szokott muzsikálni, ilyet is használtam. most jelenleg a második Mobil Super 3000 XE 5W-30.
amúgy sorrendben így használtam őket 2007-től:
ARAL MEGA Tronic 5W-50
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
ARAL SUPER Tronic 0W-40
ENEOS Premium Hyper 5W-40
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil Super 3000 XE 5W-30

a Castrol SLX vált be a legjobban, nem is volt olcsó olaj, de miután EDGE lett a neve, már nem akartam venni. Az Eneos vagy az Aral meg vagy 7600 km-t volt benne, annyi jutott arra a 2 évre.

Köszönöm szépen!
Akkor végül is az EDGE is jó?
Gondolom ezek mind a BMW jóváhagyása alatt készültek nekem az a fontos.


igen, de nincs jelentősége, nem az számít... bár laikusnak elég. csak ugye a jóváhagyásból sem mindegy mi van a BMW után. ACEA, API besorolás stimmeljen a gyári előírásnak.

kisskarex Elküldve: 2020-06-23 16:53 Motorolaj

YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan olajcsere előtt állok és egy kis tanács kellene.Legutóbbi olajcserénél XADO 5W-50-es olaj lett belerakva de észrevettem hogy cseppet csipegeti.
Úgy láttam itt többen variáltak az olaj minőségével hogy ezt és ezt jobban csipegeti,ezt és ezt kevésbé stb stb.Melyik olajat javasoljátok amit nem fogyaszt el a motor?
Lehet a viszkozitását választottam meg rosszul és ezért a fogyasztás.
Egyébként tiszta a motor nincs rajta olajsár max egy kis por tehát szivárgás nincs,nincs tócsa sem alatta és nem füstöl.
Szóval valami penge olajminőséget szeretnék,ebben kérem a segitségeteket!
Eneos olajról vélemény,viszkozitás,osztályozás esetleg?
Köszönöm előre is!


anno először én is raktam 5W-50-es olajat bele, de felesleges. Aral-t. van olajhűtő 30-as 40-es olajtól nem kell "erősebb".
ilyen motorom van nekem is, 125ezer km körül, de én a 13 év alatt több márkát és viszkozitást is próbáltam. egyiket sem ette jobban. sőt nem eszi.
viszont ezeknél a motoroknál az elfáradt szelepszár szimmering miatt képes enni az olajat.
én nem vagyok xado szimpatizáns. ha az 50-es olajat eszi, ott már lehet valami kopás.
az Eneos 5W-30, 5W-40 Hyper benzinesekbe jól szokott muzsikálni, ilyet is használtam. most jelenleg a második Mobil Super 3000 XE 5W-30.
amúgy sorrendben így használtam őket 2007-től:
ARAL MEGA Tronic 5W-50
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
CASTROL SLX Professional Powerflow 0W-30
ARAL SUPER Tronic 0W-40
ENEOS Premium Hyper 5W-40
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Mobil Super 3000 XE 5W-30

a Castrol SLX vált be a legjobban, nem is volt olcsó olaj, de miután EDGE lett a neve, már nem akartam venni. Az Eneos vagy az Aral meg vagy 7600 km-t volt benne, annyi jutott arra a 2 évre.

Köszönöm szépen!
Akkor végül is az EDGE is jó?
Gondolom ezek mind a BMW jóváhagyása alatt készültek nekem az a fontos.

YELLOW Elküldve: 2020-06-21 20:20 riasztó gond

Gyugya01 írta: Az indexek legalábbis a hátsók villognak... Rejtély.. A biztosítékok úgy látom hogy rendben vannak, ámbár hogy melyik a riasztóé passz :cry:


hát elől is kellene. azt lehet állítani, hogy nyitásra vagy zárásra villogjon, vagy mindkettőre, vagy egyikre sem. de ennek feltétele, hogy a riasztót aktiválni kell, még abban is, miben nincs gyárilag. persze hibát fog dobni, de az kit érdekel, mert ugye a riasztó egységet nem találja. :D
egy spec BMW diaggal kellene kiolvasni a GM5 hibatárolóját, illetve megnézni aktív-e a riasztó. holnapra megnézem a biztit.