Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


kisskarex Elküldve: 2020-06-02 12:42 Fékjavítás

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
hil írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

Köszönöm köszönöm!
Már igy is segítettél mert én pont fordítva kezdtem volna el.
Először állítottam volna a csillagot utána a bowden.
Azért megvárom hátha találsz még vmit róla!
Csak azt nem tudom majd eldönteni hogy mikor fog a fék és mikor nem,mert ugye a difinek meg a váltónak is van valamennyi ellenállása hiába teszem üres e.
Amúgy a kocsi bakon lesz hátul igy talán jobb a rálátás mivel leveszem a kereket.
Azért köszönöm és várok úgy is csak holnap állok neki!

Szia,
én úgy csináltam, csinálnám, hogy a kézifékkarnál a bowdent lazára engedném, majd a fékkulccsal érintőt vennék a pofákkal a dobon ezután nyomatékmérős kulccsal forgatva a kereket addig állítani a fékkarnál a bowdent, amíg 2 ill. 3 kattanásnál is egyforma nyomatékkal tudom forgatni a kerekeket.
Lehet, hogy nem ez a jó módszer, én így szoktam csinálni és a vizsgán is egyformán fékeznek a kerekek.
Bye: hil


csináld, ahogy hil mondja. sajnos elfelejtettem megnézni, más dolgom volt, totál ki is ment a fejemből. és most megint nem otthoni gépnél vagyok.
de személy szerint azt mondom az érintő 1 kattanásnál legyen, mert ha laza bowdennél veszed az érintőt, akkor sosem fog kiengedni, csak majd mikor elkopik a betétből, mivel érintőre vetted.


Köszönöm nektek hil,YELLOW az útbaigazitást!
A tanácsotok alapján fogok eljárni.Igaz ugyan mára terveztem de hála megint ide ért ez a mocskos idő.A garázsban nincs annyi hely hogy hozzáférjek az udvaron meg eláznék úgyhogy talán holnap.
Minden esetre köszönöm!

Sziasztok!
Olvastam a fészen csak már nem tudom ki irta,hogy ha világit a
kopásjelző akkor lehet az ABS szenzor is ludas.Ez létezhet?


nem tudok erről. de ki kell olvasni. ha önmagában világít, akkor az csak a fékkopásjelző. ha nincs is a betét elkopva, a csatlakozásnál még lehet hiba, vagy valahol a vezetékben.

Igazad van.A probléma inkább annyi hogy minden új betétek tárcsák és kopásjelző
vezetékek elől és hátul.
Talán ha 20 kilométert gurultam azóta a kocsival ezért kérdeztem az ABS jeladót
mert már jobb ötletem nincs.


jah értelek. majd kialszik. szerintem írtam. csere után, teljesülnie kell bizonyos értéknek. pontosan nem tudom, de cirka 15 indítás vagy ennyi fék nyomás, vagy ennyi km. olyat is hallottam, hogy féket nyomod, úgy adod rá a gyújtást, indítasz és nyomva tartod vagy fél percig. valamelyik ezek közül... majd eltűnik. ;)

Köszönöm igen irtál.
Persze sokat még azóta nem mentem a kocsival azóta mint emlitettem féktartókat is cseréltem hátul.Csak idegesit a lámpa főleg olyan szempontból,hogy figyelmen kivűl hagyom mondván,majd elalszik aztán egyszer csak nix fék de remélem nem erre figyelmeztet!


ne aggódj, attól lesz fék. :D nincs köze az ABS-hez... sem.
de ha az ABS kocka menne tönkre is lenne fék. féked mindig lesz, amíg fékfolyadék van benne.


Sziasztok!
YELLOW és hil köszönöm az útbaigazitást részetekről!
Végre összeraktam a kéziféket is ahogy tanácsoltátok,igaz némi időt elb.....vele
mire összeraktam de végül is sikerült.
Hát tényleg nem nagy szenzáció ez a fék a németektől.Csikot nem húz az biztos de az autót megfogja végül is kb 30 százalékos lejtőn.hil emlitette hogy kilós kulcscsal
szokta ellenőrizni mennyire fog hát nekem olyan 40-45nm-nél kezdett nehezen elforogni a kerék.Ez az érték jó lehet vagy állitsak még rá egy keveset?


Sziasztok!
Ma volt nálam a szerelő és kiolvasta a hibakódokat.
Sajnos fék problémát nem ir és még csak azt sem tudtam meg a diagból hogy miért világit a kopásjelző.A vége az lett hogy minden hibakód törölve lett már ami a féket illeti és a jelzés megszünt hála.......de hogy mi okozhatta az rejtély.
Köszönöm a segitséget!

TomyMU Elküldve: 2020-05-30 12:54 Futómû és hibái

YELLOW írta:
TomyMU írta:
hil írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy az melyik alkatrész hibája lehet, ha olyan 80-90-es sebbességnél elkezd rázni, remegni a kormány. Szerelőm még nem tudott ránézni, telefonon keresztül azt mondta, lehet hogy lengőkar csere lesz. Stabilizátor, lengőkar szilent (első-hátsó) szűk 2 éve volt cserélve.:roll:


Volt ilyen jelenség nálam: az egyik fék munkahenger kissé meg volt szorulva, az okozta nálam a bajt. (nagyon remegett a kormányom)
Bye: hil



Köszönöm a segítséget! Azt viszont elfelejtettem hozzátenni, hogy februárba volt műszakin, és épphogy átment, mert valamelyik oldalon 30-40%-al jobban fogott a fék, vagy valami ilyesmi, sajnos nem én vittem az autót, nem tudom pontosan, de a lényege ez volt.


nálam most ugyanez van. feltettem a nyárit és 100 környékén elkezd rázni. úgy emlékszem, hogy a téli váltás előtt kezdte el, állt vagy 2 hetet az autó. azt hittem biztos a friss új gumi meglapult.
leszedtem újra, mintha egy 5g-os súly hiányozna, de azt szerintem ott vették mikor centrírozták. mert a ragasztó nyom sem úgy látszik. a lényeg felcsiszoltam az agyrésznél a felninek is. mivel homokszórva volt a felni, majd szinterezve, de szintert nem kapott a középrésznél (viszont a felfekvő felületre jutott, de korábban nem tartott ki? csak 2500km kezdte el rázni?), azt hittem esetleg a tehermentesítőre nem jól fekszik fel. mivel a BMW kupak is lötyögött, pedig ott szintert is kapott. de tökéletesen fekszik a tehermentesítőn. mindegy így visszarakva, nem remeg, olyan 60-70 környékén érzek valami kis lópikulát, de 160-ig néztem nincs semmi. sőt a télivel előtte nem sokkal 190-nél sem. azt észrevettem, hogy a bal első pörgetve, eléggé üt a felület egy deszka éléhez nézve. gumi nem szálszakadt, sőt kb 3ezret futott, kátyút sem látott. átrángattam mindent, megemelve, leeresztve, de feszes minden, még ha nem is úgy tűnik pár szilentet nézve, főleg hátul. mondjuk onnan pont nincs semmi koppanás, pedig balos rugóm végéből lepattant, még is egyformán áll az autó fara. nálam a fék sem fog be, meg akkor télivel is csinálta volna.
én egyébként tervezem, hogy elszedem az egész futóművet és kap egy full felújítást. nem kis pénz. de szívesen váltanék új típusra, ezért dilemmázok. sajnos nekem az idő eszi meg a dolgokat, nem a km. viszont ha belefeccölök, akkor tutti nem adom még 10 évig. :D de az a baj vágyom újabb autóra, hiába szeretem ezt.


Sziasztok! Közben meglett a hiba, elvittem gumishoz is, centírozták ismét, kapott egy nagyobb ütést az egyik felnimet majd görgőzni kell (jövőre új nyári gumi kell, a gumis azt mondta addig kibírja). Kicsit jobb lett utána, de még nem volt az igazi, aztán mondta a szerelőm, hogy a jobb első lengéscsillapító elfosta az olajat, és kicsit szarabb úton ugye azért volt bizonytalan a kormányzás. Tehát kell két lengéscsillapító, toronycsapágy, porvédő, stabilizátor, de legalább rendbe lesz mostmár :roll:

YELLOW Elküldve: 2020-05-25 17:23 EWS+Kulcs...

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Két kérdésem lenne mi előtt nem belevaló aksit vennék a rombuszkulcsba mutatom mit látok benne,az egyik hogy mi a cikkszáma illetve hány voltos kell bele? A másik hogy egy "Hozzáértő" ezt akarja bemesélni nekem:"lehet tobb akkut csereltem kulcsokban mint te barmikor fogsz.

aztan az is lehet hogy osszekeverted husz ev zsirjat koszat, a ragasztoval.

nincs ragasztott akkus kulcs.

pattintos mind, az mas kerdes hogy ebben hogyan epul fel a kosz, de az nem - gyari - ragaszto.

"
Pedig én úgy tudtam ha gyári akkor ragasztott és valóban alig tudtam szétszedni az illesztést...


kicsit most érthetetlen mit is írsz, de mindegy.
3V-os kell bele látszik is rajta. VL2020 méretben, azaz 20mm átmérő, 2mm vastag. vagy legyen rajta, hogy recharge. gyárilag ezek ilyen ponthegesztéssel vannak, mivel akksi, nem cserélhető, mint egy elem, egy Opel kulcsban pl. ezért ki kell forrasztani, és netről lehet olyat venni, amin rajta vannak az érintkezők is. át lehet maszekolni másképp is. csak logikát és ügyességet igányel.
maga a kulcs nem ragasztva van, hanem magas frekvenciával össze van sütve. ezért vízhatlan.

Rendben,köszönöm. (A kérdésem másik szakasza arra irányult volna még hogy nekem azt akarták be mesélni hogy gyárilag pattintós a kulcsház úgy jön szét és nincs semmi "ragasztás" de szerintem van. Viszont én tudom rosszul vagy az illető?


azt írtam, hogy a gyári kulcs magas frekvencián van összehegesztve. a kulcsos azért mondja, hogy pattintós, mert az utángyártott és kínai kulcsok azok. tehát a gyárinál nem ragasztás van, hanem műanyag hegesztés. de ez csak a gyári kulcs esetén érvényes.

John Elküldve: 2020-05-25 16:54 EWS+Kulcs...

YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Két kérdésem lenne mi előtt nem belevaló aksit vennék a rombuszkulcsba mutatom mit látok benne,az egyik hogy mi a cikkszáma illetve hány voltos kell bele? A másik hogy egy "Hozzáértő" ezt akarja bemesélni nekem:"lehet tobb akkut csereltem kulcsokban mint te barmikor fogsz.

aztan az is lehet hogy osszekeverted husz ev zsirjat koszat, a ragasztoval.

nincs ragasztott akkus kulcs.

pattintos mind, az mas kerdes hogy ebben hogyan epul fel a kosz, de az nem - gyari - ragaszto.

"
Pedig én úgy tudtam ha gyári akkor ragasztott és valóban alig tudtam szétszedni az illesztést...


kicsit most érthetetlen mit is írsz, de mindegy.
3V-os kell bele látszik is rajta. VL2020 méretben, azaz 20mm átmérő, 2mm vastag. vagy legyen rajta, hogy recharge. gyárilag ezek ilyen ponthegesztéssel vannak, mivel akksi, nem cserélhető, mint egy elem, egy Opel kulcsban pl. ezért ki kell forrasztani, és netről lehet olyat venni, amin rajta vannak az érintkezők is. át lehet maszekolni másképp is. csak logikát és ügyességet igányel.
maga a kulcs nem ragasztva van, hanem magas frekvenciával össze van sütve. ezért vízhatlan.

Rendben,köszönöm. (A kérdésem másik szakasza arra irányult volna még hogy nekem azt akarták be mesélni hogy gyárilag pattintós a kulcsház úgy jön szét és nincs semmi "ragasztás" de szerintem van. Viszont én tudom rosszul vagy az illető?

YELLOW Elküldve: 2020-05-25 13:56 EWS+Kulcs...

John írta: Sziasztok.Két kérdésem lenne mi előtt nem belevaló aksit vennék a rombuszkulcsba mutatom mit látok benne,az egyik hogy mi a cikkszáma illetve hány voltos kell bele? A másik hogy egy "Hozzáértő" ezt akarja bemesélni nekem:"lehet tobb akkut csereltem kulcsokban mint te barmikor fogsz.

aztan az is lehet hogy osszekeverted husz ev zsirjat koszat, a ragasztoval.

nincs ragasztott akkus kulcs.

pattintos mind, az mas kerdes hogy ebben hogyan epul fel a kosz, de az nem - gyari - ragaszto.

"
Pedig én úgy tudtam ha gyári akkor ragasztott és valóban alig tudtam szétszedni az illesztést...


kicsit most érthetetlen mit is írsz, de mindegy.
3V-os kell bele látszik is rajta. VL2020 méretben, azaz 20mm átmérő, 2mm vastag. vagy legyen rajta, hogy recharge. gyárilag ezek ilyen ponthegesztéssel vannak, mivel akksi, nem cserélhető, mint egy elem, egy Opel kulcsban pl. ezért ki kell forrasztani, és netről lehet olyat venni, amin rajta vannak az érintkezők is. át lehet maszekolni másképp is. csak logikát és ügyességet igányel.
maga a kulcs nem ragasztva van, hanem magas frekvenciával össze van sütve. ezért vízhatlan.

John Elküldve: 2020-05-25 00:40 EWS+Kulcs...

Sziasztok.Két kérdésem lenne mi előtt nem belevaló aksit vennék a rombuszkulcsba mutatom mit látok benne,az egyik hogy mi a cikkszáma illetve hány voltos kell bele? A másik hogy egy "Hozzáértő" ezt akarja bemesélni nekem:"lehet tobb akkut csereltem kulcsokban mint te barmikor fogsz.

aztan az is lehet hogy osszekeverted husz ev zsirjat koszat, a ragasztoval.



nincs ragasztott akkus kulcs.

pattintos mind, az mas kerdes hogy ebben hogyan epul fel a kosz, de az nem - gyari - ragaszto.

"
Pedig én úgy tudtam ha gyári akkor ragasztott és valóban alig tudtam szétszedni az illesztést...

YELLOW Elküldve: 2020-05-21 20:01 Futómû és hibái

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
Benyo89 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.


Nem lett beállítva, mert nem tudok a környéken(Füzesabony-Eger-Mezőkövesd) szakembert, akire rábíznám a beállítást.


pedig az lesz a baja. sajnos én is így vagyok ezzel. az a baj, a súly bepakolásról 90%-ban nem is tudnak. vagy ha esetleg jelzi is a gép nekik, figyelmen kívül hagyják, csak rányomják, hogy ok be van pakolva. szóval ezt átérzem, a legtöbb futóművel csak a kormányösszekötőt állítja és kész, fizess 8-15ezret mert első kerék összetartást állít.


Pedig a kerékösszetartást beállítani az egyik legkönnyebb, házilag is elvégezhető. 10-ért én is bárkinek megcsinálom pöpecül...


múltkor én is ezen akadtam ki. nem a BMW-n, asszony autóját ennyit csináltak, pedig jól futott, csak nem középen állt a kormány, aztán gondolom valamikor úgy állították be. de közben kerékdőlések sem voltak jók, legalábbis nem egyformák voltak. jó nem érezni, látni semmi rendellenest, és tudom egy egyszerű futómű esetén nagyon nincs is mit állítani.
de pl tervezem szétborítani a futóművet és komplett felújítást csinálni. valószínű leteszek az újabb típusról, mert ezeket az N20-as motorokat nem nagyon akarom. de félek nem tudom hol állíttassam be, ahol jól megcsinálják. nekem elég az N42 is, de ha 25i, 30i M54 lenne, nem agyalnék semmit a megtartáson. sajnos bennem is bennem van az erősebb autó utáni vágy. meg szeretem az új technikákat is, de mellé a régit is. annyira egyenlő a mérleg, hogy nem tudok dönteni. csak ennek olyan pataki a belső tere, főleg a többihez képest (mert én ebbe is találok apróságokat), a sok kopottat is valaki megkíméltnek látja, akkor az enyém szalon állapotú. csak előre félek a kínlódástól, hogy nem lesz jól beállítva a futómű. :D


Egy tanács: M54-et 25i alatt ne vegyél! Sorolhatnám hogy miért, de nem ebbe a topicba illik...


én jól tudom... nem véletlen írtam 25-30i-t. amúyg a 2.2-es sem rossz csak oda kell figyelni. Számos hiba elkerüli, ami jellemző rá, ha az olajcserére odafigyelnek legalább.

BMW0926 Elküldve: 2020-05-21 19:59 Futómû és hibái

YELLOW írta:
BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
Benyo89 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.


Nem lett beállítva, mert nem tudok a környéken(Füzesabony-Eger-Mezőkövesd) szakembert, akire rábíznám a beállítást.


pedig az lesz a baja. sajnos én is így vagyok ezzel. az a baj, a súly bepakolásról 90%-ban nem is tudnak. vagy ha esetleg jelzi is a gép nekik, figyelmen kívül hagyják, csak rányomják, hogy ok be van pakolva. szóval ezt átérzem, a legtöbb futóművel csak a kormányösszekötőt állítja és kész, fizess 8-15ezret mert első kerék összetartást állít.


Pedig a kerékösszetartást beállítani az egyik legkönnyebb, házilag is elvégezhető. 10-ért én is bárkinek megcsinálom pöpecül...


múltkor én is ezen akadtam ki. nem a BMW-n, asszony autóját ennyit csináltak, pedig jól futott, csak nem középen állt a kormány, aztán gondolom valamikor úgy állították be. de közben kerékdőlések sem voltak jók, legalábbis nem egyformák voltak. jó nem érezni, látni semmi rendellenest, és tudom egy egyszerű futómű esetén nagyon nincs is mit állítani.
de pl tervezem szétborítani a futóművet és komplett felújítást csinálni. valószínű leteszek az újabb típusról, mert ezeket az N20-as motorokat nem nagyon akarom. de félek nem tudom hol állíttassam be, ahol jól megcsinálják. nekem elég az N42 is, de ha 25i, 30i M54 lenne, nem agyalnék semmit a megtartáson. sajnos bennem is bennem van az erősebb autó utáni vágy. meg szeretem az új technikákat is, de mellé a régit is. annyira egyenlő a mérleg, hogy nem tudok dönteni. csak ennek olyan pataki a belső tere, főleg a többihez képest (mert én ebbe is találok apróságokat), a sok kopottat is valaki megkíméltnek látja, akkor az enyém szalon állapotú. csak előre félek a kínlódástól, hogy nem lesz jól beállítva a futómű. :D


Egy tanács: M54-et 25i alatt ne vegyél! Sorolhatnám hogy miért, de nem ebbe a topicba illik...

YELLOW Elküldve: 2020-05-20 22:11 Futómû és hibái

BMW0926 írta:
YELLOW írta:
BMW0926 írta:
Benyo89 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.


Nem lett beállítva, mert nem tudok a környéken(Füzesabony-Eger-Mezőkövesd) szakembert, akire rábíznám a beállítást.


pedig az lesz a baja. sajnos én is így vagyok ezzel. az a baj, a súly bepakolásról 90%-ban nem is tudnak. vagy ha esetleg jelzi is a gép nekik, figyelmen kívül hagyják, csak rányomják, hogy ok be van pakolva. szóval ezt átérzem, a legtöbb futóművel csak a kormányösszekötőt állítja és kész, fizess 8-15ezret mert első kerék összetartást állít.


Pedig a kerékösszetartást beállítani az egyik legkönnyebb, házilag is elvégezhető. 10-ért én is bárkinek megcsinálom pöpecül...


múltkor én is ezen akadtam ki. nem a BMW-n, asszony autóját ennyit csináltak, pedig jól futott, csak nem középen állt a kormány, aztán gondolom valamikor úgy állították be. de közben kerékdőlések sem voltak jók, legalábbis nem egyformák voltak. jó nem érezni, látni semmi rendellenest, és tudom egy egyszerű futómű esetén nagyon nincs is mit állítani.
de pl tervezem szétborítani a futóművet és komplett felújítást csinálni. valószínű leteszek az újabb típusról, mert ezeket az N20-as motorokat nem nagyon akarom. de félek nem tudom hol állíttassam be, ahol jól megcsinálják. nekem elég az N42 is, de ha 25i, 30i M54 lenne, nem agyalnék semmit a megtartáson. sajnos bennem is bennem van az erősebb autó utáni vágy. meg szeretem az új technikákat is, de mellé a régit is. annyira egyenlő a mérleg, hogy nem tudok dönteni. csak ennek olyan pataki a belső tere, főleg a többihez képest (mert én ebbe is találok apróságokat), a sok kopottat is valaki megkíméltnek látja, akkor az enyém szalon állapotú. csak előre félek a kínlódástól, hogy nem lesz jól beállítva a futómű. :D

katonaza Elküldve: 2020-05-20 21:44 Futómû és hibái

BMW0926 írta:
Benyo89 írta:
BMW0926 írta: Sziasztok.

Adott egy E46 sedan. Tavaly nyáron lecseréltem az összes szilentet. Az első szilent csere óta félreáll a kormány, és ha egyenletlen úton megyek, a kormány önálló életre kel, mintha a normál, egyenes helyzete, és a jelenlegi félreálló helyzete közt(kb 15-20°) könnyebben mozogna, mint szabadna neki. Nem mondom, hogy nagy a holtjátéka, mert nem lötyög a kormány, csak ha egyenletlen az út, a kormány mozog jobbra-balra, 15-20 fokot, és ez a konfortérzetet nagyon negatívan befolyásolja. Mi lehet a gond szerintetek? Felemeltem a kocsit, faterom kormányozott, én meg néztem, hogy lötyög-e valami. És igazából nem vettem észre semmi rendellenességet, max annyit, hogy a jobb kormányösszekötő fejet, azt a görbe rudat kézzel elég könnyen fel-le lehetett mozgatni, miközben a bal oldali olyan fix volt, hogy meg se lehetett mozdítani. Ha kátyúba megyek, akkor elölről koppanást is érzek.

Mik a tapasztalatok ilyen esetben? Mi szokott lenni a hiba?



Szia!
Be lett állítva utána a futómű?
Olyankor szokott ilyen probléma lenni ha futómű elem csere után nincs beállítva, vagy rosszul lett beállítva.






Nem lett beállítva, mert nem tudok a környéken(Füzesabony-Eger-Mezőkövesd) szakembert, akire rábíznám a beállítást.



Mit szeretnél, gyári beállításokat, vagy vannak extra kívánságok is?