Összesen 44977 találat
YELLOW
Elküldve: 2019-11-12 09:38 Füstprobléma!
Pista01 írta:
konkolyd írta:
Pista01 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
Pista01 írta:
Sziasztok ! Kb 2-3 hónapja lettem tulajdonosa egy 1 es BMW-nek 120i (2005) . Volt pár hiba vele pl a hűtő könyök el volt repedve és szivárgott a hűtővíz . Ez nem volt olyan nagy hiba új hűtő cserével orvosolva lett a probléma . Viszont van vele egy nagyobb bajom is , még pedig üzem melegen füstöl ,vissza váltásnál még jobban füstöl . Az olaj fogyasztás is nagyon durva kb 100km 1 liter olaj . A gyertyákat kiszedve az tűzfal felőli hengernél a dugattyú teteje elégé fekete a másik három szép fényes. Most szerelőnél van az autó. Szerintetek mi lehet a probléma ? Mi okozhatja a füstölést és az olajfogyasztást? Ha kész lesz az autó, akkor írok róla egy beszámolót hogy mi volt a hiba és mennyibe fájt a javítása.
Szia!
Nekem is ugyanez volt, ugyanezzel a motorral. Sajnos ezekben a motorokban a szelepszár szimeringek 10 év után kikeményednek és nem látják el a funkciójukat. Filléres alkatrész de a sok munkaóra miatt drága a javítása. Ilyenkor szoktak már vezérlést is cserélni ha egyszer már szét van szedve. Ne használd így mert kinyírja a katalizátort is a sok olaj aztán az se olcsó bele. Nem tudom hová valósi vagy, de ezt a műhelyt (Garage Erste Hand Kiskunfélegyháza) mindenki dícséri, korrektek, gyorsak, nem átverős lehúzós népség :)
én nem akarom elszólni, de nekem 17 évesen a gyári van benne, igaz csak 122e km-ről beszélünk, de ohne olajfogyasztás. pont azt néztem faternak az új turbós Duster-nek olyan a kipufogója, hogy okádék. 100km után olyan volt. nekem az ócska EU-as kipufogóm olyan, mint egy új DPF-es dízel kipufogója. nem si értem miylen EU10ezer-ről beszélgetnek ezek, mikor az összes modern, főleg turbós és a direkt befecsis benzines kipufogója rosszabb, mint egy Tátrájé.
Köszönöm a válaszokat ! :) Ceglédre vittem nekem az van közel a Csentei autó szervizbe .
Jelenleg itt tart a projekt :
A link neve
A link neve
A link neve
Akkor nem szaroztak a szervízben :D
Én is kikaptam a motort, aztán kicseréltem benne minden tömítést, gyűrűket, hajtókarcsapágyat, vezérlést, azóta 1 gramm olajat nem eszik, és hozzá se kellett nyúlni semmihez hál istennek.
Na ma elkészült az autó mindent ki cseréltek nekem is amiket itt felsoroltál +vákumpumpa. Viszont hidegen nem egyenletes az alapjárat, állítólag szoftveresen kel mokolni hogy jó legyen, márkaszervibe. Ez az egész motorfelújítás mindennel együtt 527000huf ba került.
jó sok volt. 8O
Pista01
Elküldve: 2019-11-11 22:22 Füstprobléma!
konkolyd írta:
Pista01 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
Pista01 írta:
Sziasztok ! Kb 2-3 hónapja lettem tulajdonosa egy 1 es BMW-nek 120i (2005) . Volt pár hiba vele pl a hűtő könyök el volt repedve és szivárgott a hűtővíz . Ez nem volt olyan nagy hiba új hűtő cserével orvosolva lett a probléma . Viszont van vele egy nagyobb bajom is , még pedig üzem melegen füstöl ,vissza váltásnál még jobban füstöl . Az olaj fogyasztás is nagyon durva kb 100km 1 liter olaj . A gyertyákat kiszedve az tűzfal felőli hengernél a dugattyú teteje elégé fekete a másik három szép fényes. Most szerelőnél van az autó. Szerintetek mi lehet a probléma ? Mi okozhatja a füstölést és az olajfogyasztást? Ha kész lesz az autó, akkor írok róla egy beszámolót hogy mi volt a hiba és mennyibe fájt a javítása.
Szia!
Nekem is ugyanez volt, ugyanezzel a motorral. Sajnos ezekben a motorokban a szelepszár szimeringek 10 év után kikeményednek és nem látják el a funkciójukat. Filléres alkatrész de a sok munkaóra miatt drága a javítása. Ilyenkor szoktak már vezérlést is cserélni ha egyszer már szét van szedve. Ne használd így mert kinyírja a katalizátort is a sok olaj aztán az se olcsó bele. Nem tudom hová valósi vagy, de ezt a műhelyt (Garage Erste Hand Kiskunfélegyháza) mindenki dícséri, korrektek, gyorsak, nem átverős lehúzós népség :)
én nem akarom elszólni, de nekem 17 évesen a gyári van benne, igaz csak 122e km-ről beszélünk, de ohne olajfogyasztás. pont azt néztem faternak az új turbós Duster-nek olyan a kipufogója, hogy okádék. 100km után olyan volt. nekem az ócska EU-as kipufogóm olyan, mint egy új DPF-es dízel kipufogója. nem si értem miylen EU10ezer-ről beszélgetnek ezek, mikor az összes modern, főleg turbós és a direkt befecsis benzines kipufogója rosszabb, mint egy Tátrájé.
Köszönöm a válaszokat ! :) Ceglédre vittem nekem az van közel a Csentei autó szervizbe .
Jelenleg itt tart a projekt :
A link neve
A link neve
A link neve
Akkor nem szaroztak a szervízben :D
Én is kikaptam a motort, aztán kicseréltem benne minden tömítést, gyűrűket, hajtókarcsapágyat, vezérlést, azóta 1 gramm olajat nem eszik, és hozzá se kellett nyúlni semmihez hál istennek.
Na ma elkészült az autó mindent ki cseréltek nekem is amiket itt felsoroltál +vákumpumpa. Viszont hidegen nem egyenletes az alapjárat, állítólag szoftveresen kel mokolni hogy jó legyen, márkaszervibe. Ez az egész motorfelújítás mindennel együtt 527000huf ba került.
katonaza
Elküldve: 2019-11-11 21:18 Hütövetillátor
Gebrosz írta:
Sziasztok! Kérdezném hogy az normális hogy a hűt útán ami van műanyag lapátok amik mozognak az most nekem nem csukott állapotban van Hanem nyitott. És azt hogy tudom ellenőrizni hogy csuk e rendes vagy nyit......
https://www.realoem.com/bmw/en...Id=17_01421. Ha az elmúlt pár évben nem voltak cserélve a vákuumcsövek, akkor lehet eljött az ideje.
- Filléres tétel (zsaluval kapcsolatban a 10. és 12. számúak).
2. Megnézném, hogy mechanikailag működik-e a zsalu.
- Ehhez a 9-esről lehúzod a 10-es csövet és rettenetesen megszívod:)
3. Ha még ekkor is minden OK, akkor ellenőrizném, hogy a 9-es működik-e.
- Legegyszerűbb/olcsóbb, ha innen a 11-esre ideiglenesen felcseréled:
https://www.realoem.com/bmw/en...1747810831Érdekes amúgy, hogy összesen 4 db ilyen un. szolenoid (vákuum vezérlő szelep) van az autódban, de a másik kettő (turbo, EGR) eltérő típusú.
YELLOW
Elküldve: 2019-11-11 19:02 Nem nyílik!
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
Hali!
Nekem is ugyanez a problémám. Annyi különbséggel, hogy nekem nagy nehezen nyit a gomb. De kb. 1 percig nyomkodnom kell. Előfordul, hogy pöccre nyit. E46 316i, 4 ajtós. Az én vevőm és erősítőm hol találom?
neked a C oszlopon van a borítás alatt. vagy várj lehet az a rádió. nem tudom lehet egyik oldalon az egyik, a másikon a másik.
de ha zárni zár rögtön, csak nyitni nyit nehezen, az inkább relé probléma a GM modulon.
Rosszul fogalmaztam. A jelenség nyitásra és zárásra is ugyanúgy vonatkozik.
neked még az elemes kulcsod van, vagy az akksis? én inkább azt mondanám esetedben kevés a delej benne, gyenge a jel, amit a kulcs kiad.
Rombusz kulcsom van. 2002-es facelift. Eddig úgy tudtam az nem elemes.
nem néztem az évjáratot csak azt láttam 316i 1.9-es. szerintem 2002-esben már nem volt ez a motor. Esetleg 2001. 9-10 haviban esetleg. láttam már olyat.
akksis, a kérdés fel van-e töltődve rendesen.
Gyártási év: 2002; hengerűrtartalom: 1895 cm3. 2 hete mentem vele 280km-t egy huzamban. Úgy gondolom, ennyi alatt fel kellene töltenie. Lehet, hogy az akksi gyenge, vagy nem töltődik? Meg tudom valahogy nézni a töltöttségét?
így néz ki a motorod?

Igen. Ilyen.
jah, hogy jobb kormányos? hát ettől függetlenül maga a gyártási ideje szerintem nem 2002, de lehet volt már, akinek 2002-02 gyártású és még benne volt ez a motor, de ez nagyon ritka.
igazából mindegy, akksis valóban a kulcs. ha nagyon gatya 280km kevés... valamikor régen beszéltük ezt mennyi kell kb, de már nem emlékszem. nagyon mérni nem lehet az akksija töltöttségét. a jel erősségét amit a kulcs kiad lehet mérni, de olyan helyen ahol tudják mérni a megfelelő eszközzel.
gairgus
Elküldve: 2019-11-11 14:44 Centrálzár vezérlő, grundmodul
YELLOW írta:
gairgus írta:
Sziasztok,
A következő problémám jelentkezett pár napja, talán találkozott hasonlóval valaki:
Gyakorlatilag az autó magától bezár, van hogy nyitás után 1 másodpercen belül újra és újra, van hogy mikor már bent ülök, hirtelen kattan a zár. A kulcsra gyanakodtam, de a pótkulccsal ugyanígy jártam, így nem a kulcsban van valami kontakt probléma. Tudtok esetleg tanácsolni valamit?
Ha szerelő, hova érdemes fordulni Budapesten (gondolom villamossági probléma).
Köszi!
vagy zárlat van valahol a kábelezésben, ajtóátvezetőnél, vagy a relé rosszalkodik a GM modulban már.
a kulcs kizárása csak akkor reális, hogy amikor a pótkulcsot próbáltad, akkor jó messze volt a másik az autótól. ha a közelében van, akkor simán rázárhat, hiába a pótkulccsal nyitod.
Köszi a választ! Sajnos nem a kulcs a baj, a közelben sincs. Már a pótkulccsal sem működik a központi zár, csak mikor ráadom a gyújtást. Ami azért ciki, mert nem tudom pl. bezárni a csomagtartót...még szerencse, hogy egy kis idő múlva úgyis magától bezár minden :D:
Tudtok esetleg jó szakit Budapesten? Nem szívesen válogatnék a netről, az ajánlásokban jobban bízom.
Arpad
Elküldve: 2019-11-11 13:18 Nem nyílik!
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
Hali!
Nekem is ugyanez a problémám. Annyi különbséggel, hogy nekem nagy nehezen nyit a gomb. De kb. 1 percig nyomkodnom kell. Előfordul, hogy pöccre nyit. E46 316i, 4 ajtós. Az én vevőm és erősítőm hol találom?
neked a C oszlopon van a borítás alatt. vagy várj lehet az a rádió. nem tudom lehet egyik oldalon az egyik, a másikon a másik.
de ha zárni zár rögtön, csak nyitni nyit nehezen, az inkább relé probléma a GM modulon.
Rosszul fogalmaztam. A jelenség nyitásra és zárásra is ugyanúgy vonatkozik.
neked még az elemes kulcsod van, vagy az akksis? én inkább azt mondanám esetedben kevés a delej benne, gyenge a jel, amit a kulcs kiad.
Rombusz kulcsom van. 2002-es facelift. Eddig úgy tudtam az nem elemes.
nem néztem az évjáratot csak azt láttam 316i 1.9-es. szerintem 2002-esben már nem volt ez a motor. Esetleg 2001. 9-10 haviban esetleg. láttam már olyat.
akksis, a kérdés fel van-e töltődve rendesen.
Gyártási év: 2002; hengerűrtartalom: 1895 cm3. 2 hete mentem vele 280km-t egy huzamban. Úgy gondolom, ennyi alatt fel kellene töltenie. Lehet, hogy az akksi gyenge, vagy nem töltődik? Meg tudom valahogy nézni a töltöttségét?
így néz ki a motorod?

Igen. Ilyen.
YELLOW
Elküldve: 2019-11-09 16:09 váltó
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem:D
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??
hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.


A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?
Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?
Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.
Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.
az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.
Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?
tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.
Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.
nincs mindegyik. a hátramenetnek nincs, és pl nálam az 1-esnek sincs, sőt bizonyos tempónál be sem tudom tenni-esben, csak kb álló helyben vagy olyan 10km/h alatt. pedig pont dízelnél kellene így, de azokat meg be lehet.
ha minden igaz 3 szinkronszerkezet van egy 5 sebességes váltóban.
ha duplakuplungra jó a váltás, akkor kb biztos ez a probléma. de lehet csak a gyűrű külső része van kopva.
Ertem.Erdemes szarozni ezzel,felujjittatni vagy nezzek bontott valtot?
én néztem kíváncsiságból, de nem hozott fel alkatrészt a juniksz pl. de egy másik autó esetén egy komplett egység vagy 54ezer ft volt. az 1-2 fokozat közti szinkronszerkezet. egy váltós tudna erről mit mondani jobban. a bontott meg ugye kitudja... lehet az is kuka... hiába mondják 150ezret futott, nincs rá garancia.
Krapulax6
Elküldve: 2019-11-09 11:43 váltó
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem:D
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??
hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.


A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?
Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?
Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.
Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.
az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.
Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?
tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.
Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.
nincs mindegyik. a hátramenetnek nincs, és pl nálam az 1-esnek sincs, sőt bizonyos tempónál be sem tudom tenni-esben, csak kb álló helyben vagy olyan 10km/h alatt. pedig pont dízelnél kellene így, de azokat meg be lehet.
ha minden igaz 3 szinkronszerkezet van egy 5 sebességes váltóban.
ha duplakuplungra jó a váltás, akkor kb biztos ez a probléma. de lehet csak a gyűrű külső része van kopva.
Ertem.Erdemes szarozni ezzel,felujjittatni vagy nezzek bontott valtot?
YELLOW
Elküldve: 2019-11-09 09:31 váltó
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem:D
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??
hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.


A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?
Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?
Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.
Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.
az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.
Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?
tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.
Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.
nincs mindegyik. a hátramenetnek nincs, és pl nálam az 1-esnek sincs, sőt bizonyos tempónál be sem tudom tenni-esben, csak kb álló helyben vagy olyan 10km/h alatt. pedig pont dízelnél kellene így, de azokat meg be lehet.
ha minden igaz 3 szinkronszerkezet van egy 5 sebességes váltóban.
ha duplakuplungra jó a váltás, akkor kb biztos ez a probléma. de lehet csak a gyűrű külső része van kopva.
Krapulax6
Elküldve: 2019-11-09 01:22 váltó
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem:D
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??
hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.


A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?
Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?
Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.
Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.
az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.
Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?
tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.
Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.