Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 29878 találat


b_imi Elküldve: 2017-11-15 22:29 Mi lehet a baj?

Bakky írta: Sziasztok!

2 hete került hozzám egy 2004-es E46 320D 150 LE. A probléma az, hogy a viszkó ventillátor állandóan forog, indítástól-leállításig, hidegen-melegen. Laikusként gondolom ez így nem jó, mert ennek csak nagyon meleg motornál kellene kapcsolni. A kisebb gond az, hogy ettől folyamatosan "süvítő" hagja van, a nagyobb, hogy így nehezen melegszik be a motor. Az autót egyébként unokaöcsémtől "szereztem", ismerem az előéletét. Elmondása szerint mindig ezt csinálta, Ő is gondolta, hogy ez nem túl OK, miután hallotta, hogy más 320-nak nem ilyen a hangja, ezért 2 éve kicserélte a ventillátort, de a jelenség maradt, Ő pedig beletörődött, de én nem szeretnék. Mi lehet a gond?

Aztán következő: hidegen, ha tekerem a kormányt a szervóból zúgó hang jön, ami néhány kanyar után elmúlik, elvileg ez is évek óta fenn áll.

És még egy furcsa jelenség: menet közben ha leveszem a rádióról a hangerőt, vagy egyből, vagy a következő fékezésnél egy durva háttérzaj (zúgás, mohogás) jön a hangszóróból, de ha emelem a hangerőt elmúlik.
Hát ennyi, ha van ötletetek, segítsetek kérlek!

Illetve tudtok-e ajánlani Szolnokon megízható szerelőt?
Köszi előre is!
Üdv.
Szabi


A belső menüben nézni kéne egy üzemi vízhőfokot. Ez 88°C optimális esetben. Ha nem éri el, akkor termosztát csere. Az automatában 3 van.

Bakky Elküldve: 2017-11-15 21:36 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

2 hete került hozzám egy 2004-es E46 320D 150 LE. A probléma az, hogy a viszkó ventillátor állandóan forog, indítástól-leállításig, hidegen-melegen. Laikusként gondolom ez így nem jó, mert ennek csak nagyon meleg motornál kellene kapcsolni. A kisebb gond az, hogy ettől folyamatosan "süvítő" hagja van, a nagyobb, hogy így nehezen melegszik be a motor. Az autót egyébként unokaöcsémtől "szereztem", ismerem az előéletét. Elmondása szerint mindig ezt csinálta, Ő is gondolta, hogy ez nem túl OK, miután hallotta, hogy más 320-nak nem ilyen a hangja, ezért 2 éve kicserélte a ventillátort, de a jelenség maradt, Ő pedig beletörődött, de én nem szeretnék. Mi lehet a gond?

Aztán következő: hidegen, ha tekerem a kormányt a szervóból zúgó hang jön, ami néhány kanyar után elmúlik, elvileg ez is évek óta fenn áll.

És még egy furcsa jelenség: menet közben ha leveszem a rádióról a hangerőt, vagy egyből, vagy a következő fékezésnél egy durva háttérzaj (zúgás, mohogás) jön a hangszóróból, de ha emelem a hangerőt elmúlik.
Hát ennyi, ha van ötletetek, segítsetek kérlek!

Illetve tudtok-e ajánlani Szolnokon megízható szerelőt?
Köszi előre is!
Üdv.
Szabi

viktor Elküldve: 2017-11-15 20:19 Olajzabálás

Insigma írta:
MattM325 írta:
konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel :D Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak :lol:



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.:ijed:
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...:nyelvcsova:
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe :levele:


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ezért is kellene megpróbálni valami üzemanyagrendszeri tisztítót. Kicsi az esély, de ki tudja, volt már akinek megjavult ettől...



Ha minden igaz nemsokára levesszük majd a hengerfejet és akkor belenézünk a hengerbe is, ne tudjátok meg mennyire örülnék neki ha tényleg csak kokszosodásról lenne szó. :ugyis: :kiraly:


Bontás előtt méretnék egy kompressziót. Mert nem biztos, hogy szét kell szedni. A szimeringeket kilehet cserélni bontás nélkül is.

Insigma Elküldve: 2017-11-15 10:28 Olajzabálás

MattM325 írta:
konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel :D Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak :lol:



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.:ijed:
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...:nyelvcsova:
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe :levele:


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ezért is kellene megpróbálni valami üzemanyagrendszeri tisztítót. Kicsi az esély, de ki tudja, volt már akinek megjavult ettől...



Ha minden igaz nemsokára levesszük majd a hengerfejet és akkor belenézünk a hengerbe is, ne tudjátok meg mennyire örülnék neki ha tényleg csak kokszosodásról lenne szó. :ugyis: :kiraly:

Insigma Elküldve: 2017-11-15 10:21 Olajzabálás

konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel :D Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak :lol:



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.:ijed:
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...:nyelvcsova:
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe :levele:


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ennek örülök, végre egy jó hír, akkor talán még van remény. :iszunkra: Viszont ha sérült valami a hengerben, akkor annak lenne valami jele is gondolom. Mondjuk szeleptörésre gondolok. Neked milyen volt és lett az olajfogyasztás a művelet után?

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 08:05 Olajzabálás

konkolyd írta:
A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.


én is agyalok egy M54B22-es hobby autó megvételén. bár a mostani is tekinthető annak, évi 4ezer km-rel :D
10ezer alatt 1 liter olajat megeszik állítólag, ami nem sok ettől a motortól főleg, hogy 180ezer km van benne. mondjuk ha anno lett volna 1,5 millám még, akkor E46-ból is ilyet vettem volna.

MattM325 Elküldve: 2017-11-15 07:37 Olajzabálás

konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel :D Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak :lol:



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.:ijed:
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...:nyelvcsova:
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe :levele:


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ezért is kellene megpróbálni valami üzemanyagrendszeri tisztítót. Kicsi az esély, de ki tudja, volt már akinek megjavult ettől...

YELLOW Elküldve: 2017-11-15 07:35 Futómû és hibái

Zolee írta:
Bayerische46 írta:
Zolee írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta: Sziasztok!
Következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:
A jobb oldali hátsó kerék kb 3-4cm-el jobban kiáll (vagy a bal ugyan ennyivel befelé,nem tudom melyik áll helyesen)mint hogyha az egyik kereken egy nyomtávszélesítő lenne(természetesen nincs).Ezután illetve egy kopogás után kutatva az autó azóta meglett bontva,bölcső szilentek lettek cserélve illetve az alvázon található felfogatási pontoknál található repedések kerültek javításra.a kopogás megszűnt,viszont az"érdekesen álló kerék" megmaradt + a szerelés után már a jobb oldala a kocsinak magasabban is van a bal oldalihoz képest.
Az autóban állítható rugók vannak,ezeket azonos beállításban raktam be,ezután próbáltam rajta állítani,de hiába nem lehet azonos magasságba állítani az autót és a kerék is ugyanúgy kiáll.Az egyetlen furcsa dolog amit én észre vettem,hogy baloldalon a stabilizátor rúd beleér az alsó lengőkarba,arra támaszkodik,viszont a jobb oldalon nem.
Valakinek ötlet/ötletek?
Valamilyen deformáció,eltérő méretű alkatrész ,rossz beállítás vagy összerakás


állítható rugó? az milyen? :D persze értem mire gondolsz.
én a leírtak alapján azt mondanám, hogy nagyon össze volt törve az autó. :( el van tekeredve, vetemedve az egész kasztni.


Köszi a gyors választ,és bocsi a helytelen fogalmakért! :D
Ma elvittem több futóműveshez de senki se hajlandó vele foglalkozni. :/
Valakit tudnátok Pest környékén ajánlani?
Illetve még egy kérdés fogalmazódott meg bennem.
Nem lehetséges közdarabokkal(nyomtávszélesítő)a kerekek helyzetét azonos síkba hozni,vagy ezt felejtsem el?


sok barbár megoldás van, de ez nem normális. mint mondottam nekem úgy tűnik, mintha az egész autó el lenne menve, én semmi esetre sem szeretnék ilyet vezetni, sem utazni benne.
mondjuk az kérdéses, hogy hol áll ki jobban? mert lehet a kerék vertikális dőlése terpesztése nem ugyanolyan. ahol bentebb van, ott lehet jobban bedől a teteje a keréknek, míg a másik oldalon kifelé áll. ez állítható.
de lehet a sárvédő ív nem egyformán van kint.
ez jutott még eszembe, ha a TK-ból való felélesztést kizárjuk.


A te felvetésedre már én is gondoltam,állítgattam a kerék dőlést de ennyit nem lehetséges állítani ezért is zártam ki azt hogy ez lenne a probléma.Sárvédőív könnyedén lehet,szerintem volt törve az autó,vagy legalább is oda csaphatták a hátulját mert jobb oldalt látszik,hogy új lengőkar van,illetve egy 323-as vagy nagyobb hármasból származó féltengelyt kapott,viszont az alja sérülés mentesnek látszik.Én sem tudom megállapítani a problémát pontosan,és idegesítő,hogy a szerelők nem állnak szóba az emberrel.:merges1:
Holnap majd lefényképezem a kerekeket...

Nem lehet h pont az a féltengely a probléma forrása? 320 és 323 féltengelyei RealOEM szerint nem egyformák, 323-é 86 mm, 320-é 80 mm vastag, persze ettől még a hosszuk lehet ugyanannyi, azt nem írja, de elég egyszerűen meg tudod mérni :wink:


Sajnos nem,egyforma a hosszúság,de ha más is lenne,nem befolyásolja a kerékpozíciót(szerintem).Szerintem 3cm deformációt azért könnyen észre vennék az autó alján,viszont kitudja mennyire pontosan javították a sárvédőknél.Lehet,hogy a kerék tökéletes helyen van csak én a hibásan javított elemekhez viszonyítok.Ettől függetlenül nem értem miért dől az autó és miért fekszik fel bal oldalon a lengőkarra a stabilizátor.

Értem. Ha a bölcső szerelés előtt egyforma volt a magasság, akkor ott vmi rosszul lett összerakva. Stabilizátort mondod is hogy egyik oldalt beleér a lengőkarba. Szedd le, nézd meg nincs-e elgörbülve, egyformák-e a kutyacsontok, jók-e a szilentek, ha minden OK szereld vissza. Ha ezután is megmarad magasságban az eltérés gyere el adok próbára két hátsó rugót. De nem a rugóval lesz ott gond, ahogy mondod a szerelés előtt még jó volt a magasság. Az oldalsó eltérésre nincs értelmes ötletem. Csak ilyen hülyeség jutott eszembe h biztos h azonos szélességűek és ET számúak a felnik kétoldalt? Nem egy kétszélességű, vgy eltérő Et-jű felni szett van fenn, az első tengelyre való keskenyebb felni a bal, a hátsó tengelyre való szélesebb meg a jobb oldalon... (pl. sok gyári szett elöl 7.5, hátul 8.5 coll). Bocs nem nézlek hülyének, csak ez jutott még eszembe.


hát ezen nem is agyaltam, de most, hogy mondod... de ehhez már sok ész kell ha valaki így rakta volna fel :D
az pedig, hogy egy "szerelő" sem vállalja, talán örüljön neki, jobb mintha csak lehúznák és nem csinálnának vele semmit. ha senki nem vállalja, akkor érdemes egy hivatalos szervizt megpróbálni.
sajnos futóművet kevesen tudnak jól beállítani, egy több lengőkaros megoldástól meg úgy félne, mintha rémálom lenne.
én pont ezért nem bántom semmilyen szinten sem a futóművet. amíg műszakin PASS-os eredményt kapok, marad minden, mert most sem téli, sem nyári szettel nem kopik félre semmi, ha egyenes az út, szépen fut, stb.

konkolyd Elküldve: 2017-11-15 07:24 Olajzabálás

bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel :D Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak :lol:



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.:ijed:
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...:nyelvcsova:
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe :levele:


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.


Zolee Elküldve: 2017-11-15 01:29 Futómû és hibái

Bayerische46 írta:
Zolee írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta:
YELLOW írta:
Bayerische46 írta: Sziasztok!
Következő problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:
A jobb oldali hátsó kerék kb 3-4cm-el jobban kiáll (vagy a bal ugyan ennyivel befelé,nem tudom melyik áll helyesen)mint hogyha az egyik kereken egy nyomtávszélesítő lenne(természetesen nincs).Ezután illetve egy kopogás után kutatva az autó azóta meglett bontva,bölcső szilentek lettek cserélve illetve az alvázon található felfogatási pontoknál található repedések kerültek javításra.a kopogás megszűnt,viszont az"érdekesen álló kerék" megmaradt + a szerelés után már a jobb oldala a kocsinak magasabban is van a bal oldalihoz képest.
Az autóban állítható rugók vannak,ezeket azonos beállításban raktam be,ezután próbáltam rajta állítani,de hiába nem lehet azonos magasságba állítani az autót és a kerék is ugyanúgy kiáll.Az egyetlen furcsa dolog amit én észre vettem,hogy baloldalon a stabilizátor rúd beleér az alsó lengőkarba,arra támaszkodik,viszont a jobb oldalon nem.
Valakinek ötlet/ötletek?
Valamilyen deformáció,eltérő méretű alkatrész ,rossz beállítás vagy összerakás


állítható rugó? az milyen? :D persze értem mire gondolsz.
én a leírtak alapján azt mondanám, hogy nagyon össze volt törve az autó. :( el van tekeredve, vetemedve az egész kasztni.


Köszi a gyors választ,és bocsi a helytelen fogalmakért! :D
Ma elvittem több futóműveshez de senki se hajlandó vele foglalkozni. :/
Valakit tudnátok Pest környékén ajánlani?
Illetve még egy kérdés fogalmazódott meg bennem.
Nem lehetséges közdarabokkal(nyomtávszélesítő)a kerekek helyzetét azonos síkba hozni,vagy ezt felejtsem el?


sok barbár megoldás van, de ez nem normális. mint mondottam nekem úgy tűnik, mintha az egész autó el lenne menve, én semmi esetre sem szeretnék ilyet vezetni, sem utazni benne.
mondjuk az kérdéses, hogy hol áll ki jobban? mert lehet a kerék vertikális dőlése terpesztése nem ugyanolyan. ahol bentebb van, ott lehet jobban bedől a teteje a keréknek, míg a másik oldalon kifelé áll. ez állítható.
de lehet a sárvédő ív nem egyformán van kint.
ez jutott még eszembe, ha a TK-ból való felélesztést kizárjuk.


A te felvetésedre már én is gondoltam,állítgattam a kerék dőlést de ennyit nem lehetséges állítani ezért is zártam ki azt hogy ez lenne a probléma.Sárvédőív könnyedén lehet,szerintem volt törve az autó,vagy legalább is oda csaphatták a hátulját mert jobb oldalt látszik,hogy új lengőkar van,illetve egy 323-as vagy nagyobb hármasból származó féltengelyt kapott,viszont az alja sérülés mentesnek látszik.Én sem tudom megállapítani a problémát pontosan,és idegesítő,hogy a szerelők nem állnak szóba az emberrel.:merges1:
Holnap majd lefényképezem a kerekeket...

Nem lehet h pont az a féltengely a probléma forrása? 320 és 323 féltengelyei RealOEM szerint nem egyformák, 323-é 86 mm, 320-é 80 mm vastag, persze ettől még a hosszuk lehet ugyanannyi, azt nem írja, de elég egyszerűen meg tudod mérni :wink:


Sajnos nem,egyforma a hosszúság,de ha más is lenne,nem befolyásolja a kerékpozíciót(szerintem).Szerintem 3cm deformációt azért könnyen észre vennék az autó alján,viszont kitudja mennyire pontosan javították a sárvédőknél.Lehet,hogy a kerék tökéletes helyen van csak én a hibásan javított elemekhez viszonyítok.Ettől függetlenül nem értem miért dől az autó és miért fekszik fel bal oldalon a lengőkarra a stabilizátor.

Értem. Ha a bölcső szerelés előtt egyforma volt a magasság, akkor ott vmi rosszul lett összerakva. Stabilizátort mondod is hogy egyik oldalt beleér a lengőkarba. Szedd le, nézd meg nincs-e elgörbülve, egyformák-e a kutyacsontok, jók-e a szilentek, ha minden OK szereld vissza. Ha ezután is megmarad magasságban az eltérés gyere el adok próbára két hátsó rugót. De nem a rugóval lesz ott gond, ahogy mondod a szerelés előtt még jó volt a magasság. Az oldalsó eltérésre nincs értelmes ötletem. Csak ilyen hülyeség jutott eszembe h biztos h azonos szélességűek és ET számúak a felnik kétoldalt? Nem egy kétszélességű, vgy eltérő Et-jű felni szett van fenn, az első tengelyre való keskenyebb felni a bal, a hátsó tengelyre való szélesebb meg a jobb oldalon... (pl. sok gyári szett elöl 7.5, hátul 8.5 coll). Bocs nem nézlek hülyének, csak ez jutott még eszembe.