Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 29877 találat


PTamas7894 Elküldve: 2020-09-16 11:21 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!


jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.


A lánc tuti nem zörög, nemrég volt cserélve a vezetővel együtt.
Ami még eszembe jutott: amikor hidegindítás van 20 fok alatt (felette nem) akkor kb 1 másodpercig (amíg az olajnyomás ki nem alszik) nagyon hangosan és gyorsan kerreg. Utána minden oké, majd amikor visszaejti az autó az emelt alapjáratot, na onnantól folyamatosan (amikor meleg) van ez a dízeles hang, ami viszont fordulaton megint csak nem jelentkezik.
Összefüggés lehet az olajfogyasztással amúgy? Mert az sajnos van rendesen, nemsokára viszont azt meg fogom javíttatni.


a valvetronic miatt alapból van egy kelepelős hangja alapjáraton. hidegen azért nem hallod, mert valvetronic üzemmódra akkor vált, amikor a hőfokmutató kb elhagyja a kék sávot. ez a hang a V8, V10 Valvetronic-os motorok esetén is meg van, új autónál is. de mondom sokan azt mondják, hogy az excenter tengely kopása miatt van.... ezt azért cáfolom, mert nekem 64ezer km óta ugyanolyan a hangja. ha hideg a motor, és hagyod alapjáraton ketyegni, akkor ahogy a kék végéhez közelít, lehet hallani az átállást, ilyen berregéssel kísérve. tehát ha ilyen klak-klak-klak-kla-klak hang van, az normális szerintem. de erre azt mondták, hogy mivel kopás van, a pozíciószenzor miatt folyamatosan utána akar állítani, azért ilyen. de szerintem ez még nem az a hang...


Igen igen nekem is ez a klak-klak-klak-kla-klak hang van :D
Neten próbáltam keresni videókat róla, amikor rossz a pozíciószenzor, annak más hangja van legalábbis ahogy néztem.
Hát akkor beletörődöm hogy ilyen a hangja, bár eddig sem zavart igazából, csak féltem tőle, hogy ez valami problémát jelez, de ezek szerint teljesen normális

Na meghallgattattam az autót nálam jobban hozzáértővel, és kiderült, hogy a kipufogó oldali vanosom adja ki a kerregő hangot (a klakla hang is megvan, de az rendben van).
Kérdésem, hogy a vanost hogyan lehet felújítani, hogy megszűnjön a hang? Hibakódom amúgy nincsen

YELLOW Elküldve: 2020-09-15 19:09 N46 és N42 motorok

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!


jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.


A lánc tuti nem zörög, nemrég volt cserélve a vezetővel együtt.
Ami még eszembe jutott: amikor hidegindítás van 20 fok alatt (felette nem) akkor kb 1 másodpercig (amíg az olajnyomás ki nem alszik) nagyon hangosan és gyorsan kerreg. Utána minden oké, majd amikor visszaejti az autó az emelt alapjáratot, na onnantól folyamatosan (amikor meleg) van ez a dízeles hang, ami viszont fordulaton megint csak nem jelentkezik.
Összefüggés lehet az olajfogyasztással amúgy? Mert az sajnos van rendesen, nemsokára viszont azt meg fogom javíttatni.


a valvetronic miatt alapból van egy kelepelős hangja alapjáraton. hidegen azért nem hallod, mert valvetronic üzemmódra akkor vált, amikor a hőfokmutató kb elhagyja a kék sávot. ez a hang a V8, V10 Valvetronic-os motorok esetén is meg van, új autónál is. de mondom sokan azt mondják, hogy az excenter tengely kopása miatt van.... ezt azért cáfolom, mert nekem 64ezer km óta ugyanolyan a hangja. ha hideg a motor, és hagyod alapjáraton ketyegni, akkor ahogy a kék végéhez közelít, lehet hallani az átállást, ilyen berregéssel kísérve. tehát ha ilyen klak-klak-klak-kla-klak hang van, az normális szerintem. de erre azt mondták, hogy mivel kopás van, a pozíciószenzor miatt folyamatosan utána akar állítani, azért ilyen. de szerintem ez még nem az a hang...

PTamas7894 Elküldve: 2020-09-15 17:36 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!


jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.


A lánc tuti nem zörög, nemrég volt cserélve a vezetővel együtt.
Ami még eszembe jutott: amikor hidegindítás van 20 fok alatt (felette nem) akkor kb 1 másodpercig (amíg az olajnyomás ki nem alszik) nagyon hangosan és gyorsan kerreg. Utána minden oké, majd amikor visszaejti az autó az emelt alapjáratot, na onnantól folyamatosan (amikor meleg) van ez a dízeles hang, ami viszont fordulaton megint csak nem jelentkezik.
Összefüggés lehet az olajfogyasztással amúgy? Mert az sajnos van rendesen, nemsokára viszont azt meg fogom javíttatni.

YELLOW Elküldve: 2020-09-15 16:13 N46 és N42 motorok

PTamas7894 írta: Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!


jó lenne tudni milyen a hang, mert lehet normális. de inkább valvetronic rosszalkodik, ami zsebbenyúlós. van egy excenter tengelye és vagy az kopik meg, vagy az állító himbák. ezek pedig totál párosan vannak, nem lehet felcserélni sem őket. de ha nincs dinamika vesztés, semmi egyéb, akkor normális is lehet. de lehet a kopásból is, legalábbis nekem azt mondták, de az enyém 62ezer km-nél is ilyen volt és most 126ezernél is ilyen. szóval nem foglalkozom vele, amíg jól megy, jó a fogyasztás, nincs hiba.

PTamas7894 Elküldve: 2020-09-15 11:48 N46 és N42 motorok

Sziasztok,

Amióta nálam van az autó (e46 318ci n42b20) van egy zavaró hibajelenségem.
Az autónak dízeles kerregő hangja van (főként alapjáraton a legdurvább), és alapjáraton van egy pici rezonanciája a motornak, de nem inog az alapjárat, legalábbis a mutató szerint. A teljesítményben nem érzek semmi problémát, illetve hibakódom sincs.
Próbáltam utaánaézni a dolgoknak, külföldi oldalakon a kipufogó oldali vanos-t írják.

A kérdésem az lenne, hogy hogyan illetve mennyiből lehet ezt a problémát orvosolni?

Köszi előre is!

John Elküldve: 2020-09-14 23:21 M43TU motor

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Segítsetek egy kisebb vitát lezárni nekem mert egy másik platformon azon megy a vita hogy Nekem vin kód alapján is és a forgalmiban is az szerepel hogy valós 1.6-os blokk 77 Kilowatt (Vin alapján:M43tub16)viszont egy másik társ azt mondja hogy neki 1.9-es és az is 105 Lovas.Viszont most Yellow jutott eszembe amikor említette hogy az övé lehet hogy a valóságban nagyobb köbcentis.Kérdésem lényege hogy ez a motortípus létezhet hogy az 1.6 és az 1.9 ugyanakkora Lóerős? hiszen van 300 Köbcenti különbség.Lehet én vagyok a hülye csak tudni szeretném melyikünk téved,a fejem belefájdul... :D


ami 1.9-es az dupla vezérműtengelyes. ha neked keskeny szelepfedél van, akkor az valósban 1.6-os. ha a motorkód TUB16, akkor biztos1.6. bár nekem úgy rémlik a TUB19-es volt csak 16-osból nem volt TUB. tehát a tiéd vagy M43B16, vagy M43B19 vagy M43TUB19. igazából a blokkon lévő kód megmondja. de ha VIN alapján 16-ost hoz, akkor az biztos nem 19-es. keleti régiókba, nyomták az 1.6-ost.

Köszönöm.Enyém keskeny szelepfedeles és tuti egy vezérműtengelyes eleve így választottam motortípust a valós 1.6-kellett de még M43-as :)Viszont europai piacost hoz az Oem.De a lényeg hogy az enyém forgalmi szerint 77 Kilowattos 105 Ló ami valós 1.6 akkor az 1.9-es M43 (Szintén E46) nem lehet szintén 105 Ló mert van köztük 300 Köbcenti különbség


vissza lehet butítani. azért 105 ló az 1.9, mert kint jobb adó osztályba esik. ugyan ez volt az 1.9PDTDI motorokkal. 130 lovasak 105-re lettek korlátozva, persze itthon ha kérte a tulaj kikódolták... jobban el lehetett adni.
ha nem behozott autó, hanem magyar forg. helyezés, akkor gyanús valós 1.6. de az olaszok, lengyelek, stb is kaptak belőle.

Átíratáskor eredetvizsgát csináltattam gyári motorszám,forgalmiba Első Magyarországi nyilvántartásba vétel időpontja:2001.02.17 Gyártás:2000. November. :) Második tulajtól vettem előttem csak két gazdája volt.

YELLOW Elküldve: 2020-09-14 23:09 M43TU motor

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Segítsetek egy kisebb vitát lezárni nekem mert egy másik platformon azon megy a vita hogy Nekem vin kód alapján is és a forgalmiban is az szerepel hogy valós 1.6-os blokk 77 Kilowatt (Vin alapján:M43tub16)viszont egy másik társ azt mondja hogy neki 1.9-es és az is 105 Lovas.Viszont most Yellow jutott eszembe amikor említette hogy az övé lehet hogy a valóságban nagyobb köbcentis.Kérdésem lényege hogy ez a motortípus létezhet hogy az 1.6 és az 1.9 ugyanakkora Lóerős? hiszen van 300 Köbcenti különbség.Lehet én vagyok a hülye csak tudni szeretném melyikünk téved,a fejem belefájdul... :D


ami 1.9-es az dupla vezérműtengelyes. ha neked keskeny szelepfedél van, akkor az valósban 1.6-os. ha a motorkód TUB16, akkor biztos1.6. bár nekem úgy rémlik a TUB19-es volt csak 16-osból nem volt TUB. tehát a tiéd vagy M43B16, vagy M43B19 vagy M43TUB19. igazából a blokkon lévő kód megmondja. de ha VIN alapján 16-ost hoz, akkor az biztos nem 19-es. keleti régiókba, nyomták az 1.6-ost.

Köszönöm.Enyém keskeny szelepfedeles és tuti egy vezérműtengelyes eleve így választottam motortípust a valós 1.6-kellett de még M43-as :)Viszont europai piacost hoz az Oem.De a lényeg hogy az enyém forgalmi szerint 77 Kilowattos 105 Ló ami valós 1.6 akkor az 1.9-es M43 (Szintén E46) nem lehet szintén 105 Ló mert van köztük 300 Köbcenti különbség


vissza lehet butítani. azért 105 ló az 1.9, mert kint jobb adó osztályba esik. ugyan ez volt az 1.9PDTDI motorokkal. 130 lovasak 105-re lettek korlátozva, persze itthon ha kérte a tulaj kikódolták... jobban el lehetett adni.
ha nem behozott autó, hanem magyar forg. helyezés, akkor gyanús valós 1.6. de az olaszok, lengyelek, stb is kaptak belőle.

John Elküldve: 2020-09-14 22:56 M43TU motor

YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Segítsetek egy kisebb vitát lezárni nekem mert egy másik platformon azon megy a vita hogy Nekem vin kód alapján is és a forgalmiban is az szerepel hogy valós 1.6-os blokk 77 Kilowatt (Vin alapján:M43tub16)viszont egy másik társ azt mondja hogy neki 1.9-es és az is 105 Lovas.Viszont most Yellow jutott eszembe amikor említette hogy az övé lehet hogy a valóságban nagyobb köbcentis.Kérdésem lényege hogy ez a motortípus létezhet hogy az 1.6 és az 1.9 ugyanakkora Lóerős? hiszen van 300 Köbcenti különbség.Lehet én vagyok a hülye csak tudni szeretném melyikünk téved,a fejem belefájdul... :D


ami 1.9-es az dupla vezérműtengelyes. ha neked keskeny szelepfedél van, akkor az valósban 1.6-os. ha a motorkód TUB16, akkor biztos1.6. bár nekem úgy rémlik a TUB19-es volt csak 16-osból nem volt TUB. tehát a tiéd vagy M43B16, vagy M43B19 vagy M43TUB19. igazából a blokkon lévő kód megmondja. de ha VIN alapján 16-ost hoz, akkor az biztos nem 19-es. keleti régiókba, nyomták az 1.6-ost.

Köszönöm.Enyém keskeny szelepfedeles és tuti egy vezérműtengelyes eleve így választottam motortípust a valós 1.6-kellett de még M43-as :)Viszont europai piacost hoz az Oem.De a lényeg hogy az enyém forgalmi szerint 77 Kilowattos 105 Ló ami valós 1.6 akkor az 1.9-es M43 (Szintén E46) nem lehet szintén 105 Ló mert van köztük 300 Köbcenti különbség

b_imi Elküldve: 2020-09-09 21:54 Mi lehet a baj?

HMartinn írta:
katonaza írta:
HMartinn írta:
YELLOW írta:
HMartinn írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.

Az alany egy E46(2003)20d 110kw.

A motor hideg állapotában való indítását követően hibátlanul működik.
Meleg motornál leállítom majd az ezt követő inditástól erőtlen az autó és korom távozik a kipufogón. 3500as fordulattól jön meg az erő rengeteg korommal.
(Ha hagyom visszahülni minden rendben megy tovább)
Kormolással és erőtlen kocsikázással töltött 5-8km után az autó ismét magára talál csak a korom marad.
A porlasztók kimérve, nem tökéletesek de nem okozhatnak ilyen hibát.
Turbo szabályozó szelep cserélve.
Egr leírva falazva nincs.
Szivósor dugózva.

A segítséget előre is köszönöm!!


ha ki van írva az EGR, akkor dugózni is kellene. mellesleg ha rövidtávokat van menve vele, akkor nem csoda. autópályán legalább 100km-en keresztül ki kellene hajtani picit.


Szoktam vinni pályára meghajtás céljából, de mintha mi sem történt volna.:cry:
Az EGR-re érted a dugozást? Több helyen olvastam, hogy nem ajánlatos.


Azt feltételezve, hogy a "porlasztók kimérve" megfelelő módon történt, én az alábbi filléres műveleteket csinálnám.
Ezek egyáltalán nem biztos, hogy megoldják a problémát, de legalább kizárnak néhány ágat, illetve egyébként is ráférnek rendszeresen az autóra, tehát egyik sem kidobott pénz, idő.

1. Turbó és IC, valamint az IC és az EGR közötti nagynyomású levegő csövek alapos(!) ellenőrzése.
Roppant alattomos módon tudnak elrepedni, ha nem szeded ki, lehet észre sem veszed.
Nekem mindegyik szállt már el. Többször is.

2. Ha előző nem oldotta meg, akkor
- Légtömegmérő tisztítás (spéci spray van hozzá)
- EGR tisztítás + zárt állapot ellenőrzése
- Turbó és EGR vákumcsövezés cseréje
- Ezek után diaggal sw reset



Nagyon szépen köszönöm a segítségeket. Mindet elfogjuk végezni!!! <3


Vedd le a Coolert is mert mögötte hajlamos eltömődni a sok kosz miatt és nem hűt rendesen. A szívósorban lévő nyomásszenzort se árt ellenőrizni és kitakarítani.

HMartinn Elküldve: 2020-09-09 19:57 Mi lehet a baj?

katonaza írta:
HMartinn írta:
YELLOW írta:
HMartinn írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.

Az alany egy E46(2003)20d 110kw.

A motor hideg állapotában való indítását követően hibátlanul működik.
Meleg motornál leállítom majd az ezt követő inditástól erőtlen az autó és korom távozik a kipufogón. 3500as fordulattól jön meg az erő rengeteg korommal.
(Ha hagyom visszahülni minden rendben megy tovább)
Kormolással és erőtlen kocsikázással töltött 5-8km után az autó ismét magára talál csak a korom marad.
A porlasztók kimérve, nem tökéletesek de nem okozhatnak ilyen hibát.
Turbo szabályozó szelep cserélve.
Egr leírva falazva nincs.
Szivósor dugózva.

A segítséget előre is köszönöm!!


ha ki van írva az EGR, akkor dugózni is kellene. mellesleg ha rövidtávokat van menve vele, akkor nem csoda. autópályán legalább 100km-en keresztül ki kellene hajtani picit.


Szoktam vinni pályára meghajtás céljából, de mintha mi sem történt volna.:cry:
Az EGR-re érted a dugozást? Több helyen olvastam, hogy nem ajánlatos.


Azt feltételezve, hogy a "porlasztók kimérve" megfelelő módon történt, én az alábbi filléres műveleteket csinálnám.
Ezek egyáltalán nem biztos, hogy megoldják a problémát, de legalább kizárnak néhány ágat, illetve egyébként is ráférnek rendszeresen az autóra, tehát egyik sem kidobott pénz, idő.

1. Turbó és IC, valamint az IC és az EGR közötti nagynyomású levegő csövek alapos(!) ellenőrzése.
Roppant alattomos módon tudnak elrepedni, ha nem szeded ki, lehet észre sem veszed.
Nekem mindegyik szállt már el. Többször is.

2. Ha előző nem oldotta meg, akkor
- Légtömegmérő tisztítás (spéci spray van hozzá)
- EGR tisztítás + zárt állapot ellenőrzése
- Turbó és EGR vákumcsövezés cseréje
- Ezek után diaggal sw reset



Nagyon szépen köszönöm a segítségeket. Mindet elfogjuk végezni!!! <3