Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 29877 találat


PTamas7894 Elküldve: 2020-07-24 13:56 Valamiért nem szól jól a zene.....Miért????

YELLOW írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,

Az alábbi a problémám az autó (e46 318ci) hangrendszerével:

Előző tulajdonos átcserélte a fejegységet egy Win CE rendszerű 2 dinesre. Bár látszik a menün, hogy nem mai, én elégedett vagyok vele. Viszont a hangszóróknál valami nem okés.
Hiába van a ballansz középen, és az eq is, hátul sokkal hangosabbak a hangszórók, és sokkal teltebb is a hangzás (a hátsók gyönyörűen szólnak). Az elsők viszont sokkal halkabbak, és szinte nulla a basszus. Ami még jobban zavar, az az, hogy a magas hangsugárzók (a kilincs melletiek) egyáltalán nem szólnak.

A hangrendszer egy alap business, (6 hangszóróval) eredetileg elől kazettás fejegység volt+hátul CD tár

Mi lehet a gond? Köszi előre is!


elől ne is várj olyan nagy basszust, mint hátul. amúgy meg az elől/hátul elosztást a FADER-rel állítod, a BALLANSZ a jobb és bal oldalt állítja.


Igen igen azt rosszul írtam, köszönöm :)
Nem tudom másnál milyen, de nálam hatalmas a különbség a hátsókhoz képest, kb fele hangerővel szólnak az elsők, ezért is kérdeztem meg.
A magas hangsugárzókkal lehet valamit kezdeni?


ami lehet, hogy a hátsó hangszóró is cserélve lett, vagy a hangszórók impedanciája nem stimmel. hátul más, mint elől, így más lesz a kihajtásuk is.
én arra tippelnék, hogy vagy a fej kimenete mondjuk 8 Ohm-os hangfalra vannak, de csak 4-esek vannak bent. így a hátsók, amik nagyobb teljesítményűek, jobban kivezérlődnek. kisebb ellenállás, nagyobb áramot vesz ki, hamarabb lesz meg a teljesítmény. csak a fej végfokát teheti tönkre, ha félhangerő felett van hajtva. de ugyanez lehet, ha mondjuk hátul 4-es van, elől meg 8-as, akkor is hangosabban fog szólni a hátsó.
remélem nagyjából jól mondtam és érthetően. ezeknek kellene utána járni, hogy a fej kimenete mit tud, és a hangszórók milyenek.


Köszi szépen a részletes leírást, valószínűleg a megoldás az lesz, hogy szereltetek be egy négycsatornás erősítőt, akkor a hangzás is úgyis szebb lesz...később meg lehet még fejlesztgetni a rendszert

hil Elküldve: 2020-07-20 08:42 Hűtővíz..:S

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil


ha esetleg olyan a mérete a gyors csatinak, mint ami a termosztát tetejére megy, a kis pipára, akkor meg tudom nézni holnapra.... amennyiben nem felejtem el. :)
szerk.: a tartály aljén csecs van nem? azon nincs "O" gyűrű szerintem, csak az ellendarabban, ha jól rémlik. a csövön lévő gyors csatlakozóban.

Szia,
a tartály alján 2 cső csatlakozó van egy nagyobb, kb. 40mm átmérőjű (ez a méret kéne) és egy kisebb. Mindkét "O" gyűrű a tartályban van.
Bye: hil


akkor sajna nem tudom. csak tudod volt egy csonkom, a blokk és a termosztát között. annak a gyorcsatijában volt egy tömítés. mondom ha olyan a méret és az kell, azt meg tudom nézni.
a robbantott ábrán nem úgy tűnt, mintha ha a tartályon lenne tömítés, vagy abban belül a lukban, mert én csonkot láttam, tehát max kívül van. de most rákerestem a neten normális képre és valóban belül van. én arra gondoltam az alul az oldalán lévő kell.
tipp. be kell menni, ha van a közeledben bárdi vagy juniksz, hátha van készleten, vagy ismerős boltossal lehozatni, kiveszed megméred, aztán majd visszáruzza. ;)

Szia,
erre a megoldásra gondoltam én is. Sajnálom, hogy amikor vettem a tartályt, ezt nem tettem meg. Reménykedtem,, hogy van itt valaki, aki tudja méretet.
Bye: hil

YELLOW Elküldve: 2020-07-20 07:00 Hűtővíz..:S

hil írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil


ha esetleg olyan a mérete a gyors csatinak, mint ami a termosztát tetejére megy, a kis pipára, akkor meg tudom nézni holnapra.... amennyiben nem felejtem el. :)
szerk.: a tartály aljén csecs van nem? azon nincs "O" gyűrű szerintem, csak az ellendarabban, ha jól rémlik. a csövön lévő gyors csatlakozóban.

Szia,
a tartály alján 2 cső csatlakozó van egy nagyobb, kb. 40mm átmérőjű (ez a méret kéne) és egy kisebb. Mindkét "O" gyűrű a tartályban van.
Bye: hil


akkor sajna nem tudom. csak tudod volt egy csonkom, a blokk és a termosztát között. annak a gyorcsatijában volt egy tömítés. mondom ha olyan a méret és az kell, azt meg tudom nézni.
a robbantott ábrán nem úgy tűnt, mintha ha a tartályon lenne tömítés, vagy abban belül a lukban, mert én csonkot láttam, tehát max kívül van. de most rákerestem a neten normális képre és valóban belül van. én arra gondoltam az alul az oldalán lévő kell.
tipp. be kell menni, ha van a közeledben bárdi vagy juniksz, hátha van készleten, vagy ismerős boltossal lehozatni, kiveszed megméred, aztán majd visszáruzza. ;)

hil Elküldve: 2020-07-20 05:52 Hűtővíz..:S

YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil


ha esetleg olyan a mérete a gyors csatinak, mint ami a termosztát tetejére megy, a kis pipára, akkor meg tudom nézni holnapra.... amennyiben nem felejtem el. :)
szerk.: a tartály aljén csecs van nem? azon nincs "O" gyűrű szerintem, csak az ellendarabban, ha jól rémlik. a csövön lévő gyors csatlakozóban.

Szia,
a tartály alján 2 cső csatlakozó van egy nagyobb, kb. 40mm átmérőjű (ez a méret kéne) és egy kisebb. Mindkét "O" gyűrű a tartályban van.
Bye: hil

YELLOW Elküldve: 2020-07-19 19:55 Hűtővíz..:S

hil írta: Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil


ha esetleg olyan a mérete a gyors csatinak, mint ami a termosztát tetejére megy, a kis pipára, akkor meg tudom nézni holnapra.... amennyiben nem felejtem el. :)
szerk.: a tartály aljén csecs van nem? azon nincs "O" gyűrű szerintem, csak az ellendarabban, ha jól rémlik. a csövön lévő gyors csatlakozóban.

hil Elküldve: 2020-07-19 16:46 Hűtővíz..:S

Sziasztok! Nem tudja valaki, hogy az e46 tágulási tartályának az alsó, nagy lyuksijába milyen méretű "o" gyűrű való?
Köszi: hil

YELLOW Elküldve: 2020-07-19 11:17 Mi lehet a baj?

hahfg írta:
YELLOW írta:
hahfg írta:
YELLOW írta:
hahfg írta:
YELLOW írta:
hahfg írta:
YELLOW írta:
hahfg írta:
YELLOW írta:
hahfg írta:
YELLOW írta:
hahfg írta: ziasztok

Segítségre lenne szükségem E46-osomon felmerülő probléma miatt:

Aksi sarut levettem majd visszaraktam és Indul, de a műszerfalon a kézifék visszajelzőn és a légzsákon kívül se kép se hang + ha a kulcsot gyújtásra fordítom nem kapcsol be a rádió , és ha bekapcsolom a gombbal 30 percenként lekapcsol.
Biztosítékok rendben vannak, diag csak dme, abs-el kommunikál semmi mással nem.
Találkozott valaki már hasonló problémával?

köszi


a rádió amúgy is lekapcsol, de 15 vagy 20 perc után. a belső tér világítás és minden.
csinálni kellene műszerfaltesztet. titkos menüben a 2-es menüpont. neten van róla videó is, de a fórumon is többször le lett írva. ha ott sincs semmi, akkor a óracsoporttal lesz valami. ha ott van, akkor az motor ECU nem kommunikál az óracsoporttal.
hogy a rádió nem kapcsol be gyújtásra, az car/key memory beállítás, valószínű kinullázódtak ezek a dolgok.
akksi sarut leállítás után egyből sosem veszünk le. érdemes ezt a 15-30 percet megvárni, de az 5 perc minimum, hogy minden vezérlő lementse a dolgait.


Müszerfaltesztet nem tudok csinálni mivel a kijelző sem jön be, BMW scannerrel olvastam ott DME-ben Signal Can IKE van jelen, nem tudom merre keressem a hibát. Előtte a rádióm nem kapcsolt le csak ha levettem a gyújtást , most még menet közben is lekapcsol 30percenként, car/key memory beállítást hol lehet beállítani?


azt csak géppel lehet. néha előfordul, hogy kinullázza magát és alaphelyzetbe áll, főleg feszültség probléma esetén.
lehet át kellene nézni a testvezetékeket, mindenhol jó-e a kontakt.


Hány helyen lehetnek testvezetékek? Ülés alatt , motortér és azon kivül?
És az mitől lehet hogy csak DME és ABS-el kommunikál? ABS-ben egyébként Can bus hibát jelzett de azt engedte törölni.
Nyomok fel egy képet DME-ben ezt jelzi


nem tudom milyen kábellel nézed. de lehet nem lát bele mindenbe. viszont úgy tűnik a CAN kommunikációval van probléma. most nem tudom a bizti kiosztást, de azt hiszem a CAN-nel is van külön biztije. de át kell nézni az összeset a kesztyűtartóban nyitható le. ha van rossz cserélni, akár szabad szemmel megvilágítva felülről is lehet látni a rosszat. de a motortérben is meg kellene nézni, a fékfolyadék tartály mellett. ott is van pár bizti azt hiszem. de azt a két relét érdemes kivenni és megütögetni, kocogtatni egy asztalhoz. a DME-set és az Ignition-osat.


BMW Scanner 1.4.0 kábellel néztem! Biztiket már néztem és cseréltem az összeset amikor ez a probléma megjelent, can-nel hol van külön biztije és merre van az a can? motortérben is cseréltem a azt az 5db biztit , de a relét nem vettem ki.
Elnézést a sok kérdésért de legalább valaki segít , és nem kell elvinnem szervizbe ahol már 3szor jártam semmit nem találtak de elég rendesen lehúztak a semmiért :(


CAN az egy kommunikációs csatorna. de rémlik mintha annak is lenen biztije, hogy ha valahol gríz lenne, akkor ne üssön ki több eszközt. de holnap megnézem, ha nem felejtem el. lehet nincs.
annak a kábelnek más is látnia kellene. a baj, hogy nincs normális CAN kommunikáció, én arra következtetek. még a 2 relét nézd meg.


Rendben majd ha nem felejted el akkor írd le kérlek:D Mások is azt mondták hogy ennek a kábelnek mást is kellett volna látnia de sajnos csak ABS és DME amivel kommunikál :D ,Lehetséges hogy nincs CAN kommunikáció , CAN az nem a biztisiték tábla felett van? Ez lehetséges valamilyen kábel szakadás vagy kontakt hiba miatt?
Holnap megnézzem a 2 relét :D
Nagyon köszönöm az eddigi segitséget


bocs, nem néztem meg, most jutott eszembe, hogy ide jöttem egy másik helyen a géphez és bejött az oldal, hogy baxus elfelejtettem. az a baj, otthon nem nagyon nyitom meg az oldalt, így kimegy a fejemből. megpróbálom holnap, hátha nem felejtem el. mondjuk most egyéb okok miatt is feledékeny vagyok. mondjuk a könyvében benne kellene lenni a kiosztásnak.


Rendben van semmi gond!
Nincs hozzá könyv , akkor sem volt mikor megvettem 1,5 éve


az a baj, ma is elfelejtettem. holnap mosógépet szerelek... nem ígérek semmit. :? :(


8O


sajnos nagyon sok dolgom volt. elütötték a cicánkat, 4 hónapos, és minden nap orvoshoz kellett vinni, közben egyéb dolgaim is voltak, és fogászat, stb. szóval bocsi, de most pótolom.

először is kérdezném, hogy a fenti reléket, ami a képen van átnézted-e, kivetted,e és megkopogtattad-e őket?
írom melyik biztiket kellene átnézni. nem írom el, melyik mihez tartozik, de lehetséges, hogy köze lehet hozzá, ha mondjuk kiesik a körből. a biztik számát írom, azokat kellene egyesével kivenni, megnézni, vagy kimérni, hogy nem szakadtak-e.
9,10,14,29,30,32,33,34,40,43,53,56,61,67.
ha valamelyik hiányzik, lehet nem baj, mert lehet nincs is benne olyan extra.

CzTomi Elküldve: 2020-07-17 17:48 Autómata váltó hibakód

YELLOW írta:
CzTomi írta:
YELLOW írta:
CzTomi írta: Sziasztok! nekem olaj szivárgás van a váltónál E46 320CD, ott ahol a sebesség választó kar be megy a váltóba, több helyen is érdeklődtem azt mondták gyárilag azt a kis gumi tömítést már nem árulják külön csak a pozíciókapcsolóval együtt ami 49ezer ft lenne.
Valaki járt már így? esetleg ötlet ,hogy honnan tudnék szerezni? Amerikai oldalakon Ebay, Amazon vannak olyanok amik elméletileg jók a gm 5l40e váltóhoz de mivel 10-20ezer forint a szállítás nem merem meg rendelni.


ha lehetett külön kapni, bontott ábrán rajta van, vagy tudod mi a mérete, akkor csapágy üzletben pl lehet érdeklődni. csak mondani kell, hogy ATF olaj álló legyen.


hivatalosan gyári BMW ábrán nincs fent az a kis gumi, de Amerikában többen is gyártják és ottani fórumokon sokan cserélik is nem csak bmw-ben hanem mindenféle amicsi kocsiban amibe ezt a váltót pakolták, csak olyan mintha a sok automata váltós bmw közül amibe ezt rakták(e46,e39,e53,e83) itthon csak nekem lenne ilyen problémám vele :| méretet sajnos nem tudok és ha kiszed a szerelőm akkor viszont sehova nem megye a kocsi míg nem szerzünk másikat :|
Amúgy ez volt a gyári javító "készlet" ami már nem kapható



jah aha, ez ilyen különlegesebb megoldás. hát akkor passz. még jó esztergályos tudna esetleg bele gyártani. más ötletem nincs sajna.


Majd kép alapján be próbálkozom valami tömítés boltban hátha van valami hasonló, de attól tartok valami Takony&Gányol Bt megoldás lesz a vége.
Más téma de esetleg a behr termosztátoknál a gyári dobozos eredeti BMW jobb kéne legyen? Mert nekem azt mondta anno szerelő , hogy a behr a gyári beszállító és 2.5 évet bírt behr 2napja adta meg magát így most megint cseréltethetek.

YELLOW Elküldve: 2020-07-17 17:36 Autómata váltó hibakód

CzTomi írta:
YELLOW írta:
CzTomi írta: Sziasztok! nekem olaj szivárgás van a váltónál E46 320CD, ott ahol a sebesség választó kar be megy a váltóba, több helyen is érdeklődtem azt mondták gyárilag azt a kis gumi tömítést már nem árulják külön csak a pozíciókapcsolóval együtt ami 49ezer ft lenne.
Valaki járt már így? esetleg ötlet ,hogy honnan tudnék szerezni? Amerikai oldalakon Ebay, Amazon vannak olyanok amik elméletileg jók a gm 5l40e váltóhoz de mivel 10-20ezer forint a szállítás nem merem meg rendelni.


ha lehetett külön kapni, bontott ábrán rajta van, vagy tudod mi a mérete, akkor csapágy üzletben pl lehet érdeklődni. csak mondani kell, hogy ATF olaj álló legyen.


hivatalosan gyári BMW ábrán nincs fent az a kis gumi, de Amerikában többen is gyártják és ottani fórumokon sokan cserélik is nem csak bmw-ben hanem mindenféle amicsi kocsiban amibe ezt a váltót pakolták, csak olyan mintha a sok automata váltós bmw közül amibe ezt rakták(e46,e39,e53,e83) itthon csak nekem lenne ilyen problémám vele :| méretet sajnos nem tudok és ha kiszed a szerelőm akkor viszont sehova nem megye a kocsi míg nem szerzünk másikat :|
Amúgy ez volt a gyári javító "készlet" ami már nem kapható



jah aha, ez ilyen különlegesebb megoldás. hát akkor passz. még jó esztergályos tudna esetleg bele gyártani. más ötletem nincs sajna.

CzTomi Elküldve: 2020-07-17 17:19 Autómata váltó hibakód

YELLOW írta:
CzTomi írta: Sziasztok! nekem olaj szivárgás van a váltónál E46 320CD, ott ahol a sebesség választó kar be megy a váltóba, több helyen is érdeklődtem azt mondták gyárilag azt a kis gumi tömítést már nem árulják külön csak a pozíciókapcsolóval együtt ami 49ezer ft lenne.
Valaki járt már így? esetleg ötlet ,hogy honnan tudnék szerezni? Amerikai oldalakon Ebay, Amazon vannak olyanok amik elméletileg jók a gm 5l40e váltóhoz de mivel 10-20ezer forint a szállítás nem merem meg rendelni.


ha lehetett külön kapni, bontott ábrán rajta van, vagy tudod mi a mérete, akkor csapágy üzletben pl lehet érdeklődni. csak mondani kell, hogy ATF olaj álló legyen.


hivatalosan gyári BMW ábrán nincs fent az a kis gumi, de Amerikában többen is gyártják és ottani fórumokon sokan cserélik is nem csak bmw-ben hanem mindenféle amicsi kocsiban amibe ezt a váltót pakolták, csak olyan mintha a sok automata váltós bmw közül amibe ezt rakták(e46,e39,e53,e83) itthon csak nekem lenne ilyen problémám vele :| méretet sajnos nem tudok és ha kiszed a szerelőm akkor viszont sehova nem megye a kocsi míg nem szerzünk másikat :|
Amúgy ez volt a gyári javító "készlet" ami már nem kapható