Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 29877 találat


Andrei Elküldve: 2023-08-02 11:03 Olajzabálás

Insigma írta:
viktor írta:
Insigma írta:
MattM325 írta:
konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért :D.

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel :D Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak :lol:



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.:ijed:
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...:nyelvcsova:
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe :levele:


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ezért is kellene megpróbálni valami üzemanyagrendszeri tisztítót. Kicsi az esély, de ki tudja, volt már akinek megjavult ettől...



Ha minden igaz nemsokára levesszük majd a hengerfejet és akkor belenézünk a hengerbe is, ne tudjátok meg mennyire örülnék neki ha tényleg csak kokszosodásról lenne szó. :ugyis: :kiraly:


Bontás előtt méretnék egy kompressziót. Mert nem biztos, hogy szét kell szedni. A szimeringeket kilehet cserélni bontás nélkül is.


Nézelődtem egy kicsit a témában és a következő érdekességet találtam.
Az E46-osok között az M54-es, újabb típusú motorral szerelt autók fogyasztják az olajat. A régebbi típusú M52TU-s motorokkal ilyen gond nem volt. A probléma lényege röviden, hogy az M54-nél megváltoztatták a dugattyú gyűrűk anyagát és konstrukcióját és rövid időn belül elkopnak, ezáltal megnövekszik a rés a gyűrűk száránál. :kockafej:
A jó hír hogy a probléma orvosolható, csak annyi hogy az M52TU-s dugattyú gyűrűket kell beszerelni. :porgosnevetos:
De itt egy videó ahol ez részletesen látható: https://youtu.be/WuXU6LDbD4s

:kiraly:


Sziasztok,
sok infót szereztem itt a fórumon, most szeretném megosztani a saját tapasztalataimat is.
A páciens: M54B22
Talán nem meglepő, de az előzővel (M52B20TU) ilyen gondok nem voltak.
A mások által korábban leírtak miatt ez a motor képes kinyírni magát, egyik apró hibából adódik a másik, ha nem kap megfelelő karbantartást.
A kartergázszűrőben lévő membránt a szívócsonkban lévő vákuumnak kell elzárni, ami ellen a kartergáz dolgozik.
Ebből adódóan alapvetően két dolognak kell rendben lennie:
1. a lehető legkevesebb kartergáz,
2. a megfelelő vákuum.
Ha valami nincs rendben, az eredmény: olajzabálás, füst, égéskimaradás, tönkrement gyertyák, gyújtástrafók, ingadozó alapjárat, magas fogyasztás, a hőtől megkeményedett tömítések, stb
A szelepfedélről a kartergázcső, és a ccv alján lévő olajvisszaengedő cső lehúzásával ellenőrizhető, hogy jó ccv membrán esetén van-e elegendő vákuum, elzár-e a membrán.
Ha járó motor mellett "dudál", hangosan berreg, akkor vákuum szivárgás van. Még a rugó erejét sem tudja ledolgozni, ráadásul a kartergáz is visszanyomja, nem csoda, ha felszippantja az olajat.
Amiket végigcsináltam:
kartergáz szűrő + vákuumcső cserék, az összes(!) tömítés cseréje a szívósoron(injektor gumigyűrűk, szívósoron lévő elosztó gumigyűrűk, szívósor/hengerfej tömítése),
a szívósoron hátul a vakdugók ellenőrzése, cseréje,, nívópálca o-gyűrű tömítés csere, dugulás nem lehet a csőben, az olajnak vissza kell tudni folyni, olajszűrőház tömítés csere, szelepfedél tömítés csere.
Leragadt/kokszos gyűrűk kiszabadítása:
olaj leengedése és gyertyák kiszerelése után után, a gyertya helyén abba a hengerbe, amelyik alsó holtponton van, M52b22 motornál 1,8 dl aceton+petróleum 50%-50% keveréket kell önteni. Nagyobb motornál nagyobb több kell, ki kell számolni, hogy a döntött hengerek miatt a gyűrűk felső része is kapjon az oldószerből!
Ezt minden hengernél, egymás után több alkalommal ismételni, a főtengelyt/dugattyúkat/ közben mozgatni, addig, amíg megmarad, nem folyik le a dugattyú mellett a folyadék.
Utána a leengedett olaj vissza, először gyertyák nélkül körbeforgatni a főtengelyt, majd gyertyákkal, de trafók nélkül megtekerni, majd 5-10 perc járatás után - előfordulhat, hogy nehezen indul - olaj le, új olaj+szűrő)
Mindezek után megszűnt az alapjárat ingadozása, megszűnt a füstölés, pár perces alapjáraton járatás után az első gázadásra sem füstöl.
A motor érezhetően erősebb, kiegyenlítetten jár, alapjáraton is, és az üzemanyag fogyasztás is csökkent.
Az olajfogyás is jelentősen csökkent, szinte megszűnt.
Vákuum szivárgás a fent leírtakon kívül lehet bármilyen tömítésnél (pl:karter), akkor is, ha nem szivárog az olaj.
És az egészben legjobb, ha a szívósor vagy a szelepfedél repedt, akkor minden fenti mutatvány felesleges :)

sturm Elküldve: 2023-08-01 18:52 Segítsetek!

Sziasztok!

Hozzáértők segítségét szeretném kérni!
E46 Facelift előtti, single xenon.
A bal oldali izzó csak akkor gyújt be, ha a trafóról le van húzva a 3 pines stekker (X10106)
Ha jól tudom ez a CANbushoz tartozik.

Van ötlete valakinek?
Előre is köszönöm!

katonaza Elküldve: 2023-06-17 10:02 Segítsetek!

BMW0926 írta: Senkinek nincs ötlete a témával kapcsolatban????
BMW0926 írta: Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket




Tehát egy 22 éves autóról van szó.
Nem a legvalószínűbb, hanem a legegyszerűbbtől kezdve:

1. Akksi leköt egy éjszakára. Másnap egy 100%-ra tökéletes akksi (semmiképp nem az, ami most benne van) ráköt és kipróbál.

2. Az autón számos testelési csatlakozás van kialakítva.

Egy részük olyan kialakítású, hogy egy gyufásdoboznyi alapterületű elembe belefut sok kábel és így van a kasztnihoz csavarozva.
Elöl, hátul, alul, felül, tényleg több helyen elő tudnak fordulni, keresd ki doksiban, hogy a te autódban merre vannak.
- Ezeket fellazítanám, ha korrodált, akkor megpucolnám, majd kontakt spray, utána visszacsavaroznám.

Másik része vastag, sodrott rézkábel.
Ezt sima villanydróttal hidald át (kizárólag ideiglenesen, a próba - kedvéért).

Harmadik magának az akksinak a testelési kábele, mind az akksi, mind a kasztni felőli végén ellenőrzendő. Időrendben kezdj ezzel.

3. Ha már elmélyültél a kábelezésben, akkor az akksitól a pozitív kábelezést is ellenőrizném (pláne ha hátul van az akksi). A szemrevételezés mellett jól meg is rángatnám, vastag kábel, bírnia kell.

4. Utána olvasnék, hogy a tapasztalt hibák nem köthetőek-e valamelyik vezérlőhöz (pl. a komfort elektronika meglepően sok mindent vezérel) és a körül mennék tovább.

Sztem ezeken különösebb áldozat nélkül végig tudsz menni, a többi sokkal macerásabb.
Hajrá.

BMW0926 Elküldve: 2023-06-16 19:03 Segítsetek!

Senkinek nincs ötlete a témával kapcsolatban????
BMW0926 írta: Sziasztok

Egy elég érdekes problémával kapcsolatban írok.

Az utóbbi 1-2 évben nem nagyon volt időm foglalkozni a kocsimmal, jóformán még használni se nagyon használtam. Körülbelül 1,5 éve kezdődtek az elektromos problémák, sorra hibásodott meg minden. Kezdődött a központi zárral: Nem nyitotta-zárta a kulcs az ajtókat, egyik napról a másikra(kulcs tanítást legalább 100x próbáltam), Utána ezt követte a tolatóradar hiba: Rückwertzbe kapcsolva, semmi pittyegás/sípolás, ami jelezné, hogy műküdik-e, vagy sem. Meg sem pisszen. Majd utána a duda hibásodott meg: Tök kussban van! Ezt követte a távolsági fényszóró visszejelző kék lámpa: Még teljesen sötétben is alig lehet látni, hogy kéken világít! A rádió is meghibásodott: Mikor leállítottam a motort és levettem a gyújtást, akkor is ment a rádió. Ezt kicseréltem egy ugyanilyen gyári CD-s re, idáig működik. Lámpa állító motor is legtöbbször nem működik. Belső, középkonzoli záró gomb se mindig működik. Legutoljára az ablakomosó folyadék motorjára figyeltem fel, hogy nem működik!

Rohadtul idegesítő ez a rengeteg elektromos hiba, szerintetek mi lehet a gond? A biztosíték táblán szereplő biztosítékokat átnéztem, de még vannak biztosítékok valahol a kocsiba, úgy tudom... Tudtok ezzel kapcsolatban is segíteni hol találom a többit?

Illetve, egy 2001/5-ös E46 320i magyar nyelvű biztosíték kiosztásnak is örülnék, mert nem találom a sajátot.

Köszi az ötleteket


YELLOW Elküldve: 2023-05-20 21:33 világításmodul programozása

Gabee írta:
YELLOW írta:
Gabee írta: Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy e46 320d-n,be lehet-e valahogy programozni hogy nyitáskor és záráskor villanjanak az irányjelzők?
Ha igen,akkor mennyire bonyolult a művelet és mi kellene hozzá?
Köszönöm!


be lehet. ha nincs riasztó, akkor aktiválni kell, bár hibát fog emiatt dobni, de azt csak diagon lehet majd látni. aztán aktiválni kell a villanást, nyitásra és zárásra is.
hát megfelelő kábel és program kell hozzá. fogalmam sincs, hogy ezek a BT-s OBD cuccok, amik telefonnal is mennek, mennyire tudják ezt lekezelni.


Szia!
Köszi a választ!
Riasztó nincs,teljesen gyári az autó.
Bluetooth-s OBD cuccom nincs.
BMW inpa programom van a hozzá kapott kábellel együtt.
Az megfelel ehhez a programozáshoz vagy más program kell hozzá?


INPA nem programozásra való. de a kábel jó lehet, de valószínű még az INPA-hoz is kellene alakítani rajta.

Gabee Elküldve: 2023-05-20 20:13 világításmodul programozása

YELLOW írta:
Gabee írta: Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy e46 320d-n,be lehet-e valahogy programozni hogy nyitáskor és záráskor villanjanak az irányjelzők?
Ha igen,akkor mennyire bonyolult a művelet és mi kellene hozzá?
Köszönöm!


be lehet. ha nincs riasztó, akkor aktiválni kell, bár hibát fog emiatt dobni, de azt csak diagon lehet majd látni. aztán aktiválni kell a villanást, nyitásra és zárásra is.
hát megfelelő kábel és program kell hozzá. fogalmam sincs, hogy ezek a BT-s OBD cuccok, amik telefonnal is mennek, mennyire tudják ezt lekezelni.


Szia!
Köszi a választ!
Riasztó nincs,teljesen gyári az autó.
Bluetooth-s OBD cuccom nincs.
BMW inpa programom van a hozzá kapott kábellel együtt.
Az megfelel ehhez a programozáshoz vagy más program kell hozzá?

YELLOW Elküldve: 2023-05-19 17:44 világításmodul programozása

Gabee írta: Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy e46 320d-n,be lehet-e valahogy programozni hogy nyitáskor és záráskor villanjanak az irányjelzők?
Ha igen,akkor mennyire bonyolult a művelet és mi kellene hozzá?
Köszönöm!


be lehet. ha nincs riasztó, akkor aktiválni kell, bár hibát fog emiatt dobni, de azt csak diagon lehet majd látni. aztán aktiválni kell a villanást, nyitásra és zárásra is.
hát megfelelő kábel és program kell hozzá. fogalmam sincs, hogy ezek a BT-s OBD cuccok, amik telefonnal is mennek, mennyire tudják ezt lekezelni.

Gabee Elküldve: 2023-05-19 16:00 világításmodul programozása

Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy e46 320d-n,be lehet-e valahogy programozni hogy nyitáskor és záráskor villanjanak az irányjelzők?
Ha igen,akkor mennyire bonyolult a művelet és mi kellene hozzá?
Köszönöm!

zoles514 Elküldve: 2023-05-08 10:53 E46 TÍPUSHIBÁK

YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta: Sziasztok! BMW E46 316i (2005.)
Az üzemanyagszint-jelző negyed alatt van kicsivel és az autó megáll.
Tankolás után újra indul.
Üzemanyag szivattyú kb. 2 éve, üzemanyagszűrő 4 hónapja volt cserélve. Egészen idáig nem volt gond.
Mi lehet a probléma?
Köszönöm a válaszokat!


vagy rossz a mutató és valójában nulla van a tankban, vagy ismét a pumpa haldoklik. ez tipikus jele annak. lehet 2 éve cserélted, az nem jelent semmit.


Télen 2-3 hónapig nem használom. Kb 2 hetente beindítottam, akkor a kipufogóból csöpögött a benzin alapjáraton. Lehet ez is valaminek az előjele volt? Szerelőnél volt most! A tank egyik felében volt üzemanyag a másikban nem, ekkor a mutató kicsit negyed alatt volt és nem indult. Tehát a mutató jó. Az üzemanyag nyomás alacsony volt -a diagnosztika ezt mutatta. A szerelő szennyeződésre gondolt (áttisztította). De szerintem megint nem fog indulni! Most 3/4-ig van a tank. Nehezebben indul, mint korábban.


benzin a kipufogóból? nem kondenzvíz volt, csak a túldúsítás miatt a füstnek volt benzinszaga, de a csöpögés víz volt. ha néha csak beindítottad, akkor simán összegyűlik a sok víz a rendszerben.
nekem is sokat áll az autó, főleg az utóbbi 2 évben, de nekem is volt, hogy beindítás nélkül állt 3 hónapot. és semmi gond nem volt vele, pöccre indult.


Üdv! Valóban víz csöpög (ma reggel megnéztem). Viszont, így hidegen nehezebben, nyöszörögve indult. Felmelegedett motornál nincs gond. Így félek használni nem először hagyott az úton, majd üzemanyagot rátöltve indult. Szerinted üzemanyag-szivattyú a probléma? Esetleg üzemanyag nyomásszabályzó? Köszönöm a választ!


szerintem a pumpa lesz. mérni kell nyomást, akár elől a motornál, akár a pumpa után.
de az üzemanyag mennyisége segít a pumpának. aki mindig negyed tankokkal jár, és úgy megy szinte üresig, annak jóval hamarabb kell majd cserélni. minden márka esetén, nem csak a BMW-nél.
én azt szoktam javasolni, hogy a negyed tank legyen a nulla. ha azt eléri, tankolni kell, ha van rá lehetőség. és ha lehet, mindig tele. vagy ha jellemzően csak 10-15ezerért tud tankolni valaki, akkor 1x tele kell, és akkor 1/2 vagy 3/4 tanknál tankoljon újra tele 10-15ezerért. segít a nyomásnak, nem erőlködik a pumpa, jobb a hűtése, még ha furcsán is hangzik.


Üdv! Az autó új,(0 km-es) volt amikor vettem 2005-ben. Valóban, mindig tele tankoltam amennyire lehetett és mindig megvártam a lámpa kigyulladását és még utána is mentem 20-30 km-t. Ezek szerint ez nem jó módszer? Pumpa alatt a üzemanyag szivattyút érted? Bocsánat az értetlenkedésért. Válaszod köszönöm!


igen, pumpa = üa. szivattyú.
ennek a módszernek nem kellene gondot okoznia. úgy értettem, hogy sokan sosem tankolják 1/4-ed felé, és szinte nullára kijárják. te viszont legalább mindig tele tankoltad, ez jó pont. de célszerű 1/4-nél tankolni inkább.
egy idő után így is úgy is meghal a pumpa, csak el lehet tolni ezt az időt, és akkor már csak a kopás miatt fog meghalni. viszont a BMW, és az E46 is több alkatrészben érzékeny a minőségre. általában az olcsóbb alkatrészek nem sokáig bírják. hogy egy adott szerelő mit mond, mit tett bele, az lehet csak neked lett kiszámlázva a drága alkatrész, de egy olcsó került bele. Hiszen a tankba úgy sem nézegeted.


Üdv! Akkor az első reggeli indításnál is az üzemanyag szivattyú hibája miatt rövid ideig szaggat, rángat (néha le is áll), de utána rendesen indul. Nem kap az indításhoz elég üzemanyagot? Persze mérni kell a nyomást. Lehet a tankot is ki kell takarítani 18 év után. Nehéz rendes szerelőt találni itt Kecskemét, Kiskunfélegyháza környékén. A szervízben az első 5 évben (Kecskemét Formont) folyamatosan átbasztak+nem értenek hozzá!!Oda nem viszem már 10 éve.


igen az első indítás is lehet attól rossz.
csináld meg azt ilyen reggeli indításnál, hogy ráadod a gyújtást, de nem indítasz, majd leveszed, megint ráadod vár picit, leveszed, majd harmadjára is ráadod, vársz és indítasz. ha akkor nem produkálja a rángatást leállást, akkor az szintén garancia arra, hogy a pumpa halódik.


Üdv! Ma reggel próbáltam úgy indítani, ahogy írtad, de sajnos a tank 1/4-ig van (így lehet, h. fals eredményt ad ez a módszer). Továbbra is produkálta a tüneteket! Kicsit szaggatva rángatva, de indult! Azt szeretném még kérdezni, h. egy vagy kettő üzemanyag szivattyú van ebben a típusban? Nyereg tank van, ha jól tudom. A tank egyik feléből a másikba szivattyú emeli át az üzemanyagot? És utána egy másik szivattyú továbbítja? Illetve, hogyan jut el az üzemanyag a tankból a motorig? Köszönöm a választ. Talán jövő héten tudom vinni szerelőhöz.

YELLOW Elküldve: 2023-05-06 16:44 E46 TÍPUSHIBÁK

zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta:
YELLOW írta:
zoles514 írta: Sziasztok! BMW E46 316i (2005.)
Az üzemanyagszint-jelző negyed alatt van kicsivel és az autó megáll.
Tankolás után újra indul.
Üzemanyag szivattyú kb. 2 éve, üzemanyagszűrő 4 hónapja volt cserélve. Egészen idáig nem volt gond.
Mi lehet a probléma?
Köszönöm a válaszokat!


vagy rossz a mutató és valójában nulla van a tankban, vagy ismét a pumpa haldoklik. ez tipikus jele annak. lehet 2 éve cserélted, az nem jelent semmit.


Télen 2-3 hónapig nem használom. Kb 2 hetente beindítottam, akkor a kipufogóból csöpögött a benzin alapjáraton. Lehet ez is valaminek az előjele volt? Szerelőnél volt most! A tank egyik felében volt üzemanyag a másikban nem, ekkor a mutató kicsit negyed alatt volt és nem indult. Tehát a mutató jó. Az üzemanyag nyomás alacsony volt -a diagnosztika ezt mutatta. A szerelő szennyeződésre gondolt (áttisztította). De szerintem megint nem fog indulni! Most 3/4-ig van a tank. Nehezebben indul, mint korábban.


benzin a kipufogóból? nem kondenzvíz volt, csak a túldúsítás miatt a füstnek volt benzinszaga, de a csöpögés víz volt. ha néha csak beindítottad, akkor simán összegyűlik a sok víz a rendszerben.
nekem is sokat áll az autó, főleg az utóbbi 2 évben, de nekem is volt, hogy beindítás nélkül állt 3 hónapot. és semmi gond nem volt vele, pöccre indult.


Üdv! Valóban víz csöpög (ma reggel megnéztem). Viszont, így hidegen nehezebben, nyöszörögve indult. Felmelegedett motornál nincs gond. Így félek használni nem először hagyott az úton, majd üzemanyagot rátöltve indult. Szerinted üzemanyag-szivattyú a probléma? Esetleg üzemanyag nyomásszabályzó? Köszönöm a választ!


szerintem a pumpa lesz. mérni kell nyomást, akár elől a motornál, akár a pumpa után.
de az üzemanyag mennyisége segít a pumpának. aki mindig negyed tankokkal jár, és úgy megy szinte üresig, annak jóval hamarabb kell majd cserélni. minden márka esetén, nem csak a BMW-nél.
én azt szoktam javasolni, hogy a negyed tank legyen a nulla. ha azt eléri, tankolni kell, ha van rá lehetőség. és ha lehet, mindig tele. vagy ha jellemzően csak 10-15ezerért tud tankolni valaki, akkor 1x tele kell, és akkor 1/2 vagy 3/4 tanknál tankoljon újra tele 10-15ezerért. segít a nyomásnak, nem erőlködik a pumpa, jobb a hűtése, még ha furcsán is hangzik.


Üdv! Az autó új,(0 km-es) volt amikor vettem 2005-ben. Valóban, mindig tele tankoltam amennyire lehetett és mindig megvártam a lámpa kigyulladását és még utána is mentem 20-30 km-t. Ezek szerint ez nem jó módszer? Pumpa alatt a üzemanyag szivattyút érted? Bocsánat az értetlenkedésért. Válaszod köszönöm!


igen, pumpa = üa. szivattyú.
ennek a módszernek nem kellene gondot okoznia. úgy értettem, hogy sokan sosem tankolják 1/4-ed felé, és szinte nullára kijárják. te viszont legalább mindig tele tankoltad, ez jó pont. de célszerű 1/4-nél tankolni inkább.
egy idő után így is úgy is meghal a pumpa, csak el lehet tolni ezt az időt, és akkor már csak a kopás miatt fog meghalni. viszont a BMW, és az E46 is több alkatrészben érzékeny a minőségre. általában az olcsóbb alkatrészek nem sokáig bírják. hogy egy adott szerelő mit mond, mit tett bele, az lehet csak neked lett kiszámlázva a drága alkatrész, de egy olcsó került bele. Hiszen a tankba úgy sem nézegeted.


Üdv! Akkor az első reggeli indításnál is az üzemanyag szivattyú hibája miatt rövid ideig szaggat, rángat (néha le is áll), de utána rendesen indul. Nem kap az indításhoz elég üzemanyagot? Persze mérni kell a nyomást. Lehet a tankot is ki kell takarítani 18 év után. Nehéz rendes szerelőt találni itt Kecskemét, Kiskunfélegyháza környékén. A szervízben az első 5 évben (Kecskemét Formont) folyamatosan átbasztak+nem értenek hozzá!!Oda nem viszem már 10 éve.


igen az első indítás is lehet attól rossz.
csináld meg azt ilyen reggeli indításnál, hogy ráadod a gyújtást, de nem indítasz, majd leveszed, megint ráadod vár picit, leveszed, majd harmadjára is ráadod, vársz és indítasz. ha akkor nem produkálja a rángatást leállást, akkor az szintén garancia arra, hogy a pumpa halódik.