Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 5992 találat


YELLOW Elküldve: 2018-10-21 22:34 320d Motor

GORO írta: Sziasztok!

Adott egy F30-as 2014-es BMW 318d (N47D20 - 105Kw) //azért írom a 320d topikban, mert abban is ugyanez a blokk kódú motor van//, 8 sebességes automata, melyben 46000 km van. Az elmúlt hetekben remegést lehetett tapasztalni nála. A jelenség az autópályán jött elő, amikor is apróbb remegés jelentkezett nála a 1200-1400-as fordulatszámtartományban, de ha leváltottam egy alacsonyabb sebességfokozatba és felment a fordulatszám pl. 2000 vagy afölé akkor a jelenség megszűnt - ugyanazon sebesség mellett. A jelenség egyre jobban erősödött, annyira, hogy több órás autópályás vezeztés mellett egyre zavarobb volt a remegés és felkúszott egészen 2000-es fordulatig. Nem tudtam már 130-nál 8-asba kapcsolni mert annyira remegett, de 7-esben 2000-es fordulat felett nem volt észlelhető.

- motor controll lámpa NEM világit

1.) Elvittük egy BMW-s szakihoz, aki computerre rakva semmi hibát nem észlelet. Frissítette a váltó szoftverét, de semmi egyéb.

A jelenség csökkent, a vibrálás kisebb és csak 1200-1400 között van jelen.


2.) Elvittük a BMW szervízbe, hogy tárják fel a hibát. Átnézték és ők azt mondták, hogy a szívósor oldali ház cseréjére van szükség, mert nagyon levan kokszosodva.

Hazaérve leszereltem az EGR szeleppel együtt, kormos és kokszos volt de nem tragikusan. Kitakaritottam minden részét, az EGR szelep nem volt csak kormos. A blokk szívó torkát is kitakaritottam és mindent tisztán összeraktam.
Kipróbáltam, de változás nem volt, a remegés megmaradt.

3.) Mások a kocsi kerekeire, gumijaira gyanakodtak - na de a remegés nem sebességhet kötött, ahol a rezonanciafrekvencia érvényesül, hanem a fordulatszámhoz kötött, 1200-1400 között. Mindegy mennyivel megyek 60-nal vagy 100-al. De legyen, egyébkéntis most jön a hideg, le lett cserélve másik gyári felni+téli gumira (kicentirozva).
A jelenség változatlan. Szépen ment az előző kerekekkel is és ezzel is, mert ha nem 1200-1400 között vagyok akkor hibátlanul gurul.

4.) Megint mások váltóolajra vagy motortartó gumibakokra gondolnak. Most motortisztítóadalékot és lerakodáscsökkentő adalékot öntöttem a motorhoz/üzemanyaghoz. Most ennek az eredményét várom...

Minden ötletet véleményt meghallgatok. Ha esetleg tudna valaki valami hasznosat vagy érdemlegest vagy valakit ajánlani azt nagyon megköszönném.


ügyesen leírtad a dolgot, nem kell kiszedni infókat belőled :kiraly:
én egy élő adatot is néztem volna a problémás és nem problémás fordulat tartományban. lehet valamelyik porlasztó nem jól dolgozik alacsonyabb fordulaton emiatt egyenetlen az égés a hengerben.

GORO Elküldve: 2018-10-21 22:14 320d Motor

Sziasztok!

Adott egy F30-as 2014-es BMW 318d (N47D20 - 105Kw) //azért írom a 320d topikban, mert abban is ugyanez a blokk kódú motor van//, 8 sebességes automata, melyben 46000 km van. Az elmúlt hetekben remegést lehetett tapasztalni nála. A jelenség az autópályán jött elő, amikor is apróbb remegés jelentkezett nála a 1200-1400-as fordulatszámtartományban, de ha leváltottam egy alacsonyabb sebességfokozatba és felment a fordulatszám pl. 2000 vagy afölé akkor a jelenség megszűnt - ugyanazon sebesség mellett. A jelenség egyre jobban erősödött, annyira, hogy több órás autópályás vezeztés mellett egyre zavarobb volt a remegés és felkúszott egészen 2000-es fordulatig. Nem tudtam már 130-nál 8-asba kapcsolni mert annyira remegett, de 7-esben 2000-es fordulat felett nem volt észlelhető.

- motor controll lámpa NEM világit

1.) Elvittük egy BMW-s szakihoz, aki computerre rakva semmi hibát nem észlelet. Frissítette a váltó szoftverét, de semmi egyéb.

A jelenség csökkent, a vibrálás kisebb és csak 1200-1400 között van jelen.


2.) Elvittük a BMW szervízbe, hogy tárják fel a hibát. Átnézték és ők azt mondták, hogy a szívósor oldali ház cseréjére van szükség, mert nagyon levan kokszosodva.

Hazaérve leszereltem az EGR szeleppel együtt, kormos és kokszos volt de nem tragikusan. Kitakaritottam minden részét, az EGR szelep nem volt csak kormos. A blokk szívó torkát is kitakaritottam és mindent tisztán összeraktam.
Kipróbáltam, de változás nem volt, a remegés megmaradt.

3.) Mások a kocsi kerekeire, gumijaira gyanakodtak - na de a remegés nem sebességhet kötött, ahol a rezonanciafrekvencia érvényesül, hanem a fordulatszámhoz kötött, 1200-1400 között. Mindegy mennyivel megyek 60-nal vagy 100-al. De legyen, egyébkéntis most jön a hideg, le lett cserélve másik gyári felni+téli gumira (kicentirozva).
A jelenség változatlan. Szépen ment az előző kerekekkel is és ezzel is, mert ha nem 1200-1400 között vagyok akkor hibátlanul gurul.

4.) Megint mások váltóolajra vagy motortartó gumibakokra gondolnak. Most motortisztítóadalékot és lerakodáscsökkentő adalékot öntöttem a motorhoz/üzemanyaghoz. Most ennek az eredményét várom...

Minden ötletet véleményt meghallgatok. Ha esetleg tudna valaki valami hasznosat vagy érdemlegest vagy valakit ajánlani azt nagyon megköszönném.

ninja636 Elküldve: 2018-10-07 20:30 320d Motor

Sziasztok
204D4 150 lovas motoral van olyan problémám hogy 2200 ig olyan mint 1 szivodizel.
nincs turbonyomásom ez már az elektromso turbo geometriás turbo.
Msot ujitattam fel a turbot a Ferryker turbonál uj középrészt kapott 1 minimálissal jobb lett de még mindig torpan 2200 ig ott meg ugy megindul mitn akit kilöttek.
Néztem Inpa diagon és a turbonyomás késik csak 2200 nál ál fel maximumra de nemtudom miért.
probáltam másik légtömegméröt. semi msot mértem kompresiot a kocsiban 22-26 bar. azis jo turbo jo injektorok jok nincs már semmi tippem .
Lehet vele közlekedni de alul nagyon gyenge.
Egr kiirva semi kipufogogáz nem megy visza és lyukat sem látok se a csöveken se a cooleren :(

pjocit Elküldve: 2018-10-05 22:37 Hibakód

Nem sikerült jó szakit találni. A hiba továbra is fenn ál.Már cseréltem ac pumpát,üzemanyag szüröt sőt még szenzort is. Ahány szaki annyi féle verzió. "Lehet EGR ,porlasztó ,légtömegmérő ,nagynyomásupumpa " De hol a vége. Nincs egy olyan szerelő aki azt mondj "igen ez a baja. Azt hiszem nincs más választás mindent ki kell vizsgálni eggyenként. Sos ha valaki találkozott már hasonlóval. P0193 hibakód üzemanyag nyomás szenzor hiba . Előre is kösuönöm.:kiraly:

Tano Elküldve: 2018-09-24 21:15 Mi lehet a baj?

Zaki írta: Sziasztok!

2004-es E46 330D autó P0402-es hibakódot dobott fel. Ez elméletileg EGR hibára utal. Az EGR szelep ki lett takarítva, hibakód törölve, de ismét dobta a hibát! Az autón érezhető a teljesítményvesztés. Főleg az alsó fordulattartományban. 2500 fölött húz csak igazán addig kb az 1.6-os autók legyorsulják. Valamint talán az autó, mintha jobban is füstölne.

Kérdésem a következő: az EGR szelep nem megfelelő működése okozhatja a teljesítmény vesztést, és a szelep cseréjével megoldódhat a hiba?


Ha a szelep le tud zárni, akkor nem feltétlen azzal van a baj. Lehet a vezérlő vákumszelepével, az EGR hőcserélővel, vagy a kipuffvisszavezetés más szakaszával is. Végig kell nézni. Ha valahol ott szökik a kipuffgáz az okozhat teljesítményvesztést, vagy ha az EGR nem zár mikor kellene sz szintén okozhat ilyet.

Zaki Elküldve: 2018-09-24 20:06 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

2004-es E46 330D autó P0402-es hibakódot dobott fel. Ez elméletileg EGR hibára utal. Az EGR szelep ki lett takarítva, hibakód törölve, de ismét dobta a hibát! Az autón érezhető a teljesítményvesztés. Főleg az alsó fordulattartományban. 2500 fölött húz csak igazán addig kb az 1.6-os autók legyorsulják. Valamint talán az autó, mintha jobban is füstölne.

Kérdésem a következő: az EGR szelep nem megfelelő működése okozhatja a teljesítmény vesztést, és a szelep cseréjével megoldódhat a hiba?

YELLOW Elküldve: 2018-07-24 21:10 turbo gond

raul227 írta:
Köszönöm mindenkinek, a vákuum tartály pucuja volt félig eltörve! Megragasztottam, nagyon jó.


:kiraly:

raul227 Elküldve: 2018-07-24 11:42 turbo gond

Tano írta:
raul227 írta: Sziasztok segítseget szeretnék kérni. Bmw E46 320d 2000 évjáratrol lenne szó. Hirtelen elment a nyomaték, kb 2 hónapja félre álltam 1 óra múlva mentünk tovább akkor visszajott. Egy hónapra rá megint elment de azóta nem jött vissza, nem tudom az közre játszott e hogy az egyik rokonom használta és ment vele 120 km-t de nagyon alacsony fordulaton 70 el ment 5-ösbe nem porgette normálisan. Másnap jelentkezett a hiba először. Esetleg bekormolódott? Ezt a turbót lehet pucolni, vagy mi a teendő vele? Hibajel nincs a műszerfalon. Egyik szerelő nézte de más ügyben, diagolta , azt mondta a turbó cső nem keményedik fel, és nézte hogy nincs valami turbó nyomás vagy nem tudom pontosan, szóval a diag se mutatta ki hogy menne a turbó, nem értek hozzá de kb ennyi hogy nem adott élő adatot vagy nem működött. Kb olyan az autó mintha csak 80 lóerő lenne benne...


Nyitott motortérnél meg lehet nézni, hogy mozgatja-e a geometria állító rudazatot a vákumszelep. Ha nem, akkor nem biztos hogy a geometria ragadt be, lehet hogy a vákumrendszer ereszt ami vezérli. Ezt meg kell nézni, máshogy nem megy.


Köszönöm mindenkinek, a vákuum tartály pucuja volt félig eltörve! Megragasztottam, nagyon jó.

konkolyd Elküldve: 2018-07-02 07:08 Vanos

YELLOW írta:
gyuszix6 írta: sziasztok.
kis segitsegre lenne szukségem,tanácsra.
van egy olajzabalo x6 50i bmw-m
legutobb mikor irta 1 liter olajat töltsek utána én ökör az olajjal eggyutt öntöttem bele motorolaj adalékot is (restorer)
inditás után rögtön motorhibát irt az auto,aznap rogton teljes olajcserét csináltam az autoval addig sem mentem,olajcsere után hibakod törlések voltak de az auto folyton hibat ir vanoshiba hol kipufogo hol szivo oldalon illetve van hogy mindkettot.ez váltakozva jon,valaki nem tud tanácsot adni hogy lehetne kitisztitani?elotte nem volt semmi bajom az autoval csupán ezt az amerikai motorolaj adalékot belekevertem és ez lett.
tanácsokat köszönöm.


ezek a mindenféle amerikai csodabigyók, hogy akár homokkal is jár a motor, ha ez benne van....
hát talán többször át kell járatni. vegyél valami olcsóbb, de viszkozitásban megfelelő olajat. tedd bele. járj vele pár km-t. a másik, hogy ilyenkor szűrőt is cserélni kell. a szűrőházban marad olaj az előzőből.
aztán ha át lett járatva, le kell engedni és mehet bele a jobb olaj.
reméljük nem okozott nagy bajt...
mondjuk nekem fura, hogy rögtön galibát jelez...
amúgy feltehetőleg feloldott valami mocskot a tisztító, és lehet a vanos szelepnél eltömődést okoz.


húúú ez aztán a szívás :(
eddig se mertem beleönteni semmit a motorba, még a Castrol-os flakon kinyitásakor is rettegek nehogy hamisítvány legyen, de ezek után végképp semmit.
Egyébként nekem a vanos szolenoidon van ilyen fém szűrő, szerintem itt is arra tapadhatott fel a sok kula. X5 motorját nem ismerem, de gondolom ott is hasonló megoldás lehet. Simán kiszedném, féktisztítóval lemosni, vissza és próba.
https://www.youtube.com/watch?v=zOdPvvOVqsI

YELLOW Elküldve: 2018-07-01 22:12 Vanos

gyuszix6 írta: sziasztok.
kis segitsegre lenne szukségem,tanácsra.
van egy olajzabalo x6 50i bmw-m
legutobb mikor irta 1 liter olajat töltsek utána én ökör az olajjal eggyutt öntöttem bele motorolaj adalékot is (restorer)
inditás után rögtön motorhibát irt az auto,aznap rogton teljes olajcserét csináltam az autoval addig sem mentem,olajcsere után hibakod törlések voltak de az auto folyton hibat ir vanoshiba hol kipufogo hol szivo oldalon illetve van hogy mindkettot.ez váltakozva jon,valaki nem tud tanácsot adni hogy lehetne kitisztitani?elotte nem volt semmi bajom az autoval csupán ezt az amerikai motorolaj adalékot belekevertem és ez lett.
tanácsokat köszönöm.


ezek a mindenféle amerikai csodabigyók, hogy akár homokkal is jár a motor, ha ez benne van....
hát talán többször át kell járatni. vegyél valami olcsóbb, de viszkozitásban megfelelő olajat. tedd bele. járj vele pár km-t. a másik, hogy ilyenkor szűrőt is cserélni kell. a szűrőházban marad olaj az előzőből.
aztán ha át lett járatva, le kell engedni és mehet bele a jobb olaj.
reméljük nem okozott nagy bajt...
mondjuk nekem fura, hogy rögtön galibát jelez...
amúgy feltehetőleg feloldott valami mocskot a tisztító, és lehet a vanos szelepnél eltömődést okoz.