Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 5992 találat


bricktopm Elküldve: 2017-10-14 12:22 klíma tisztítás

Hali, nektek hogy fűt a klíma?
Automata digit klímám van, áttekerem a középkonzolon melegre a forgattyút, beállítom, hogy legyen 20C, de én nemigazán érzek meleget jönni a befúvókból, ellenben ha kikapcsolom a klímát küldi be a motortér melegét. Hogy van ez?
A klíma tuti jó, 3hónapja cseréltettem kompresszort, szárítószűrőt, új gáz stb. Hideget csinálja rendesen.

YELLOW Elküldve: 2017-10-11 21:42 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

BarG írta:
YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.


Ez most komoly???
-35°C-on akísérlet tökéletesen leképezi a HIDEGOLDALI viszkozitás különbségeket. Az egyik 0W, a másik 5W, a harmadik 10W. Pont ennek megfelelően folynak, vagy nem a 30-asok. A 40esek detto.
Egyedül a 10W-30 és 10W-40 közti különbség mond valamit, de azt ugye mindenki tudja, hogy a szám nem egy konkrét értéket jelent, hanem egy sávot, aminek az olaj lehet a tetején vagy az alján és akkor tényleg van különbség. De nem sok.


igen én is a 10w-s olajokra gondoltam. arra linkeltem a képet. megnéztem még korábban nem egy hideg tesztet ahol ugyanezt tapasztaltam. azonos hideg oldali mellett, a magasabb meleg oldali lassabban folyt.
amúgy nem tudsz intézni olajtesztet? :D régi olajakból adnék mintát. a Moly tudom csinál bárkinek, de annyit nem ér.


Sajnos csak árukapcsolásként működött az olajteszt, ha veszel az illetőtől valamit. Ha magad intézed, akkor jóval drágább és ahogy írtad, "már nem éri meg". Régi olajokat meg amúgy sem érdemes elemeztetni, mert "megromlik", oxidálódik, gyantásodik, nem ad tiszta képet arról, hogy mi volt a gépben. Amit meg ráköltenél a vizsgálatokra, vegyél inkább friss olajat rajta!


csak azért kérdeztem, mert most fogok olajat cserélni. bár valóban van 8 éve leengedett olajam is eltéve. :D

BarG Elküldve: 2017-10-11 19:58 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta: találtam egy jó képet, amit pedzegettem már. -35°C-ig hűtve.
látható, hogy a motor olaj hideg viselkedését igenis befolyásolja a meleg oldali viszkozitási érték.


Ez most komoly???
-35°C-on akísérlet tökéletesen leképezi a HIDEGOLDALI viszkozitás különbségeket. Az egyik 0W, a másik 5W, a harmadik 10W. Pont ennek megfelelően folynak, vagy nem a 30-asok. A 40esek detto.
Egyedül a 10W-30 és 10W-40 közti különbség mond valamit, de azt ugye mindenki tudja, hogy a szám nem egy konkrét értéket jelent, hanem egy sávot, aminek az olaj lehet a tetején vagy az alján és akkor tényleg van különbség. De nem sok.


igen én is a 10w-s olajokra gondoltam. arra linkeltem a képet. megnéztem még korábban nem egy hideg tesztet ahol ugyanezt tapasztaltam. azonos hideg oldali mellett, a magasabb meleg oldali lassabban folyt.
amúgy nem tudsz intézni olajtesztet? :D régi olajakból adnék mintát. a Moly tudom csinál bárkinek, de annyit nem ér.


Sajnos csak árukapcsolásként működött az olajteszt, ha veszel az illetőtől valamit. Ha magad intézed, akkor jóval drágább és ahogy írtad, "már nem éri meg". Régi olajokat meg amúgy sem érdemes elemeztetni, mert "megromlik", oxidálódik, gyantásodik, nem ad tiszta képet arról, hogy mi volt a gépben. Amit meg ráköltenél a vizsgálatokra, vegyél inkább friss olajat rajta!

BarG Elküldve: 2017-10-05 20:02 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

[quote="YELLOW"]
BarG írta:
YELLOW írta: most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.

igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat. :D
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.


A BMW LL01 olaj 2001-től van, az LL04 meg 2004-től. Egyik dátum se ma volt, de tegnap se. A két olaj között az igazi különbség abban van, hogy az LL04 alkalmas részecskeszűrős dízelekhez, mert kevesebb hamuval égő adalék van benne. Emiatt az LL04-nél nagyobb challenge ugyanazt a kopásvédelmet elérni, mert bizonyos "jó" adalékok ki vannak tiltva. Ezért én, ha a motor nem igényli az LL04-et, bizony inkább az LL01-et ajánlanám!
Sőt megnézném az API minősítést, mert az utal valamennyire az olaj fejlettségi szintjére. Mivel a BMW olajszabványai elég régiek, ezért néhány olaj megrekedt SL szinten, mikor ma már vannak SN szintűek is. Ezekből látszik valamennyire a teljesítményszint, meg az, hogy friss fejlesztés-e, vagy tizenéve ugyanaz.


persze ezt vágom, csak az új fejlesztés és nem kapja meg az LL-04-et? mert a new life újabb, meg eleve...
már mindegy lerendeltem a 3000 XE-t. mondjuk erre is írják, hohy hosszú csereperiódus, de valahol azt írják 15ezer km-re. akkor ez hogy kapott LL-04-et, mikor DPF-es dízelekhez való, tehát újabb motorokhoz, amiknek eleve 25-30ezres csereperiódusa van

egyébként találtam egy jó YT csatornát, ahol olajakat tesztelnek. már az új BMW dobozos Shell-es olaj egész jó, sőt nagyon jó. Castrol pedig elég durván rossz. valószínű a váltás sem véletlen volt. hidegen és 100fokon tesztelnek olajakat, ugyanazzal a módszerrel. 1kg-os súly feszíti a teszt darabot, 5 percen keresztül magas fordulaton csapágyat pörgetnek. igaz nem mindenről van meleg és hideg teszt.
de elmondom a nagy LM meg Gulf olajok sem teljesítenek túl jól.

YouTube videó

Amit írsz, annak alapján nem érted.
Az LL01 és LL04 nem csak abban különbözik, hogy az egyik 3 évvel fiatalabb!!! TELJESEN MÁS A CÉLCSOPORTJUK!!! Az LL04 PONT A DPF-ES AUTÓKHOZ JÓ!!! Az LL01 meg nem! Mindkettő jó hosszított csereperiódushoz, ebben nincs különbség.

A shell-es váltásnál én inkább azt feltételezem, hogy a shell 3 eurocenttel olcsóbban adja az olaját mint a castrol, és ez a váltás oka, mint mindig. Az 5W-30 (shell) viszkozitás meg soha sem tetszett, egy 0W-40 minden körülmények között magasabb védelmi fokozatot jelent ugyanazon teljesítményszint mellett. Ha nagyon akarnék, ki tudok találni olyan tesztkörülményeket, amikből azt az olajat hozom ki rossznak, amelyiket akarom.

YELLOW Elküldve: 2017-10-04 22:30 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

BarG írta:
YELLOW írta: most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.

igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat. :D
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.


A BMW LL01 olaj 2001-től van, az LL04 meg 2004-től. Egyik dátum se ma volt, de tegnap se. A két olaj között az igazi különbség abban van, hogy az LL04 alkalmas részecskeszűrős dízelekhez, mert kevesebb hamuval égő adalék van benne. Emiatt az LL04-nél nagyobb challenge ugyanazt a kopásvédelmet elérni, mert bizonyos "jó" adalékok ki vannak tiltva. Ezért én, ha a motor nem igényli az LL04-et, bizony inkább az LL01-et ajánlanám!
Sőt megnézném az API minősítést, mert az utal valamennyire az olaj fejlettségi szintjére. Mivel a BMW olajszabványai elég régiek, ezért néhány olaj megrekedt SL szinten, mikor ma már vannak SN szintűek is. Ezekből látszik valamennyire a teljesítményszint, meg az, hogy friss fejlesztés-e, vagy tizenéve ugyanaz.


persze ezt vágom, csak az új fejlesztés és nem kapja meg az LL-04-et? mert a new life újabb, meg eleve...
már mindegy lerendeltem a 3000 XE-t. mondjuk erre is írják, hohy hosszú csereperiódus, de valahol azt írják 15ezer km-re. akkor ez hogy kapott LL-04-et, mikor DPF-es dízelekhez való, tehát újabb motorokhoz, amiknek eleve 25-30ezres csereperiódusa van

egyébként találtam egy jó YT csatornát, ahol olajakat tesztelnek. már az új BMW dobozos Shell-es olaj egész jó, sőt nagyon jó. Castrol pedig elég durván rossz. valószínű a váltás sem véletlen volt. hidegen és 100fokon tesztelnek olajakat, ugyanazzal a módszerrel. 1kg-os súly feszíti a teszt darabot, 5 percen keresztül magas fordulaton csapágyat pörgetnek. igaz nem mindenről van meleg és hideg teszt.
de elmondom a nagy LM meg Gulf olajok sem teljesítenek túl jól.

YouTube videó

BarG Elküldve: 2017-10-04 21:19 Olaj cserék (motor, váltó, diffi, szervo, fék, stb)

YELLOW írta: most megint az olajokon témázok. mert vannak, amiket nem értek.
5w-30 Mobil 1 Super 3000 XE rendelkezik BMW LL-04-gyel, pedig egy régi típus ez az olaj. alig írnak róla fényezős promo szöveget, ami nem feltétlen gond, csak fura.
0w-40 Mobil 1 New life csak BMW LL-01-gyel rendelkezik. ez pedig egy jóval újabb olaj, vagy mindenféle ámításos promo szöveg is, szinte motorgeneráloz is annyira jókat írnak. ha már bevizsgálta a BMW LL-01-re, akkor a 04-re miért nem? Aral, Castrol, meg ki tudja mely olajak ilyen viszkozitású olaján mégis ott szerepel az BMW LL-04.

igazából annyira keveset megyek az autóval, hogy nem tudom megéri-e a jobb, drágább olajért pénzt adnom. nem használom ki a tudását. ha kémiailag nézem, és fizikailag az olaj viselkedését, a kettő között az én használati szempontomból nincs különbség.
a Super 3000 XE olajat sokaknak ajánlottam már, sokaknak bevált, azt fogok venni, csak néha nem értek dolgokat. :D
eddig bármi olajat használtam, egyikkel sem volt negatív tapasztalatom. még az elején azért évi 6ezer km meg volt, de az utóbbi időben, jó ha 4000 meg van.



A BMW LL01 olaj 2001-től van, az LL04 meg 2004-től. Egyik dátum se ma volt, de tegnap se. A két olaj között az igazi különbség abban van, hogy az LL04 alkalmas részecskeszűrős dízelekhez, mert kevesebb hamuval égő adalék van benne. Emiatt az LL04-nél nagyobb challenge ugyanazt a kopásvédelmet elérni, mert bizonyos "jó" adalékok ki vannak tiltva. Ezért én, ha a motor nem igényli az LL04-et, bizony inkább az LL01-et ajánlanám!
Sőt megnézném az API minősítést, mert az utal valamennyire az olaj fejlettségi szintjére. Mivel a BMW olajszabványai elég régiek, ezért néhány olaj megrekedt SL szinten, mikor ma már vannak SN szintűek is. Ezekből látszik valamennyire a teljesítményszint, meg az, hogy friss fejlesztés-e, vagy tizenéve ugyanaz.

YELLOW Elküldve: 2017-09-29 10:18 Féktárcsa és fékbetét

Kabi írta:
viktor írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: üdv,
tegnap reggel indításkor jelzett a computer, hogy fékbetéteket hátul cserélnem kellene. ami azért fura, mert a computer még 17000km-t ír. Rádugtam diagot:
005DE1 DSC: Bremsbelagverschleiss: Plausibilität Hinterachse
szerintetek lehetséges az, hogy még az előző tulaj, amikor a fékeket (tárcsákat és betéteket) kicserélte 2015ben, akkor nem tett be új kopásjelzőt és ezért írja most nekem a hibát időnek előtte?
továbbá, ha a kopásjelzőt most kicserélem, mert a betétek szerintem még bőven jó állapotban vannak (17000km szerintem az élettartamuk fele még...), kell-e valamit INPA/ISTA-val programozni? Vagy csak a kopásjelzőt hiába cserélem?


E46-ról tudok nyilatkozni, de hasonló lehet.
betétről nem ír km-t. a fékkopásjelző olyan, ha eléri a betét azt a szintet, akkor a jelző hozzáér a tárcsához, elszakad benne egy szál. ez jelzi, hogy a betét csere érett.
ha ez elszakad, akkor el van szakadva. én sem cseréltem jelzőket, mert a betétek sem voltak elkopva. ez nem függ attól, hogy korábban cserélik-e vagy sem.
sőt valószínű km-t sem számol rá.
17ezer max az olajcseréd távja.
az lehetséges, hogy amikor az előző tulajnál cseréltek betétet, akkor a kopásjelzőt rosszul tették vissza. és most valahogy hozzáért elszakadt. egy képet dobhatnál fel, hogy áll a betét, milyen állapotban van. szerintem a nyeregnél le lehet fotózni.
a másik, hogy a jelző a belső betéteken van. az meg lehet már el van kopva, ugyanis kophat felemásan a betét. szóval kintről láthatod jónak, ha a belsők nem jók.

Lámpás ember kikapcsolja. valószínű az előző tulaj csak féket csináltatott és utána nem lámpáztatott.


megrendeltem az új betét szettet, kopásjelzővel együtt...levettem a hátsó kerekeket és kb 4mm a betét. de legalább nem felemásan kopnak...ami fura, hogy az első betétek meg még simán min 1 centisek, pedig egyszerre kerültek az autóba. lehet sokat dolgozik a DSC :)


az fura, pedig a hátsók alig kopnak.
igaz off autó és hátul dobfékes. kollégám verdája, 240ezer km-rel (valós). elől már 2x volt cserélve fékbetét, 1x tárcsa, ha jól emlékszem. a hátsó dobok most lettek szétszedve, mind a betétben, mind a dobon alig volt kopás. megdöbbentő.

Kabi Elküldve: 2017-09-29 09:33 Féktárcsa és fékbetét

viktor írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: üdv,
tegnap reggel indításkor jelzett a computer, hogy fékbetéteket hátul cserélnem kellene. ami azért fura, mert a computer még 17000km-t ír. Rádugtam diagot:
005DE1 DSC: Bremsbelagverschleiss: Plausibilität Hinterachse
szerintetek lehetséges az, hogy még az előző tulaj, amikor a fékeket (tárcsákat és betéteket) kicserélte 2015ben, akkor nem tett be új kopásjelzőt és ezért írja most nekem a hibát időnek előtte?
továbbá, ha a kopásjelzőt most kicserélem, mert a betétek szerintem még bőven jó állapotban vannak (17000km szerintem az élettartamuk fele még...), kell-e valamit INPA/ISTA-val programozni? Vagy csak a kopásjelzőt hiába cserélem?


E46-ról tudok nyilatkozni, de hasonló lehet.
betétről nem ír km-t. a fékkopásjelző olyan, ha eléri a betét azt a szintet, akkor a jelző hozzáér a tárcsához, elszakad benne egy szál. ez jelzi, hogy a betét csere érett.
ha ez elszakad, akkor el van szakadva. én sem cseréltem jelzőket, mert a betétek sem voltak elkopva. ez nem függ attól, hogy korábban cserélik-e vagy sem.
sőt valószínű km-t sem számol rá.
17ezer max az olajcseréd távja.
az lehetséges, hogy amikor az előző tulajnál cseréltek betétet, akkor a kopásjelzőt rosszul tették vissza. és most valahogy hozzáért elszakadt. egy képet dobhatnál fel, hogy áll a betét, milyen állapotban van. szerintem a nyeregnél le lehet fotózni.
a másik, hogy a jelző a belső betéteken van. az meg lehet már el van kopva, ugyanis kophat felemásan a betét. szóval kintről láthatod jónak, ha a belsők nem jók.

Lámpás ember kikapcsolja. valószínű az előző tulaj csak féket csináltatott és utána nem lámpáztatott.


megrendeltem az új betét szettet, kopásjelzővel együtt...levettem a hátsó kerekeket és kb 4mm a betét. de legalább nem felemásan kopnak...ami fura, hogy az első betétek meg még simán min 1 centisek, pedig egyszerre kerültek az autóba. lehet sokat dolgozik a DSC :)

lalada Elküldve: 2017-09-12 12:07 E90 vásárlás

zsandor írta:
lalada írta:
zsandor írta: Sziasztok,

nézelődök E91 325D körül, 197 loerő, automatát.

konkrétan:
https://www.hasznaltauto.hu/au...a-11753831

mennyire jók ezek az autók, esetleges tipushibák? mire érdemes figyelni? az első bmw-m lenne miután vezettem párszor e90 330D-t nagyon megtetszett és igazából amit kipróbáltam arra se lett kőltve a kötelező szervizen kivűl semmi. gondoltam nekem elég lesz a kisebb mert olyan nagy távokat nem vagy csak nagyon ritkán megyek.

válaszokat előre is köszi :)

Esélyes lehet az időszakos csere:
Szíjak, gorgokkel, szíjtárcsával, vízpumpaval, ha olyan állapotú, futómű, szilentek, toronycsapagyak,lengéscsillapító, kartergazszuro..+ akkumulátor, fékek ellenőrzése..olyan 250e-300e legyen nálad pluszban, meg ha esetleg a vezérlést is cseréled akkor még 300e. szerk. még ami eszembe jutott:kis termosztát/nagy termosztát !!!DPF abban az esetben szokott eltömődni amikor szarok a termosztátok vagy a porlasztó rossz


kis és nagy termosztát az hol van mi célt szolgál? EGR-hez van köze?





igaz ez M47 -re vonatkozik, de kb ugyanaz, nézd végig. egyik thermo a kis hűtőkörben a másik a nagyban van, mindkettőnek megvan a funkciója. Nyilván hideg motornál nem kéne a vizet tovább hűteni a nagy hűtővel a nagy thermo ezt akadályozza. A kicsi meg a kis radiátorral van összekapcsolva.

zsandor Elküldve: 2017-09-12 11:37 E90 vásárlás

lalada írta:
zsandor írta: Sziasztok,

nézelődök E91 325D körül, 197 loerő, automatát.

konkrétan:
https://www.hasznaltauto.hu/au...a-11753831

mennyire jók ezek az autók, esetleges tipushibák? mire érdemes figyelni? az első bmw-m lenne miután vezettem párszor e90 330D-t nagyon megtetszett és igazából amit kipróbáltam arra se lett kőltve a kötelező szervizen kivűl semmi. gondoltam nekem elég lesz a kisebb mert olyan nagy távokat nem vagy csak nagyon ritkán megyek.

válaszokat előre is köszi :)

Esélyes lehet az időszakos csere:
Szíjak, gorgokkel, szíjtárcsával, vízpumpaval, ha olyan állapotú, futómű, szilentek, toronycsapagyak,lengéscsillapító, kartergazszuro..+ akkumulátor, fékek ellenőrzése..olyan 250e-300e legyen nálad pluszban, meg ha esetleg a vezérlést is cseréled akkor még 300e. szerk. még ami eszembe jutott:kis termosztát/nagy termosztát !!!DPF abban az esetben szokott eltömődni amikor szarok a termosztátok vagy a porlasztó rossz


kis és nagy termosztát az hol van mi célt szolgál? EGR-hez van köze?