Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 5992 találat


gueszka Elküldve: 2016-09-12 19:23 Mi lehet a baj?

Sziasztok,

Idén vásároltam egy E90 LCI 100kw N47D20C, manuál váltós bmw-t. 200Ekm-vel.
Van egy parajelenség, amit az autó produkál, emiatt nemsokára viszem is szerelőhöz, mert úgyis esedékes már az olajcsere... De érdekelne a véleményetek, hogy mi lehet az, mi okozhatja.

A probléma: az autó, időnként, részterhelésen (tehát nem padlógáznál) kb 1800-as fordulattól rángat/torpan piciket egészen 2400-ig utána teljesen megszűnik, de pont 2400-tól és mindíg. Ilyenkor a fordulatszámmérő és a fogyasztásmérő piciket ugrál...
Az adott rpm-em sávon kívül semmi, alapjárat nem ingadozik. Nagyon ritkán előfordul hogy mielőtt meglódúlna ránt, de nagyon ritkán. Van, hogy nem jön elő ez a probléma, nem csinálja, az esetek 30%-ban.

Vásárlás után a kötelező olajcserén kívül volt:
- kettőstömegű és kuplung csere,
- vezérlés teljes cseréje (márkaszervízben)
- Illetve, a szívóoldal takarítása (nem emlékszem, hogy EGR is...)
Diag:
- Befecskendezők be lettek mérve, nincs velük gond.
- Egyedül a részecskeszűrőt dobta hibának a comp, de nem a fedélzeti, ezt most szeretném majd orvosoltatni.
- Az autó amúgy nem füstöl, nekem érzésre húz rendesen... (Már amennyire egy 18dezső húzhat:))...
- olajat egy centit sem eszik


video a jelenségről, hallani lehet inkább (nem forgalmas helyen vettem fel): https://www.youtube.com/watch?v=nHLrTP328KY


Elnézést a hosszadalmas leírásért.
Köszönöm ha elolvastátok,
G



Jenci Elküldve: 2016-09-07 14:00 Szelepszár szimering

Jenci írta:
YELLOW írta:
hali0 írta:
YELLOW írta:
hali0 írta: Sziasztok!

Ma egy icipicit felbosszantott az autom.

De előbb egy kis történelem.
Anno 94-ben vettem egy 82-es E28 520i-t 230000km-el. Két helyen folyt belöle az olaj,az orrán és a száján (tocsában). Kicseréltem amit kellett és utána olajcserétől olajcseréig elment utántöltés nélkül. Majd vettem egy 86-os 2107-es ladát 210000km-el.aminek kinyomtam a szemét 5 éven át és nem tudtam olajfogyasztásra birni.Utánna örököltem egy másik 91-es 2107-est 42000km-el,ami zabálta az olajat.Kicseréltem a szelepszár szimeringeket és minden gondom megszünt.
Most van egy E46 M54 motorral 238000km-el,ami hosszabb motorfékezés után küld nem kis füstjelet.No problem gondoltam.Ez csak szelepszár szimering.
Megvettem hozzá a megfelelö célszerszámokat,alkatrészt (vanoshoz is) és nekiálltam.Hozzáteszem,igy utolag,h hengerfely leszerelés nélkül meg lehet csinálni. De csak nagyon türelmesek (mint én),vagy mazohisták áljanak neki.
Minden alkatrész amit kiszedtem,totál szar volt.A szimeringek kemények voltak,a gumigyürük törtek. Igy örültem,h nem hiába szedtem szét.
Az auto tegnap este összeállt.Minden ok.
Ma elmentünk autozni vele a családdal.Minden jo,jol megy,no füst.Majd ereszkedünk lefelé P.szentlászlorol Visegrád felé,végig 4. 5. motorfékkel tobb km-en keresztül a 36 fokban.
a végén mondom most jön az igazság pillanata.Nyomtam egy kicsi gázt és szépen beteritettem szép kék füstel a mogottem jovo audit.:hulyevagyok:
Ezek után csak annyit tudok mondani,h nagyon szeretem a béemwét,de a németek menjenek a jo k anyj..ba. Mert valljuk be! A dizájnban ott vannak,de a tartosságot hirböl sem ismerik. :levele:


Hali01




túl sok sör fogyott :D
a M54 motor ilyen. én cseppet sem csodálkozom. de leginkább csak a 2.2-esek.
az a bibi, hogy hosszú motorfék mellett a gyűrű mentén bemegy az olaj, és nem ég el, majd gázadásnál történik ez meg, ezért ereget kéket.


Értem én.Vagy mégsem?:roll: Te érted,h én mit nem értek?

Sörrel télleg jol éllok. Mert az jár! :lol:


a sörrel és velem jól jársz, mivel nem iszom, se mentesen, se alkoholosan. bár alkoholosan semmit... :D
nekem rémlik valami olyasmi, hogy nem lett valami jó az illesztése ennek a motornak, értem ezalatt a hengerfejet, dugókat. ha még kopottak is a gyűrűk, akkor mellette be tud menni az olaj. motorféknél ha minden igaz, nincs üzemanyag befecskendezés, nem történik égés a hengertérben, nincs robbanás. így hosszú motorfék szakaszon összegyűlhet az olaj. aztán, amikor gázt adsz, akkor az üzemanyaggal felhígul a bekerült olaj, aztán robbanáskor kikerül onnan. ezért kékes a füst.
de mondom a legtöbben a M54B22-nél panaszkodnak olajfogyasztásra. de még a legelején is, amikor bejött. szerintem sokan feleslegesen bontogatják szét a motort. mert maga a motor jó, csak kicsit jobban szeretei az olajat fogyasztani. én anno ilyet akartam, de inkább lemondtam róla, emiatt, na meg 1,5 millávval drágábbak voltak, mint az enyém. :D mondom nekem annyit nem ér... ha most kellene vennem, ilyen 13 éveseket, akkor 25i-t vennék az biztos. elenyésző az ár különbözet, fogyasztás meg nem érdekel, mert annyit nem járok vele, hogy zavarna.



Pont ugyan az a jelenség az én BMW.nek..nagyon sokat informálódtam...nincs gyógymód.. vagyis motor csere..nagyobbra...:hulyevagyok:
De ha tévedek...írjatok..nem szívesen válnék meg a drágától... nagyon megfertőzött a BMW :)



Beszéltem egy németben élő haverommal,és elmesélt egy történetet..ami viszont megérne egy vizsgálatot..ezt írta: vezérműtengely feletti borítás nem lett visszarakva egy szerviznél és az olajat beleszórta a levegőztető csőbe, indításkor meg a motor szépen beszívta.
Ha bontották a motort..vagy is a fedelét..lehet,hogy érdemes lenne megvizsgálni azt a fránya fedelet...:kockafej:


Jenci Elküldve: 2016-09-07 11:42 Szelepszár szimering

YELLOW írta:
hali0 írta:
YELLOW írta:
hali0 írta: Sziasztok!

Ma egy icipicit felbosszantott az autom.

De előbb egy kis történelem.
Anno 94-ben vettem egy 82-es E28 520i-t 230000km-el. Két helyen folyt belöle az olaj,az orrán és a száján (tocsában). Kicseréltem amit kellett és utána olajcserétől olajcseréig elment utántöltés nélkül. Majd vettem egy 86-os 2107-es ladát 210000km-el.aminek kinyomtam a szemét 5 éven át és nem tudtam olajfogyasztásra birni.Utánna örököltem egy másik 91-es 2107-est 42000km-el,ami zabálta az olajat.Kicseréltem a szelepszár szimeringeket és minden gondom megszünt.
Most van egy E46 M54 motorral 238000km-el,ami hosszabb motorfékezés után küld nem kis füstjelet.No problem gondoltam.Ez csak szelepszár szimering.
Megvettem hozzá a megfelelö célszerszámokat,alkatrészt (vanoshoz is) és nekiálltam.Hozzáteszem,igy utolag,h hengerfely leszerelés nélkül meg lehet csinálni. De csak nagyon türelmesek (mint én),vagy mazohisták áljanak neki.
Minden alkatrész amit kiszedtem,totál szar volt.A szimeringek kemények voltak,a gumigyürük törtek. Igy örültem,h nem hiába szedtem szét.
Az auto tegnap este összeállt.Minden ok.
Ma elmentünk autozni vele a családdal.Minden jo,jol megy,no füst.Majd ereszkedünk lefelé P.szentlászlorol Visegrád felé,végig 4. 5. motorfékkel tobb km-en keresztül a 36 fokban.
a végén mondom most jön az igazság pillanata.Nyomtam egy kicsi gázt és szépen beteritettem szép kék füstel a mogottem jovo audit.:hulyevagyok:
Ezek után csak annyit tudok mondani,h nagyon szeretem a béemwét,de a németek menjenek a jo k anyj..ba. Mert valljuk be! A dizájnban ott vannak,de a tartosságot hirböl sem ismerik. :levele:


Hali01




túl sok sör fogyott :D
a M54 motor ilyen. én cseppet sem csodálkozom. de leginkább csak a 2.2-esek.
az a bibi, hogy hosszú motorfék mellett a gyűrű mentén bemegy az olaj, és nem ég el, majd gázadásnál történik ez meg, ezért ereget kéket.


Értem én.Vagy mégsem?:roll: Te érted,h én mit nem értek?

Sörrel télleg jol éllok. Mert az jár! :lol:


a sörrel és velem jól jársz, mivel nem iszom, se mentesen, se alkoholosan. bár alkoholosan semmit... :D
nekem rémlik valami olyasmi, hogy nem lett valami jó az illesztése ennek a motornak, értem ezalatt a hengerfejet, dugókat. ha még kopottak is a gyűrűk, akkor mellette be tud menni az olaj. motorféknél ha minden igaz, nincs üzemanyag befecskendezés, nem történik égés a hengertérben, nincs robbanás. így hosszú motorfék szakaszon összegyűlhet az olaj. aztán, amikor gázt adsz, akkor az üzemanyaggal felhígul a bekerült olaj, aztán robbanáskor kikerül onnan. ezért kékes a füst.
de mondom a legtöbben a M54B22-nél panaszkodnak olajfogyasztásra. de még a legelején is, amikor bejött. szerintem sokan feleslegesen bontogatják szét a motort. mert maga a motor jó, csak kicsit jobban szeretei az olajat fogyasztani. én anno ilyet akartam, de inkább lemondtam róla, emiatt, na meg 1,5 millávval drágábbak voltak, mint az enyém. :D mondom nekem annyit nem ér... ha most kellene vennem, ilyen 13 éveseket, akkor 25i-t vennék az biztos. elenyésző az ár különbözet, fogyasztás meg nem érdekel, mert annyit nem járok vele, hogy zavarna.



Pont ugyan az a jelenség az én BMW.nek..nagyon sokat informálódtam...nincs gyógymód.. vagyis motor csere..nagyobbra...:hulyevagyok:
De ha tévedek...írjatok..nem szívesen válnék meg a drágától... nagyon megfertőzött a BMW :)

YELLOW Elküldve: 2016-09-05 12:43 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

lantika írta:
YELLOW írta:
guzli írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Egy 2001-es E46 320 D sedan-ról lenne szó. Ugyan ez lenne a problémám, hogy a dsc kikapcsolt állapotát jelző lámpa és a kézifék visszajelző sárgán világítanak, a dsc gombra nem reagál. Rádugtuk gépre ott az 5e26 power supply sensors hibakódot írja. Magyarul tápegység érzékelő. Próbáltuk a kormányszög kalibrációt, de azt valamiért nem engedte. Esetleg valakinek ötlet, hogy mi lehet a megoldás? Olvastam, hogy sokaknak az illatos úton tudtak segíteni esetleg oda egy elérhetőséget tudna valaki?
A válaszokat előre is köszönöm!


szerintem készülj fel rá, hogy ABS tömb csere lesz. ha a biztosítékok jók, akkor kb biztos. nézd meg az összes biztit, most nincs kedvem kiválogatni melyik tartozik hozzá. ha a biztik jók, akkor ABS tömb elektronikája. valószínű elengedett bent pár forrasztás, mert szokása.
fater off autójánál ez 45ezer km-nél előjött, eléggé hasonlatos hibát írt.
viszont gyanítom neked valami univerzális valamivel lett kiolvasva a hiba. INPA, BMW Scanner-rel közelebb lennél a valósághoz.


Nekem is volt ilyen hiba es mindig csak esös vagy hideg idöben. ABS jeladok csatlakozoi a kerekeknel el voltak koszolodva. WD40 megjavitotta.


lehet.
de így kezdte H Astrában, aztán már az egységgel sem kommunikált. szerencsére egy másik elektronika rá lett téve a tömbre és csókolom. majd szétszedem az eredetit, csak ugye vágni kell. bár lehet megröntgenezem előtte. de gyanítom vezeték szakadás lesz odabent. az is ATE akárcsak a BMW-nél.

szerk.: mi is kontakt hibára gyanakodtunk, vagyis én, többször szét lett szedve az összes csatlakozásnál. jah aztán már a km óra sem mért. meg is lett rendelve komplett kerékaggyal együtt, de szerencsére rosszat rendeltek.

Andras6800 Elküldve: 2016-09-01 10:14 Ajánlott chip, beszerelõk

stevegrabo írta: Chiptuning, tuningbox vétel előtt tudnod kell a 3 buktatóról!

Ajánlom minden TUNINGOLNI VÁGYÓ figyelmébe a következő oldalt a http://www.rigotech.hu/ :kiraly:
Szerintem nagyon - nagyon sok választ ad A-tól Z-ig tokkal - vonóval a TUNINGOLÁS előtt állóknak az alapfogalmak és a motor tuning lehetőségek megismerésében, kivitelezésében !
üdvözlettel stevegrabó



Szia,

És a munka elvégzésére is tudjátok őket ajánlani?

YELLOW Elküldve: 2016-08-27 21:11 Szélvédő II. Újraragasztás,

p2010 írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta: haller!

nos beigazolódott a gyanúm. a műszerfal felől nagy eső, vagy mosáskor vízcseppek jelentek meg. egy ideje, fura tompa ropogást is hallottam, igaz az ázást később észleltem.
most itt a mobil üvegeseknél megnézettem, és mozog a szélvédőm, elengedte a ragasztás. (és még mondják kevés a gyári Business hifi :fetreng: ) érdekes, mert a vezető oldalon rosszabb a helyzet, ott mégsem ázok. illetve a szélvéő alatti műanyagnak sincs elvileg köze hozzá, azt mondta a srác, hogy az alá be is kell folynia, az nem gond. mindegy ha már van egy új, kicseréltetem azt is.

szóval újra kell ragasztani a szélvédőt, nem cseréltetem másikra, mivel nincs baja.

na de a kérdesem arra irányulna, hogy a szélvédő körüli gumit ki fogják tudni vajon úgy szedni, hogy ne sérüljön? mert erre a kérdésemre 50-50% esély választ kaptam.
videókat nézve olyan mintha ezt a gumit beragasztás előtt kellene a szélvédőre rakni, majd úgy beragasztani. de ez alapján sérülésmentesen lehetetlen kiszedni, mert a damil amivel kivágják a helyéről, az fogja elroncsolni.

szóval akinek ragasztottak már be szélvédőt, és van tapasztalata, azt szívesen meghallgatom. köszi!


Nálam cserélték, nem is volt kérdés, mivel fontosabb volt, hogy a fényezett részek épek maradjanak. Az ára meg nem érdekelt a casco miatt.


nekem arra a gumira olyan 6ezer körül mondta. nem is az ár miatt, csak mondom hátha van tapasztalat. én amúgy a rettegek a procedúrától, de hát videókat nézve, drágább autókban is simán cserélnek. szóval már nem aggódom.
köszi a választ!


Nem vészes meló annak, aki ért hozzá. Pontosan kell illeszteni és jól kell felvinni a ragasztót. Na meg persze a zsírtalanítás és az alapozás is lényeges.
Az újra ragasztás azért más téma, mert úgy kell kivenni az üveget, hogy ne sérüljön. Na ez nem annyira egyszerű feladat.

A szélvédő alsó részénél lévő műanyagnak tényleg semmi köze a beázásokhoz, csak ezt valaki kitalálta, aki még nem látott ilyet.


mondta, hogy garanciát nem vállal az üvegre, hogy nem törik össze, de nem lesz gond azt mondta.
gyári üveg, BMW jeles Pilkington, de már volt ragasztva, ez látszik is belül a ragasztás, ami már nekem is feltűnt.
valószínű az üveg nem lett alapozva, vagy azzal az edzővel lekezelve, ami a ragasztóhoz kell.
ezek régóta csinálják az tény, szóval reménykedem. biztos csinált már E46-ot, sőt mondta neki is volt, neki a tetőablak csatornájánál ázott.


Yellow cseréld a szélvédő körüli gumit is. A gyàri kb 7-8e ft. Nyugi nem nagy mutatvàny, nem rég csinàltam én is.


majd kérek ajánlatot a forrásomtól, mennyiért tud gumit. akkor jól láttam, hogy a gumit beragasztás előtt kell felrakni a szélvédőre?
szerencsére házhoz is jönnek az üvegesek. bár még azon agyalok, hogy a régi ragasztót le tudják-e szedni normálisan az üvegről. azért ha nem lenne muszáj üveget nem szeretnék újat venni :D


no szóval elég rossz ajánlatot kaptam, 7.800.- a szélvédő keretre. még más BMW-s kereskedésnél is 7.200.-

úgyhogy hozattam az üvegessel.
5.500.- szélvédőkeret gumi (nem tudom gyári-e, de jól néz ki)
10.000.- újraragasztás, szerelésekkel együtt.
gyors kötésű ragasztó +2.000.- (de nem kértem) ezzel 30 perc, amúgy 1,5 óra a szervíz elhagyási idő. azaz még nem köt meg full, de a légzsák már nem nyomná ki a szélvédőt.

hát gyerekek a döbbenet fogott el. a körbevágó cucc, simán húzták körbe. azaz szinte semmi nem fogta a szélvédőt. a szélvédő jobb alján maradt csak némi ragasztó, az összes többi a kasztnin maradt. szóval előre igaza volt a mesternek, hogy rosszul kezelték a szélvédőt, lehet az aktivátor lemaradt róla. ahhoz képest nem is áztam, és nem tűnt fel. sem huzat sem semmi. jól zárt az autó is, ajtózárásnál nem szökött a szélvédő mellett a nyomás. szóval nem értem. remélem az a furcsa ropogás is ettől volt.
szóval korábban volt ragasztva a szélvédő, esetleg cserélve, és mivel BMW jeles, így szervizben csinálhatták, akik elég sz@r munkát végeztek, a kasztni is össze volt kicsit bacva.
ami még fura volt, hogy sok videót néztem, mindenhol a kasztnira nyomták a ragasztót, ők az üvegre. végül is lényegtelen, csak fogja.
a szélvédő alatti műanyag 2 helyen volt picit elrepedve, most sikeresen kitörtek belőle egy darabot, de hát el van érve. szerencsére van másik (új, gyári), majd magamnak cserélem.


Már csaj egy faja eső kellene, hogy tesztelhesd. :-)


megy majd kamionmosóba.
egy kicsit rosszul lett berakva, ugyanis a bal felső sarka kiáll. az a baj, hogy közben ott hagytam az autót a parkolóba, és gyalog mentünk vásárolgatni. mire végeztünk, pont akkor ment el a góré. de már mondta, hogy nyugodtan mehetek. ekkor már legalább 1,5 órája állt az autó. aztán vettem észre eláll egy kicsit. és megnyomva mozgott. azonnal telefonáltam, mert azért még egy 30 percet szellőztettünk, dög meleg volt az autóban.
jött a magyarázkodás, hogy biztos a szélvédő ívhibás. mondom persze én is meg tudom magyarázni, de előtte semmi baja nem volt a BMW emblémás Pilkington szélvédőnek. nagy nehezen az egyik kolléga csapkodva visszajött, de közben ment vagy 6 hívás keresztbe kasba. azt mondta ő azért mert eláll egy 1-1,5 mm-t ki nem vágja. mondom oké, engem az zavar, hogy mozog. ugye megint a terelés. mondtam neki én a főnöknek is mondtam (mert úgy jött oda, hogy a főnök mondta mindent hagyjon abba és azonnal jöjjön, hát mondtam a főnöknek, hogy nem akarok ott 1 órát még szobrozni), hogy majd pár napot szárad és meglátjuk, akkor.
na ma néztem így 24 órával később ahogy láttam már nem mozog, de eláll ugyanúgy. végül is annyira nem zavar, csak ne ázzon be. lehet 10 évig nem kaptam követ, most meg 2 hét után kapok majd.
szerintem az volt a gond, csak nem akartam már mondani, hogy az autó ahogy beálltam jobb oldalra dőlt a parkoló miatt, nem is értettem miért így csinálják.

közben olvasgattam azért, és másnak nagyobb fékezéstől peregtek ki szélvédők, az enyémet nem tudom mi tartotta be. de én olyat sem tapasztaltam, hogy ajtó becsapásnál kifelé mozdítsa a szélvédőt.

p2010 Elküldve: 2016-08-27 20:58 Szélvédő II. Újraragasztás,

YELLOW írta:
YELLOW írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta: haller!

nos beigazolódott a gyanúm. a műszerfal felől nagy eső, vagy mosáskor vízcseppek jelentek meg. egy ideje, fura tompa ropogást is hallottam, igaz az ázást később észleltem.
most itt a mobil üvegeseknél megnézettem, és mozog a szélvédőm, elengedte a ragasztás. (és még mondják kevés a gyári Business hifi :fetreng: ) érdekes, mert a vezető oldalon rosszabb a helyzet, ott mégsem ázok. illetve a szélvéő alatti műanyagnak sincs elvileg köze hozzá, azt mondta a srác, hogy az alá be is kell folynia, az nem gond. mindegy ha már van egy új, kicseréltetem azt is.

szóval újra kell ragasztani a szélvédőt, nem cseréltetem másikra, mivel nincs baja.

na de a kérdesem arra irányulna, hogy a szélvédő körüli gumit ki fogják tudni vajon úgy szedni, hogy ne sérüljön? mert erre a kérdésemre 50-50% esély választ kaptam.
videókat nézve olyan mintha ezt a gumit beragasztás előtt kellene a szélvédőre rakni, majd úgy beragasztani. de ez alapján sérülésmentesen lehetetlen kiszedni, mert a damil amivel kivágják a helyéről, az fogja elroncsolni.

szóval akinek ragasztottak már be szélvédőt, és van tapasztalata, azt szívesen meghallgatom. köszi!


Nálam cserélték, nem is volt kérdés, mivel fontosabb volt, hogy a fényezett részek épek maradjanak. Az ára meg nem érdekelt a casco miatt.


nekem arra a gumira olyan 6ezer körül mondta. nem is az ár miatt, csak mondom hátha van tapasztalat. én amúgy a rettegek a procedúrától, de hát videókat nézve, drágább autókban is simán cserélnek. szóval már nem aggódom.
köszi a választ!


Nem vészes meló annak, aki ért hozzá. Pontosan kell illeszteni és jól kell felvinni a ragasztót. Na meg persze a zsírtalanítás és az alapozás is lényeges.
Az újra ragasztás azért más téma, mert úgy kell kivenni az üveget, hogy ne sérüljön. Na ez nem annyira egyszerű feladat.

A szélvédő alsó részénél lévő műanyagnak tényleg semmi köze a beázásokhoz, csak ezt valaki kitalálta, aki még nem látott ilyet.


mondta, hogy garanciát nem vállal az üvegre, hogy nem törik össze, de nem lesz gond azt mondta.
gyári üveg, BMW jeles Pilkington, de már volt ragasztva, ez látszik is belül a ragasztás, ami már nekem is feltűnt.
valószínű az üveg nem lett alapozva, vagy azzal az edzővel lekezelve, ami a ragasztóhoz kell.
ezek régóta csinálják az tény, szóval reménykedem. biztos csinált már E46-ot, sőt mondta neki is volt, neki a tetőablak csatornájánál ázott.


Yellow cseréld a szélvédő körüli gumit is. A gyàri kb 7-8e ft. Nyugi nem nagy mutatvàny, nem rég csinàltam én is.


majd kérek ajánlatot a forrásomtól, mennyiért tud gumit. akkor jól láttam, hogy a gumit beragasztás előtt kell felrakni a szélvédőre?
szerencsére házhoz is jönnek az üvegesek. bár még azon agyalok, hogy a régi ragasztót le tudják-e szedni normálisan az üvegről. azért ha nem lenne muszáj üveget nem szeretnék újat venni :D


no szóval elég rossz ajánlatot kaptam, 7.800.- a szélvédő keretre. még más BMW-s kereskedésnél is 7.200.-

úgyhogy hozattam az üvegessel.
5.500.- szélvédőkeret gumi (nem tudom gyári-e, de jól néz ki)
10.000.- újraragasztás, szerelésekkel együtt.
gyors kötésű ragasztó +2.000.- (de nem kértem) ezzel 30 perc, amúgy 1,5 óra a szervíz elhagyási idő. azaz még nem köt meg full, de a légzsák már nem nyomná ki a szélvédőt.

hát gyerekek a döbbenet fogott el. a körbevágó cucc, simán húzták körbe. azaz szinte semmi nem fogta a szélvédőt. a szélvédő jobb alján maradt csak némi ragasztó, az összes többi a kasztnin maradt. szóval előre igaza volt a mesternek, hogy rosszul kezelték a szélvédőt, lehet az aktivátor lemaradt róla. ahhoz képest nem is áztam, és nem tűnt fel. sem huzat sem semmi. jól zárt az autó is, ajtózárásnál nem szökött a szélvédő mellett a nyomás. szóval nem értem. remélem az a furcsa ropogás is ettől volt.
szóval korábban volt ragasztva a szélvédő, esetleg cserélve, és mivel BMW jeles, így szervizben csinálhatták, akik elég sz@r munkát végeztek, a kasztni is össze volt kicsit bacva.
ami még fura volt, hogy sok videót néztem, mindenhol a kasztnira nyomták a ragasztót, ők az üvegre. végül is lényegtelen, csak fogja.
a szélvédő alatti műanyag 2 helyen volt picit elrepedve, most sikeresen kitörtek belőle egy darabot, de hát el van érve. szerencsére van másik (új, gyári), majd magamnak cserélem.


Már csaj egy faja eső kellene, hogy tesztelhesd. :-)

YELLOW Elküldve: 2016-08-26 18:57 Szélvédő II. Újraragasztás,

YELLOW írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta: haller!

nos beigazolódott a gyanúm. a műszerfal felől nagy eső, vagy mosáskor vízcseppek jelentek meg. egy ideje, fura tompa ropogást is hallottam, igaz az ázást később észleltem.
most itt a mobil üvegeseknél megnézettem, és mozog a szélvédőm, elengedte a ragasztás. (és még mondják kevés a gyári Business hifi :fetreng: ) érdekes, mert a vezető oldalon rosszabb a helyzet, ott mégsem ázok. illetve a szélvéő alatti műanyagnak sincs elvileg köze hozzá, azt mondta a srác, hogy az alá be is kell folynia, az nem gond. mindegy ha már van egy új, kicseréltetem azt is.

szóval újra kell ragasztani a szélvédőt, nem cseréltetem másikra, mivel nincs baja.

na de a kérdesem arra irányulna, hogy a szélvédő körüli gumit ki fogják tudni vajon úgy szedni, hogy ne sérüljön? mert erre a kérdésemre 50-50% esély választ kaptam.
videókat nézve olyan mintha ezt a gumit beragasztás előtt kellene a szélvédőre rakni, majd úgy beragasztani. de ez alapján sérülésmentesen lehetetlen kiszedni, mert a damil amivel kivágják a helyéről, az fogja elroncsolni.

szóval akinek ragasztottak már be szélvédőt, és van tapasztalata, azt szívesen meghallgatom. köszi!


Nálam cserélték, nem is volt kérdés, mivel fontosabb volt, hogy a fényezett részek épek maradjanak. Az ára meg nem érdekelt a casco miatt.


nekem arra a gumira olyan 6ezer körül mondta. nem is az ár miatt, csak mondom hátha van tapasztalat. én amúgy a rettegek a procedúrától, de hát videókat nézve, drágább autókban is simán cserélnek. szóval már nem aggódom.
köszi a választ!


Nem vészes meló annak, aki ért hozzá. Pontosan kell illeszteni és jól kell felvinni a ragasztót. Na meg persze a zsírtalanítás és az alapozás is lényeges.
Az újra ragasztás azért más téma, mert úgy kell kivenni az üveget, hogy ne sérüljön. Na ez nem annyira egyszerű feladat.

A szélvédő alsó részénél lévő műanyagnak tényleg semmi köze a beázásokhoz, csak ezt valaki kitalálta, aki még nem látott ilyet.


mondta, hogy garanciát nem vállal az üvegre, hogy nem törik össze, de nem lesz gond azt mondta.
gyári üveg, BMW jeles Pilkington, de már volt ragasztva, ez látszik is belül a ragasztás, ami már nekem is feltűnt.
valószínű az üveg nem lett alapozva, vagy azzal az edzővel lekezelve, ami a ragasztóhoz kell.
ezek régóta csinálják az tény, szóval reménykedem. biztos csinált már E46-ot, sőt mondta neki is volt, neki a tetőablak csatornájánál ázott.


Yellow cseréld a szélvédő körüli gumit is. A gyàri kb 7-8e ft. Nyugi nem nagy mutatvàny, nem rég csinàltam én is.


majd kérek ajánlatot a forrásomtól, mennyiért tud gumit. akkor jól láttam, hogy a gumit beragasztás előtt kell felrakni a szélvédőre?
szerencsére házhoz is jönnek az üvegesek. bár még azon agyalok, hogy a régi ragasztót le tudják-e szedni normálisan az üvegről. azért ha nem lenne muszáj üveget nem szeretnék újat venni :D


no szóval elég rossz ajánlatot kaptam, 7.800.- a szélvédő keretre. még más BMW-s kereskedésnél is 7.200.-

úgyhogy hozattam az üvegessel.
5.500.- szélvédőkeret gumi (nem tudom gyári-e, de jól néz ki)
10.000.- újraragasztás, szerelésekkel együtt.
gyors kötésű ragasztó +2.000.- (de nem kértem) ezzel 30 perc, amúgy 1,5 óra a szervíz elhagyási idő. azaz még nem köt meg full, de a légzsák már nem nyomná ki a szélvédőt.

hát gyerekek a döbbenet fogott el. a körbevágó cucc, simán húzták körbe. azaz szinte semmi nem fogta a szélvédőt. a szélvédő jobb alján maradt csak némi ragasztó, az összes többi a kasztnin maradt. szóval előre igaza volt a mesternek, hogy rosszul kezelték a szélvédőt, lehet az aktivátor lemaradt róla. ahhoz képest nem is áztam, és nem tűnt fel. sem huzat sem semmi. jól zárt az autó is, ajtózárásnál nem szökött a szélvédő mellett a nyomás. szóval nem értem. remélem az a furcsa ropogás is ettől volt.
szóval korábban volt ragasztva a szélvédő, esetleg cserélve, és mivel BMW jeles, így szervizben csinálhatták, akik elég sz@r munkát végeztek, a kasztni is össze volt kicsit bacva.
ami még fura volt, hogy sok videót néztem, mindenhol a kasztnira nyomták a ragasztót, ők az üvegre. végül is lényegtelen, csak fogja.
a szélvédő alatti műanyag 2 helyen volt picit elrepedve, most sikeresen kitörtek belőle egy darabot, de hát el van érve. szerencsére van másik (új, gyári), majd magamnak cserélem.

YELLOW Elküldve: 2016-08-24 00:09 elektromos ablakemelõ_

rbordos írta: Sziasztok!!! Valaki segítsen mert megbolondulok. Tönkre ment a jobb oldali ablak emelő szerkezetem az orsóra rosszul tekeredet vissza a bowden és szétnyírta magát. Vettem komplett egy új szerkezetet és beszereltem. Kb 8 9 hónapig semmi gond nem volt ma viszont ugyan az történt elkezdett recsegni és kinyírta magát a bowden újra félre tekerte magát. Ezek ennyire szarok vagy más lehet a gond? A motor lehet a hibás? Járt már így valaki? Mert ez elég gáz, hogy x havonta 12 ezret költsek csak erre. A másik a vízbefolyás az ajtóknál, ha esetleg veszek új vízlehúzót az üveg mellé az megoldja a gondot? Mert jelenleg ha spriccelem a vizet az üvegre elég sok befolyik az ajtóba és hiába ragasztom vissza rendesen a szürke szigetelést akkor is valahol talál egy pici rést és befolyik a víz az utastérbe. Az új lehúzó talán jobban zárna és nem folyna be ennyi ? Köszi az észrevételeket és a segítségeket


nem amiatt a lehúzó miatt ázik be.
hanem az ablakemelő szerkezet szerelésekor az ajtókárpit mögötti párazáró szivacsot nem ragasztottad vissza vagy valamelyik kárpit tartó patentnál. de inkább az első verzió. amúgy is képes elengedni a butil ragasztás, ha meg piszkálták is, akkor pláne.

rbordos Elküldve: 2016-08-23 20:39 elektromos ablakemelõ_

Sziasztok!!! Valaki segítsen mert megbolondulok. Tönkre ment a jobb oldali ablak emelő szerkezetem az orsóra rosszul tekeredet vissza a bowden és szétnyírta magát. Vettem komplett egy új szerkezetet és beszereltem. Kb 8 9 hónapig semmi gond nem volt ma viszont ugyan az történt elkezdett recsegni és kinyírta magát a bowden újra félre tekerte magát. Ezek ennyire szarok vagy más lehet a gond? A motor lehet a hibás? Járt már így valaki? Mert ez elég gáz, hogy x havonta 12 ezret költsek csak erre. A másik a vízbefolyás az ajtóknál, ha esetleg veszek új vízlehúzót az üveg mellé az megoldja a gondot? Mert jelenleg ha spriccelem a vizet az üvegre elég sok befolyik az ajtóba és hiába ragasztom vissza rendesen a szürke szigetelést akkor is valahol talál egy pici rést és befolyik a víz az utastérbe. Az új lehúzó talán jobban zárna és nem folyna be ennyi ? Köszi az észrevételeket és a segítségeket