xmann Elküldve: 2016-02-20 09:01 Mi lehet a baj?

xmann Elküldve: 2016-02-20 09:01 Mi lehet a baj?
Krapulax6 Elküldve: 2016-02-16 20:34 Kerékõr
kundof1 Elküldve: 2016-02-16 19:33 320d Motor
kundof1 írta:sutius írta:kundof1 írta:sutius írta:kundof1 írta: Sziasztok !
320d facelift, olyant produkált, h pályán mentem, és egyszer csak elment az erő, lekapcsolt a turbó,félreálltam és újraindítottam aztán jó volt egy darabig, aztán megint csinálta, egy jó párszor megcsinálta ezt, gondoltam, h le van ragadva mert sokat városozok és majd kitisztul, de csinálja még mindig, de már 3.000 fölött nem igen akar pörögni, meg nem megy már úgy mint eddig, turbó nyomás szelepre gyanakodom h az lehet a baja.
Valakinek volt már hasonló jelenség? Nem ér rá most a szerelőm sok a melója, csak addig kellene egy kis felvilágítás :)
Köszönöm előre is ! :)
Nekem akkor volt ilyen mikor egy turbo cső el volt repedve és falsot szivott
De újraindítom és aztán jó volt neked is egy darabig? meg most már 3.000 felett nem nagyon akar pörögni...
igen, nekem is igy volt. Egyszer csak elment az erő, félre álltam, ujrainditottam és egy darabig megint jó volt
csüt megy szerelőhöz digoljuk, meg lesz csinálva, nagyon nem járok vele addig.
raul227 Elküldve: 2016-02-16 10:21 Kormányszervó hiba
YELLOW írta:raul227 írta:YELLOW írta:Tomi88 írta:raul227 írta:Tomi88 írta:raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. :) köszönöm szépen.
Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?
Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.
Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.
Nagyon Szépen köszönöm a gyors és pontos választ,azután megnéztem a szijat vizes volt még befujtam szíj sprayvel, ami csúszás gátló, semmi hiba nem volt,mentem pár kilométert, azalatt egyszer sem csinálta. Szíj feszítő az a teleszkópos dolog lenne? Vagy valamelyik tárcsa?
Ha jól tudom, a feszítő rugós szerkezetű, és a rugó lehet már elfáradva.
Kiegészítve az előzőt: az akksi jel is azért villan fel, mert a csúszó szíj miatt akkor épp nincs elegendő töltésed. Igen, az ATF az váltóolaj, elvileg soha nem kellene cserélni de ártani nem fog neki, sőt ajánlott is. Erről bővebben valamelyik váltós topikban olvashatsz.
a kormányszervóba is ATF olaj való ;) rá is van írva a kupakra, a tartályra.
Meg tudnád mondani melyik a kormány szervó olaj beöntje? Nem találom...
EGR mellett:
YELLOW Elküldve: 2016-02-16 05:22 Kormányszervó hiba
raul227 írta:YELLOW írta:Tomi88 írta:raul227 írta:Tomi88 írta:raul227 írta: Sziasztok, ebben a nagy esőben azt vettem észre, hogy néha kihagy a szervó, mellékesen a szíj is nyikorgott, az eső miatt. A kettő összefügg? Úgy értem, csak az eső miatt hagyott ki a szervó? Kb 2x, 1km-en belül. A szervó szíj a generátor szíj egyben, mármint az hajtja? És hol tudom megnézni a szervó olaj szintet? Esetleg link egy képpel, vagy ilyesmi, mert ez nekem új. :) köszönöm szépen.
Szerk :az atf olaj az a váltó olaj, ugye? Azt hány km-enként kell cserélni?
Aztán most mentem vele egy próba kört, a szervó kihagyogat, és amikor forgatom a kormányt az akksi jel kivillan. A kátyús utak miatt nagyon nagy pocsolyakba mentem vele, emiatt lehet, vagy más? 2 hónapja volt mindkét szíj cserélve. Daycora.
Esetleg van hozzá köze, hogy full ablak fűtésen volt, párátlanította? azzal a gombbal ami direkt arra van, jobb oldalt ablak fűtés.
Szia!
Jól gondolod, a pocsolyák miatt történt. A szíj hajtja a szervószivattyút és a generátort is. A a párátlanítás miatti nagyobb áramfelvételtől a generátort nehezebb forgatni, és a kormányzás is terheli a szíjat. Az így a nedvességtől már megcsúszik, ennek a nyikorgását hallottad. Elvileg nem lenne szabad ilyennek történnie, talán már nem az igazi a szíjfeszítő.
Nagyon Szépen köszönöm a gyors és pontos választ,azután megnéztem a szijat vizes volt még befujtam szíj sprayvel, ami csúszás gátló, semmi hiba nem volt,mentem pár kilométert, azalatt egyszer sem csinálta. Szíj feszítő az a teleszkópos dolog lenne? Vagy valamelyik tárcsa?
Ha jól tudom, a feszítő rugós szerkezetű, és a rugó lehet már elfáradva.
Kiegészítve az előzőt: az akksi jel is azért villan fel, mert a csúszó szíj miatt akkor épp nincs elegendő töltésed. Igen, az ATF az váltóolaj, elvileg soha nem kellene cserélni de ártani nem fog neki, sőt ajánlott is. Erről bővebben valamelyik váltós topikban olvashatsz.
a kormányszervóba is ATF olaj való ;) rá is van írva a kupakra, a tartályra.
Meg tudnád mondani melyik a kormány szervó olaj beöntje? Nem találom...
lantika Elküldve: 2016-02-14 13:34 RDC guminyomás érzékelõ
lela írta:lantika írta:YELLOW írta:lantika írta:YELLOW írta:nickname írta:YELLOW írta:asbi írta:paircraft írta:
Az RDC-t (Reifendruckcontroll) felváltották az olcsóbb RPA-val (Reifenpannenanzeige). Míg az elsõ rendszer a kerekek egyenkénti nyomását érzékeli, az RPA a kerekek fordulatszám eltéréseibõl következtet a nyomás esésre. Kiegészítõ alkatrész csak a Schaltzentrum kapcsolója, az összes többi a DSC "tudománya). A rendszer a kapcsoló nélkül is mûködõképes, csak a kerékcserénként szükséges inicializálást DIS, vagy INPA, vagy egyéb szoftverrel kell megcsinálni.
Én felkódoltam magamnak, tökéletesen mûködik...
Szia!
Mivel kódoltad fel? INPA-ból aktiválható?
Üdv
pont ezt akartam kérdezni, hogy ha ABS jeladó adataiból tud számolni, akkor tudnia kell. nyilván a ki ikonja ezért is aktív műszerfal tesztnél. akkor ezek szerint működőképes.
viszont nekem az az aggályom, hogy nincs elég érzékeny. mármint túl nagy nyomás hiány kellene ahhoz szerintem, hogy annyit változzon a kerék forgás száma. mármint a többihez való eltérés. arról nem is beszélve, hogy kanyarodsz, és akkor mondjuk a belsó és külső íven menő kerekek forgása is eltér azért. ebből következik számomra, hogy nagy különbség van megadva. az meg nem lesz pontos. vagyis érzékeny.
Nem mindegyik DSC modul tudja az RPA lehetőséget.
erről van valami infód, hogy melyik tudja?
azt tudom, hogy a leújabb SW van a DSC-ben, ami készült hozzá. meg maga a modul is az, ha jól emlékszem. bár 2002-es. vagy van valami kilvasható HW, SW szám alapján, hogy melyik tudja? végülis 9 évig meg voltam nélküle, inkább csak kíváncsiság. annyira nem foglalkoztatott, csak pont beszéltünk erről haverral, aztán mondom, akkor elvileg működne nekem is.
Lehet,hogy müködne. Viszont RDC gomb nelkül nem az igazi. Ez ugy szokott lenni,hogy minden tökeletes,aztän egyszer csak elkezd pittyegni,mert szerinte kicsi a nyomäs. Elsö kuton nyomäsproblema helyreällitva. De hogy is lehet akkor inicializälni,ha mondjuk eppen egy 3 napos kiränduläs közepen vagyunk? Sebaj hagy pittyegjen 2 napot addig sem alszik el a soför.
Mert ez ältaläban igy törtenik.
tehát a gomb akkor azért van, hogy ha pittyegett, akkor ha fel lett fújva, akkor azzal lehet inicializálni, úgymond reset-elni a rendszert és kezdi előlről a figyelést?
mondjuk általában mindig a kocsiban van a laptop, ilyen nagy hidegben szoktam csak kivenni, vagy behozni a melegre. tehát végülis nekem a gomb nélkül sem lenne probléma, ha a kúton kell inicializálni. de mondom, nem lényeges. inkább a műköséde érdekel. olvasgattam róla már. csak mondom nekem ez a figyelés nem világos. hogy hogyan nem kipörgő keréknek érzékeli? tehát miértnem a DSc avatkozik be, ha eltérő lesz a kerékfordulat? mert elvileg a DSC pont ez alapján is működik. honnan tudja, hogy most a nyomás csökkenés miatt változott meg a kerékfordulat száma, vagyis eltér a többitől?
gondolom lehet egy időt figyel, mondjuk hogy tartósan más-e a fordulat és csak akkor jelez. ugye normál esetben az ember nem kipörgő kerekekkel közlekedik, tehát tapadási gond esete az általában rövid idő, ekkor tudja, hogy igen DSC, fékezni kell a kerekeket. legalábbis erre tudok gondolni. de ahhoz, hogy nagy mértékben csökkenjen, vagyis érezhető legyen a kerékfordulat változás, ahhoz szerintem nagy nyomás csökkenés kell. azt meg anélkül is lehet érezni a kormányon, az autó mozgásán.
Na. e39-be sräc beszerelte RDC gombbal,meg RDC vezerlövel es müködik neki. Elment a kutra es egyik kereket 1.5 bar-ra leengedte es elindult. 5 km utän jelzett neki,tehät nem azonnal jelez. A link neve
RPA DSC CI13-tol megy amit elvileg a DSC 6.0 tud ami 2001.09 utän lett az autokba szerelve ami kb a FL-et jelenti. E9X szeriäban megy ezert a forumtärs az öveben simän be tudta kapcsolni.
Én ezt a kérdéskört már körbejártam. Az itteni egyik fórumtárs segített is :Kempelen
Elvileg csak ez a számú DSC vezérlő tudja, és miután kicserélted a Schaltzentrumot olyanra amin van a gomb pluszban és behúztad az 1 szál kábelt, majd lecserélted az ABS tömbről a vezérlőt utána fel is kell kódolni ezt a funkciót.
Tomi88 Elküldve: 2016-02-13 17:48 Elsõ lámpák
Medvedisznoman írta:Tomi88 írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Biztos többeknek van problémája a lámpák párásodásával, illetve annak kiszárításával.
A héten kipróbáltam, hogy egy - a cipősdobozokban is megtalálható - szilika-gél tasakot ragasztottam kétoldalú ragasztószalaggal a reflektor izzó mögötti kupakra. A pára két nap alatt teljesen eltűnt. Nyilván a párásodás okát nem szünteti meg, viszont ez talán a legkényelmesebb módja a lámpa kiszárításának, mivel egy perc alatt megvan.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy a szilika-gél előbb utóbb telítődik, ilyenkor érdemes cserélni (vagy megcsinálni rendesen a lámpatest tömítését).
Szia!
Én megrendeltem a gyári tömítéseket, amik reményeim szerint hamarosan bekerülnek és megszüntetik a problémát. Ellenőrizni fogom az izzók foglalatát, meg a mögöttük lévő kupakokat is, hogy rendesen zárnak-e.
Ha esetleg tudtok még olyan részt, ahol tömítetlen lehet a lámpa, örülnék ha megírnátok, mert szeretném véglegesen felszámolni a pára témát.
Megkérdezhetem hogy hol rendeltél tömítést?
Pitykoo Elküldve: 2016-02-13 16:18 Elsõ lámpák
Medvedisznoman írta:Tomi88 írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Biztos többeknek van problémája a lámpák párásodásával, illetve annak kiszárításával.
A héten kipróbáltam, hogy egy - a cipősdobozokban is megtalálható - szilika-gél tasakot ragasztottam kétoldalú ragasztószalaggal a reflektor izzó mögötti kupakra. A pára két nap alatt teljesen eltűnt. Nyilván a párásodás okát nem szünteti meg, viszont ez talán a legkényelmesebb módja a lámpa kiszárításának, mivel egy perc alatt megvan.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy a szilika-gél előbb utóbb telítődik, ilyenkor érdemes cserélni (vagy megcsinálni rendesen a lámpatest tömítését).
Szia!
Én megrendeltem a gyári tömítéseket, amik reményeim szerint hamarosan bekerülnek és megszüntetik a problémát. Ellenőrizni fogom az izzók foglalatát, meg a mögöttük lévő kupakokat is, hogy rendesen zárnak-e.
Ha esetleg tudtok még olyan részt, ahol tömítetlen lehet a lámpa, örülnék ha megírnátok, mert szeretném véglegesen felszámolni a pára témát.
Megkérdezhetem hogy hol rendeltél tömítést?
Medvedisznoman Elküldve: 2016-02-13 15:37 Elsõ lámpák
Tomi88 írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Biztos többeknek van problémája a lámpák párásodásával, illetve annak kiszárításával.
A héten kipróbáltam, hogy egy - a cipősdobozokban is megtalálható - szilika-gél tasakot ragasztottam kétoldalú ragasztószalaggal a reflektor izzó mögötti kupakra. A pára két nap alatt teljesen eltűnt. Nyilván a párásodás okát nem szünteti meg, viszont ez talán a legkényelmesebb módja a lámpa kiszárításának, mivel egy perc alatt megvan.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy a szilika-gél előbb utóbb telítődik, ilyenkor érdemes cserélni (vagy megcsinálni rendesen a lámpatest tömítését).
Szia!
Én megrendeltem a gyári tömítéseket, amik reményeim szerint hamarosan bekerülnek és megszüntetik a problémát. Ellenőrizni fogom az izzók foglalatát, meg a mögöttük lévő kupakokat is, hogy rendesen zárnak-e.
Ha esetleg tudtok még olyan részt, ahol tömítetlen lehet a lámpa, örülnék ha megírnátok, mert szeretném véglegesen felszámolni a pára témát.
Medvedisznoman Elküldve: 2016-02-11 22:38 Elsõ lámpák
Tomi88 írta:Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Biztos többeknek van problémája a lámpák párásodásával, illetve annak kiszárításával.
A héten kipróbáltam, hogy egy - a cipősdobozokban is megtalálható - szilika-gél tasakot ragasztottam kétoldalú ragasztószalaggal a reflektor izzó mögötti kupakra. A pára két nap alatt teljesen eltűnt. Nyilván a párásodás okát nem szünteti meg, viszont ez talán a legkényelmesebb módja a lámpa kiszárításának, mivel egy perc alatt megvan.
Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy a szilika-gél előbb utóbb telítődik, ilyenkor érdemes cserélni (vagy megcsinálni rendesen a lámpatest tömítését).
Szia!
Én megrendeltem a gyári tömítéseket, amik reményeim szerint hamarosan bekerülnek és megszüntetik a problémát. Ellenőrizni fogom az izzók foglalatát, meg a mögöttük lévő kupakokat is, hogy rendesen zárnak-e.
Ha esetleg tudtok még olyan részt, ahol tömítetlen lehet a lámpa, örülnék ha megírnátok, mert szeretném véglegesen felszámolni a pára témát.