YELLOW írta:
viszont az E85-ös inkább hanyagold szerintem. én is agyaltam ezen, szűrőcsere előtt, vagy 30 literhez tankoltam 10 liter E85-öt, már pontosan nem emlékszem, de nem tűnt fel semmi. viszont ahogy olvastam, tud roncsolni az anyag. így is van az üzemanyagban kb 4% vagy nem is tudom mennyi, nem kérek többet belőle. tudom külföldön még több van benne.
én tényleg nem értem, lehet velem van baj (nem tudom), de nekem az N42B18 totál elég. sosem éreztem, hogy kevés lenne, lehet vele nagyon spórolósan járni. én a lassan 9év alatt sosem éreztem azt, hogy erősebb motor kellene, még ha valóban élvezném a nagyobb motort. ha havi 3ezer km-t autópályáznák, akkor kellene egy nagyobb motor, meg inkább oda már dízel, de ez is tud menni pályán szépen. magyarországra a mostani viszonyokra tekintettel 2 literestől nagyobb motor felesleges, ha ép ész érveket keresel.
Mar tobb ezer km-t letekertem vele es sztem jo. Roncsolni a Metanol roncsol, soxor összekeverik a 2-t. Annak külön üzemanyag rendszer kell, mert nagyon agressziv.
Itt rengetegen hasznaljak az e85-t es mint irtam, van e10-es benzin is, ami ugye mar 10% pia. A nemetek a mai napig nem nagyon tankoljak, mert az ADAC, meg az AutoBild kampanyt folytatott az uzemanyag ellen es a nemetek meg benyaltak. Akik tankoljak, - 14% a kocsi vezetoknek - azok nagyon pozitivan itelik meg. Semmifele roncsolodas, tobblet fogyasztas nem jelentkezett az elmult 4 evben. En mindnet benzint kiprobaltam itt es nekem a Rewe - itteni Auchan - E10 jott be a legjobban. ARALtol jon - BP leanyvallalat - es a legolcsobb.
Az ethanol nalam csak 1/3-ad aranyban megy a tankba. Amit eszre vettem, hogy a motor szebben porog fel, nyomatekosabb es kb 1-2 decivel eszik talan tobbet, de ez lehet attol is, hogy kemenyebbn lepek a gazra, mert elvezetesebb, ahogy megindul. Magasba nem szoktam porgetni, ott allitolag veszithet az erobol, hiszen tobb naftat kene betolnia, hogy meg legyen az 1-es lambda. Ugye az ethanolnak 9 kg levego kell a tokeletes egeshez, szemben a benzin 14.7 vel szemben. Ezt meg egy szivomotor is betudja szippantani alacsony fordulaton is :)
A 2.0-s motor ide is eleg szerintem No-ba. 120-130 nal itt sem erdemes tobbet menni, rengeteg utfelujitas, dugo, sebesseg korlatozas van. A legroszabb atlagsebesseget eddig mindig No-ban produkaltam, 100 km/h allattit :(
Annak azert orulnek, ha az enyem nem a butitott lenne, de igazabol nem szamit. Az tovabb megy 500 fordulattal es magasabban adja le a nyomatekat. En max 3200-nel valtok, mielott meg a Valvetronic nyitna, mert akkor kevesebbet eszik a kocsi.
Rekord fogyasztasom 5.2L, atlagban 5.8-6 literrel jarok. Ez keves varos, sok autpalya es fout.
E85 Mo.n , de legalabb is az AGIPnal nagyon rossz. Tankoltam 40 literhez 12 litert, de a fogyasztas 10% nagyobb lett es nem ment semmivel sem jobban a kocsi. Nemet/Osztrak e85 jobb, de meg a szlovak is allitolag.