Összesen 1950 találat
Gabor32
Elküldve: 2016-02-24 20:35 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
Tano írta:
Gabor32 írta:
Sziasztok!
Tanácstalan vagyok teljesen... Már 4 napja nem tudom elindítani a DIS progit. A hiba a képen látható:
[url=http://kepfeltoltes.hu/160224/GT1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
Windows7 64bit a rendszer, INPA megy, kábel jó. Minden beállítást átnéztem, és egyszerűen ezzel a hibával nem tudok tovább lépni.
Valaki akadt már el itt?
Eddig ment és most nem megy, vagy friss telepítéssel próbálkozol?
Ez akkor jelentkezik, ha a DIS gép nem tud csatlakozni a windowsos géphez a hálózaton.
Friss telepítés ,eddig nem futott a gépen. Ip címeket beállítottam a vmware edit-ben,a háttérben futtatom a diaghead es a masik progit. 64bit lehet gond?
Tano
Elküldve: 2016-02-24 20:23 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
Gabor32 írta:
Sziasztok!
Tanácstalan vagyok teljesen... Már 4 napja nem tudom elindítani a DIS progit. A hiba a képen látható:
[url=http://kepfeltoltes.hu/160224/GT1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
Windows7 64bit a rendszer, INPA megy, kábel jó. Minden beállítást átnéztem, és egyszerűen ezzel a hibával nem tudok tovább lépni.
Valaki akadt már el itt?
Eddig ment és most nem megy, vagy friss telepítéssel próbálkozol?
Ez akkor jelentkezik, ha a DIS gép nem tud csatlakozni a windowsos géphez a hálózaton.
Gabor32
Elküldve: 2016-02-24 17:51 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
Sziasztok!
Tanácstalan vagyok teljesen... Már 4 napja nem tudom elindítani a DIS progit. A hiba a képen látható:
[url=http://kepfeltoltes.hu/160224/GT1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]
Windows7 64bit a rendszer, INPA megy, kábel jó. Minden beállítást átnéztem, és egyszerűen ezzel a hibával nem tudok tovább lépni.
Valaki akadt már el itt?
Tano
Elküldve: 2016-02-19 12:04 OBD2 kérdések + hibakód olvasó
SP_323i írta:
Sziasztok!
Tanács kéne!
Érdemes e ezt megvenni:
http://racing-bazar.hu/egyeb/s...usokhoz_is
vagy vegyek egy OBD2-USB kábelt és vadásszam le a progikata a neten (mondjuk torrenten, ha ott találok egyáltalán).
Ha az utóbbi verzió, hol és milyen kábelt érdemes venni, hogy tuti jól működjön?
A kocsi 2002.02 havi E46 320d.
Amit szeretnék kezdeni a fentiekkel, az hibakód kiolvasás, törlés, adaptációk törlése adott esetben, tesztek futtatása ha kell, adagoló korrekció ellenőrzése stb
Próbáltam átolvasni a topikat, de az az igazság, hogy a rengeteg hsz és infó között kissé elveszik az ember és még nagyobb lesz a tanácstalanság, mint előtte :)
Előre is köszi a válaszokat!
Meg ne vedd ennyiért!
Az ebayről bármelyik INPA kábel ugyanezt tudja 5 ezer forintért. Programokat meg le tudod tölteni.
lantika
Elküldve: 2016-02-14 13:34 RDC guminyomás érzékelõ
lela írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
paircraft írta:
Az RDC-t (Reifendruckcontroll) felváltották az olcsóbb RPA-val (Reifenpannenanzeige). Míg az elsõ rendszer a kerekek egyenkénti nyomását érzékeli, az RPA a kerekek fordulatszám eltéréseibõl következtet a nyomás esésre. Kiegészítõ alkatrész csak a Schaltzentrum kapcsolója, az összes többi a DSC "tudománya). A rendszer a kapcsoló nélkül is mûködõképes, csak a kerékcserénként szükséges inicializálást DIS, vagy INPA, vagy egyéb szoftverrel kell megcsinálni.
Én felkódoltam magamnak, tökéletesen mûködik...
Szia!
Mivel kódoltad fel? INPA-ból aktiválható?
Üdv
pont ezt akartam kérdezni, hogy ha ABS jeladó adataiból tud számolni, akkor tudnia kell. nyilván a ki ikonja ezért is aktív műszerfal tesztnél. akkor ezek szerint működőképes.
viszont nekem az az aggályom, hogy nincs elég érzékeny. mármint túl nagy nyomás hiány kellene ahhoz szerintem, hogy annyit változzon a kerék forgás száma. mármint a többihez való eltérés. arról nem is beszélve, hogy kanyarodsz, és akkor mondjuk a belsó és külső íven menő kerekek forgása is eltér azért. ebből következik számomra, hogy nagy különbség van megadva. az meg nem lesz pontos. vagyis érzékeny.
Nem mindegyik DSC modul tudja az RPA lehetőséget.
erről van valami infód, hogy melyik tudja?
azt tudom, hogy a leújabb SW van a DSC-ben, ami készült hozzá. meg maga a modul is az, ha jól emlékszem. bár 2002-es. vagy van valami kilvasható HW, SW szám alapján, hogy melyik tudja? végülis 9 évig meg voltam nélküle, inkább csak kíváncsiság. annyira nem foglalkoztatott, csak pont beszéltünk erről haverral, aztán mondom, akkor elvileg működne nekem is.
Lehet,hogy müködne. Viszont RDC gomb nelkül nem az igazi. Ez ugy szokott lenni,hogy minden tökeletes,aztän egyszer csak elkezd pittyegni,mert szerinte kicsi a nyomäs. Elsö kuton nyomäsproblema helyreällitva. De hogy is lehet akkor inicializälni,ha mondjuk eppen egy 3 napos kiränduläs közepen vagyunk? Sebaj hagy pittyegjen 2 napot addig sem alszik el a soför.
Mert ez ältaläban igy törtenik.
tehát a gomb akkor azért van, hogy ha pittyegett, akkor ha fel lett fújva, akkor azzal lehet inicializálni, úgymond reset-elni a rendszert és kezdi előlről a figyelést?
mondjuk általában mindig a kocsiban van a laptop, ilyen nagy hidegben szoktam csak kivenni, vagy behozni a melegre. tehát végülis nekem a gomb nélkül sem lenne probléma, ha a kúton kell inicializálni. de mondom, nem lényeges. inkább a műköséde érdekel. olvasgattam róla már. csak mondom nekem ez a figyelés nem világos. hogy hogyan nem kipörgő keréknek érzékeli? tehát miértnem a DSc avatkozik be, ha eltérő lesz a kerékfordulat? mert elvileg a DSC pont ez alapján is működik. honnan tudja, hogy most a nyomás csökkenés miatt változott meg a kerékfordulat száma, vagyis eltér a többitől?
gondolom lehet egy időt figyel, mondjuk hogy tartósan más-e a fordulat és csak akkor jelez. ugye normál esetben az ember nem kipörgő kerekekkel közlekedik, tehát tapadási gond esete az általában rövid idő, ekkor tudja, hogy igen DSC, fékezni kell a kerekeket. legalábbis erre tudok gondolni. de ahhoz, hogy nagy mértékben csökkenjen, vagyis érezhető legyen a kerékfordulat változás, ahhoz szerintem nagy nyomás csökkenés kell. azt meg anélkül is lehet érezni a kormányon, az autó mozgásán.
Na. e39-be sräc beszerelte RDC gombbal,meg RDC vezerlövel es müködik neki. Elment a kutra es egyik kereket 1.5 bar-ra leengedte es elindult. 5 km utän jelzett neki,tehät nem azonnal jelez. A link neve
RPA DSC CI13-tol megy amit elvileg a DSC 6.0 tud ami 2001.09 utän lett az autokba szerelve ami kb a FL-et jelenti. E9X szeriäban megy ezert a forumtärs az öveben simän be tudta kapcsolni.
Én ezt a kérdéskört már körbejártam. Az itteni egyik fórumtárs segített is :Kempelen
Elvileg csak ez a számú DSC vezérlő tudja, és miután kicserélted a Schaltzentrumot olyanra amin van a gomb pluszban és behúztad az 1 szál kábelt, majd lecserélted az ABS tömbről a vezérlőt utána fel is kell kódolni ezt a funkciót.


DSC 6.0 van de nem ez az alkatreszszäm. Ha joidö lesz behuzom azt az 1 szäl käbelt,es megprobälom. Hätha müködik :P
Ropika
Elküldve: 2016-02-09 14:12 Egyenetlen alapjárat
Gyimike írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta:
Sziasztok,
Öcsémnek lenne egy elég érdekes problémája az autójával kapcsolatban.
Az autó e39 525i(m54b25) 2001-es manual váltós. Kb fél éve alapjárati problémákkal küzd, nagyjából mióta megvan az autó :) A hiba csak hideg motornál jelentkezik, és csak menet közben. Egy helyben állva melegítve tökéletes egyenletes az alapjárat. Elindulás után az első piros lámpához érve, és lassítva, fék vagy motorfék mindegy az alapjárat 800-ról elkezd le fel ingadozni, és van hogy le is áll az autó.
Elsőre ránéztünk dis-el be volt írva a kipufogó oldali vezérműtengely jeladó, azt kicseréltük, a hibát töröltük, nem is lett visszaírva elméletileg az most jó.
Olvasgattam a fórumokat, hogy légtömegmérő, alapjárati motor, vákumcsövek stb... de nem jutottam előrébb. Jelenleg DIS és INPA szerint az autó hibamentes a hibatároló üres. Megfújkáltuk a légtömegmérőt féktisztítóval, reménykedve hátha az megoldja a hibát, de sajnos utána sem lett jobb.
Aztán olvastam egy olyat, hogy húzzuk le a légtömegmérőt és nézzük meg, hogy úgy csinálja-e, láss csodát egy hétig jártunk vele így, megjavult.
Ezután nagy bátran vettem egy bontott gyári légtömegmérőt megbízható helyről, mondván hogy 100% ez lesz a probléma, beszereltük és megint forgalomba hideg motornál ingadozik az alapjárat. Jellemzően addig csinálja míg el nem éri a 60-70 fokot, utána a hiba megszűnik az alapjárat tökéletes. Mi lehet ez? Köszi a segítséget.
lehet valami vezeték kontakt probléma lesz. a légtömegmérőbe van egy levegő hőmérséklet figyelő is. ugye a keverékképzésnél figyeli a vízhőfokot is. mivel tudja, hogy a hűtővíz még nem üzemi, ezért kicsit túldúsít, több anyagot kever a levegőhöz. de mondjuk a beszívott levegő hőfokából false értéket kap, amiből az ECU rosszul dolgozik. azért gyanakodnék erre, mert a másik légtömegmérővel is ugyanezt csinálja. persze lehet hogy a bontott is rossz volt. de esetleg a csatlakozó környékén a vezetéket kéne szemügyre venni, és élő adatokat nézni, persze hozzáértővel, aki tudja mi mit jelent és az értékekből olvasni tud.
Köszi Yellow Mester, megnézzük a kábeleket is.
Az élő adat olvasás megvolt tegnap INPÁval és minden érték jónak tűnik, plusz DIS-el csináltunk légtömegmérő tesztet és hibátlan.

Szia Ropika,
Végülis mi lett a megoldás? Megjavult az alapjárat? Nekünk ugyanez a hibajelenség mint nálad.
Sziasztok,
Nekünk azóta sem oldódott meg a dolog. Azóta lett cserélve lambda szonda, meg alapjárati motor. Már 200 ezer felett vagyunk pénzbe, és az alapjárat nem jó, a fogyasztás brutál, és fehér szúrós szagú füst van. Jelenleg azon dolgozunk nem-e falsot szív valahol, de láthatólag a csövek jók. Írok ha megoldódott.
Methos
Elküldve: 2016-02-08 09:34 316i leáll menet közben!
YELLOW írta:
Methos írta:
Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta:
Sziasztok,
e46 320i 2001.11 sedan automata.
Menet közben, pirosnál mindegy.. Már többször előfordult, hogy "karácsonyfa" és leáll a motor. Hideg/meleg mindegy.
Van ötlet merre induljunk el?
akkor áll le, amikor kinyomod a kuplungot?
ha igen, akkor vezérmű tengely jeladó, vagy esetleg főtengely jeladó. elvileg diaggal rá lehet olvasni.
automata, szóval nincs kuplung. :-)
A másik, hogy van INPA meg DIS és jó kábel, de nem tudom hol tudom kiolvasni, melyik menüben, hibakódok...
INPA-ban kiválasztod, hogy E46 (F3), majd Engine, kikeresed a motorod+vezérlőjét, aztán Error (F4), majd Read (F1). ezt most így fejből írom, sosem bírom megjegyezni ezeket a menüket, de ilyesmi.
a hiba az, hogy automata. add el. :D
OK, köszönöm, közben google a barátom segít, igyekszem nem hülyeségeket kérdezni.
Ez amugy a főnököm kocsija.
Én 320dben ülök, de ugynaugy automata :porgosnevetos:
Sebaj, azért próbálkozom....Ha valami egyéb ötlet beugrik azért örömmel fogadom ! :-)
YELLOW
Elküldve: 2016-02-08 09:32 316i leáll menet közben!
Methos írta:
Methos írta:
YELLOW írta:
Methos írta:
Sziasztok,
e46 320i 2001.11 sedan automata.
Menet közben, pirosnál mindegy.. Már többször előfordult, hogy "karácsonyfa" és leáll a motor. Hideg/meleg mindegy.
Van ötlet merre induljunk el?
akkor áll le, amikor kinyomod a kuplungot?
ha igen, akkor vezérmű tengely jeladó, vagy esetleg főtengely jeladó. elvileg diaggal rá lehet olvasni.
automata, szóval nincs kuplung. :-)
A másik, hogy van INPA meg DIS és jó kábel, de nem tudom hol tudom kiolvasni, melyik menüben, hibakódok...
INPA-ban kiválasztod, hogy E46 (F3), majd Engine, kikeresed a motorod+vezérlőjét, aztán Error (F4), majd Read (F1). ezt most így fejből írom, sosem bírom megjegyezni ezeket a menüket, de ilyesmi.
a hiba az, hogy automata. add el. :D
lela
Elküldve: 2016-02-07 22:07 RDC guminyomás érzékelõ
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
paircraft írta:
Az RDC-t (Reifendruckcontroll) felváltották az olcsóbb RPA-val (Reifenpannenanzeige). Míg az elsõ rendszer a kerekek egyenkénti nyomását érzékeli, az RPA a kerekek fordulatszám eltéréseibõl következtet a nyomás esésre. Kiegészítõ alkatrész csak a Schaltzentrum kapcsolója, az összes többi a DSC "tudománya). A rendszer a kapcsoló nélkül is mûködõképes, csak a kerékcserénként szükséges inicializálást DIS, vagy INPA, vagy egyéb szoftverrel kell megcsinálni.
Én felkódoltam magamnak, tökéletesen mûködik...
Szia!
Mivel kódoltad fel? INPA-ból aktiválható?
Üdv
pont ezt akartam kérdezni, hogy ha ABS jeladó adataiból tud számolni, akkor tudnia kell. nyilván a ki ikonja ezért is aktív műszerfal tesztnél. akkor ezek szerint működőképes.
viszont nekem az az aggályom, hogy nincs elég érzékeny. mármint túl nagy nyomás hiány kellene ahhoz szerintem, hogy annyit változzon a kerék forgás száma. mármint a többihez való eltérés. arról nem is beszélve, hogy kanyarodsz, és akkor mondjuk a belsó és külső íven menő kerekek forgása is eltér azért. ebből következik számomra, hogy nagy különbség van megadva. az meg nem lesz pontos. vagyis érzékeny.
Nem mindegyik DSC modul tudja az RPA lehetőséget.
erről van valami infód, hogy melyik tudja?
azt tudom, hogy a leújabb SW van a DSC-ben, ami készült hozzá. meg maga a modul is az, ha jól emlékszem. bár 2002-es. vagy van valami kilvasható HW, SW szám alapján, hogy melyik tudja? végülis 9 évig meg voltam nélküle, inkább csak kíváncsiság. annyira nem foglalkoztatott, csak pont beszéltünk erről haverral, aztán mondom, akkor elvileg működne nekem is.
Lehet,hogy müködne. Viszont RDC gomb nelkül nem az igazi. Ez ugy szokott lenni,hogy minden tökeletes,aztän egyszer csak elkezd pittyegni,mert szerinte kicsi a nyomäs. Elsö kuton nyomäsproblema helyreällitva. De hogy is lehet akkor inicializälni,ha mondjuk eppen egy 3 napos kiränduläs közepen vagyunk? Sebaj hagy pittyegjen 2 napot addig sem alszik el a soför.
Mert ez ältaläban igy törtenik.
tehát a gomb akkor azért van, hogy ha pittyegett, akkor ha fel lett fújva, akkor azzal lehet inicializálni, úgymond reset-elni a rendszert és kezdi előlről a figyelést?
mondjuk általában mindig a kocsiban van a laptop, ilyen nagy hidegben szoktam csak kivenni, vagy behozni a melegre. tehát végülis nekem a gomb nélkül sem lenne probléma, ha a kúton kell inicializálni. de mondom, nem lényeges. inkább a műköséde érdekel. olvasgattam róla már. csak mondom nekem ez a figyelés nem világos. hogy hogyan nem kipörgő keréknek érzékeli? tehát miértnem a DSc avatkozik be, ha eltérő lesz a kerékfordulat? mert elvileg a DSC pont ez alapján is működik. honnan tudja, hogy most a nyomás csökkenés miatt változott meg a kerékfordulat száma, vagyis eltér a többitől?
gondolom lehet egy időt figyel, mondjuk hogy tartósan más-e a fordulat és csak akkor jelez. ugye normál esetben az ember nem kipörgő kerekekkel közlekedik, tehát tapadási gond esete az általában rövid idő, ekkor tudja, hogy igen DSC, fékezni kell a kerekeket. legalábbis erre tudok gondolni. de ahhoz, hogy nagy mértékben csökkenjen, vagyis érezhető legyen a kerékfordulat változás, ahhoz szerintem nagy nyomás csökkenés kell. azt meg anélkül is lehet érezni a kormányon, az autó mozgásán.
Na. e39-be sräc beszerelte RDC gombbal,meg RDC vezerlövel es müködik neki. Elment a kutra es egyik kereket 1.5 bar-ra leengedte es elindult. 5 km utän jelzett neki,tehät nem azonnal jelez. A link neve
RPA DSC CI13-tol megy amit elvileg a DSC 6.0 tud ami 2001.09 utän lett az autokba szerelve ami kb a FL-et jelenti. E9X szeriäban megy ezert a forumtärs az öveben simän be tudta kapcsolni.
Én ezt a kérdéskört már körbejártam. Az itteni egyik fórumtárs segített is :Kempelen
Elvileg csak ez a számú DSC vezérlő tudja, és miután kicserélted a Schaltzentrumot olyanra amin van a gomb pluszban és behúztad az 1 szál kábelt, majd lecserélted az ABS tömbről a vezérlőt utána fel is kell kódolni ezt a funkciót.


lantika
Elküldve: 2016-02-07 12:13 RDC guminyomás érzékelõ
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta:
asbi írta:
paircraft írta:
Az RDC-t (Reifendruckcontroll) felváltották az olcsóbb RPA-val (Reifenpannenanzeige). Míg az elsõ rendszer a kerekek egyenkénti nyomását érzékeli, az RPA a kerekek fordulatszám eltéréseibõl következtet a nyomás esésre. Kiegészítõ alkatrész csak a Schaltzentrum kapcsolója, az összes többi a DSC "tudománya). A rendszer a kapcsoló nélkül is mûködõképes, csak a kerékcserénként szükséges inicializálást DIS, vagy INPA, vagy egyéb szoftverrel kell megcsinálni.
Én felkódoltam magamnak, tökéletesen mûködik...
Szia!
Mivel kódoltad fel? INPA-ból aktiválható?
Üdv
pont ezt akartam kérdezni, hogy ha ABS jeladó adataiból tud számolni, akkor tudnia kell. nyilván a ki ikonja ezért is aktív műszerfal tesztnél. akkor ezek szerint működőképes.
viszont nekem az az aggályom, hogy nincs elég érzékeny. mármint túl nagy nyomás hiány kellene ahhoz szerintem, hogy annyit változzon a kerék forgás száma. mármint a többihez való eltérés. arról nem is beszélve, hogy kanyarodsz, és akkor mondjuk a belsó és külső íven menő kerekek forgása is eltér azért. ebből következik számomra, hogy nagy különbség van megadva. az meg nem lesz pontos. vagyis érzékeny.
Nem mindegyik DSC modul tudja az RPA lehetőséget.
erről van valami infód, hogy melyik tudja?
azt tudom, hogy a leújabb SW van a DSC-ben, ami készült hozzá. meg maga a modul is az, ha jól emlékszem. bár 2002-es. vagy van valami kilvasható HW, SW szám alapján, hogy melyik tudja? végülis 9 évig meg voltam nélküle, inkább csak kíváncsiság. annyira nem foglalkoztatott, csak pont beszéltünk erről haverral, aztán mondom, akkor elvileg működne nekem is.
Lehet,hogy müködne. Viszont RDC gomb nelkül nem az igazi. Ez ugy szokott lenni,hogy minden tökeletes,aztän egyszer csak elkezd pittyegni,mert szerinte kicsi a nyomäs. Elsö kuton nyomäsproblema helyreällitva. De hogy is lehet akkor inicializälni,ha mondjuk eppen egy 3 napos kiränduläs közepen vagyunk? Sebaj hagy pittyegjen 2 napot addig sem alszik el a soför.
Mert ez ältaläban igy törtenik.
tehát a gomb akkor azért van, hogy ha pittyegett, akkor ha fel lett fújva, akkor azzal lehet inicializálni, úgymond reset-elni a rendszert és kezdi előlről a figyelést?
mondjuk általában mindig a kocsiban van a laptop, ilyen nagy hidegben szoktam csak kivenni, vagy behozni a melegre. tehát végülis nekem a gomb nélkül sem lenne probléma, ha a kúton kell inicializálni. de mondom, nem lényeges. inkább a műköséde érdekel. olvasgattam róla már. csak mondom nekem ez a figyelés nem világos. hogy hogyan nem kipörgő keréknek érzékeli? tehát miértnem a DSc avatkozik be, ha eltérő lesz a kerékfordulat? mert elvileg a DSC pont ez alapján is működik. honnan tudja, hogy most a nyomás csökkenés miatt változott meg a kerékfordulat száma, vagyis eltér a többitől?
gondolom lehet egy időt figyel, mondjuk hogy tartósan más-e a fordulat és csak akkor jelez. ugye normál esetben az ember nem kipörgő kerekekkel közlekedik, tehát tapadási gond esete az általában rövid idő, ekkor tudja, hogy igen DSC, fékezni kell a kerekeket. legalábbis erre tudok gondolni. de ahhoz, hogy nagy mértékben csökkenjen, vagyis érezhető legyen a kerékfordulat változás, ahhoz szerintem nagy nyomás csökkenés kell. azt meg anélkül is lehet érezni a kormányon, az autó mozgásán.
Na. e39-be sräc beszerelte RDC gombbal,meg RDC vezerlövel es müködik neki. Elment a kutra es egyik kereket 1.5 bar-ra leengedte es elindult. 5 km utän jelzett neki,tehät nem azonnal jelez.
A link neveRPA DSC CI13-tol megy amit elvileg a DSC 6.0 tud ami 2001.09 utän lett az autokba szerelve ami kb a FL-et jelenti. E9X szeriäban megy ezert a forumtärs az öveben simän be tudta kapcsolni.