Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


YELLOW Elküldve: 2012-08-02 12:54 klíma tisztítás

ha valakit érdekel ózonos belsőtér és klíma tisztítás, és a közelemben lakik, vagy átutazóban erre jár, akkor tudok segíteni a dologban. akár lakóterek tisztítása is megoldhatóak nagy teljesítményú géppel.

Alesi Elküldve: 2012-07-30 11:24 Ékszíj tárcsa

kempelen írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Latom korabban mar mas is irt hasonlot, de most en is megosztanaom tapasztalatom az ekszijcserevel kapcsolatosan.

Nos, roviden tomoren, volt nagy szervizem, kicsereltettem a generator ekszijat is, elsore Dayco szijat rakott ra a szerelom, ezzel hidegen-melegen nyikkant az auto leallitasnal/beinditasnal...
Itteni olvasatra es szemelyes tanacsra hivatkozva lecsereltettem Contitech szijra, mondvan, hogy az jo lesz. Jo lett, egy darabig. Azota ment bele az autoba az elmult par hetben kb 3000km, es mar megint nyikkan, igaz csak melegen, es talan nem annyira hangosan.

Itt tartok most, annyira nem dol ossze a vilag, ha igy marad, de azert ha valakinek van valami tanacsa tovabbi teendo ugyeben, azt szivesen varom :)



Szia, nem igazán ismerem az előzményeket, de nem maga a tárcsa miatt hallasz nyikkanó hangot? Úgy értem tárcsacsere volt a közelmúltban? Ha igen és tuti nem a tárcsa miatt nyikorog, akkor nem volt mostanában például vízpumpa csere vagy termosztát csere amivel hűtővíz kerülhetett a szíjra vagy bármelyik forgó felületre? (szíjtárcsa, generátor, klíma, feszítők) Akkor szokott még nyikorogni, nyikkani ha hűtővíz kerül a forgó alkatrészekre.
(esetleg bár ezt nem feltételezem és nagyon nagyon nagyon halkan mondom nem szivárog valahol a hűtővized?)
Elméletileg a conti gyári beszállító volt nem hiszem hogy nyikkani kellene neki. Én is contira cseréltem és nem nyikkan...



Ha a tarcsa lenne, nem kellett volna a gyari szijjal is hangot adnia (amit csereltunk az meg az eredeti gyari volt)? Gorgoket elmeletileg atneztek, es azt mondtak, nem erdemes megcserelni. Az pedig mindenkepp furcsa, hogy a Dayco szijjal sokkal hallhatobban nyikkant, most meg van hogy nem is, van hogy igen, de joval halkabban.

A megoldas akkor az lesz, hogy ha majd egyszer megint megy szervizre, megnezetem a gorgoket, tarcsat is. Addig meg nyikkanjon amikor akar, baja nem lesz tole.8)

kempelen Elküldve: 2012-07-29 08:12 Ékszíj tárcsa

Alesi írta: Sziasztok!

Latom korabban mar mas is irt hasonlot, de most en is megosztanaom tapasztalatom az ekszijcserevel kapcsolatosan.

Nos, roviden tomoren, volt nagy szervizem, kicsereltettem a generator ekszijat is, elsore Dayco szijat rakott ra a szerelom, ezzel hidegen-melegen nyikkant az auto leallitasnal/beinditasnal...
Itteni olvasatra es szemelyes tanacsra hivatkozva lecsereltettem Contitech szijra, mondvan, hogy az jo lesz. Jo lett, egy darabig. Azota ment bele az autoba az elmult par hetben kb 3000km, es mar megint nyikkan, igaz csak melegen, es talan nem annyira hangosan.

Itt tartok most, annyira nem dol ossze a vilag, ha igy marad, de azert ha valakinek van valami tanacsa tovabbi teendo ugyeben, azt szivesen varom :)



Szia, nem igazán ismerem az előzményeket, de nem maga a tárcsa miatt hallasz nyikkanó hangot? Úgy értem tárcsacsere volt a közelmúltban? Ha igen és tuti nem a tárcsa miatt nyikorog, akkor nem volt mostanában például vízpumpa csere vagy termosztát csere amivel hűtővíz kerülhetett a szíjra vagy bármelyik forgó felületre? (szíjtárcsa, generátor, klíma, feszítők) Akkor szokott még nyikorogni, nyikkani ha hűtővíz kerül a forgó alkatrészekre.
(esetleg bár ezt nem feltételezem és nagyon nagyon nagyon halkan mondom nem szivárog valahol a hűtővized?)
Elméletileg a conti gyári beszállító volt nem hiszem hogy nyikkani kellene neki. Én is contira cseréltem és nem nyikkan...

Coyote Elküldve: 2012-07-27 09:00 Az E46 Üzembentartási költsége.

Milan írta: Hát akkor én is leírnám a költségeket amik eddig felmerültek.
E46 320D 2003-as évj. 150 lovas. (2,4 M-ra alkudva)
Másfél év alatt 20 000 km-t tettem bele.
Elvileg most valós 190 000 km van benne, amit a szervizkönyv
(3 német pecsét, 5 magyar) és a szerelőm is alátámaszt.
Kezdésnek megvételkor olaj és minden szűrő csere, ate első féktárcsák
első-hátsó fékbetétek= 133 000 Ft.
Ja, pillangószelepek "reptetése"... ha jól emlékszem 15 ezer.
5 ezer km elteltével kormányösszekötő, axiálcsukló, jobb első lengőkar
(komplett, egy 5 ezer ft-os darab talpas gömbfej miatt!) első 2 kerékagy,
volt egy pici lógása, nem vészes, de nem szeretem ha valami nem 100-as.
(csapágyastól mert miért is ne...) 155 000 Ft
Újabb 5 ezer km elteltével olaj és olajszűrő csere, (igen 10 000km volt
benne, nálam ez már megszokás, közeledve a 200 000 km-hez 10 ezrenként
cserélem az olajat, és amúgy sem hiszek a longlife olajnak)
és eljött a zsebbenyúlós tétel, a kuplungszett+lendkerék.
Mellé Főtengely ékszíjjtárcsa, egy klíma csapágy, hosszbordásszíjj: cirka 280 ezer.
Most 10 ezer km megint eltelt, már megvan az olaj+szűrő, levegőszűrő
gázolajszűrő, elvileg más nem jön mellé, már csak időpont kell. ez kb 35 ezer.
Röviden ennyi.
Ilyen "kozmetikázásokat" nem számolok, se a felniket, mert van hozzá már
3 garnitúra, csak a kötelezőket amik a megbízhatósághoz kellenek.

Így 618 000 Ft eddig, ilyet hogy tankolás szintén nem számolok mert...
egyrészt 5,5-6 liter/100 km...(nevetséges) másrészt tudjuk, hogy a gázolaj az gázolaj:mrgreen:


Ez korrekt - azt azért hozzátenném helyetted is, hogy olyan cuccokat cseréltél, amik a magyar utakon 200.000 körül normális, hogy kifekszenek, most viszont további 100-200 ezer km-en át nem kell hozzányúlni majd...
Magyarán hosszútávú restaurálást végeztél, ami - bár a 20.000 km-re vetítve horror költség - hosszabb távon kifizetődik.

Milan Elküldve: 2012-07-27 07:43 Az E46 Üzembentartási költsége.

Hát akkor én is leírnám a költségeket amik eddig felmerültek.
E46 320D 2003-as évj. 150 lovas. (2,4 M-ra alkudva)
Másfél év alatt 20 000 km-t tettem bele.
Elvileg most valós 190 000 km van benne, amit a szervizkönyv
(3 német pecsét, 5 magyar) és a szerelőm is alátámaszt.
Kezdésnek megvételkor olaj és minden szűrő csere, ate első féktárcsák
első-hátsó fékbetétek= 133 000 Ft.
Ja, pillangószelepek "reptetése"... ha jól emlékszem 15 ezer.
5 ezer km elteltével kormányösszekötő, axiálcsukló, jobb első lengőkar
(komplett, egy 5 ezer ft-os darab talpas gömbfej miatt!) első 2 kerékagy,
volt egy pici lógása, nem vészes, de nem szeretem ha valami nem 100-as.
(csapágyastól mert miért is ne...) 155 000 Ft
Újabb 5 ezer km elteltével olaj és olajszűrő csere, (igen 10 000km volt
benne, nálam ez már megszokás, közeledve a 200 000 km-hez 10 ezrenként
cserélem az olajat, és amúgy sem hiszek a longlife olajnak)
és eljött a zsebbenyúlós tétel, a kuplungszett+lendkerék.
Mellé Főtengely ékszíjjtárcsa, egy klíma csapágy, hosszbordásszíjj: cirka 280 ezer.
Most 10 ezer km megint eltelt, már megvan az olaj+szűrő, levegőszűrő
gázolajszűrő, elvileg más nem jön mellé, már csak időpont kell. ez kb 35 ezer.
Röviden ennyi.
Ilyen "kozmetikázásokat" nem számolok, se a felniket, mert van hozzá már
3 garnitúra, csak a kötelezőket amik a megbízhatósághoz kellenek.

Így 618 000 Ft eddig, ilyet hogy tankolás szintén nem számolok mert...
egyrészt 5,5-6 liter/100 km...(nevetséges) másrészt tudjuk, hogy a gázolaj az gázolaj:mrgreen:

InsectKiller Elküldve: 2012-07-25 23:52 Társalgó

BarG írta: A HaHu a vágyálmok tengere. Ott nem azok az árak vannak, amikért az autók elmennek, hanem amit a gazdi gondol, hogy kapni szeretne. Csak szvsz nagyon kevés autó megy azért az árért, amit oda kiírnak. Aki azzal példálózik, hogy ott milyen árakat látott, azt el kell küldeni, hogy akkor vegye azt. Ha mégis nálad próbálkozik, akkor az alacsony áras géppel mégiscsak gáz van.
Bőr: ma ültem egy E90 320d-ben, ami bőrüléses volt - amúgy útálom a bőrüléseket - és fele akkora futásteljesítménynél, mint az enyém - szövet - elképesztően le volt harcolva. Az enyém e mellett szinte újnak tűnt.
Az én masinám pont fordítottja a Tiédnek - extra csak az automata klíma meg a sportfutómű, semmi egyéb, viszont garantált a km :kiraly:


Hát persze egyértelmű, de mégis azt veszik alapul szalonok is...Na mind1.
Az E90, E60 üléseiről ne is beszéljünk. Olyan sztorikat hallottam róluk bentről a BMW kereskedésből, h milyen panaszokkal vitték vissza, h nevetséges! És igen az E46 ülései az életbe nem fognak úgy kinézni, vagy esetleg extrém használat mellett. Az enyém bőrös, elég sűrűn használatba is van véve, de szerintem nem a szétfingott kategória. Ja és én megszerettem!:) Bár szövetes BMW-m még nem volt ez tény!

BarG Elküldve: 2012-07-25 23:26 Társalgó

InsectKiller írta:
BarG írta:
InsectKiller írta:
BarG írta:
InsectKiller írta:
BarG írta: Szerintem némiképp aránytévesztettek vagytok!
Emelje már fel a kezét az, akinek 2M-nél többet adnának az autójáért ma a piacon. Ez a gép újkorában MIN 13M volt, most a kezdeti értékének a 7-ed részéért van hirdetve, abba bizony belefér némi minőségi probléma, akár nagyobb is. Egy tisztességes szerelővel ezeket a hibákat orvosolni lehet - márha nincs a kaszni megcsavarodva - vagy egyéb végzetes gond nincs. Még egy motorcserét is le lehet tudni 0,5M-ből, de itt jajjgatás megy egy lógó lengőkartól is.
Szóval nem hiába tartják a magyar használtautó vásárlókat annak-aminek. Új autó minőséget új autó áron lehet venni Urak.


Hát én besírnék, ha nem adnának többet 2M-nál...De lehet, h te is!


Hát a sírás nem igazán segít!
Az enyém eurotax-os értéke 2,4M Ft, a Tiéd hány évvel öregebb? Márpedig az eutotax a vezérfonal mindenkinél, tetszik-nem-tetszik. Plusz még az enyémre került némi plusz festék is az évek során, azt meg nem díjazza a piac. Addig azonban illúzió minden, amíg a piacora ki nincs téve és nincs megméretve.

Kedvencem a debreceni bmw-sek 20M fölött árult 330d kabriója, ami néhány éve eladó, de ilyen áron?! Hiába szalon az autó, 20M-ért ki az az elmebeteg, aki 3d kabriót vesz? Azért már sokkal előkelőbb autók vehetők, nem 3-as sorozatú bmw-k.


Enyém, mint láthatod is, 2001. Az eurotax számomra meg 1 vicc kategória. Amikor 2008-ban vettük az autót, az extra lista meg miegymás alapján 4,7 volt az értéke. Hát a piacon már akkor E90-est adtak annyiért. Persze nem is kell mondanom, h 4 alatt volt a hasonló is a piacon...


Csak azért emlegetem az eurotaxot, mert az a sorvezető, átlagos autóért annyit lehet kérni, nem többet. Ha bárhová viszed beszámoltatni, akkor meg az alatt fog csak menni. Néhány hete voltam a pesti wallisban, szétnézni, meg érdeklődni néhány vadiúj modell után, akkor szívtam magamba egy kis friss értékítéleti módszert. Nem örültem túlzottan.


Én akármilyen kereskedésbe voltam, az első dolog, az ár belövéséhez: használtauto.hu.
Ha már ezen van fönt 2M-ért 330ci engem kiröhögnek, h miért akarok az enyémért 3-at?! Az mind1 h M-tech, meg HK, meg navi meg bőr meg automata, mind1, de a ha-hu-n van 2ért is...


A HaHu a vágyálmok tengere. Ott nem azok az árak vannak, amikért az autók elmennek, hanem amit a gazdi gondol, hogy kapni szeretne. Csak szvsz nagyon kevés autó megy azért az árért, amit oda kiírnak. Aki azzal példálózik, hogy ott milyen árakat látott, azt el kell küldeni, hogy akkor vegye azt. Ha mégis nálad próbálkozik, akkor az alacsony áras géppel mégiscsak gáz van.
Bőr: ma ültem egy E90 320d-ben, ami bőrüléses volt - amúgy útálom a bőrüléseket - és fele akkora futásteljesítménynél, mint az enyém - szövet - elképesztően le volt harcolva. Az enyém e mellett szinte újnak tűnt.
Az én masinám pont fordítottja a Tiédnek - extra csak az automata klíma meg a sportfutómű, semmi egyéb, viszont garantált a km :kiraly:

Pistamann Elküldve: 2012-07-24 21:00 NAVI

zpeitli írta:
kempelen írta:
zpeitli írta: Sziasztok,

Szépen elfüstölt az E46-osom 16:9-es board monitorja egy ügyes klímatisztítás után.
Egy barátom nagyon jó áron felajánlott nekem X5 16:9-est, de erős a gyanúm, hogy nem passzol bele. Tudnátok segíteni, hogy beépíthető-e az X5 monitor az E46-ba elfogadható módon?

Köszönöm előre is!


Elég hülyén nézne ki E46-ban, mert az X5-ösben nincs meg a bemetszett vonalvezetés, ami az e46 sajátja... Ha számít a külalak, akkor szerintem felejtős.

Elszállt a monitor és a fejegység része is?



Úgy tűnik első ránézésre, hogy kazetta-mecha alatti panel táp részére folyt a klíma tisztítót és ezért égett el.
Csatlakoztattunk a helyére egy másik board monitort az működött rendesen...


Szia

Van eladó nagy navim e46-osba....

b_imi Elküldve: 2012-07-22 22:08 klíma tisztítás

YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta: ha hosszabb időre zárva van az autó és kinyitm, sajnos az ecet szag újra érződik. és mivel nem hiszem, hogy valóban jó az ózonos tisztítás, ezért vettem a corában egy 900 ft-os prevent klíma tisztító "gránátot"

ez az ózonos azt mondják minden szagot kivesz. apámnak azt mondta a klíma szervíz főnöke, hogy próbából két illatosítót hagyott bent, és kiszívta az illatát. ennek ellenére apám autója is ugynolyan szagú, és nekem is ugyanúgy megmaradt a szag. akkor nem értem. nem tudom, hogy képes akkor ez az ózon a dohány füst szagot kivenni. jó amikor kivette a generátort, valóban nem volt bent szag, olyan strand szag volt bent vagy miylen. nem tudom akkor hogy képes mindenhova behatolni, és mondjuk a gombákat ilyesmiket kiírtani a hőcserélőről, ha a szagot nem képes megszüntetni...


Két lehetőség van:
1. Te egy kis ecetes vízzel bebizonyítottad, hogy nem igaz az állítás.
2. nem volt teljesen OK a készülék.


hát én amiket olvastam, ott azt írta, hogy a készülék (nem mindegyik), a művelet végén vissza alakítja az O3-at O2-re. ez a gép 1 óra üzemre volt állíható, ergó autómata kikapcsol. magyarán az következik belőle, hogy talán vissza alakít. bár amikor kivette, szerintem még csak 28 perce ment a 30 helyett. az autóban most már tudom az ózon szagot lehetett érezni. lehet nem alakított még vissza O2-re. ezt nem tudom.
na mindegy. az a baj már szinte semmibe nem bízok, csak ha látom, vagy magamnak csinálom. itt ott voltam, de nah... majd lesz valami :D majd kiszellőzik.


Különben egy egyszerű vizes takarító géppel a kárpitot csodásan ki lehet tisztítani! Nagyon jól kezelhető anyag. A tisztítószerek közül talán a gyáriak a legjobbak. Nekem a Philips jött be eddig a legjobban. De ha nincs hozzá kedved, akkor folttisztító benzin is jó.

YELLOW Elküldve: 2012-07-22 22:00 klíma tisztítás

b_imi írta:
YELLOW írta: ha hosszabb időre zárva van az autó és kinyitm, sajnos az ecet szag újra érződik. és mivel nem hiszem, hogy valóban jó az ózonos tisztítás, ezért vettem a corában egy 900 ft-os prevent klíma tisztító "gránátot"

ez az ózonos azt mondják minden szagot kivesz. apámnak azt mondta a klíma szervíz főnöke, hogy próbából két illatosítót hagyott bent, és kiszívta az illatát. ennek ellenére apám autója is ugynolyan szagú, és nekem is ugyanúgy megmaradt a szag. akkor nem értem. nem tudom, hogy képes akkor ez az ózon a dohány füst szagot kivenni. jó amikor kivette a generátort, valóban nem volt bent szag, olyan strand szag volt bent vagy miylen. nem tudom akkor hogy képes mindenhova behatolni, és mondjuk a gombákat ilyesmiket kiírtani a hőcserélőről, ha a szagot nem képes megszüntetni...


Két lehetőség van:
1. Te egy kis ecetes vízzel bebizonyítottad, hogy nem igaz az állítás.
2. nem volt teljesen OK a készülék.


hát én amiket olvastam, ott azt írta, hogy a készülék (nem mindegyik), a művelet végén vissza alakítja az O3-at O2-re. ez a gép 1 óra üzemre volt állíható, ergó autómata kikapcsol. magyarán az következik belőle, hogy talán vissza alakít. bár amikor kivette, szerintem még csak 28 perce ment a 30 helyett. az autóban most már tudom az ózon szagot lehetett érezni. lehet nem alakított még vissza O2-re. ezt nem tudom.
na mindegy. az a baj már szinte semmibe nem bízok, csak ha látom, vagy magamnak csinálom. itt ott voltam, de nah... majd lesz valami :D majd kiszellőzik.