Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


Bryan Elküldve: 2022-03-11 22:10 Elektromos kiegészítő fűtés utólagos beépítése

lacek71 írta:
Bryan írta: Sziasztok!

Adott egy E46 320d, abból is a 136 lovas.
Eleinte feltűnt, hogy eléggé lassan melegszik be az autó indulás után. Eléri az üzemi hőmérsékletet, viszont lassan és ez reggel eléggé kellemetlen tud lenni.

Menetirány szerinti jobb oldalon a szélvédő alatt van egy zseb. Ott található a fűtés rásegítő doboz, illetve az ahhoz van egy fűtéscsappal egyesített fűtés rásegítő vízszivattyú (auxiliary water pump).

Itt vannak a működési paraméterek:
Kikapcsolás:
-40C° külső hőmérsékletnél (vagy ha nincs külső hőmérséklet szenzor) - 86C° hűtővíz hőmérsékletnél
-5C° külső hőmérsékletnél - 86C° hűtővíz hőmérsékletnél
+5C° külső hőmérsékletnél - 50C° hűtővíz hőmérsékletnél
+20C° külső hőmérséklet felett 50C°-ig melegít.
Illetve nem kapcsol be, ha:
-Rásegítő vízszivattyú (auxiliary water pump) nem működik, hibát ír.
-Alternator Load Signal error (Generátor terhelés szenzor hiba)
-Electric Auxiliary Heater hiba esetén

A napokban fel véltem fedezni, hogy nem működik a rásegítő fűtés szivattyú. Kicseréltem, működik jól, de nem kapcsol be a fűtés rásegítés.
Akkor egye fene, vettem egy bontottat.
Azzal se működik, nem emel alapjáraton, és nem is melegedik.
ISTA-ban indítottam egy Auxiliary Heating Activation tesztet, ahol megemelte az alapjáratot, és mintha fűtött is volna. De ezt majd hideg motorral újrapróbálom. Levettem a pozitív sarut róla, majd hozzáérintettem a pozitívhoz a rásegítő tápkábelét, és elég szépen ívet húzott, úgyhogy valószínűleg áramot vesz fel.
Miért nem kapcsolhat be magától? Vagy találkoztatok ilyen jelenséggel? Még alapjáratot sem emel...

Üdv: Bryan


Szia! Nekem manuális klíma van az autóban, akkor működik a kiegészítő fűtés ha max-ra tekerem a fűtést és akkor emeli meg az alapjáratot is.


Nálam digitklímás a történet, viszont egyáltalán nem emel. Viszont, ha valaki erre téved, és van egy facelift elötti digitklímás,elektromos fűtéses E46-ja, hálás lennék ha feltöltené ide a digitklíma beállítását. (NCS experttel kiolvasod, aztán vagy jegyzettömbbel megnyitva kimásolod, vagy lefotózod nekem.)

lacek71 Elküldve: 2022-03-09 20:10 Elektromos kiegészítő fűtés utólagos beépítése

Bryan írta: Sziasztok!

Adott egy E46 320d, abból is a 136 lovas.
Eleinte feltűnt, hogy eléggé lassan melegszik be az autó indulás után. Eléri az üzemi hőmérsékletet, viszont lassan és ez reggel eléggé kellemetlen tud lenni.

Menetirány szerinti jobb oldalon a szélvédő alatt van egy zseb. Ott található a fűtés rásegítő doboz, illetve az ahhoz van egy fűtéscsappal egyesített fűtés rásegítő vízszivattyú (auxiliary water pump).

Itt vannak a működési paraméterek:
Kikapcsolás:
-40C° külső hőmérsékletnél (vagy ha nincs külső hőmérséklet szenzor) - 86C° hűtővíz hőmérsékletnél
-5C° külső hőmérsékletnél - 86C° hűtővíz hőmérsékletnél
+5C° külső hőmérsékletnél - 50C° hűtővíz hőmérsékletnél
+20C° külső hőmérséklet felett 50C°-ig melegít.
Illetve nem kapcsol be, ha:
-Rásegítő vízszivattyú (auxiliary water pump) nem működik, hibát ír.
-Alternator Load Signal error (Generátor terhelés szenzor hiba)
-Electric Auxiliary Heater hiba esetén

A napokban fel véltem fedezni, hogy nem működik a rásegítő fűtés szivattyú. Kicseréltem, működik jól, de nem kapcsol be a fűtés rásegítés.
Akkor egye fene, vettem egy bontottat.
Azzal se működik, nem emel alapjáraton, és nem is melegedik.
ISTA-ban indítottam egy Auxiliary Heating Activation tesztet, ahol megemelte az alapjáratot, és mintha fűtött is volna. De ezt majd hideg motorral újrapróbálom. Levettem a pozitív sarut róla, majd hozzáérintettem a pozitívhoz a rásegítő tápkábelét, és elég szépen ívet húzott, úgyhogy valószínűleg áramot vesz fel.
Miért nem kapcsolhat be magától? Vagy találkoztatok ilyen jelenséggel? Még alapjáratot sem emel...

Üdv: Bryan


Szia! Nekem manuális klíma van az autóban, akkor működik a kiegészítő fűtés ha max-ra tekerem a fűtést és akkor emeli meg az alapjáratot is.

YELLOW Elküldve: 2022-02-11 19:47 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. :) Azóta is emlegetem e szép nevet. :twisted: Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek :D azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom. :D


hát lehetne már valami baja annak is, mert így nem vagy aktív a fórumon. :fetreng:


De igen, csak egy másikon, ami kimondott E60/61. :)
Csak valamelyik nap idetévedtem mondom ránézek már, rég voltam itt.
Lenne amúgy mit csinálni vele. Amióta megvettem csak olajat cserélek. Tavaly kellett egy klímakondenzátort venni rá, de utána kiderült nem ott megy el a hűtőközeg. Vagy a kompresszorom járja már a végét (ami valószínű 340 ezernél) vagy pedig máshol lyukas a rendszer mondjuk az elárologtatónál a műszerfal mélyén (E60/61 típushiba). Csak nincs kedvem szét szedni az egész belsejét. 3-4 hétig tartja meg a hűtőközeget.
A másik hogy most nem igazán melegszik, az egr termosztátra gyanakszom, mert a fő termosztát volt cserélve nem rég. Van egy harmadik is benne az automata váltó termosztátja, de az nem igazán szokott beszarni. Aztán kéne egy egr is meg 6 új injektor vagy gyári felújított. Szerencsémre ebben már piezo-s van. :kiraly: kevésbé felújítható. Aztán még a vezérlést is lehet le kéne már cserélni meg a dpf-be is vennék kerámia betétet (győrben van egy cég ami ezzel foglalkozik..felnyitják a dobot kiszedik a régi kerámiát és gyári új betétet raknak bele majd körbe varrják). Cirka 100-asért meg is van. Az új dpf meg 700-tól.. Úgyhogy, nem mondom hogy nem menne rá 1-1,5 misinger :vazze::D


nem bizti, hogy termosztát lesz, bár kicserélni nem árt.
a klíma és a vízhűtő között mi a helyzet? nincs telerakódva? simán okozhat melegedést.
klímagázt meg rég meg kellett volna színezni, aztán UV-val nézi hol enged. ;)



Na, ezért nem járok sokat ide :D Épp azt írom hogy nem akar melegedni, nem pedig azt hogy melegszik. A másik meg amikor tavaly cseréltem a kondenzátort akkor persze hogy kitakarítottam a két hűtő közti dzsuvát. DE nem az a baja...
Meg volt festve a közeg és nem találtunk uv-val sem kicsapódást. Ezért mondtam hogy valszeg a műszerfal mélyén van a lyuk. :?


he! :fetreng: de ha majd túl melegedni fog, akkor gondolj erre. :mrgreen:
a másik verda csoportjában meg a melegedés a probléma feszt, biztos onnan jött. ettől függetlenül akkor is cserélni érdemes legalább a kettőt. sosenem azt cseréli ki az ember, ami a rosszabb, vagy amelyik a rossz. ez ilyen tipikus.

adams22 Elküldve: 2022-02-10 22:42 Hidegindításkor "himbál" a motor

YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. :) Azóta is emlegetem e szép nevet. :twisted: Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek :D azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom. :D


hát lehetne már valami baja annak is, mert így nem vagy aktív a fórumon. :fetreng:


De igen, csak egy másikon, ami kimondott E60/61. :)
Csak valamelyik nap idetévedtem mondom ránézek már, rég voltam itt.
Lenne amúgy mit csinálni vele. Amióta megvettem csak olajat cserélek. Tavaly kellett egy klímakondenzátort venni rá, de utána kiderült nem ott megy el a hűtőközeg. Vagy a kompresszorom járja már a végét (ami valószínű 340 ezernél) vagy pedig máshol lyukas a rendszer mondjuk az elárologtatónál a műszerfal mélyén (E60/61 típushiba). Csak nincs kedvem szét szedni az egész belsejét. 3-4 hétig tartja meg a hűtőközeget.
A másik hogy most nem igazán melegszik, az egr termosztátra gyanakszom, mert a fő termosztát volt cserélve nem rég. Van egy harmadik is benne az automata váltó termosztátja, de az nem igazán szokott beszarni. Aztán kéne egy egr is meg 6 új injektor vagy gyári felújított. Szerencsémre ebben már piezo-s van. :kiraly: kevésbé felújítható. Aztán még a vezérlést is lehet le kéne már cserélni meg a dpf-be is vennék kerámia betétet (győrben van egy cég ami ezzel foglalkozik..felnyitják a dobot kiszedik a régi kerámiát és gyári új betétet raknak bele majd körbe varrják). Cirka 100-asért meg is van. Az új dpf meg 700-tól.. Úgyhogy, nem mondom hogy nem menne rá 1-1,5 misinger :vazze::D


nem bizti, hogy termosztát lesz, bár kicserélni nem árt.
a klíma és a vízhűtő között mi a helyzet? nincs telerakódva? simán okozhat melegedést.
klímagázt meg rég meg kellett volna színezni, aztán UV-val nézi hol enged. ;)



Na, ezért nem járok sokat ide :D Épp azt írom hogy nem akar melegedni, nem pedig azt hogy melegszik. A másik meg amikor tavaly cseréltem a kondenzátort akkor persze hogy kitakarítottam a két hűtő közti dzsuvát. DE nem az a baja...
Meg volt festve a közeg és nem találtunk uv-val sem kicsapódást. Ezért mondtam hogy valszeg a műszerfal mélyén van a lyuk. :?

YELLOW Elküldve: 2022-02-06 22:37 Hidegindításkor "himbál" a motor

adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. :) Azóta is emlegetem e szép nevet. :twisted: Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek :D azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom. :D


hát lehetne már valami baja annak is, mert így nem vagy aktív a fórumon. :fetreng:


De igen, csak egy másikon, ami kimondott E60/61. :)
Csak valamelyik nap idetévedtem mondom ránézek már, rég voltam itt.
Lenne amúgy mit csinálni vele. Amióta megvettem csak olajat cserélek. Tavaly kellett egy klímakondenzátort venni rá, de utána kiderült nem ott megy el a hűtőközeg. Vagy a kompresszorom járja már a végét (ami valószínű 340 ezernél) vagy pedig máshol lyukas a rendszer mondjuk az elárologtatónál a műszerfal mélyén (E60/61 típushiba). Csak nincs kedvem szét szedni az egész belsejét. 3-4 hétig tartja meg a hűtőközeget.
A másik hogy most nem igazán melegszik, az egr termosztátra gyanakszom, mert a fő termosztát volt cserélve nem rég. Van egy harmadik is benne az automata váltó termosztátja, de az nem igazán szokott beszarni. Aztán kéne egy egr is meg 6 új injektor vagy gyári felújított. Szerencsémre ebben már piezo-s van. :kiraly: kevésbé felújítható. Aztán még a vezérlést is lehet le kéne már cserélni meg a dpf-be is vennék kerámia betétet (győrben van egy cég ami ezzel foglalkozik..felnyitják a dobot kiszedik a régi kerámiát és gyári új betétet raknak bele majd körbe varrják). Cirka 100-asért meg is van. Az új dpf meg 700-tól.. Úgyhogy, nem mondom hogy nem menne rá 1-1,5 misinger :vazze::D


nem bizti, hogy termosztát lesz, bár kicserélni nem árt.
a klíma és a vízhűtő között mi a helyzet? nincs telerakódva? simán okozhat melegedést.
klímagázt meg rég meg kellett volna színezni, aztán UV-val nézi hol enged. ;)

adams22 Elküldve: 2022-02-06 22:26 Hidegindításkor "himbál" a motor

YELLOW írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
adams22 írta:
Sziasztok! Jó rég voltam itt is .. :o Nem tudom 2019-ben írtam-e ide fórumra hogy mi volt az e46-om baja ezért most leírom hogy a motorhimbálás hidegen az egyik hidrotőke halála volt. Semmi hibakód (a gyújtáskimaradáson kívül persze), minden élő adat jó volt, melegen szépen járt,ment. Viszont ez a hidrotőke nagyon aljas (volt/tud lenni). Esetleg hidegen élőadatba ha nézitek az injektor korrekciós értékeket még ott derülhet ki az hogy melyik hengernél van a hiba. Ha az meg van akkor szét kell szedni és meg kell nézni a hengerhez tartozó tőkéket. Aztán persze az összeset. Az én esetemben csak kézi összenyomással volt kimutatható az eltérés a többi tőkéhez viszonyítva. A rossz tőke kevésbé volt összenyomható mint a többi jó ezáltal azonos olajnyomásra nem nyitotta ki az egyik szelepet az egyik hengernél. Becses neve hidraulikus szelephézag kiegyenlítő. :) Azóta is emlegetem e szép nevet. :twisted: Remélem segítettem!


ez az a téma, amikor excentertengelyt, vagy Valvetronic-kal is szívtál? vagy ez külön projekt?


Ez külön.. hál'istennek :D azt hittük hogy egy és ugyan az a hiba.. az excenter megkopása, de nem. Annak a következménye a hirtelen gáz adásra torpanás volt. A hidrotőkének pedig a hidegen "himbálás" gyújtáskimaradás. Tök jó, mert egyszerre jött a két hiba. Az excenteres volt előbb egy nagyon kicsivel, de szinte egyszerre. Ezért hittük, hogyha az jó lesz akkor jó lesz minden. Így kétszer kellett bontani. Sajnálom mert szerettem az e46-ot és sok jó emlék is fűz hozzá, viszont nagyon kibánt velem a végén és megutáltam. Most az e61-el vagyok így hogy nagy a szerelem, remélem nem kell megint csalódnom. :D


hát lehetne már valami baja annak is, mert így nem vagy aktív a fórumon. :fetreng:


De igen, csak egy másikon, ami kimondott E60/61. :)
Csak valamelyik nap idetévedtem mondom ránézek már, rég voltam itt.
Lenne amúgy mit csinálni vele. Amióta megvettem csak olajat cserélek. Tavaly kellett egy klímakondenzátort venni rá, de utána kiderült nem ott megy el a hűtőközeg. Vagy a kompresszorom járja már a végét (ami valószínű 340 ezernél) vagy pedig máshol lyukas a rendszer mondjuk az elárologtatónál a műszerfal mélyén (E60/61 típushiba). Csak nincs kedvem szét szedni az egész belsejét. 3-4 hétig tartja meg a hűtőközeget.
A másik hogy most nem igazán melegszik, az egr termosztátra gyanakszom, mert a fő termosztát volt cserélve nem rég. Van egy harmadik is benne az automata váltó termosztátja, de az nem igazán szokott beszarni. Aztán kéne egy egr is meg 6 új injektor vagy gyári felújított. Szerencsémre ebben már piezo-s van. :kiraly: kevésbé felújítható. Aztán még a vezérlést is lehet le kéne már cserélni meg a dpf-be is vennék kerámia betétet (győrben van egy cég ami ezzel foglalkozik..felnyitják a dobot kiszedik a régi kerámiát és gyári új betétet raknak bele majd körbe varrják). Cirka 100-asért meg is van. Az új dpf meg 700-tól.. Úgyhogy, nem mondom hogy nem menne rá 1-1,5 misinger :vazze::D

YELLOW Elküldve: 2022-02-02 22:05 Ékszíj tárcsa

Gergo1975 írta: Sziasztok, szeretnék érdeklődni hogy M52TUB28 típusú motor (sorhatos 2.8as motor van a Z3 coupémban) vezérműszíj, vagy lánc van? 9 éve vettem az autót 120.000km-el kb most 145000 van benne, de ha szíjas akkor időszerű lehet cserélni a kora miatt ugye? köszönöm!


ha beírod a motorkódot a google-ba rögtön kiderült volna. :wink:
láncos a motor. de van szíj is, ami a kiszolgáló részeket hajtja, mint generátor, klíma (ha van), kormányszervo.

Adriano98 Elküldve: 2021-10-25 21:39 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Na én ma voltam diagnosztikán, két hibát dobott:
-9C53 Elektromos fűtés növelő - szakadás
-9C6E Nap érzékelő - szakadás

Eddig valahogy fel sem tűnt (navitól nem látszik), hogy a műszerfalon lévő nap szenzor egyszerűen nincs ott, a helyén tátong a nyílása, szóval ide jönne az első kérdésem. Ez alapfelszereltség az E9X szériában, vagy plusz extra volt, programozással megoldható-e ez a hiba?
Illetve a másik kérdésem, hogy (ahogy külföldi fórumokról kibogarásztam) az elektromos fűtés növelő tulajdonképpen egy elektromos fűtőradiátor a műszerfalban? Mert ha az ment tönkre akkor cumi van.


én úgy tudom az automata digitklíma része a napérzékelő.
a kiegészítő fűtés olyasmi. bár én más megoldást is tudok, mármint mást is jelenthet.
de már most én is zavarban vagyok. mert kiegészítő fűtés körrel kapcsolatban, nekem is dob hibát, de nekem tuti nincs ilyen benne. hanem inkább kiegészítő fűtés pumpa, vagy másodlagos pumpa.
már 3 hónapja várok klímarendszer tréningre, nem tudom idén meg lesz-e. utána biztos okosabb leszek. :D vagy nem.


Amúgy ezzel a témával kapcsolatban a külföldi fórumokon sem bőszavúak, szóval érdekes lesz a megoldása:D




YELLOW Elküldve: 2021-10-25 21:15 Fûtés - Klíma

Adriano98 írta: Na én ma voltam diagnosztikán, két hibát dobott:
-9C53 Elektromos fűtés növelő - szakadás
-9C6E Nap érzékelő - szakadás

Eddig valahogy fel sem tűnt (navitól nem látszik), hogy a műszerfalon lévő nap szenzor egyszerűen nincs ott, a helyén tátong a nyílása, szóval ide jönne az első kérdésem. Ez alapfelszereltség az E9X szériában, vagy plusz extra volt, programozással megoldható-e ez a hiba?
Illetve a másik kérdésem, hogy (ahogy külföldi fórumokról kibogarásztam) az elektromos fűtés növelő tulajdonképpen egy elektromos fűtőradiátor a műszerfalban? Mert ha az ment tönkre akkor cumi van.


én úgy tudom az automata digitklíma része a napérzékelő.
a kiegészítő fűtés olyasmi. bár én más megoldást is tudok, mármint mást is jelenthet.
de már most én is zavarban vagyok. mert kiegészítő fűtés körrel kapcsolatban, nekem is dob hibát, de nekem tuti nincs ilyen benne. hanem inkább kiegészítő fűtés pumpa, vagy másodlagos pumpa.
már 3 hónapja várok klímarendszer tréningre, nem tudom idén meg lesz-e. utána biztos okosabb leszek. :D vagy nem.

Jani69 Elküldve: 2021-10-23 17:48 kiegészítő fűtő modul

YELLOW írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Vettem egy bontott kiegészítő elektromos fűtőmodult.
A cikkszáma 64 12-6 904 668 és 1999 szept. -2002 ápr. között gyártották.
Hardware A 02 , Software V 01.
Ami a kocsin van cikkszáma 64 12-6 918 806 2002 ápr. 2007 márc. között gyártották.
Hardware C 03 ,Software V 15.
Van még rajtuk több számsor,ha lényeges leírom azt is.
Egyik cikkszám sem elérhető már.
Nem tudom helyettesíthető-e az egyik a másikkal?
Az autó 2004 okt. E46 330D.
Köszönöm!


őszintén szólva nem tudom. ha ugyanúgy néz ki, meg lehet próbálni. talán a klímavezérlőnek sem okoz problémát.


Ma kicseréltem,teljesen ugyanolyan mint a másik. Eddig hibátlanul működik. Egy harmadik cikkszámon elérhető az új,de az 160 000 Ft. Ha ez sem lesz jó keresek újabbfajta bontottat!