Szemy írta:
Enkozpont74 írta:
Ja...
Sokan, pont ezért szeretnek használt BMW-t német tulajdonostól venni. Mert ott kicsit más a szakszervíz, mint itthon. Ráadásul nem spórolnak pl. egy langõkar cserével, mint a magyar tulajdonosok. Ha pedig a használt autót bmw kereskedésbõl hozzák be, németországban KÖTELEZÕ 1 év garancia társul a használt autóhoz.
Pl. volt olyan, hogy az autót meg akarták venni, de a bmw nem engedte ki, mert szarok voltak a fékek. Ingyen kicserélték a fékbetéteket+tárcsákat!
Itthon ezt melyik kereskedõ csinálja meg.
Ráadásul bármelyik kereskedõ bármilyen fost, romhalmazt eladhat minden következmény nélkül!
Na, itt azért óriási félreértés van. Németországban alapvetõen jobban figyelnek az emberek az autóra (fajlagosan is több pénzt költenek rá), mint Magyarországon. DE!!! A márkaszervizek iszonyúan drágák, felszereltségük, szakmai hozzáértésük semmivel nem jobb, mint Magyarországon. A független szervizek kicsit olcsóbbak, de nem sokkal. Túl sok választásod nincs, vagy sokat költesz az autóra vagy még többet. Pl.: német munkatársam 12 éves VW Golfja egy sima általános szervíznek induló Inspekció alatt 1600 euró végösszegben állt meg. Van még kérdés?
A német autókereskedõk megbízhatóak, de az egy éves garancia semmit sem ér. Ahogy megveszed az autót rögtön kitöltetnek veled egy átadási jegyzõkönyvet, ahol 10-12 helyen írod alá, hogy az autó mûszakilag kifogástalan, minden funkciót ellenõriztél és mûködik, esztétikailag hibátlan állapotban van. Ezek után ha valami történik és érvényesíteni akarod a garanciát, akkor mehetsz ügyvédet fogadni és kezdhetsz németül megtanulni, a bíróságon sokszor elõny ha nem kell melléd tolmács. Pl.: magyar barátom télen vásárolt német Ford márkaképviselettõl egy használt Ford Focust. Fél évre rá nyáron észrevette, hogy nem mûködik a légkondi. Telefonálgatások sorozata után kiderült, hogy nem érvényesíthetõ a garancia, Tschüß! Irány a szervíz, munkadíjjal együtt 800 euró zsebbõl. Van még kérdés?
Elnézést, hogy ez így kiszaladt belõlem, de sokan úgy gondolják, hogy Németországban minden másképp van. Sokminden másképp van, de nem minden. Az ember itt is ember, a szerelõ itt is szerelõ, a márkaszervíz itt is márkaszervíz. Nem véletlen, hogy BMW-nél vezetett szervízkönyvvel a BMW-k kevesebb, mint 10%-a rendelkezik. Ezen túlmenõen minden kinti ismerõsöm, barátom (beleértve magamat is) ha tehetik Magyarországon viszik az autót szervízbe. Pl.: egy Skoda Fabia elég csunyán összetört, 8000 euróra becsülték a javítást itt Kölnben. A srác hazavitette az autót Pécsre, ott márkaszervízben megjavították teljesen tüchtig-re, majd visszajött vele...és még így is nagyon sokat spórolt. Van még kérdés? :)
Szemy
Köszi a kioktatást...
Lehet, hogy a kinti ismerõsöd, barátod magyarországon szervízelteti az autóját, de elhiheted, hogy egy német bmw tulaj nem fogja ide hozni. Van még kérdés?
Akik az én autómat hozták, többnyire német bmw szervízbõl, szalonból hordják az autókat. Csak szervízkönyveset. Én alvázszám alapján lekérdeztem az autóm múltját itthon, mivel látják a német szervert, még a téli gumicserét és a rendszámtábla világítást is bmw szervízben csinálták.
Több ismerõsöm aki használt bmw-t vett (németországit), megkért, hogy kérdezzem meg mit tudnak az autóról. Egytõl-egyik bmw-ben szervízelt, ismerõsöm elmondása alapján, gondos gazdája volt! Van még kérdés?
Valóban nem mindegyik használt bmw-hez tartozik szervízkönyv. Ezen a 10%-on azért vitatkoznék. DE!!! Nem azért mert németo.-ban nincs, hanem mert a kedves kereskedõ behozza, visszab***a az órát és eltûnteti! Van még kérdés?
A garanciáról: A használt autóra az egy év garancia általában fõdarabokra vonatkozik, tehát elég nehéz érvényesíteni egy meghibásodott klíma, vagy kiégett izzó miatt. Van még kérdés?
Még egy megjegyzés. Én a 4 év körüli bmw-ékrõl beszéltem. Nem pedig skoda fabiáról és ford focusról... :wink: