Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


bricktopm Elküldve: 2017-10-14 12:22 klíma tisztítás

Hali, nektek hogy fűt a klíma?
Automata digit klímám van, áttekerem a középkonzolon melegre a forgattyút, beállítom, hogy legyen 20C, de én nemigazán érzek meleget jönni a befúvókból, ellenben ha kikapcsolom a klímát küldi be a motortér melegét. Hogy van ez?
A klíma tuti jó, 3hónapja cseréltettem kompresszort, szárítószűrőt, új gáz stb. Hideget csinálja rendesen.

gueszka Elküldve: 2017-10-14 10:15 klíma tisztítás

gueszka írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
gueszka írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Krapulax6 írta: Ózonos fertőtlenítés alatt amikor full gázon ment a klíma akkor nekem is kicsapódott a pára kívűlről a szélvédőn 10 perc alatt mint Yellow-nak.


Az nem normális.Ha belül párásodik,tt a lappangó víz miatt keletkezik pára szerintem.A klíma lényege viszont pont a levegő hűtése,és szárítása.Amúgy ózonos fertőtlenítésnél nem kell mennie a klímának,elég ha a venti megy,és belső keringetésen van a rendszer.
Mondjuk Yellow írta,hogy kívül párásodott neki,de én ilyet soha nem tapasztaltam.Annyira nem hűthet a klíma,vagy igen?Ezt a kinti üveg párásodást szerintem valami szélvédő tisztító is okozhatja...Esetleg ha annyira lehűl a szélvédő tényleg,de én ilyennel soha nem találkoztam,pedig jó a klímám.Aztán lehet,hogy csak nekem nem tűnt ez fel.Menet közben mondjuk a menetszél leszárítja a párát kívülről :)


ezen kár vitázni, mert én sok autón láttam. tűző napon melegben leszárítja kívül a párát, de ha meleg van és árnyékban állsz, nincs szélmozgás, akkor párásodni fog kívül, ha belül elég jól lehűti a levegő.
ózonozásnál kell a klíma, ha meleg van kint, vagy meleg a levegő. ugyanis az ózontisztításnak a dús oxigén a feltétele, és a hideg levegőben több az oxigén jellemzően. ezért célszerű tavasszal, amíg 20 fok alatt van a levegő elvégezni, mert akkor nem kell klímát kapcsolni. a legjobb garázsban, ahol fel sem tud melegedni a kaszni, vagy árnyékban. sőt rá lehet kötni akksi töltőt is, és akkor a motort sem kell beindítani, csak gyújtáson a belső keringetést üzemeltetni. a töltő kell, mert a venti motorja hamar lezabálja az akksit.
melegben, 20-fok felett pedig muszáj klímázni a jó hatásfok miatt, másképp nem sokat ér. főleg nem ócsó ózongenerátorokkal.


Nekem is volt már hogy párásodott kívülről... Főleg amikor esett az eső és belső a belső keringetés ment...


:) Szerintem sokan keverik a dolgokat.Eső alkalmával belülről párásodik ha nem megy a klíma(főleg ha vizes ruhában ül az ember az autóban),és belső keringetésre van állítva a levegő.Párásodás miatt olyankor jobb külső beszívásra állítani a levegőkeringetést.A klíma esőben nagyon hasznos,mert pikk-pakk leszárítja a párát.De olyankor biztosan nem kívülről párásodik a szélvédő,mármint esőben.


szerintem meg sokan azt sem tudják, hogyan működik a klíma. tudok olyat, hogy több éve meg volt az autója és azóta úgy használta a klímát, ahogy megvette. mindig megjegyezte a leállítási állapotot. csak a hőfokot nyomogatta, a venti automatán ment, és a belső keringetés is ment folyamatosan. nem értem az ilyen emberek, hogy tudnak létezni a világban, boldogulni. itt most nem az előző hozzászólóra értem, hanem hogy úgy használnak autót, hogy sok funkcióról nem is tudnak, rosszul használnak dolgokat. és akkor női tulajtól és hasonlók, csak kitudja hogy használta az autót. :D


:) Sokakat nem is érdekel semmi,csak használják.És sokszor tényleg rosszul...

Annyit még leírok az előző hozzászólónak,hogy ha ilyen gond van,akkor esetleg megnézni az ajtókat,hogy rendesen szigetelnek e a gumi kéderek,illetve a párazáró rendbe legyen,ami az ajtóban van.Kis beázás már okozhat szélvédő párásodást.Esetleg még a vizes pollenszűrő okozza még ezt,főleg esőben.Belső keringetés helyett pedig külső beszívásra kell tenni a levegőkeringetést.Lehet csak ennyi a baj tényleg. :) Mondjuk a klíma akkor is leszedi a párát,ha belső keringetésen van a levegő.De esőben jobb a külső beszívásra átállítani.Olyankor le kell szednie a párát klíma nélkül is.


Mondom hogy kívülről párásodott :) tényeken ne vitatkozzunk :) az ablaktörlővel töröltem le a párát, az meg ugye kívül van :) de majd legközelebb felveszem videóra... egyébként érdekelne mitől lehet. Eső esik. Klíma megy. Belső légkeringetés és igen KÍVÜLRŐL párásodik alul, ahol a klíma megfújja az ablakot... gondolom a hőmérséklet különbség miatt... de elég volt ha csak párás volt a levegő akkor is... nyomatnom kellett az ablaktörlőt mert alul jött fel a pára...






NA az okosaknak videó, hogy kívülről párásodik: (párás idő, megy a klíma) https://youtu.be/A3lxJPA9VhU ...

bricktopm Elküldve: 2017-08-27 22:59 Hütövetillátor

xgzoli írta: Sziasztok!
Valaki megtudná mondani,hogy (1996 528 i) BMW-nél ha a klimát bekapcsolom akkor a klimahűtő ventillátorának el kell kezdeni forogni alapjáraton vagy nem.
Újabban egyáltalán nem indul el és ezért a városban néha elmegy a víz felfelé.
Mielőtt kiszedném a ventillátort mert arra gondolok ,hogy az ment tönkre van valakinek ötlete hogy lehetne leszükiteni a hibát?


Szia, mikor jött a 25-30 fokos nappali kánikula észrevettem, hogy klíma nélkül is megy a ventim ha már elég melege van a víznek. Szerintem olyan 105-110 fok körül kapcsolhat be magától. Szóval ha moccan középről a víz és nem megy a venti, akkor az bizony nem jó.

Amúgy diaggal lehet tesztelni, plusz ha a ventit lehúzo és adsz neki 12voltot el kéne induljon. Valamint gyakori hiba szokott lenni úgy tudom viszkonál a kuplung hiba, elektromosnál meg a vezérlő elektronika.

YELLOW Elküldve: 2017-08-27 20:17 Hütövetillátor

xgzoli írta: Sziasztok!
Valaki megtudná mondani,hogy (1996 528 i) BMW-nél ha a klimát bekapcsolom akkor a klimahűtő ventillátorának el kell kezdeni forogni alapjáraton vagy nem.
Újabban egyáltalán nem indul el és ezért a városban néha elmegy a víz felfelé.
Mielőtt kiszedném a ventillátort mert arra gondolok ,hogy az ment tönkre van valakinek ötlete hogy lehetne leszükiteni a hibát?


havernak 520d van, őt az zavarja, hogy azonnal bekapcsol, jó nagy hangon.
szerintem a klímaventinek csak akkor kell menni, ha túl meleg van, és a menetszél nem elég visszahűteni a gázt a rendszerben.

gulyi Elküldve: 2017-08-22 10:57 Fûtés - Klíma

[quote="gulyi"]
Bitu79 írta:
gulyi írta:
Bitu79 írta:
gulyi írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
gulyi írta:
YELLOW írta:
gulyi írta: Sziasztok!
Klimázás közben sajna nem csöpög a csöpögőn a kondenz víz.A csöpögőt megpróbáltam megkotorni, kifújni, kiszívni, de semmi nem segített. Nem lehet, hogy abba a gumiba van egy csappantyú és azért nem tudom a drótot bedugni? Így a vezető oldali láb szőnyeg alá folyik a víz!
nem feltétlen fog csöpögni.
de most gyanakszol, hogy áll a víz odabent?
sima gumicső az csak én benéztem endoszkóppal. semmi akadály nem volt, én 1x láttam onnan csöpögni valamit, amikor vagy 7 éve befújtam klímatisztító habot, az lefolyt. de ezen kívül soha semmit nem láttam. vagy annyira kevés kondenzvíz keletkezik, ami elpárolog a váltón. vagy más ötletem nincs. napok kérdése és újra behatolok. lehet előtte fecskendőből a hőcserélő felől folyatok be vizet, aztán meglátom lefolyik-e, de le fog.
egyébként szerintem több kondenzvíz keletkezik, ha a klíma automatán van, és keverget mellé kinti, vagy fűtött meleg levegőt. mert az lecsapódik a hőcserélőn. ha folyamatosan max hidegre van állítva esetleg leállás után keletkezik valami. menet közben is a klíma le-le kapcsol, így közben ami van lecsöpög, de el is párolog. ha nem jegesedik le, akkor nem is keletkezik annyi víz.

Aknára álltam,úgy járattam a klímát max teljasítménnyel és vártam,hogy csöppen-e.Mivel nem jött víz, ezért gondoltam, hogy a lábszőnyeg nedvesedését a kondenz víz okozza. Mert takarítottam a kocsit és nedves volt a szőnyeg. Persze bárhol beázhat, ezt nem kétlem, csak én kapcsoltam össze a két dolgot. De ha nem a klímától ázik, akkor honnan?

attól függ hol vizes a szőnyeg. ha belső részén a kardán alagútnál, akkor az klíma lesz, ha az ajtó szélénél, akkor beázik az ajtótól.de szerintem akkor csöpög az főként, ha lekapcsolod és "leolvad" a hőcserélő.

Ez így igaz.
Hát most azt csinálom, hogy visszateszem a gumi szőnyeget,/mert kivettem,hogy száradjon/ úgy is esős napok jönnek és meglátom attól ázik-e. Majd megpróbálom klímával is használom egy pár napot. Amelyiknél vizes lesz a szőnyeg az lesz a bibi :kiraly:
Nyisd ki egyesével az ajtókat.És locsold így az ablakokat egy slaggal.Ha elkezd folyni az ajtókárpit mögül a víz,akkor a párazáró a baja,ami az
ajtókban van.A link neve

a pedálok előtt a szőnyegen van egy kb 25*25-ös műanyag védő lap, az volt párás

Nézd meg az ajtókat ezzel a módszerrel.Aztán ellenőrizd a pollenszűrőházat is.A 2 kis lefolyó nincs e eldugulva.Ha nem itt ázik,akkor lehet tényleg a klíma kondenzcsöve.
Én leszedetném a kipufogót,meg a váltót,és kiszivatnám a csövet vizes porszívóval.Vagy sűrített levegővel megnyomatnám.Pontosan nem tudom a helyét ennek,azt olvastam,hogy a váltó felett van a cső.Gondolom ki kell kapni valamennyire a váltót,hogy hozzá lehessen rendesen férni.De ez kisebb meló,mint az egész fűtésboxot kiszedni,és műszerfalat bontani.Annyit tudok még tanácsolni,hogy a pollenszűrőt cseréld időben,és tartsd tisztán a pollenszűrő házat is.Akkor nem nagyon lesz többet ilyen cső eldugulás,ha ez a baj egyáltalán.




a kérdésemkor bemásoltam egy képet,hogy hol a cső /igaz elég szar képet rakott be/, valóban a váltó fölött jön ki, de már én is kotortam,szívattam fújtam stb. Megpróbálom még a villanyszereléshez használt vezeték behúzóval meg kotorni
[/quote

No meg lett a vizesedés oka, a bal oldalon elől-hátul beázik az ajtó!

YELLOW Elküldve: 2017-08-21 17:00 Multikormány beszerelése utólag...

Stevensan írta:
No. A helyzet megoldódott, gond nélkül belement az új kormány (multisítva nem lett egyelőre, csak felszerelve), minden funkcionál aminek kell, úgy értem, duda és légzsák. Mind a kettő kétindítós volt, csak oda kellett csavarozni, bedugni a csatlakozót és kész.

A kocka kormányos kép tényleg egy neten talált kép, bocs, ha megtévesztettelek vele, erre nem gondoltam. Majd legközelebb. De így van, van a kocsiban ülésfűtés és automata digitklíma is, illetve pont minden úgy, ahogy a VIN alapján kihozta a query. Az autó viszont tényleg német, én Németországban élek és dolgozok és ott vettem egy kereskedőtől. Momentán 234ezer van benne. Keresek róla egy képet, ha találok, bár az óta lecseréltem a díszléceket ezüstre.

Ez volt az eredeti állapot egy éve kb, valamennyire látszik a kormány kopottsága is.


így oké, mert a tiéd már az a korosztály, amibe nyomták a dupla indítós kormányt.
viszont szerintem a bőr túl kopott a 230ezer km-hez. egyébként jellemzően most 220-230ezer km-ekkel adják a használt autókan. olyan mint pár éve a 150ezer km. :D
vagy jó smirglis tenyere volt a valakinek. egyébként nem vészes, szerintem egy jó bőrfestéssel még simán elviselhető. nekem az M-es egy db Mátyásért festették itt be. mert én barom elbaxtam. bár újra akarom bőröztetni, de csak húzom... :D aki látja azt mondja nincs annak semmi baja :D nekem eléggé baj már az is, de képesek meggyőzni, hogy húzzam még :D

Stevensan Elküldve: 2017-08-21 16:40 Multikormány beszerelése utólag...

YELLOW írta:
Stevensan írta:
Nem írok hosszú mesekönyvet, de 100%-ig biztos vagyok, hogy az az eredeti kormány benne. Egyrész azért, mert ennél alapabb kormány talán nincs is hozzájuk, másrészt az autó német, nem tudom hány tulajdonosa volt előttem, de gazdája az tuti, hogy egy sem. Gyári dolgokat cserélgetek benne, kötve hiszem, hogy valaki kormányt cserélt volna benne és pont egy ilyenre.

Nem tudom segít-e, de konkrétan erről az autóról van szó, a beltér is olyan, mint a képen, csak nem multikormányos és nem faberakásos.


elmondom mi a bibi. neked is 4 ágú bőrkormányt hoz a rendszer. viszont amit linkeltél képet, hogy milyened van, az nem bőr. (vagy az neten talált kép?)
alap kormány és alap között is van különbség. változott a dizájn a légzsák borításnak.
biztosak akkor lehet mondani, ha a kormány le van szedve, látszik a csatlakozás. lehet a légzsák modul alapján is meg lehet mondani, de ezeket én nem tudom fejből, melyik revíziótól tudja a dupla indítást. meg azt amúgy is diaggal kellene kiolvasni.
szóval ha konkrétan ez a te autód kormánya: akkor ez nem a gyárija. és mivel bőr volt gyárilag, meg is magyarázódott miért lett cserélve. mert elkopott. attól, hogy német, stb mese, ne nyugtasson meg. vagy rossz kezektől kopott meg, vagy a bőven sok km-től.



No. A helyzet megoldódott, gond nélkül belement az új kormány (multisítva nem lett egyelőre, csak felszerelve), minden funkcionál aminek kell, úgy értem, duda és légzsák. Mind a kettő kétindítós volt, csak oda kellett csavarozni, bedugni a csatlakozót és kész.

A kocka kormányos kép tényleg egy neten talált kép, bocs, ha megtévesztettelek vele, erre nem gondoltam. Majd legközelebb. De így van, van a kocsiban ülésfűtés és automata digitklíma is, illetve pont minden úgy, ahogy a VIN alapján kihozta a query. Az autó viszont tényleg német, én Németországban élek és dolgozok és ott vettem egy kereskedőtől. Momentán 234ezer van benne. Keresek róla egy képet, ha találok, bár az óta lecseréltem a díszléceket ezüstre.

Ez volt az eredeti állapot egy éve kb, valamennyire látszik a kormány kopottsága is.


YELLOW Elküldve: 2017-08-21 12:41 Multikormány beszerelése utólag...

YELLOW írta:



áhh ez nem lehet a te autód képe, mert akkor több dolog nem stimmel, mert alvázszám alapján digit klíma, ülésfűtés is van, na meg szürke belső, meg pár extra, ami ezen a képen nem is látszik.
ha pontos választ akarsz a kérdésekre, akkor jobb saját képpel jönni, mert így feleslegesen strapáltam magam. ;) ezen a képen ezer %-hogy duplaindítós a kormánylégzsák. viszont ha olyan a kormány dizájnja, mint amit linkeltél extrás képen szereplő, akkor az lehet egy indítós is.

YELLOW Elküldve: 2017-08-21 11:21 Fûtés - Klíma

Gabesz89 írta: Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Hideg levegőre van állítva a fűtés, és folyamatosan váltakozik egyszer hideg egyszer meleg levegő jön. Lábra és a szélvédőre folyamatosan meleget fúj a ventilátor, pedig hűtésre van állítva. Ha be van kapcsolva a klíma, akkor nincs gond, akkor rendesen hűt. Mi lehet a baj? Előre is köszi!


első körben fűtéscsap. lehet csak át kell tisztítani.

gulyi Elküldve: 2017-08-19 23:47 Fûtés - Klíma

Bitu79 írta:
gulyi írta:
Bitu79 írta:
gulyi írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
gulyi írta:
YELLOW írta:
gulyi írta: Sziasztok!
Klimázás közben sajna nem csöpög a csöpögőn a kondenz víz.A csöpögőt megpróbáltam megkotorni, kifújni, kiszívni, de semmi nem segített. Nem lehet, hogy abba a gumiba van egy csappantyú és azért nem tudom a drótot bedugni? Így a vezető oldali láb szőnyeg alá folyik a víz!
nem feltétlen fog csöpögni.
de most gyanakszol, hogy áll a víz odabent?
sima gumicső az csak én benéztem endoszkóppal. semmi akadály nem volt, én 1x láttam onnan csöpögni valamit, amikor vagy 7 éve befújtam klímatisztító habot, az lefolyt. de ezen kívül soha semmit nem láttam. vagy annyira kevés kondenzvíz keletkezik, ami elpárolog a váltón. vagy más ötletem nincs. napok kérdése és újra behatolok. lehet előtte fecskendőből a hőcserélő felől folyatok be vizet, aztán meglátom lefolyik-e, de le fog.
egyébként szerintem több kondenzvíz keletkezik, ha a klíma automatán van, és keverget mellé kinti, vagy fűtött meleg levegőt. mert az lecsapódik a hőcserélőn. ha folyamatosan max hidegre van állítva esetleg leállás után keletkezik valami. menet közben is a klíma le-le kapcsol, így közben ami van lecsöpög, de el is párolog. ha nem jegesedik le, akkor nem is keletkezik annyi víz.

Aknára álltam,úgy járattam a klímát max teljasítménnyel és vártam,hogy csöppen-e.Mivel nem jött víz, ezért gondoltam, hogy a lábszőnyeg nedvesedését a kondenz víz okozza. Mert takarítottam a kocsit és nedves volt a szőnyeg. Persze bárhol beázhat, ezt nem kétlem, csak én kapcsoltam össze a két dolgot. De ha nem a klímától ázik, akkor honnan?

attól függ hol vizes a szőnyeg. ha belső részén a kardán alagútnál, akkor az klíma lesz, ha az ajtó szélénél, akkor beázik az ajtótól.de szerintem akkor csöpög az főként, ha lekapcsolod és "leolvad" a hőcserélő.

Ez így igaz.
Hát most azt csinálom, hogy visszateszem a gumi szőnyeget,/mert kivettem,hogy száradjon/ úgy is esős napok jönnek és meglátom attól ázik-e. Majd megpróbálom klímával is használom egy pár napot. Amelyiknél vizes lesz a szőnyeg az lesz a bibi :kiraly:
Nyisd ki egyesével az ajtókat.És locsold így az ablakokat egy slaggal.Ha elkezd folyni az ajtókárpit mögül a víz,akkor a párazáró a baja,ami az
ajtókban van.A link neve

a pedálok előtt a szőnyegen van egy kb 25*25-ös műanyag védő lap, az volt párás

Nézd meg az ajtókat ezzel a módszerrel.Aztán ellenőrizd a pollenszűrőházat is.A 2 kis lefolyó nincs e eldugulva.Ha nem itt ázik,akkor lehet tényleg a klíma kondenzcsöve.
Én leszedetném a kipufogót,meg a váltót,és kiszivatnám a csövet vizes porszívóval.Vagy sűrített levegővel megnyomatnám.Pontosan nem tudom a helyét ennek,azt olvastam,hogy a váltó felett van a cső.Gondolom ki kell kapni valamennyire a váltót,hogy hozzá lehessen rendesen férni.De ez kisebb meló,mint az egész fűtésboxot kiszedni,és műszerfalat bontani.Annyit tudok még tanácsolni,hogy a pollenszűrőt cseréld időben,és tartsd tisztán a pollenszűrő házat is.Akkor nem nagyon lesz többet ilyen cső eldugulás,ha ez a baj egyáltalán.




a kérdésemkor bemásoltam egy képet,hogy hol a cső /igaz elég szar képet rakott be/, valóban a váltó fölött jön ki, de már én is kotortam,szívattam fújtam stb. Megpróbálom még a villanyszereléshez használt vezeték behúzóval meg kotorni