Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 415 találat


YELLOW Elküldve: 2023-02-22 22:21 N46 és N42 motorok

Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.

Ptamas789 Elküldve: 2023-02-22 13:18 N46 és N42 motorok

Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?

kaszas2006 Elküldve: 2023-02-05 13:50 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kaszas2006 írta: Sziasztok.

Motor:N42B20A

Van ötletetek, hogy mi okozhatja azt, hogy a hűtőrendszerben nagy a nyomás? A felső vízcső nagyon fel szokott keményedni és nemrég a kiegyenlítő tartály is szétrepedt. A sapka új!
Olajban nincs víz, vízben nincs olaj. A víz 105 fokos szokott lenni.
Nálatok is kemény a felső vízcső üzemmeleg motornál?

Előre is köszi.
Üdv


Nem kizárt, hogy nincs jól lelégtelenítve. nem rég valaki hasonlóan járt, de neki nem repedt semmi. Sajnos sokan nem jól csinálják a légtelenítést. Itt a fórumon én is többször elírtam, megtalálod.
Ha pedig ez ok, akkor hengerfejes. Csak éppen nem olaj, hanem kipufogógáz jut a hűtőkörbe. Annak is van szaga, vagy épp van rá eszköz, amivel ellenőrizhető.


Rendben, köszönöm.

YELLOW Elküldve: 2023-02-04 23:11 N46 és N42 motorok

kaszas2006 írta: Sziasztok.

Motor:N42B20A

Van ötletetek, hogy mi okozhatja azt, hogy a hűtőrendszerben nagy a nyomás? A felső vízcső nagyon fel szokott keményedni és nemrég a kiegyenlítő tartály is szétrepedt. A sapka új!
Olajban nincs víz, vízben nincs olaj. A víz 105 fokos szokott lenni.
Nálatok is kemény a felső vízcső üzemmeleg motornál?

Előre is köszi.
Üdv


Nem kizárt, hogy nincs jól lelégtelenítve. nem rég valaki hasonlóan járt, de neki nem repedt semmi. Sajnos sokan nem jól csinálják a légtelenítést. Itt a fórumon én is többször elírtam, megtalálod.
Ha pedig ez ok, akkor hengerfejes. Csak éppen nem olaj, hanem kipufogógáz jut a hűtőkörbe. Annak is van szaga, vagy épp van rá eszköz, amivel ellenőrizhető.

YELLOW Elküldve: 2023-01-13 18:25 Segítsetek!

lacek71 írta:
kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget


Amugy mi a normális keménységű,teljesen össze lehet nyomni a gumit?


Minden motornak üzem meleg állapotában van nyomás a hűtő rendszerében,ezért nem szabad meleg motornál hirtelen levenni a hűtősapkát,vagy nagyon óvatosan.Ha jól tudom a hűtősapka biztonsági szelepe több mint 1bár fölött nyit ki,itt már igen kemény a vízcső.


ez nem teljesen igaz. oké, hogy túlnyomás van a rendszerben, de nem lesz kemény a cső. keményebb, mint hidegen, vagy nem járó motornál.

lacek71 Elküldve: 2023-01-13 16:12 Segítsetek!

kecsurobi írta:
kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget


Amugy mi a normális keménységű,teljesen össze lehet nyomni a gumit?


Minden motornak üzem meleg állapotában van nyomás a hűtő rendszerében,ezért nem szabad meleg motornál hirtelen levenni a hűtősapkát,vagy nagyon óvatosan.Ha jól tudom a hűtősapka biztonsági szelepe több mint 1bár fölött nyit ki,itt már igen kemény a vízcső.

kecsurobi Elküldve: 2023-01-13 10:26 Segítsetek!

kecsurobi írta:
YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget


Amugy mi a normális keménységű,teljesen össze lehet nyomni a gumit?

kecsurobi Elküldve: 2023-01-12 09:53 Segítsetek!

YELLOW írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.


Ígen nem volt teljesen kilègetelnítve,mert cserèltek.bene hütött.
Köszönöm a segítsèget

YELLOW Elküldve: 2023-01-11 20:45 Segítsetek!

kecsurobi írta: Sziasztok!
Vettem egy bmw e46 320d 150lovas autot
Elèg kemèny a motorból a kiegyenlítő tartályba menő cső.Víz nem fogy,vízbe nincs olaj olajban nincs víz.Ez normális vagy hengerfejes lenne?


ez is lehet egy hengerfejesség jel, amikor is a kipufogógáz jut a hűtőkörbe.
de előtte nem ártana egy hűtőrendszer légtelenítés. a fórumon visszakeresve többször leírtam én is, hogyan kell.

hil Elküldve: 2022-04-25 20:57 Fékjavítás

Csota írta:
Csota írta:
nD0minik írta:
Benyo89 írta:
Csota írta: Sziasztok! Teljes fék felújítás után, pontosabban teljes csőrendszer csere, új dugattyúk, tömítések, az a jelenség, hogy csúsztatott fékezésnél elmegy a fékhatás. Légtelenítés többször is volt, impából abs légtelenítés is. Hírtelen pedálnyomásnál blokkol, csak felpumpált ill. csúsztatott fékezésnél megy el. Arra gyanakszom, hogy visszaenged a főfékhenger. Volt e már valakinek hasonló gondja?


Szia!
Nekem volt ilyen.
Vákumpumpa adta meg magát nálam és telenyomta a fékhengert olajjal.
Jó volt vele Budapesten araszolni a dugóban. (mikor szarna be ha nem akkor) :D
Remélem segítettem.


Én is találkoztam hasonlóval e46 n46b18a-nál, nálam hosszabb fékezésnél elment a rásegítés,felkeményedett a pedál, de a fékhatás megmaradt.nekem is a vákumpumpa tömítése eresztett, a membránhoz bejutó olaj kilyukasztotta a membránt és szökött a vákum. Nekem vákumpumpa + fékrásegítő csere lett a vége

Sziasztok! Most volt időm szétszedni, teliköpte a rásegítőt motor olajjal, gondolom vákuumpumpa hiba lessz ebből . Kitakarítható ez? Vagy csere? Szétszedtem, a membrán épnek tűnik.


A jó isten megáldhatná a mérnököt aki a visszacsapó szelepet beletervezte a vákumszivattyúba....ez volt a gond.


Sziasztok! Hol van az a visszacsapó szelep? A cseréje, tisztítása megoldotta a problémát? Most ezzel szembesülök én is, várom a válaszokat, kösziu előre is!