BarG írta:
compact írta:
BarG írta:
Egy németországban a TÜV-nél dolgozótól azt hallottam, hogy a bmw gyárban külön sorok vannak attól függően, hogy az autót melyik régióba szánják. E szerint van arab/német/oszták vonal a legjobbaknak!, van nyugat eu, meg kelet eu sor. Lehet tippelni, hogy mi hol helyezkedünk el a sorban. Az lenne a kérdésem, hogy hallottatok-e valaha ilyesmiről?!
Ez minden autógyárnál így van, nagyon sokminden függ attól, hogy melyik régióba szánják /gyártják/ az autókat ezért van pl. az eltérő alapfelszereltségek és hogy van olyan ami egy európaiban soha nem létezett a legmagasabb szinten sem, de mondjuk skandináv országoknak alapfelszereltség, stb, stb.
Ha csak erről lenne szó, akkor részemről OK, de mintha minőségügyi különbségtételt emlegetett volna az illető. Másrészt meg az osztrákok miben különböznek tőlünk? Ilyen összehasonlításban - mármint klimatikus, törvényi, stb nem gondolom másnak őket. Sőt a németek se laknak a holdon hozzánk képest.
BarG,
Olyan hogy más piacra más specifikációval olyan tényleg létezik. De ez létezett és létezni fog még sokáig. Az hogy egy autót más piacra gyártanak ettől nem lesz külön sor beállítva, ez nem a 60-as évek. Egy sorban megoldható minden gyártási folyamat. De éppen ezért ettől még nem kap szarabb minőséget egy adott piac, csak más specifikációval készül az autó az adott piac szabályait figyelembe véve. Ez ugye lehet törvény szabályozás vagy éghajlati, földrajzi különbség.
Kétség kívül előfordul, hogy a mi szemszögünkből nem építenek be olyan alkatrészeket, melyeket mondjuk megkap egy német, de ettől még nem lesz a minősége szarabb, főleg nem újrafényezett egy autó. Sokszor inkább hő és hangszigetelő elemeket hagynak ki, más a vezérlés, más a hűtő mérete, satöbbi vagy régebben (ma már nem mert egyik autón sincs és nem csak bmw-ről beszélek) díszcsíkot hagytak le vagy szolidabb kárpit volt az alap....
Mondjuk azt hiszem ez csak a mi nézőpontunkból ilyen aggályos kérdés. Miért is venné mondjuk Magyarországot a bmw a saját piaca bűvkörébe? Annyi autót ad el talán, mint a saját és osztrák piacon? Szerintem te is jobban figyelnél egy akkor piacra, mint a német (amiben ausztria is beletartozik) és mondjuk nem aggályoskodnál azért hogy betegyél mondjuk még két plusz extra hangszigetelő elemet. Egyrészt mert akkor piacon nagyobb a kockázat, másrészt az életszínvonal is más.....
Harmadrészt pedig egyáltalán nem elhanyagolható szempont, hogy azért léteznek importőrök, hogy meghatározzák mit vesz fel az adott piac, erre milyen specifikációt kell létrehozni, az mit bír el és milyen a költségvonzata....
Ha tehát valamit nem találsz az extralistán vagy az autódban a szőnyeget két patent tartja a német négy patent helyett, az azért van, mert a bmw magyarország így határozta meg mi jöhet ide és mi nem. De ezért nem fognak kevesebb festéket fújni az autódra...de lehet mondjuk, hogy több rajta az alvázvédő...(példaként)